Pleazure

De af jer, der har købt vielsesringe over nettet...

14 indlæg i dette emne

...hvordan har i fundet ud af den rigtige ringstørrelse? Har i købt en fingermåler - hvis ja, er der forskel på kvaliteten af dem, og var det nemt at bruge?

Jeg synes det er svært især mht mandens ring, som jo ikke har en i forvejen jeg kan måle på...

Har i andre været stålsikre i ringstørrelserne?

:help: Kram fra Pleazure

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi bestilte hos Fredberg, hvor man også kunne låne et ringmål med mod et depositum. Dette ringmål bestod af en masse stålringe i alle størrelser. Stålringe som vel og mærke var rigtige ringe og ikke bare en tynd skinne. Synes det fungerede rigtig godt, vi har i hvert fald fået de rigtige størrelser :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det man skal huske på - det er at alt efter hvilken profil man vælger på sine ringe - så er størrelserne ikke altid de samme..

Så hvis man nu måler størrelsen med en plastic ringmåler med en meget smal ring på - men ens vielsesring skal være en 6mm med rund profil - så kan det være man skal have en ½-1 størrelse mere... :blink:

Jeg ville gå ned til en guldsmed og prøve den type ring jeg ledte efter - og få min størrelse at vide.. :)

Og ellers ville jeg gå efter en internet butik med en prøvebox (hvilket langt de fleste der sælger vielsesringe har) hvor der medfølger ringmålere.. :)

0

Del dette indlæg

Er det muligt at se nogle af smykkerne fra Ege Art? Altså i virkeligheden? Har han en butik, eller er han med på bryllupsmesse, eller?

Jeg skrev til ham og spurgte, han har ikke en butik, men han har et værksted i Fredericia og man er velkommen til at lave en aftale og så komme forbi. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak til jer alle.

Vi er blevet enige om herhjemme, at vi tager ud til vores lokale guldsmed, og får ham til at tage de rigtige ringmål og i øvrigt høster alle hans gode råd. Og herefter vil vi se, om ikke han godt vil give os en lille rabat. For det første fortjener han at få handlen hvis han rådgiver os godt, og for det andet støtter vi samtidig lokalsamfundet.

Min H2B er ret god til at slå en rimelig handel af, så det håber vi på der lykkes.

Hvis guldsmeden derimod ikke vil give lidt rabat, køber vi dem andetsteds - måske på nettet. Det er trods alt ringe til lige omkring 30.000, så helt ligegyldigt er det jo ikke.

Kh pleazure

0

Del dette indlæg

Jeg har selv en ringmåler liggende jeg i tidernes morgen har købt for 1 kr. på chanti.dk

Vi har sparet cirka 50% ved at købe vores ringe på en tysk internetside. (www.2trauringe.de) Udvalget var stort og servicen helt i top.

Der gik knap 14 dage fra vi bestilte ringene til de lå i postkassen.

:)

0

Del dette indlæg

Vi har pt. en prøvebox fra Chanti til gennemsyn og agter at bestille ringe derfra, de ringe vi har valgt til gennemsyn er rigtig fine, det er enkle og glatte ringe.

Herreringen er 6 mm bred og dameringen er 5 mm bred. Vi har først været ude at prøve i et par butikker og fandt ud af at min ring ikke skal være bredere end 5 mm, det så pænest ud på fingeren også når jeg gerne vil kunne bære min prinsessering ved siden af.

Der er enkelte "måleringe" med i størrelser fra 46-75 (tror jeg ;) ) måleringene er 5,5 mm brede så der er god mulighed for at vurdere den rigtige størrelse! :super:

Jeg vakler dog alligevel lidt mellem to str. hvor jeg synes at den ene er lige lovlig stram at få på og den anden er lige lovlig løs på fingeren... :rolleyes:

Men jeg skal tage en beslutning inden imorgen hvor vi skal sende boxen retur og bestille endelige ringe... :unsure:

Men indtil videre kan jeg ihvertfald anbefale Chanti! - Og der er ihvertfald på de ringe vi har valgt en KÆMPE besparelse i forhold til de priser vi fik på nærmest identiske ringe i fysiske butikker, så hvis man ikke er ude efter et specielt design eller en bestemt guldsmeds håndværk er det bestemt værd at kigge på Chanti! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer