Christina1983

Til jer med bordhæfter

18 indlæg i dette emne

Hej piger.

Vores bordkort er et lille A4 ark som er foldet i tre. Det kommer til at indeholde menuen, bordplan og 'hvem er hvem'. Hvor meget har jer som har 'hvem er hvem' med i bordhæftet skrevet om jeres gæster. Og har i andet med? Vi har bevidst valgt velkomstsang og velbekom sang fra:0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har bare skrevet - navnet og hvordan person står i forhold til os. - noget som Ida - veninde af bruden siden børnehave. Chris - ven af parret - kæreste med Doreen.

Vi har også lavet et dansekort - hvor gæsterne får nogen opgaver i forhold til dans - dans med en som er ældre end dig - en du ikke har mødt før idag. ... tror det bliver sjøvt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gik helt bort fra det med hvem er hvem, men havde følgende i bordhæftet der var et A4-ark foldet én gang:

Forsiden: Samme tegning vi havde på invitationen + velkommen, dato osv.

Side 2: Bordvers

Side 3: Menu

Bagsiden: Dagens program, så gæsterne nogenlunde kunne følge med i rækkefølgen og ca. tidspunkter for f.eks. natmad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh ja vi har også tænkt på dansekort. Vi har lige en side fri- måske vi skulle´lave det der. Har du lagt dem løse sammen med bordhæftet eller har du sat det fast med selvklæbende tape?

Den ligger mere eller mindre løs. Vi har putte DEKOTape over en side af A4 arket. Så du har tape på forside, bagsiden og den ene af siderne som vender ind ad. Dog har vi putte papir bag tapet so dem ikke kan klistre længer. så kan man bare slippe kortet bag den og tage den ud igen. Hvis man er meget DIY kreativ kan man jo også lave en lomme/pocket. Håber det giver mening.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lavede bordhæfte og skrev en del om hver gæst. Det var en KÆMPE succes. Gæsterne var vilde med idéen og i dag er jeg SÅ glad for at vi brugte tiden på det.

Vi skrev ca. 3-4 linjer om hver og gerne noget lidt komisk eller noget ros om den pågældende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lavede bordhæfte og skrev en del om hver gæst. Det var en KÆMPE succes. Gæsterne var vilde med idéen og i dag er jeg SÅ glad for at vi brugte tiden på det.

Vi skrev ca. 3-4 linjer om hver og gerne noget lidt komisk eller noget ros om den pågældende.

Hvad skriftstr. brugte i og hvordan lavede i hæftet? er bange for det bliver for stort. Ind til videre har vi skrevet ala: ved siden af bruden sidder hendes forældre Anni og Michael. ved siden af Anni sidder gommens gode ven.... bla bla bla ala en tekst om bordet. Det enkelte bord fylde ca.8-15 linjer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skev en lille velkomsttekst med lidt praktisk info (såsom hvordan bar/musikken fungerede, hvor toiletter var osv), hele manuen incl hvilke vine der var til, Hvem-er-hvem og til sidst nogle sjove regler.

Inden i havde vi så langt bordplanen så man kunne tage den ud og kigge på den samtidig med man læste om folk + et "balkort".

Du får lige et par billeder :)

post-52936-0-40788000-1346073112.jpg

post-52936-0-08889200-1346073129.jpg

post-52936-0-04696800-1346073138.jpg

post-52936-0-79231400-1346073153.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

et par mere...

Ej super med lidt inspiration - tusind tak. Må lige gå i tænkeboks om hvordan vi gør det. Syns det er fantastisk med lidt ord om hver enkelt. Vi bliver bare 72 gæster, så tænker lidt lidt over hvordan vi får plads til det. Vores forside bliver brugt som bordkort med:

Velkommen

X

til Nick og Christina´s bryllup

Kunne ikke undgå at læse du var spl.stud. jeg er selv spl. Er du mon færdig?

Hvad skriftstr har i skrevet med der hvor i beskriver folk?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skev en lille velkomsttekst med lidt praktisk info (såsom hvordan bar/musikken fungerede, hvor toiletter var osv), hele manuen incl hvilke vine der var til, Hvem-er-hvem og til sidst nogle sjove regler.

Inden i havde vi så langt bordplanen så man kunne tage den ud og kigge på den samtidig med man læste om folk + et "balkort".

Du får lige et par billeder :)

Hvor er de fine!

Har du syet dem på maskine?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

et par mere...

Ej super med lidt inspiration - tusind tak. Må lige gå i tænkeboks om hvordan vi gør det. Syns det er fantastisk med lidt ord om hver enkelt. Vi bliver bare 72 gæster, så tænker lidt lidt over hvordan vi får plads til det. Vores forside bliver brugt som bordkort med:

Velkommen

X

til Nick og Christina´s bryllup

Kunne ikke undgå at læse du var spl.stud. jeg er selv spl. Er du mon færdig?

Hvad skriftstr har i skrevet med der hvor i beskriver folk?

Altså vi havde 53 gæster som vi skulle skrive om. Målet med at skrive det var jo at folk havde lidt at snake om. Og for at de får det synes vi bare det hurtigt blev sådan lidt tyndt. Det er mest derfor det kom til at fylde så meget. Vi startede med at skrive ca. 9 måneder før brylluppet og blev færdig 1 måned før. Men altså så var det jo også sådan at vi gik ind og skrev lidt efterhånden og så rettede det ind til sidst.

Men det vil helt sikkert være super fint med den tekst på forsiden synes jeg!

For os var det bare vigtigt at holde den lidt simpel (hvis man kan kalde den det med en KÆMPE hortencia :wink: )

Vi har skrevet "brødteksten" i Ariel Narrow str 11. Overskriften er Den som hedder Vivaldi og så str 14, fed og kursiv.

Altså hvis i har overskud til at skrive om alle gæsterne er det jo bare et spørgsmål om at sætte flere sider i hæftet og så få skrift str osv til at passe. :)

Hihi ja jeg er spl stud. :) Nej er lige startet modul 4 i dag, så har lige haf første dag i klinik.

Hvor læser du henne og hvor langt er du?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skev en lille velkomsttekst med lidt praktisk info (såsom hvordan bar/musikken fungerede, hvor toiletter var osv), hele manuen incl hvilke vine der var til, Hvem-er-hvem og til sidst nogle sjove regler.

Inden i havde vi så langt bordplanen så man kunne tage den ud og kigge på den samtidig med man læste om folk + et "balkort".

Du får lige et par billeder :)

Hvor er de fine!

Har du syet dem på maskine?

Mange tak Lea. Det passede også bare PERFEKT ind på dagen! :)

Ja jeg samlede dem ved at zig-zag sy dem i siden. Det fungerede bare super godt! De var vildt lækre at bladre i og det tog ingen tid at sy dem (vi lavede 55 stk). Man kan nemlig bare sy dem ud i et og så klippe dem fra hinanden bagefter. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skev en lille velkomsttekst med lidt praktisk info (såsom hvordan bar/musikken fungerede, hvor toiletter var osv), hele manuen incl hvilke vine der var til, Hvem-er-hvem og til sidst nogle sjove regler.

Inden i havde vi så langt bordplanen så man kunne tage den ud og kigge på den samtidig med man læste om folk + et "balkort".

Du får lige et par billeder :)

Hvor er de fine!

Har du syet dem på maskine?

Mange tak Lea. Det passede også bare PERFEKT ind på dagen! :)

Ja jeg samlede dem ved at zig-zag sy dem i siden. Det fungerede bare super godt! De var vildt lækre at bladre i og det tog ingen tid at sy dem (vi lavede 55 stk). Man kan nemlig bare sy dem ud i et og så klippe dem fra hinanden bagefter. :)

Den ide tror jeg lige jeg skriver mig bag øret, det vil passe perfekt til vores have-ballon-bryllup :D

Det giver et cool afslappet look med de syninger!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skev en lille velkomsttekst med lidt praktisk info (såsom hvordan bar/musikken fungerede, hvor toiletter var osv), hele manuen incl hvilke vine der var til, Hvem-er-hvem og til sidst nogle sjove regler.

Inden i havde vi så langt bordplanen så man kunne tage den ud og kigge på den samtidig med man læste om folk + et "balkort".

Du får lige et par billeder :)

Hvor er de fine!

Har du syet dem på maskine?

Mange tak Lea. Det passede også bare PERFEKT ind på dagen! :)

Ja jeg samlede dem ved at zig-zag sy dem i siden. Det fungerede bare super godt! De var vildt lækre at bladre i og det tog ingen tid at sy dem (vi lavede 55 stk). Man kan nemlig bare sy dem ud i et og så klippe dem fra hinanden bagefter. :)

Den ide tror jeg lige jeg skriver mig bag øret, det vil passe perfekt til vores have-ballon-bryllup :D

Det giver et cool afslappet look med de syninger!

Ja det er det. Og så er det bare lidt pænere end den klassiske klips-i-siden synes jeg :)

Jeg valgte så at sy med en farve som var sådan lidt mere pang for at få lidt mere farve på bordet. Synes nemlig vi var endt ud i meget hvidt i hvidt.

Hvis det er kan du jo kigge i min bryllups-beretning. Tror vi har ret meget samme stil :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

et par mere...

Ej super med lidt inspiration - tusind tak. Må lige gå i tænkeboks om hvordan vi gør det. Syns det er fantastisk med lidt ord om hver enkelt. Vi bliver bare 72 gæster, så tænker lidt lidt over hvordan vi får plads til det. Vores forside bliver brugt som bordkort med:

Velkommen

X

til Nick og Christina´s bryllup

Kunne ikke undgå at læse du var spl.stud. jeg er selv spl. Er du mon færdig?

Hvad skriftstr har i skrevet med der hvor i beskriver folk?

Altså vi havde 53 gæster som vi skulle skrive om. Målet med at skrive det var jo at folk havde lidt at snake om. Og for at de får det synes vi bare det hurtigt blev sådan lidt tyndt. Det er mest derfor det kom til at fylde så meget. Vi startede med at skrive ca. 9 måneder før brylluppet og blev færdig 1 måned før. Men altså så var det jo også sådan at vi gik ind og skrev lidt efterhånden og så rettede det ind til sidst.

Men det vil helt sikkert være super fint med den tekst på forsiden synes jeg!

For os var det bare vigtigt at holde den lidt simpel (hvis man kan kalde den det med en KÆMPE hortencia :wink: )

Vi har skrevet "brødteksten" i Ariel Narrow str 11. Overskriften er Den som hedder Vivaldi og så str 14, fed og kursiv.

Altså hvis i har overskud til at skrive om alle gæsterne er det jo bare et spørgsmål om at sætte flere sider i hæftet og så få skrift str osv til at passe. :)

Hihi ja jeg er spl stud. :) Nej er lige startet modul 4 i dag, så har lige haf første dag i klinik.

Hvor læser du henne og hvor langt er du?

Vi er fra Silkeborg. Jeg er færdig - blev færdig sidste sommer. Hvor er du fra og hvor er du i klinik?

Tror vi skriver et par linjer om hver enkelt eller hver enkelt par. Vores gæster er nogen værre snakke tanter og vi har fået lavet en super bordplan, så tror nok der skal blive gang i snakken ved alle bordene:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lavede dem som et alm. hæfte af A4 papir der blev bukket på midten. Så hæftet var A5 størrelse når du sad med det i hånden.

Det var lidt at en opgave at få plas til det hele, men det passede med en forside, velkomstsang og velbekomme på side 2 og så kom alt det om gæsterne fra side 3. Bagsiden stod menuen på. Jeg brugte en word skabelon til det og så sad jeg ellers og rettede størrelse og marginer til så vi fik plads til alle uden at det stod for småt :-)

Jeg har lige sat et lille udpluk ind her så du kan se i hvilken tone vi skrev og hvor meget om hver:

Lene: Mias papsøster og Yvonnes yngste datter. Bosat ved Dianalund sammen med manden Henrik og deres to drenge. Stor dyreelsker, men ikke kun som kæledyr… Lene havde nemlig en gang opdræt af egne slagtekaniner som tit blev serveret når man var gæst.

Henrik J. Gift med Lene. Bidt af maskiner og kan reparere alt der har en motor. Desuden habil hundetræner gennem en del år og med egne hunde har Henrik startet konkurrencer. I dag går hverdagen dog mest med at holde styr på to drenge der har krudt bagi.

Fie: Eller skulle man sige ”Lille Finn”… Meget ørehængende øgenavn siden polterabend i juli. Mias folkeskoleveninde fra Glostrup. NOVO-pige som også deler interesse med Mia når det kommer til heste. Bor i Kalundborg og håber på snart at kunne flytte på egen gård.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer