Lotus

Mit Vintage Bryllup

1,492 indlæg i dette emne

Fedt tak for link :)

Hvad gør du? Har du købt en måtte? Eller bare en enkelt som du vil gentage trykket af?

Jeg vil gerne have det over hele kagen eller som minimum en bort rundt - men de er godt nok dyre :blink:

Bruger du så icing eller præger du direkte i fondant/marcipan?

Jeg har købt tre forskellige slags, hvor nogle af dem er spejlvendte, så har reelt 5 forskellige. Har betalt ca 500 kr så ja de er mega dyre og har givet 130 kr i porto, helt vildt meget, så det har bare at blive godt :-D

jeg regner med at kagen dækkes af marcipan og blonderne er fondant. Jeg har også købt noget glimmer som jeg vil børste på blonderne

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad gør du? Har du købt en måtte? Eller bare en enkelt som du vil gentage trykket af?

Jeg vil gerne have det over hele kagen eller som minimum en bort rundt - men de er godt nok dyre :blink:

Jeg har købt tre forskellige slags, hvor nogle af dem er spejlvendte, så har reelt 5 forskellige. Har betalt ca 500 kr så ja de er mega dyre og har givet 130 kr i porto, helt vildt meget, så det har bare at blive godt :-D

jeg regner med at kagen dækkes af marcipan og blonderne er fondant. Jeg har også købt noget glimmer som jeg vil børste på blonderne

Hold nu fast ja det er mange penge :blink: men din plan lyder til at blive vildt flot :super:

Ærgeligt jeg ikke kan købe dine :) så godt han var ret dyr i Porto.

Syntes godt nok det er svært at overskue. Havde lidt droppet ønsket - men nu vækkede du det jo lige til live :)

Overvejer lidt det danske magic decor. I sidste ende løber det vidst op i samme prisleje. :blush:

0

Del dette indlæg

Hold nu fast ja det er mange penge :blink: men din plan lyder til at blive vildt flot :super:

Syntes godt nok det er svært at overskue. Havde lidt droppet ønsket - men nu vækkede du det jo lige til live :)

Overvejer lidt det danske magic decor. I sidste ende løber det vidst op i samme prisleje. :blush:

Tror det bliver rigtig godt med den beige marcipan farve og hvide blonder udenpå :biggrin: Marcipanen og fondanten er også allerede købt, så mangler bare formene for at kunne lave en prøve.

Ja det er lidt ærgerligt at vi begge skal giftes 7-9-13 og kan også se er du er fra Jylland, så det er ikke engang muligt lige at køre forbi et par dage før med dem.

Jeg havde først overvejet at lave formene selv, men det ville blive samme pris som at købe dem plus en masse ekstra arbejde.

Hmm.. kender ikke lige magic decor, hvad er det?

0

Del dette indlæg

Tror det bliver rigtig godt med den beige marcipan farve og hvide blonder udenpå :biggrin: Marcipanen og fondanten er også allerede købt, så mangler bare formene for at kunne lave en prøve.

Ja det er lidt ærgerligt at vi begge skal giftes 7-9-13 og kan også se er du er fra Jylland, så det er ikke engang muligt lige at køre forbi et par dage før med dem.

Jeg havde først overvejet at lave formene selv, men det ville blive samme pris som at købe dem plus en masse ekstra arbejde.

Det bliver da så flot!!! Planen var nemlig vi skulle gøre det samme :tunge::blush: med mindre min kære mor vil noget andet! (Hun skal lave den)

Magic decor er umiddelbart det samme som hvad du går i gang med. Det sælges ved kagekompaniet.dk

Som jeg lige læste det kunne man dog lave blonderne meget tynde (kan ikke lide fondant :) ) og så skulle det i ovnen kort :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver da så flot!!! Planen var nemlig vi skulle gøre det samme :tunge::blush: med mindre min kære mor vil noget andet! (Hun skal lave den)

Magic decor er umiddelbart det samme som hvad du går i gang med. Det sælges ved kagekompaniet.dk

Som jeg lige læste det kunne man dog lave blonderne meget tynde (kan ikke lide fondant :) ) og så skulle det i ovnen kort :blink:

Hmm.. spændende det kan være det er det der også hedder sugar veil, det er i hvert fald tyndt. hehe at det skal i ovnen lyder alligevel lidt specielt.

Jeg kan hverken li' marcipan eller fondant, men jeg har helt fra jeg var lille bare taget det fra (sammen med flødeskummet) :7himmel:

0

Del dette indlæg

Bryllupskagesmage :metteholm

Jeg kunne godt bruge noget feedback på den bryllupskage jeg har tænkt mig at lave, så hvis I har nogle kommentarer er de velkommen.

Jeg havde tænkt at bryllupskagen skulle opbygges således:

En mørk chokolade/kakao bund

Brombærmousse med hvid chokolade og citron (muligvis blåbær i stedet)

En mandelbund

Brombærmousse med hvid chokolade og citron (muligvis blåbær i stedet) eller en hvid Toblerone mousse i stedet

En mørk chokolade/kakao bund

0

Del dette indlæg

Forsinket tillykke med milepælen :cheerleader3:

Rigtig flotte sko du har fundet :) Fedt de også kan bruges bageft efter :)

Er spændt på at se det færdige resultat med kagen! Er imponeret over at du tør kaste dig ud i det selv :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

det lyder da lækkert..!

jeg ville nok vælge blåbær men det er jo smag og behag.

sidder her og blir helt lækker sulten

øv for at være gået på kur :td:

ellers havde jeg meldt mig til prøvesmagning med det samme :loveshower:

Grunden til jeg havde tænkt brombær er fordi de er sæson i september og så synes jeg det kunne være lidt hyggeligt med en frugt for var særlig for netop vores bryllupsdag. Jeg lavede med brombær sidste år og det blev rigtig lækkert, men altså blåbær smager jo også så super dejligt.

Jeg det er lidt træls at være på kur, når der er kagesmagning. Tror hellere jeg må invitere en masse veninder over, så de kan prøvesmage i stedet for jeg skal bliver tyk :lol:

Forsinket tillykke med milepælen :cheerleader3:

Rigtig flotte sko du har fundet :) Fedt de også kan bruges bageft efter :)

Er spændt på at se det færdige resultat med kagen! Er imponeret over at du tør kaste dig ud i det selv :)

Tusind tak, det er vildt som tiden flyver afsted. Jeg har godt nok også kigget meget på sko, så det er dejligt endelig at have fundet nogle jeg synes om, men jeg måtte også tage turen til Helsige (over 2 timers transport) for at prøve dem og vælge farve.

Jeg er også spændt på at se hvordan det går, men altså lige meget hvad, så jeg skal nok få kreeret et eller andet :lol:

0

Del dette indlæg

Update på lidt forskelligt

Uha jeg har bestilt boudoir fotografering hos Martin og Louise, er altså lidt spændt på det, men har hørt så mange gode oplevelser hos dem, så det skal nok gå. Men det betyder også 4 uger med hård træning og endnu sundere mad, så jeg lige kan få strammet kroppen op. :loveshower:

Ønskelisten er endelig færdig og sendt ud til dem, der har spurgt efter den.

Der er fem dage til s.u. og mangler stadig svar fra 21 personer, håber virkelig de overholder tiden. :shooter:

Jeg har besluttet mig for tallerken servering i stedet for buffet på grund af at vi bliver så få i forhold til først antaget, så det kan faktisk lade sig gøre og så kan min skønne H2B bare bedst li' at han ikke skal rejse sig efter maden.

En uge til prøveopsætning af hår og make up hos Dennis Knudsen Team, glæder mig helt vildt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende med boudoir :) Jeg kan hvertfald godt anbefale Martin og Louise :) De er rigtig dygtige :)

Det er så irriterende at folk ikke bare svarer! Men ved godt det kan smutte (glemmer det også nogle gange selv :blush: )

Husk at tage billeder af prøveopsætning og make up :) Glæder mig til at se hvad i finder ud af :)

0

Del dette indlæg

Ih hvor spændende med Boudoir :wink: og mega spændende med prøve opsætning og makeup - du må lige smide billeder ind af det :wink::wink:

Ja det bliver altså lidt grænseoverskridende at prøve :lol:

Jeg lover der kommer billeder af prøveopsætning og makeup :thumbsupsmileyanim:

Jubii det vil jeg glæde mig til :)

0

Del dette indlæg

Spændende med boudoir :) Jeg kan hvertfald godt anbefale Martin og Louise :) De er rigtig dygtige :)

Det er så irriterende at folk ikke bare svarer! Men ved godt det kan smutte (glemmer det også nogle gange selv :blush: )

Husk at tage billeder af prøveopsætning og make up :) Glæder mig til at se hvad i finder ud af :)

Det var faktisk din anbefaling som fik mig til gøre det. De laver jo nogle rigtig smukke billeder, så det glæder jeg mig til.

Ja det er lidt irriterende at de ikke bare svarer mest fordi jeg føler ikke rigtig jeg kan begynde på at lave bordkort, favours osv. når jeg mangler at hører fra så mange. Men tre dage endnu, så får de en reminder :biggrin:

Jeg glæder mig også rigtig meget til opsætningen især fordi jeg ikke har prøvet sådan noget før, så har store forventninger til Dennis Knudsen team. Jeg husker at tage billeder :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Slikbuffet til receptionen - Prøveopstilling

Jeg er så vild med den måde det hele er kommet til at se ud. Synes at skiltene er blevet så gode lige præcis som jeg havde forestillet mig. Nu mangler jeg bare alt fyldet til slik/kage buffeten og så lidt pynt i form af nogle blomster (samt en mere nystrøget dug).

post-61018-0-05449500-1373733209_thumb.j

Redigeret af Lotus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer