HeMaLæLa

Hjæp! Mine veninder hader min kjole...

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kan godt forstå at du er ked af det, det er da også rigtig trist :( jeg selv er den type som lytter meget til hvad mine veninder synes, og måske skulle du bede dem om en forklaring på, hvorfor de ikke kan lide den??? Da jeg var ude og prøve min kjole første gang, tog jeg kun min mor med, for jeg vidste at det ville blive en værre hønsegård og jeg ville blive total frustreret af alle deres forskellige meninger......efter jeg havde fundet DEN, har jeg aftalt en ny tid, hvor kun mine brudepiger skal med :) og grunden til de er mine brudepiger, er fordi jeg ved at de er ærlige og jeg kan regne med dem 100% :rolleyes:

Så mit spørgsmål er, er det dine brudepiger som ikke synes om kjolen? & har de set dig med den på? og sidst men ikke mindst.... har du selv prøvet den?

Redigeret af Izabel
0

Del dette indlæg

Øv for en ærgerlig situation.

Handler det om, at de ikke synes, kjolen klæder dig? For det er sgu en væsentlig pointe, synes jeg. Hvis det omvendt bare er fordi, at de ikke er til tyl/ærmer/blonder/draperinger/perler/indsæt selv mere, så bør de klappe kaje.

Har du nogen fornemmelse for, hvorfor de ikke bryder sig om kjolen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, hvor er det bare en sur situation at stå i!! :(

Men jeg synes det er vigtigt at skelne mellem hvorfor de ikke bryder sig om kjolen:

1) er det fordi den ikke er deres stil - altså, som en anden siger: de ikke bryder sig om tyl/blonder/osv. - så bør de tie stille!

2) er det derimod fordi, de ikke mener kjolen er dig eller sidder, som den burde (= fremhæver det rigtige), så kommer de med deres mening fra et godt sted - at ville hjælpe dig...

Lige meget hvilken en af grundende der gør sig gældende, så gør det det ikke rarere for dig at høre, så du får lige et kram herfra - jeg håber situationen løser sig!

0

Del dette indlæg

øv, dumme veninder! Hvis du har købt kjolen, burde de bare holde deres **** - hvad end så grunden er til, at de ikke kan lide den. Hvis de mener, den ikke klæder dig, hvad skal du så lige bruge det til, når den er købt?? Helt ærligt. Ikke søde veninder.

Krammer herfra

0

Del dette indlæg

Puha, den er hård! Melder mig ind i koret der spørger, hvorfor de ikke kan lide den. Fordi hvis det bare ikke er deres stil, er vi i samme båd - min søster hader også min kjole. Men det tager jeg heller ikke så tungt, hendes smag er meget anderledes end min.

Hvis de har noget konstruktivt at komme med, så lad dem dog gøre det - især hvis det er mindre ændringer/tilretninger. Hvis de tænker at der er noget grundlæggende galt (farven/formen er forkert til deg, e.l.) må du tænke over det. Ellers må du gøre op med dig selv, om du kan finde ud af at føle dig smuk alligevel, i den kjole du elsker, som du har valgt for at være smuk for din mand og ikke for dine veninder!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det en kjole du har købt, eller bare en du har forelsket dig i og gerne vil købe?

Synes det er strengt hvis de kritiserer kjolen efter du har købt den i hvert fald - der står man jo lissom i en lidt svær situation :td:

Jeg synes du skal mærke rigtig godt efter selv. Hvis du bare ELSKER den kjole, så skal de *satme* bare opføre sig ordenligt - jeg kommer til at tænke på, om de siger det, fordi de jaloux :pokey: Jeg forstår godt, at det er en svært, men hvis det bare ER din kjole, så prøv at ignorere deres meninger :)

Din oplevelse bekræfter mig i, at det er dårlig idé at vise kjolen til andre end dem, der er med til at finde den. På selve bryllupsdagen skal folk nok synes man er smuk lige meget om brudekjolen er deres stil eller ej.

0

Del dette indlæg

De er "Simi" veninder..;0)) Fra mødregruppen, så ikke de ældgamle veninder, som jeg ved siger " Hvor er den bare flot! " ;D Det er en San patrick model, en drøm af blonder. En havfruemodel virkelig flot, tror bare de forventede en kæmpe kjole for er en flower power pige. Men lige hvad der angår brudekjoler, er jeg meget til det enkle. Og det mere gammedags look, har sovet på det. Og tror fordi de sagde det, er fordi den er så lidt mig udadtil. Men skidt er ligeglad med deres mening for jeg ELSKER den...:0) Og nej de så mig ikke i den, for mangler 5 kg for at den sidder perfekt!..;0))

0

Del dette indlæg

Sådan, skide være med mødregruppens mening! De kender dig også kun i den kontekst, så hvad ved de om, hvilken stil du *er*? Din identitet er vel den du selv oplever at den er i sin helhed, ikke kun den lille del mødregruppen oplever (siger den psykologistuderende)... ;)

Jeg er også på august næste år, så vi følges ad! Har du lavet en planlægningstråd?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tsk tsk - det må være det man kalder "ammehjerne" :td:

Jeg synes bare fra beskrivelsen at den lyder helt fænomenal og er sikker på, at det er et godt kjolevalg :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes da personligt at jeg rummer mange facetter, så kunne da både bære en stor romantisk brudekjole og en lille smart parisermodel - det samme kan sikkert siges om dig. Så bare fordi mødregruppen lige synes de har en bestemt opfattelse af din person, betyder det jo ikke at de har ret :)

Jeg skal også giftes til august næste år - og skal faktisk ud og prøve kjoler rigtigt for første gang næste uge - og er HELT på herrens mark mht hvad jeg skal have, så det bliver spændende :o

0

Del dette indlæg

Når det handler om brudekjolen til ens eget bryllup skal man kun lytte 10 % på hvad vennerne/veninderne siger.

Det handler om hvad man selv føler for brudekjolen og at man føler dig smuk og special til den store dag.

Hvis de kritisere brudekjolen kan de i det mindste uddyne hvad de ikke kan lide ved den, i små detaljer.

0

Del dette indlæg

jeg tror osse jeg melder mig ind i koret "de må ha amme-hjerner" - og nu ved jeg jo ikke hvilke forhold du har til din mødregruppe - men er meningen ikke at på netop din store dag skal du føle dig som noget helt særligt ??

og hvis dette er KJOLEN der får dig til at få små julelys i øjnene - så må man vel følge den gamle sætning : " har du ikke noget pænt at sige - så tie venligest stille" for smag er sgu forskellig - tro mig, og folk har en million forventning til netop hvad de synes klæder dig - men det vigtigest er vel at finde den kjole hvor du har fornemmelsen: "denher dag vil jeg huske med glæde resten af livet " istedet for : "hvis jeg nu havde valgt drømmekjolen istedet for denher som folk overtalte mig til at vælge, ville mon jeg så ha siddet med en anden fornemmelse bagefter - når lyset er slukket og gæsterne er taget hjem??"

når jeg skal giftes i nov 2014 så vil jeg gerne ha noget 50- inspireret kjole på, som stopper et lille stykke over anklen så jeg kan se mine fødder :) - (fordi jegt nok højest sandsynligt vill skvatte hvis jeg ikke kunn se dem - er lidt fedtmule-agtig på det punkt)

og fordi ikke føler mig tilpas i sådan noget prinsesse-look (tro mig har en galla- kjole i skabet med havfrueslæb og føler mig så åndsvag hver gang jeg er trukket i den, at det kun er blevet til en enkelt gang - men der lod jeg mig "overtale" til at vælge den istedet for at lytte til mig selv).

min svigermor og kærstens mormor er skepiske og prøver at tale mig fra det - men denne gang lytter jeg til mig selv :) for du kan se det på en person når man føler sig som en millon og det håber jeg også du vil gøre på din store dag !

mange støttende tanker herfra <3

0

Del dette indlæg

en brudekjole er noget helt personligt, og man skal ikke lytte til andres meninger. Dem jeg havde med ud og kigge på kjoler aflæste lidt min mening inden de kom med kommentarer - og det passede mig helt fint. Så jeg synes, du skal lytte til din egen mavefornemmelse og glæde dig til at gå op af kirkegulvet - i dét øjeblik var jeg ligeglad med hvad alle andre tænkte, for jeg følte mig smuk, og det var det vigtigste:)

I øvrigt kan jeg tilføje, at da jeg spurgte (dengang) h2b om do´s and don´ts til kjolen, var han absolut ikke fan af tre ting: knapper, blonder og ærmer. Og ak og ve, det var netop, hvad jeg havde valgt - og han var stadig helt mundlam, da han så mig, og sagde, at jeg var smuk - og jeg tror, det var fordi jeg følte mig tilpas i kjolen og elskede den:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er glad for at høre du er ligeglad med hvad de siger, så længe du elsker din kjole!! Den lyder helt fantastisk flot og hvis de gamle veninder elsker den, så er det helt sikkert dem du skal lytte til :)

Øv for en oplevelse, syntes et eller andet sted det er tarveligt, som du siger kunne de bare lyve om deres mening :happy:

0

Del dette indlæg

Ihhhhhhhh sikke mange dejlige damer her er!!! :loveshower: Er lige kommet ind, så vil prøve at lave sådan en planlægningstråd :thumbsupsmileyanim: Er ved at kigge på indbydelser... Shit det er svært!!! Købe eller lave selv... Hmmmm,,, what to do??? :help:

rigtig god idé med planlægningstråd! Det er så rart at man har alle sine ting samlet :)

Hvis du har evnerne ville jeg kaste mig ud i at lave dem selv, det er mere personligt og der kan også spares nogle penge der, hvis man tænker sig om :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv Øv da... Det er ikke sjovt når andre ikke bryder sig om den kjole man vælger, men efter min mening er det absolut vigtigste hvad DU føler... Hvis du elsker kjolen, og selv synes at den passer til dig, så er det absolut den du skal vælge...

Havde det faktisk lidt på samme måde med min kjole... Jeg havde min mor og min veninde med, og jeg vidste godt at min veninde nok ikke ville kunne lide kjolen, da vi er meget forskellige i smag på ALT hehe, og troede egentlig heller ikke at min mor kunne lide den... da jeg så kom ud i den anden gang, og bestemt havde besluttet mig der tænkte jeg bare at det var ligemeget hvad de synes.... Min veninde kikkede da også på mig og hendes øjne sagde nej... Min mor sagde JA jeg ved godt hvad jeg ville vælge (altså hende)... Jeg overhørte det for troede hun mente en anden af kjolerne... Men det viste sig faktisk at min mor mente DEN kjole, og min veninde sagde til mig at grunden til hendes reaktion var at HUN aldrig ville vælge sådan en kjole, men at den var super flot til mig, og hun kunne godt se at den var lige mig...

Jeg har så valgt en kjole som jeg ved at min familie aldrig kunne forestille sig MIG vælge, men dem om det... For mig er det KJOLEN! Og jeg er ligeglad med hvad andre synes (på nær nok lige min H2B)

Og nu skriver du jo også selv at det bare er "semi" veninder, så jeg synes bestemt ikke at du skal lytte til dem... Kritik er okay, så længe det er konstruktivt, og så længe de holder det på et plan hvor de siger men det er jo bare vores mening, og den er ikke vigtig for det er Dig der skal giftes :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg tror desværre også nogen veninder har det med at sige den ikke er pæn, fordi de ikke selv ville have sådan en på ved deres bryllup. Men de skal lytte til din mening og selvfølgelig stadig være ærlig men på den gode måde og give en ordentlig forklaring på hvorfor de ikke synes den er pæn.

0

Del dette indlæg

Jeg havde mine søstre med ude at købe kjole, og alt hvad de gerne ville se mig i, var hvad DE gerne ville have! De ville gerne se mig i en kæmpe tylrædsel, en prinsessekjole jeg ville drukne i, og det var bare ikke mig! De havde en bestemt ide om hvad jeg skulle have, og det var ikke min ide :)

De elskede en kjole jeg prøvede med en masse pynt, jeg købte den jeg følte mg smukkest i, og de indrømmede da også at min kjole er fantastisk! Jeg kom hjem med den eneste kjole jeg prøvede der IKKE var en A-line, hvilket jeg ellers var sikker på jeg skull have ;) Kun DU ved hvad der er din drømmekjole! Og du kender din H2B bedre end nogen anden, så du ved også at HAN vil synes du er gude smuk!

Jeg er tyk og er endt i noget der minder lidt om en havfruekjole, og jeg ved min H2B vil elske at den fremhæver mine kurver! :D (som forhåbentlig er mindre til den tid)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer