namibianbride

Dilemmer med børn til bryllup

15 indlæg i dette emne

Hej alle BK-ere

H2B og jeg er lidt i et Dilemma og ved ikke rigtig hvad vi skal gøre, i forhold til par med børn og vores bryllup.

Vi har sendt invitationer ud til vores gæster og skrevet at vi ikke ønsker børn under 16 år til vores bryllup, på en pæn måde selvfølgelig, da vi fra starten af havde sagt at det er kun vores søskendes børn og mine søskende der skal med (8 børn i alt) :rolleyes:

Sidste uge ringer vores vennepar og spørger os pænt om det er okay, de tager en barnepige med som kan passe deres børn i deres "hytte", (hvor de skal overnatte) mens de er til bryllup, da de ikke har det godt med at lade barnepigen være alene i deres hus med deres små børn 270 km væk fra brylluppet. Hvilket vi selvfølgelig forstår og accepterer 100%

- Det skal lige siges hertil at dette pars forældre også er inviteret og derfor kan de ikke babysitte

Nu tager jeg så ud i går og besøger H2B, som er på jagt i 14 dage (Det er hans job, hertil skal måske lige siges at vi i hele dette sammenhæng snakker Afrika) og han siger til mig at et af hans(vores) gode vennepar (hvor han jæger pt), kommer til brylluppet, men har problemer med at få børnene passet, og om de må tage dem med? Hvortil han har svaret at han skal snakke med mig først om hvad jeg siger.

Nå du til problemet, egentlig har jeg ikke noget problem med at de tager deres 2 børn med, det kommer ikke til at gøre os nogen forskel. Men vi syntes nu at det er svært at sige det er okay at i tager jeres børn med, men sige til de andre (som egentlig er tættere venner med os begge to) at deres to børn skal passes på deres værelse.

Så kan man tillade begge par at tage deres børn med, men hvad så med de 2-3 par der er tilbage, som også har børn men får dem passet?

Håber i kan komme med et råd, det er en lidt underlig situation og tror måske det skyldes lidt at jeg især er for blød, men egentlig til at starte med ville vi slet ikke have børn med. :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er ok at nogen må og andre ikke må så synes også i skulle tage og hyrer en barnepige eller to til at kigge efter alle børnene og så få snakket med alle forældrer og sige det som det er :-) for så har de fået budet om at tage dem med men tænker lidt at hvis jeg havde børn og skulle til bryllup tror jeg at jeg ville prøve at få dem passet uanset om de godt måtte komme alligevel ;-)

Hum det blev vist lidt rodet håber du forstår ;-)

0

Del dette indlæg

Ja det er faktisk en god idé og havde slet ikke tænkt på det, det kunne helt sikkert godt være en løsning! :rolleyes::thanks:

Men så skal vi finde ud af hvor de kan være :huh: Stedet har bungalows til 80 mennesker og vi bliver 90, så vi mangler i forvejen steder folk kan sove.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kender ikke nogen sim bor tæt på feststeder, som evt. Kunne lægge hus til?

Nej feststedet er 50 km fra nærmeste by og vi kender ingen der bor der, også derfor mange af vores gæster er afhængige af at kunne overnatte :(

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Ja det er faktisk en god idé og havde slet ikke tænkt på det, det kunne helt sikkert godt være en løsning! :rolleyes::thanks:

Men så skal vi finde ud af hvor de kan være :huh: Stedet har bungalows til 80 mennesker og vi bliver 90, så vi mangler i forvejen steder folk kan sove.

Hvis børnene ikke er så gamle, kan man vel godt tillade sig at sige, at de kan komme med, hvis de kan sove på forældrense værelse, de har sikkert selv en weekend seng, de kan medbringe. Men det kan selvfølgelig blive lidt problematisk hvis 1 barnepige skal se efter unger i flere forskellige hytter :blink: .

0

Del dette indlæg

Er det ikke noget med at snakke med de involverede? Vi har lidt det samme problem, da vi heller ikke vil have børn til festen, kun til vielse&reception eventuelt. Det bliver til en differentieret regel, fordi nogen har mulighed for pasning i København, eller hvor de nu bor, mens andre ikke har nogen der lige kan passe børn en hel weekend (de fleste skal rejse langt). Så hvis nogen står i den situation at de ikke kommer hvis børnene ikke kan komme med, så ordner vi det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan sagtens se hvad i mener og giver jer også ret. Børnene tror jeg er 4 & 5.

Det er egentlig heller ikke et problem for os at de kommer med, det der gør det svært for mig er at hvis vi tillader at deres børn kommer med så føler jeg også at vi er nødt til at tillade de to børn der egentlig skal passes der at komme med + der kommer to helt små børn (hvilket jeg er total inforstået med selvfølgelig) så lige pludselig er der 14 børn

Argh syntes sku det er svært! :(

For kan godt se hvad i siger og i siger egentlig lidt det samme som jeg og h2b tænker. Det er bare svært for mig at sige I og I må medbringe jeres faktisk "store" børn, men i og i må ikke når de alle sammen er vennepar

0

Del dette indlæg

Jeg ville holde på at der ikke er børn til festen. Primært fordi 4-5 årige børn kræver deres forældres opmærksomehed. Jeg ved ikke om det ene pars barnepige har overskud til at passe det andet pars børn også? Mod en ekstra betaling self. Så må forældrene tage nogle luftmadrasser/weekend seng med og så hente deres barn i nabo hytten når festen er slut.

Det er lidt en øv-situation at sætte jer I. Synes det er lidt strengt at spørge om børn når I nu har sagt det er børnefri fest, for det sætter jer i en dum situation, og det er så svært at sige nej. Men det var jo jeres oprindelige ønske.

2

Del dette indlæg

Jeg ville holde på at der ikke er børn til festen. Primært fordi 4-5 årige børn kræver deres forældres opmærksomehed. Jeg ved ikke om det ene pars barnepige har overskud til at passe det andet pars børn også? Mod en ekstra betaling self. Så må forældrene tage nogle luftmadrasser/weekend seng med og så hente deres barn i nabo hytten når festen er slut.

Det er lidt en øv-situation at sætte jer I. Synes det er lidt strengt at spørge om børn når I nu har sagt det er børnefri fest, for det sætter jer i en dum situation, og det er så svært at sige nej. Men det var jo jeres oprindelige ønske.

Gir dig fulstændig ret måske det kunne være en løsning ;-)

0

Del dette indlæg

Tak for dit indput, selvom det er sådan man har det er det altid rart at høre nogle andre sige, det kan du sagtens tillade jer! :)

Tror vi må holde fast på at det er sådan det er, det er nemlig en utrolig svær situation de putter os i, og der er så mange andre ting man skal holde styr på en måned før sit bryllup, end at planlægge fest for andre folks børn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville holde på at der ikke er børn til festen. Primært fordi 4-5 årige børn kræver deres forældres opmærksomehed.

Det er for mig at se ikke rigtigt. Jeg har oplevet bryllupsfester med børn i den alder adskilige gange og er der aktivitetsmuligheder for dem plejer det at gå helt af sig selv. Men her har man valgt at holde festen som en børnefri fest og det skal man holde fast i. Det vil give alt for meget bøvl hvis man begynder at gøre forskel og børnene har godt af at "klare sig" uden forældrene. Der ville jeg gribe ideen med den fælles barnepige.

0

Del dette indlæg

Ente må alle have børn med eller ingen, og det er IKKE jere opgave, at finde på løsning mht. pasning af de andres børn.

Synes ikke det er rimeligt, da I har nok at se til, og have styr på, så mht. de andre børn, så er det deres problem, og ikke jeres, synes det er synd, at du nu skal have de spekulationer.....så NEJ.

Herudover vil jeg som forældre hellere til bryllup uden mine børn end med, for det får jeg mere ud af, og herudover kan min mand og jeg nyde en dag sammen, hvor det bare er ham og mig :wink:

Håber I finder en løsning, der passer jer :)

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Ente må alle have børn med eller ingen, og det er IKKE jere opgave, at finde på løsning mht. pasning af de andres børn.

Synes ikke det er rimeligt, da I har nok at se til, og have styr på, så mht. de andre børn, så er det deres problem, og ikke jeres, synes det er synd, at du nu skal have de spekulationer.....så NEJ.

Herudover vil jeg som forældre hellere til bryllup uden mine børn end med, for det får jeg mere ud af, og herudover kan min mand og jeg nyde en dag sammen, hvor det bare er ham og mig :wink:

Håber I finder en løsning, der passer jer :)

:bearhug:

Tak hvor er du sød og hvor er det rart at høre det fra en forældre, så man ikke føler sig som en total børnehader! :happy:

Tror vi er ved at være der hvor vi holder fast i ingen børn, udover niecer og søskende som vi sagde fra starten. Syntes nemlig heller ikke det kan være rimeligt at vi skal betale for barnepiger og et sted børnene kan være. :td:

Men er faktisk på en måde lidt skuffet og syntes det er urimeligt at spørge når vi egentlig har sagt ingen børn :blink:

(skal lige siges at det par der har spurgt os naboer er hans forældre, så i princippet kunne de vel tage børnene, hvem vil ikke gerne forkæles af farmor og farfar :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer