Sidse P.

Gæster til brylluppet?

11 indlæg i dette emne

HJÆLP!

Min kæreste og jeg skal giftes d. 1. juni 2013 og har i den forbindelse bestemt, hvem der skal med som gæst til brylluppet og har også sendt save the date kort ud.

Vi har valgt, at ingen fætre og kusiner fra vores familier skal med.

Mit problem er så, at vi nu har fået af vide, at vi nok højest sandsynligt bliver inviteret til min fætters bryllup d. 27. april 2013.

Hvad f..... gør jeg?!

Jeg vil jo enormt gerne til hans bryllup, men det vil måske virke mærkeligt, at vi tager til hans bryllup, når de så ikke bliver inviteret til vores, men samtidig vil det være mærkeligt bare at invitere min fætter + kone uden at invitere de andre fætre og kusiner, hvilket altså bliver 15-20 gæster ekstra, hvis alle skal inviteres med..

Hvordan forholder jeg mig lige til det her gæstehalløj?!?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo forskelligt hvordan folk vælger at sammensætte gæstelisten. Nogle vælger at invitere alle og andre vælger en anden løsning, og sådan er det. I kan sagtens tage til din fætters bryllup selvom I ikke inviterer ham. Måske har hans kommende kone mindre familie eller de har færre venner end jer, eller også er det bare en anden slags fest. Men når I ser dem synes I skal snakke lidt bryllup og fortælle hvordan I har sammensat gæstelisten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har inviteret fætre og kusiner fra min kærestes side, da vi har rigtig meget med dem at gøre, men ikke fra min :)

Fra min har vi inviteret 2 af mine kusiner, den ene har jeg altid været tæt knyttet til, den anden har boet hos mig da hun havde det svært hjemme, og hun skal lave vores bryllupskage, og der er indtil videre ikke nogle der har kommenteret noget ondt om det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i skal holde fast i jeres oprindelige beslutning. Og så synes jeg i skal tage med til fætterens bryllup, hvis i bliver inviteret.

I har foretaget det valg, at fætre og kusiner ikke skal med. Det valg har i selvfølgelig truffet efter nøje overvejelser - typisk er det begrundet med økonomi, pladsmangel o.lign. Jeg forstår sagtens jeres overvejelse, for 15-20 mennesker ekstra er virkelig mange.

Din fætter har foretaget et andet valg end jer. Det kan være de har færre fætre/kusiner eller i det hele taget en mindre familie, og derfor vælger de anderledes end jer. Det kan være de har sorteret i vennekredsen i stedet. Eller det kan være de har et større bryllupsbudget end jer. Uanset årsag, så synes jeg aldrig man skal være forpligtet til at invitere nogen, og mon ikke godt din fætter kan forstå og så, hvorfor i vælger som i gør?

Jeg ville nok nævne det overfor fætteren ved lejlighed - at i har været nødt til at sætte en streg ved fætre og kusiner, fordi det ellers betyder 15-20 mennesker mere - og det har i ikke råd til. Så skulle man da være temmelig ensporet, hvis man ikke kan forstå og acceptere dette.

Og tillykke med brylluppet :)

De bedste hilsner herfra :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal invitere dem i har lyst til og på ingen måder ha dårlig smag over at i ikke inviterer færte og kusiner. Husk det er JERES bryllup og det er JER der bestemmer på JERES dag. Hold fast i jeres beslutninger, for der er mange der har MANGE ideer og man kan hurtigt komme i tvivl. (en erfaring jeg desværre fik)!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal invitere dem i har lyst til og på ingen måder ha dårlig smag over at i ikke inviterer færte og kusiner. Husk det er JERES bryllup og det er JER der bestemmer på JERES dag. Hold fast i jeres beslutninger, for der er mange der har MANGE ideer og man kan hurtigt komme i tvivl. (en erfaring jeg desværre fik)!!!

A ha ha, kommer i den forbindelse til at tænke på, at min svigermor fandt en eller anden - ja hvad skal jeg kalde det - hovedbeklædning??? forleden, som hun mente ville være fint til et bryllup. Jeg kom faktisk til at fnise lidt, for jeg troede seriøst hun mente det for sjov, men... det var ramme alvor!

Jeg sagde bare at det vist kom an på hvordan kjolen er om den passer ind i stilen (jeg har ikke fået kjole endnu), men hoooold da op - den var GRIM! :biggrin:

Så ja, der er mange der har ideer til ens bryllup - husk på, at kun brudeparret kan beslutte hvad det perfekte bryllup er for dem :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal i virkeligheden prøve at begrænse hvor mange man involverer i planlægningen har jeg fundet ud af...

Jeg blev lige tilbudt en kjole et familiemedlem brugte til sit bryllup. Den var noget af det grimmeste jeg har set. Fugtskader eftr opbevaring i kælder, cigaretmærker... Og så i udgangspunktet grim. Jeg blev nødt til at sige, at jeg ikke var til brugte kjoler pga. overtro.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal i virkeligheden prøve at begrænse hvor mange man involverer i planlægningen har jeg fundet ud af...

Jeg blev lige tilbudt en kjole et familiemedlem brugte til sit bryllup. Den var noget af det grimmeste jeg har set. Fugtskader eftr opbevaring i kælder, cigaretmærker... Og så i udgangspunktet grim. Jeg blev nødt til at sige, at jeg ikke var til brugte kjoler pga. overtro.

Ja, det enste jeg fortryder er at jeg involverede en del mennesker i brylluppet. Det var da rart og høre folks meninger og ideer, men at nogen ligefrem blev sure og skuffede hvis vi ikke gjorde som de sagde eller brugte deres ideer, der blev jeg sku overrasket at folk overhovedet kan finde på sådan noget. Min mand og jeg endte simpelthen med at være lide skarpe og sige at så længe de ikke betalte noget til brylluppet sku de heller ikke bestemme noget, men de var velkomne til at komme med ideer!!! Det var ikke sjovt og en total unødvendig stressfaktor, men det endte heldigivs godt med et skønt bryllup, som VI bestemte :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer