Lotus

Mit Vintage Bryllup

1,492 indlæg i dette emne

Din brudebuket er bare så smuk, overvejer at vise billedet til min kommende mand:-) Vidste din mand det godt?

Har du evt. en beskrivelse af hvordan man laver den?

Overvejer at lave en lignende, hvis jeg må? :-)

Tusind tak. Min mand så min buket før dagen simpelthen fordi jeg ikke kunne lade være med at vise ham den. Der findes en diy guide her . jeg har brugt 0,2 mm kobbertråd, men vil anbefalde dig at bruge mindst en tykkelse på 0,3 mm. Jeg endte med at bruge 1000 perler i 10mm tykkelse købt på grafical.dk

Selvfølgelig må du "abe efter", jeg synes bare det er helt vildt fedt, at du synes så godt om noget jeg har lavet, til at du vil lave det samme :cheerleader3:

Din brudebuket er bare så smuk, overvejer at vise billedet til min kommende mand:-) Vidste din mand det godt?

Har du evt. en beskrivelse af hvordan man laver den?

Overvejer at lave en lignende, hvis jeg må? :-)

Tusind tak. Min mand så min buket før dagen simpelthen fordi jeg ikke kunne lade være med at vise ham den. Der findes en diy guide her . jeg har brugt 0,2 mm kobbertråd, men vil anbefalde dig at bruge mindst en tykkelse på 0,3 mm. Jeg endte med at bruge 1000 perler i 10mm tykkelse købt på grafical.dk

Selvfølgelig må du "abe efter", jeg synes bare det er helt vildt fedt, at du synes så godt om noget jeg har lavet, til at du vil lave det samme :cheerleader3:

Hej.

TAK for dit svar.

OK en tykkelse på mindst 0,3 mm kobbertråd, det er hermed noteret;-)

Men forstår ikke hvordan du har lavet den med en skruetrækker? har du evt. en visuelt vejledning?;-)

Perler som du købte på hjemmesiden, de findes ikke længere :( så jeg vil høre hvor store de var? så må jeg nok prøve at finde dem andet sted.

Jeg er desuden også vild med din borddækning ramme :rolleyes: hvor har du købt de søde perle med sølvkant henne?

Ja, er vild med alle dine flotte ting!

Mht. skruetrækkermetoden kan du så ikke se billederne i guiden?

Perlerne var 10 mm, men du kan sagtens bruge dem på 12 mm, der er ikke den store forskel. :lol:

Mmh.. hvad for en ramme henviser du til? :blink:

Tusind tak, det er altså bare skønt at høre :lol::lol: . Har du forresten set at jeg har en tråd med næsten alle mine projekter (de sidste kommer snart derind)?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har kigget på alle dine billeder, der er ingen skruetrækker at se?

Hm, måske var det ikke din ramme så? Indsætter lige rammen

Redigeret af Hnissen
0

Del dette indlæg

Havde prøvet at indsætte et link til den tråd, hvor der var en guide, men den havde ikke registreret det, her kommer linket :lol: : http://www.bryllupsklar.dk/forum/68902/perlebuketter.html/

Jeg kan desværre ikke se dit billede :(

0

Del dette indlæg

Havde prøvet at indsætte et link til den tråd, hvor der var en guide, men den havde ikke registreret det, her kommer linket :lol: : http://www.bryllupsklar.dk/forum/68902/perlebuketter.html/

Tusind tak for linket! JEg tror jeg vil begynde at øve mig, kan også godt lide at være godt forberedt og i god tid:-)

Øv, ... man kan vist ikke vedhæfte billede herinde,? der er kun url koder osv, har ikke lige forstand på det;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for linket! JEg tror jeg vil begynde at øve mig, kan også godt lide at være godt forberedt og i god tid:-)

Øv, ... man kan vist ikke vedhæfte billede herinde,? der er kun url koder osv, har ikke lige forstand på det;-)

Det er en rigtig godt at lave buketten over lang tid for man får helt vildt ondt i hånden af at lave så mange. Jeg har få også nok gjort bevægelsen 1500 gange fordi jeg lavede en anden buket til at starte med.

Hvis du trykker på "anvend fuld editor" ved siden af "tilføj besvarelse" kan du vedhæfte billeder derigennem :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, sådan nu;-)

Hov jeg har da slet ikke fået skrevet tilbage - det er ikke sådan når jeg begynder på uddannelse. Jo det er mig, der har lagt billede, men jeg har ikke selv taget det, men brugt det som inspiration, men endte med at lave uden ramme i stedet (det kommer der snart billede af :) ). Jeg har ikke selv fundet perle-dimserne, men prøv at kigge på www.etsy.com eller på Panduro (de har - 25 % i dag, i morgen og søndag)

0

Del dette indlæg

Dennis Knudsen - Hår-update

Så huskede jeg endeligt at få skrevet til Dennis Knudsen Team omkring min oplevelse/forvirring omkring mit hår og håropsætning. Fik svar tilbage i dag og en meget sød og forstående salon chef tilbød mig mine penge retur. Jeg er lidt usikker på om det er hele beløbet eller om det er det beløb ekstra jeg betalte for vipper (150 kr.). Lige meget hvad, så har de i hvert fald taget min klage til sig. Hun sagde det aldrig var sket før, så måske har jeg bare været uheldig, man kan jo heller ikke være heldig med alt :) . Men synes i hvert fald at de skal have noget ros og er sikker på at man som brud godt kan føle sig tryg i deres hænder.

0

Del dette indlæg

Godt du fik skrevet til dem! Det er en rar oplevelse når man bliver mødt med forståelse på den måde.

Ja det er rigtig dejligt især fordi jeg faktisk ikke havde forventet at få noget ud af det. Jeg ville bare gerne sige det til dem, så de kunne undgå en lignede situation i fremtiden, så det er jo så dejligt at få nogle penge retur om det så er 2850 eller 150 kr. det er tanken, der tæller :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt du fik skrevet til dem! Det er en rar oplevelse når man bliver mødt med forståelse på den måde.

Ja det er rigtig dejligt især fordi jeg faktisk ikke havde forventet at få noget ud af det. Jeg ville bare gerne sige det til dem, så de kunne undgå en lignede situation i fremtiden, så det er jo så dejligt at få nogle penge retur om det så er 2850 eller 150 kr. det er tanken, der tæller :)

Nemlig. Man skal aldrig "klage" med henblik på "at få noget ud af det" andet end fremtidig forbedring af service fra det firma man er blevet skuffet over. Også selvom man måske aldrig selv skal bruge dem igen. :)

0

Del dette indlæg

Married Life

Det er ikke meget jeg har skrevet herinde på det sidste mest pga. jeg er startet på min kandidat, som tager stort set alt min tid plus at jeg stadig har problemer med bryllupsbillederne, da fotografen ikke svarer. Men det er ikke det, der fylder mest i mit hovedet lige nu, måske det er dumt at skrive det herinde, men nu gør jeg det alligevel.

Jeg ville ønske jeg kunne skrive at alt gik godt og at det var fantastisk at være gift, men lige nu føler jeg det er lidt en joke. Min mand og jeg er ikke helt på samme bølgelængde efter Afghanistan og det seneste år, hvor vi ikke har set hinanden så meget og selvom jeg prøver at snakke med ham, så føler jeg ikke vi kommer nogle steder. Jeg tror essensen af det hele er, at jeg gerne vil være romantisk og tilbringe tid med min mand, men han ser det som en belastning at jeg gerne vil være sammen med ham. Han vil heller enten være alene og så er hans nye veninde også højt på listen over fortrukne ting at lave, helst uden mig.

Han kan ikke rigtig sige hvad han føler, andet end at han skal tænke over tingene, før han kan sige noget, det har han gjort siden august og jeg ved stadig ikke, hvad det er ved mig han ikke kan lide eller hvad jeg gør. Han har bare sagt at vi ser livet forskelligt (hvordan kan han ikke forklare) og at han føler sig ældre end mig (på hvilken måde kan han ikke forklare) og det giver ham en følelse, hvor han ikke har lyst til at være romantisk eller lave ting sammen. Går i en konstant tilstand af at føle mig uelsket og til besvær - hvis bare jeg havde et andet sted at tage hen, ville jeg gøre det.

I Afghanistan fik han en ny veninde, som han snakker meget med. Jeg har svært ved at forstå deres forhold og de gange vi alle tre har været sammen, så har min mand være fraværende overfor mig, så jeg har følt mig som 3. hjul. Når jeg prøver at snakke med ham om, hvordan jeg har det f.eks. at de tager ud og spiser (som er noget min mand og jeg ikke gør og noget jeg rigtig gerne vil, men Dennis gider som regel ikke ellers skal jeg arrangere det hele uden hjælp fra ham - hvilket jeg synes er meget hårdt og tager det romantiske aspekt væk), så er han ligeglad og bliver sur på mig og vil ikke ændre noget, selvom jeg skal have ondt i maven / være stresset over det i ugen op til. Så er det forhold vigtigere for ham end det er at jeg ikke er ked af det og ulykkelig.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, men overvejer virkelig om ægteskab skal være sådan her? Det synes jeg livet er for kort til og kan ikke holde til at være ulykkelig hele tiden :(

En lille bi-ting er de billeder jeg fik taget til ham i morgengave, han virker ret ligeglad med dem, kigger ikke på dem, de ligger bare på natbordet under andre rting. Ville have lavet en kalender til ham med 12 billeder jeg fik taget, men det synes han ikke var nødvendigt :(

Synes lidt det hele er noget rod :boohoo:

0

Del dette indlæg

Married Life

Det er ikke meget jeg har skrevet herinde på det sidste mest pga. jeg er startet på min kandidat, som tager stort set alt min tid plus at jeg stadig har problemer med bryllupsbillederne, da fotografen ikke svarer. Men det er ikke det, der fylder mest i mit hovedet lige nu, måske det er dumt at skrive det herinde, men nu gør jeg det alligevel.

Jeg ville ønske jeg kunne skrive at alt gik godt og at det var fantastisk at være gift, men lige nu føler jeg det er lidt en joke. Min mand og jeg er ikke helt på samme bølgelængde efter Afghanistan og det seneste år, hvor vi ikke har set hinanden så meget og selvom jeg prøver at snakke med ham, så føler jeg ikke vi kommer nogle steder. Jeg tror essensen af det hele er, at jeg gerne vil være romantisk og tilbringe tid med min mand, men han ser det som en belastning at jeg gerne vil være sammen med ham. Han vil heller enten være alene og så er hans nye veninde også højt på listen over fortrukne ting at lave, helst uden mig.

Han kan ikke rigtig sige hvad han føler, andet end at han skal tænke over tingene, før han kan sige noget, det har han gjort siden august og jeg ved stadig ikke, hvad det er ved mig han ikke kan lide eller hvad jeg gør. Han har bare sagt at vi ser livet forskelligt (hvordan kan han ikke forklare) og at han føler sig ældre end mig (på hvilken måde kan han ikke forklare) og det giver ham en følelse, hvor han ikke har lyst til at være romantisk eller lave ting sammen. Går i en konstant tilstand af at føle mig uelsket og til besvær - hvis bare jeg havde et andet sted at tage hen, ville jeg gøre det.

I Afghanistan fik han en ny veninde, som han snakker meget med. Jeg har svært ved at forstå deres forhold og de gange vi alle tre har været sammen, så har min mand være fraværende overfor mig, så jeg har følt mig som 3. hjul. Når jeg prøver at snakke med ham om, hvordan jeg har det f.eks. at de tager ud og spiser (som er noget min mand og jeg ikke gør og noget jeg rigtig gerne vil, men Dennis gider som regel ikke ellers skal jeg arrangere det hele uden hjælp fra ham - hvilket jeg synes er meget hårdt og tager det romantiske aspekt væk), så er han ligeglad og bliver sur på mig og vil ikke ændre noget, selvom jeg skal have ondt i maven / være stresset over det i ugen op til. Så er det forhold vigtigere for ham end det er at jeg ikke er ked af det og ulykkelig.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, men overvejer virkelig om ægteskab skal være sådan her? Det synes jeg livet er for kort til og kan ikke holde til at være ulykkelig hele tiden :(

En lille bi-ting er de billeder jeg fik taget til ham i morgengave, han virker ret ligeglad med dem, kigger ikke på dem, de ligger bare på natbordet under andre rting. Ville have lavet en kalender til ham med 12 billeder jeg fik taget, men det synes han ikke var nødvendigt :(

Årh søde du, det er jeg virkelig ked af og høre! Jeg har desværre ikke mange gode råd og give af, jeg vil bare sende en kæmpe cyber-krammer :bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug:

Jeg tror desværre der er mange der oplever netop, det i gør efter en udsendelse.. At den udsendte oplever en masse, der giver nogle personlighedændringer.. Måske en par teraput kunne være et forslag?? Jeg ved det desværre ikke :(

Redigeret af KBS
1

Del dette indlæg

Married Life

Årh søde du, det er jeg virkelig ked af og høre! Jeg har desværre ikke mange gode råd og give af, jeg vil bare sende en kæmpe cyber-krammer :bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug:

Jeg tror desværre der er mange der oplever netop, det i gør efter en udsendelse.. At den udsendte oplever en masse, der giver nogle personlighedændringer.. Måske en par teraput kunne være et forslag?? Jeg ved det desværre ikke :(

Tusind tak, dejligt med cyber-krammere :heart: . Vi har snakket om en terapeut, problemet er bare at jeg ikke har overskud til at finde en og tiden er også knap, burde også selv se en psykolog for min depression, men det bliver bare ikke gjort (ville ønske jeg bare kunne gøre det).

Jeg ved ikke hvad Afghanistan gjorde, men jeg ved at vores forhold aldrig har været dårligere end det er nu. Ved at jeg har vist min mand nogle sider af mig selv han ikke har set før (jalouxi, vrede, frustation) og tror faktisk bare ikke han kan lide den person jeg i virkeligheden er :boohoo: puha det gør godt nok ondt at skrive.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil først sige at hvis du har brug for en at snakke med, vil jeg gerne lytte :)

jeg tænker at din mand har oplevet meget som udsendt som vi der går herhjemme ikke forstår meget af, og det at komme hjem og væk fra pligter og en hverdag hvor alt er i faste rammer og altid i frygt for noget kan gå galt og altid være på vagt, sætter nok sine spor og denne nye veninde forstå nok alt dette, som du ikke forstå. (dermed sagt kunne han jo godt sætte dig ind i det)

Når det er sagt synes jeg ikke det er okay at ha en veninde hvor han ikke sørger for du er okay i forholdet, at vi har venner og veninder er fint så længe man forstå at tage hensyn til sin partner og selv er støttende, men her synes jeg ikke han gør meget for at du føler dig godt tilpas i dette, og hans måde at tage afstand på er bestemt ikke okay når hun er der... Slet ikke. Det ville du heller ikke selv gøre fornemmer jeg ;)

Og du skal huske på du er dejligt og skøn også selv du viser nye sider af dig selv, og dem skal han også se, i er gift og så bare vendt til i får børn så vil i opleve at det er godt at kende hinanden rigtig godt ;)

Jeg tror godt i kan komme på rette spor igen. I må få talt det igennem og det er svært at sige når han ikke siger så meget, men vil han dig og jeres forhold??? Det er farligt at spørge om men i og med i er ny gift kunne jeg ikke forstille mig han ikke vil dig, men for at du ikke skal gå og føle alt dette og at han ikke respektere dig og dine følelser, har i noget at arbejde med ;)

Men alle går igennem ting og et forhold skal passes og plejes siger man ofte :) og det er vigtigt ikke at give op i første omgang, for når man finder hinanden igen er man jo ikke i tvivl, og han skal til at finde dig og sig selv ;)

0

Del dette indlæg

Jeg har læst dit svar til KBS også, men jeg gentager lidt af det skrevne alligevel. :wink:

Hvor må det være hårdt for dig, at føle dig alene i tosomheden. Jeg synes også at du skal kontakte en parterapeut. Nu er din mand måske ikke super interesseret i at skulle i terapi (og måske er du heller ikke) men det er med at tage fat i tingene nu så hurtigt som muligt før der ikke er nogen vej tilbage. Nej, det skal ikke være hårdt allerede, men nogen gange er det bare hårdt fra første øjeblik. Hvis man ikke reagerer og ikke forsøger at rette på skaden, kan den blive så stor at den ikke kan repareres.

-Og så er der en anden del, som jeg ikke ved om trøster dig. Alle har problemer, hvert forhold sine helt egne skavanker. Hvis de er så store og du er alene om at løse dem, ja så skal du have hjælp til at finde ud af hvad du vil. Parterapi er gratis og kan altså godt være en sag der delvist gøres alene, ihvertfald indtil du har styr på hvad du selv vil.

Jeg kan læse at du er deprimeret, og det i sig selv kan være en stor hæmsko, så du måske oveni synes at tingene er endnu værre end virkeligheden. At drukne i problemer er altså meget svært at håndtere uanset om man er alene eller 2 om at hive sig op af hullet.

Bliver du medicineret? Ellers vil jeg foreslå at du aftaler en tid hos lægen, og får en snak. Det at få et kortarigt tilskud til de lykkelige hormoner kan gøre at du får overskud til at løse det der står i din vej. (Lægen kan også starte dig op hos behandler, så du får hjælp til dig eget hvis du magter det).

Jeg vil sladre om at hvis man ikke bryder sig om sig selv, så gør andre heller ikke helt så meget, og jo mindre de "kan lide dig", jo mindre kan du lide dig selv, og så fortsætter cirklen bare rundt og rundt.

Men jalousi, vrede og frustration er altså meget almindelige følelser der tit bunder i usikkerhed. Altså hvis du føler dig alene i ægteskabet, så kan jeg da godt forstå du føler dig usikker.

Det at det lige er en kvinde han har fællesskab med, kan gøre situationen endnu sværere.

At din mand har en del af sit liv, du ikke kan være del i, det er smadder svært. Hans opgave er blandt andet også at få dig til at føle dig sikker. Det er et job for 2 og tilsvarende for dig at gøre det samme for ham.

De grimme sider viser sig hos alle der har det svært.. Det er ikke et spørgsmål om at skjule og skamme sig over dem. Det er om at genkende dem og finde ud af hvad den forudgående situation har gjort, siden det grimme kommer op til overfladen. Der skal jo som regel 2 til at få "jalousimonsteret" til at dukke op.

Og så er der babyblues varianten også. Altså lige som man bliver hormon forstyrret når man får barn og midt i al lyksageligheden ryger ned i kælderen med det største brag. Jeg har hørt det hos flere nygifte, at den samme blues dukker op og der synes ingen vej ud i lyset igen. At det ikke er helt lyserødt som vi ALLE tror det skal være, er nogen gange bare gråt... :(

Der er en vej og jeg håber du finder din rigtig hurtigt.

Mange kram til dig. Hold næsen ovenvande.. :hug:

0

Del dette indlæg

Stakkels dig. Total møg hverdag efter brylluppet.

Find tiden til at få hjælp inden det er for sent.

Og få den "veninde" sparket på sin plads som veninde og ikke mere end det. Du skal komme først og hun får virkelig det røde flag frem hos mig.

Phyyyy håber det ordner sig. Knus ♡

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan ikke hele tiden være rosenrødt. Hvordan skulle vi ellers kunne kende det gode fra det dårlige..? Men det er da bare rigtig øv, trist og træls at i ikke har det godt sammen - kram til dig!

Jeg tænker også at terapi vil være en god hjælp for jer, men tror også du vil have godt af at tage afsted for dig selv. Og prioritér det. Godt nok er studier vigtige, men hvis du ikke er glad og har svært ved at overskue selv det, så burde det være vink med en vognstang om at gøre noget ved det.

Sender dig positive tanker :heart:

0

Del dette indlæg

Kære Henriette,

jeg bliver så trist på dine vegne. Lige efter et bryllup vil man gerne svæve på en lyserød sky, og det er smertefuldt når man ikke oplever den lykke sammen med den anden. Dine sider af vrede, jalousi osv bliver bragt frem fordi tingene bare ikke er som du forventede dem. Det er jo afmagts følelser, når man ikke bliver mødt med forståelse og kærlighed.

de andre piger har mange kloge ord, så vil ikke gentage dem. Har du brug for en til at snakke med over en kop te, så er du velkommen til at banke på hos mig. sender dig en PM.. Og ellers kan jeg kun sige at du er nød til at snakke med Dennis og være så ærlig som overhovedet mulig, og få ham til at forklare hvor han er henne i jeres forhold. Er han sikker på at han vil det ?

mange mange kram herfra

Ida

0

Del dette indlæg

Er enig med de andre. Du bliver nødt til at finde ud af om Dennis vil det ægteskab, også må i kæmpe for det og snakke tingene igennem. Men forvent ikke at det løser sig over natten. Det tager nogle gange lang tid at komme på rette spor igen.

0

Del dette indlæg

Det lyder hårdt og jeg kan godt forstå at du har lyst til at komme ud med det. Jeg tror dog at det er bedre at tale med din mand, dine veninder, familie og en terapeut/psykolog om problemerne i stedet for at udbasunere privatlivet på internettet. Det er rigtig sødt af de andre brugere at sende dig varme tanker, for det har du brug for, men husk at alle kan læse disse indlæg mange år ud i fremtiden.

Held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres svar, I er sgu dejlige. :kiss:

Jeg ved at jeg nogle gange bliver meget følsom og tænker, at alt bare er til hundene. Måden jeg bearbejder det er ved at skrive / sige det til nogen, her bruger jeg Bryllupsklar til at få styr på tankerne. Så tak fordi I lytter og sender tanker, det hjælper meget. Dennis og jeg snakker meget om tingene, men fordi vi ikke kommer nogle vegne har vi snakket om par-terapi, så vi kan forstå og finde hinanden igen. Det er næste skridt i vores forhold og jeg er positiv over det. Ægteskabet skal prioteres :7himmel: Jeg elsker jo den mand højere end noget andet og ved også han elsker mig.

En anden dejlig ting er at jeg ENDELIG har fået bryllupsbillederne i farve (dog ikke redigeret :pokey: ) eller rettere er ved at få alle 800 billeder over dropbox i super kvalitet, så selvom det tager nogle dage, så er det skønt at kunne se dagen i farver :cheerleader3: Så må jeg se om ikke jeg kan få redigeret dem selv eller om fotografen har tænkt sig at gøre det (som jo var planen).

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer