Du og Jeg

Alting er bare noget møg :'(

22 posts in this topic

Jeg har det rigtig svært med brylluppet lige for tiden.

Når folk omkring mig nævner det, er jeg ved at kaste op, men sætter et stooort smil på, og kommer med en masse gylle om hvor godt det bliver.. Og så leder jeg hurtigt samtalen hen på noget andet.

Jeg vil gerne giftes, og jeg vil gerne giftes med min kæreste.

Men jeg kan ikke tænke på andet end bryllup, bryllup, bryllup, og det er ved at blive for meget. Jeg føler at jeg ikke laver andet end at tænke på det fra jeg står op, til jeg går i seng.

Det er ikke noget specielt jeg tænker på - bare generelt!

Og alt hvad jeg tænker på, bliver undersøgt i priser.

Hvis jeg læser et indlæg herinde om et feststed 500 kilometer fra min bopæl - jamen så er jeg straks inde og kigger og undersøge alt om det. Også selvom det ikke er min stil, og at jeg allerede har et feststed.

Faktisk så har jeg det hele - kirke, fest, kjole, tilbehør mm. Økonomien er fornuftig, og opsparingen går godt. Alle de store beslutninger er truffet, og jeg har ikke lyst til at ændre dem.

Jeg er en lidt anderledes person. Jeg er meget intelligent, og min hjerne snurre hurtigt. Det samme gør den jo desværre også i dette tilfælled, og jeg er ved at få pip..

Er der noget af det her der giver mening?? Og hvordan i alverden kommer jeg videre?? :(

0

Annonce ♥

Jeg forstår dig udmærket. Det bedste råd jeg kan komme med, er "hold pause". Slip det hele lidt, kast dig over noget andet der kan beskæftige din hjerne, lad bryllupsforberedelserne, som jo er godt med, ligge stille lidt. Måske kan en pause give dig overskuddet og glæden tilbage.

Masser af gode tanker.

0

Altså hvis din hjerne behøver projekter, så find noget andet end bryllup - hold en pause. Det har alle brug for.... Jeg kan synes det er fedt at fordybe sig i finurlige ting som phi, dyreprogrammer, design mm eller mere alvorlige ting som "velgørenhed" (for det sker også at jeg ikke orker hårsmykker og flotte brudelooks - og for mig skal jeg elske det jeg laver også bling).

Jeg tror at bryllup for dig er kommet til at fylde så meget at det er blevet ligegyldigt og en belastning.... Fyld den plads med noget andet i et stykke tid :)

PS... Hvor intelligent er meget intelligent? Synes det er cool du bare siger det, for oplever tit en slags jantelov på det område (altså det er ok og modigt at sige man har svært med ting, er ordblind eller lign, men at det er forkert at sige man har en høj IQ)

0

Jeg vil også sige at du trænger til en pause - og jeg kender det godt for det har jeg selv haft brug for! :rolleyes: I december måned havde jeg sat mig for at det skulle handle om jul og ikke bryllup som det var gået alt for meget op i inden da og det har været så dejligt at lave noget andet... jeg har da godt kunne tjekke BK men overhovedet ikke i det omfang jeg gjorde inden da og nu er jeg så klar igen med mere frisk mod på det hele

Så op med modet og find noget andet du kan bruge dine tanker og kræfter på i en periode og så efter en pause så på den igen med frisk mod

jeg tror dog også at det er meget vigtigt med selvjustits når man får det sådan - der er ikke nogen grund til at tjekke links med lokaler og andet som egentlig ikke har ens interesse eller bare er aaalt for langt væk... det er okay at gøre når man synes at det hele kører og det bare er for hyggens skyld, men når man har det lidt træls med alt det her bryllups-halløj og det fylder for meget så må man hive fat i sig selv og holde lidt igen :)

Jeg håber at det giver mening og at du får mod på det hele igen :) det skulle jo gerne være sjovt at planlægge bryllup :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Kan kun sige det samme som de andre men samtidig også at det du jo faktisk gør når andre begynder at tale om bryllup ikke er så tosset endda. Du tænker kun på bryllup men det havde været værre hvis du kun havde tænkt og talt om bryllup men her leder du samtalen hen på noget andet. Måske ikke noget du gør med din gode vilje men jeg tror faktisk det er sundt. Både i forhold til dig selv men også i forhold til dine omgivelser. Det med nysgerrigheden vedr. feststeder, priser m.v. tror jeg bestemt ikke du er ene om. Det er noget mange uvilkårligt gør når de går op i og engagerer sig i noget. Jeg selv og mange kolleger gør det eks. også med disco-grej m.v. selvom vi måske ikke lige står og mangler eller for at udskifte. Det er nysgerrighed.

0

Åårh hvor er i søde. Det var lige det jeg havde brug for at høre" Det er rart man ikke bliver set som en særlig, og ret betrykkende at jeg ikke er den eneste som oplever noget ala det her.. :blush: I love BK :rolleyes:

Miss-Lena: Det har du helt ret i. Det er en utrolig tendens til at man ikke må kalde sig selv klog, og hvis man siger det højt kommer folk med en del nedladende kommentarer, for det er da kun noget man siger for at gøre grin med andre :huh: Hvilket er noget bullshit, for indimellem ville jeg da ønske at jeg blot var normal. Min IQ ligger vel omkring de 150-160 stykker. . Logik og matematiske systemer er helt klart min stærke side, og selvom jeg er en af de såkaldte intelligente personer, ved jeg absolut ikke alt. Jeg kan sagtens tabe underkæben i en iq-opgave, men jeg giver nu heller ikke meget for de test. At svare på 40 spørgsmål, hvor muligheden for at gætte sig til et rigtig svar, giver ikke et reelt billede af hvor intelligent man er.

Og så er der mange som blande det sammen med at være klog. Desværre - for det er jo slet ikke det samme.

0

I absolutely agree with Miss-Lena about being intelligent,, and how do you measure one's IQ? By bragging it, by announcing it? Or what? I don't know! Intelligent people kept their mouth shut.

But goodluck anyway to your upcoming wedding!

I dont get that? As far as i can see, miss lena didnt talked aboubt intelligence? She asked me a question, and i responded to it.

Edited by Du og Jeg
0

I absolutely agree with Miss-Lena about being intelligent,, and how do you measure one's IQ? By bragging it, by announcing it? Or what? I don't know! Intelligent people kept their mouth shut.

But goodluck anyway to your upcoming wedding!

Well, you're a very good example of what the other here have said about attitudes towards people with high IQs. That most of the time those people don't speak up because it is seen as bragging.

Good day to you.

/Josephine

Edited by JosephineL
0

Annonce ♥

Altså - ens IQ kan jo faktisk måles, bla. har mensa en online vejledende test, og ellers kan man få taget den rigtige test hvis man har på fornemmelsen, at ens IQ er højere end gennemsnittet.

Når det så er sagt, så er jeg da ret sikker på at Du og Jeg kun nævner, fordi at intelligente mennesker netop har en evne til at tænke logisk og sætte ting i systemer - og at det nærmest er blevet en udfordring for hende! (og altså ikke med det formål at prale). Jeg er enig med Miss Lena i, at det da bestemt er ok at nævne det - især og netop når det er et "problem" i forbindelse med bryllupsplanlægningen (ligesom det selvfølgelig er i orden at en svært ordblind skriver med masser af stavefejl...)

Jeg kender godt det med at have et behov for at undersøge det hele og gøre det op i priser (min IQ er vist nogenlunde normal :)) - man vil jo gerne have det perfekte til lavest mulig pris - og til sidst så hænger det hele en ud af halsen!

Det lyder som om du/i faktisk har ret mange ting på plads, så tror du ikke du kan tillade dig at holde en lille pause fra bryllupsplanlægningen? Du kunne jo fx bestemme, at du ikke vil tænke på bryllup i een måned, og så prøve at kaste dig over noget andet så snart en "bryllupstanke" kommer snigende... Du kan jo lave noget kreativt, bage eller spille skak online? (sidstnævnte faktisk ikke en dårlig ide hvis din hjerne hungrer efter lidt modspil - jeg kan garantere dig at der er et par andre ret intelligente personer derinde!!)

0

Tja, en eller anden skrev på engelsk så jeg gik egt. bare udfra at det var det sprog hun/han mestrede bedst.

Over and out herfra.

/Josephine

Det var nu heller ikke dig, jeg hentydede til, men medlemmet, der lige pludselig skrev på engelsk :) Jeg synes bare, at det var lidt pudsigt ;)

0

Annonce ♥

Hvor er i søde... :)

Selvfølgelig er det ikke noget jeg skrev for at lyde som en blærerøv, men det ved i jo godt. Der er jo ikke noget sejt eller ekstraordinært ved det, for så skulle det også være sejt at lide af OCD, og det er nok det mest nedern i mit liv. At have været på bistand 3 år af mit liv fordi jeg ikke var i stand til et job, er nok det mindst seje jeg har oplevet.

Men okay, det er måske også bare noget jeg blære mig med.. ;)

Forslaget med skak er ikke helt dumt. Nu er jeg bare jordens dårligeste taber, så at spille seriøse spil online er vist iike så smart.. Ender med at få en hjerneblødning hvis jeg råber af computeren døgnet rundt.. Haha...

Jeg har sådan nogle logic puzzles som jeg hygger mig med, når jeg trænger til udfordringer. Det minder lidt om cluedo, og er på engelsk for at have større udfordring.

Og ellers så holder jeg meget af puslespil. Der skal man ikke tænke, men kan bare sidde og fordybe sig i brikkerne, og få tankerne lidt på afstand. Jeg køber dem på 1000 brikker, og så hænger jeg dem op når de er samlet. Det er nu ret hyggeligt med hjemmelavet billeder rundt omkring herhjemme. :)

0

Jeg beklager "GoldRumble".. kunne bare ikke klare folk der brøvler. Jeg mener bare, at den her side er til at hente eller søge nogle inspiration, hjælp, osv.

Jeg beklager meget!

Den fatter jeg så ikke lige. Der søges da netop hjælp i det oprindelige indlæg.

Det her er så ikke så pænt udtrykt men jeg synes altså at den eneste der "brøvler" er dig.

Og hermed slut herfra.

/Josephine

0

Annonce ♥

Jeg beklager "GoldRumble".. kunne bare ikke klare folk der brøvler. Jeg mener bare, at den her side er til at hente eller søge nogle inspiration, hjælp, osv.

Jeg beklager meget!

Men nu handlede det her også om at få noget hjælp, og nogle gode råd. Og at høre fra andre at de kender til problemstillingen i den her bryllups-verden.

At jeg nævner min intelligens, er yderst relevant. Jeg tænker og fungere ikke ligesom de fleste mennesker, og det skyldes både min IQ og min OCD.

De 2 ting tilsammen, er en rigtig dårlig cocktail. Havde min IQ været almindelig eller under middel, kunne jeg blive rask, men da min hjerne altid er på overarbejde, er den den ikke er i stand til at producere serotonin, som er et stof vi mennesker er dybt afhængige af for at fungere.

Long story short, så kan jeg aldrig blive rask fordi jeg er intelligent, så det er absolut ikke noget jeg ville blære mig med. Det er ikke sejt at være kronisk syg, og tvunget til medicin.

Det er fair nok du mener jeg er en blærerøv men evt kunne du have spurgt mig stille og roligt, og så havde jeg med glæde fortalt dig hvorfor det er relevant at nævne det. Jeg mente bare ikke at forklaringen var nødvendigt, for tråden handler ikke om de problemer lidelsen giver mig.

0

Åh nej, det er på ingen måde sjovt at være kronisk syg og skulle tage medicin for at have en hverdag der fungerer. Jeg har selv 3 kroniske sygdomme, så det kender jeg alt til!

At tage en pause er et godt råd, men jeg kan måske godt se udfordringen for dig i at praktisere den, når du nu har en hjerne der kører på overdrive, om man så må sige :) Men ja, det lyder til at du trænger til en kold tyrker! :wink: Ikke at det er at sammenligne, men da jeg røg var jeg også led og ked af mig selv tilsidst og selvom jeg prøvede at lægge det på hylden, så var det bare ikke nemt. Nogle gange er intentioner bare ikke nok :)

Hvad med at tage væk? Kender i nogen der har et sommerhus i kan låne? Det er så nemt at drukne i alt det bryllupshalløj, og nogle gange skal man lige mindes om, HVORFOR man gør det og hvad der er det væsentlige :) Pyt med om festen er perfekt, eller om alle gæsterne kan lide maden - det vigtigste er, at du skal giftes med den mand du elsker og som elsker dig og at i gerne vil dele jeres store dag, med de mennesker i holder af. Alt andet er sådan set ligegyldigt, det er bare detaljer :) Find ud af hvad der kan abstraherer dig, tag en pause fra planlægningen (begæns eventuelt dine timer ved computeren) og find ind til glæden igen, så du kan få en fantastisk bryllupsdag :hug:

0

Du trænger så meget til bryllups pause.. Har du ikke en hobby du kan kaste dig over?

Jeg har selv brugt nogle spil inde på Facebook til at koble af med men kan godt læse at måske ikke er det bedste.. Der er dog en del "eventyr" spil hvor man ikke taber.. Men man skal jo være til det :-)

Håber du snart for lidt luft..😃😃

0

Jeg fattede slet ikke den "blærerøvskommentar" som nu også er væk. Jeg læste det snarere som et signal om at computerspil m.v. ikke var noget (nok fordi jeg selv har det sådan). Det er det så heller ikke for DU og Jeg. Det er bare med en anden indgangsvinkel end den jeg har til computerspil (de siger mig ikke noget). Hvad lavede du før du begyndte at fokusere på bryllup ? Jeg tænker på fritidsinteresser, gøremål ved siden af arbejde m.v. Det er måske der du skal hente svaret

0

Annonce ♥

Jeg forstår dig godt! Jeg havde det på samme måde, da det nærmest overtager ens liv. Jeg brugte det planlægningsværktøj herinde, så man skriver hvad der skal laves og hvilken dato det skal være i orden. Jeg lagde næste deadline i planlægningen ind i min tlf. som gav besked om at tjekke bryllupsklar og så vidste jeg næste skridt og sørgede for det. Det var min måde at håndtere det på, så det ikke overtog mit liv fuldstændigt, selvom man bruger meget tid på det.

0

Tusind tak for alle de mange gode råd.

Det har virkelig hjulpet at komme ud med frustrationerne over det hele :) i er skønne!!!!

Manden skal til julefrokost i aften, så jeg har en date med min maid of honor. Så må hun få hjulpet mig med alle de hænge stress partier jeg har, og fået laven en plan over hvornår jeg skal tage mig af hvad.

Det tror jeg bliver rigtig godt :)

0