ros@

Vintage wedding 27/07/2013 - Masser af nyt DIY!

198 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvad er der sket den sidste tid...

Har holdt en lille planlægnings og bk pause den sidste tid, da jeg kunne mærke at det begyndte at stige mig over hovedet. Følte mig stresset og desorienteret over alle de ting jeg mente skulle nåes.

Det har virkelig hjulpet at give tankerne et pusterum og nu er lysten til at gøre diy projekterne færdige meldt sig igen.

Det mangler:

- doorhangers og værelseskort

- bordhæfter

- navnekort til enten favoræsker eller bordhæfter (har endnu ikke besluttet hvad der vil se bedst ud)

- skilte til reception og photobooth

- bordoversigt

Så er vi igang med at booke musik til festen og har måske fundet en fotograf til location billeder - rigtig dejlige poster at have på plads.

Min kjole er afleveret hos en skrædder som får repareret danse - og hægtestropperne. Fik at vide at den ikke behøvede dampning men bare skulle op og hænge dagene før og få lov at strække eventuelle krøller ud. Sløret tages med i damp bad et par dage før.

Så nærmer tiden sig også for min og h2b's polterabend. Ved han skal afsted snart og tror jeg kommer afsted enten dagen efter eller en uge eller to efter:)

Han skal også snart sparkes ud og kigge på tøj....står det til ham er det noget der bliver klaret en uge før brylluppet:-D Tror han vil gå efter et sort jakkesæt men håber jeg må komme med ud på en inspirationstur og lokke ham i noget gråt:) Den endelige beslutning ligger hos ham...han skal overraskes med min kjole og jeg vil overraskes på samme måde med hans sæt.

Skal også snart se at komme ned til stylisten som skal ordne mit hår og makeup og snakke opsætning og ønsker. Er stadig i tvivl om jeg vil have fuldt opsat frisure eller halvt op/halvt ned fordi h2b elsker når jeg har håret løst. Problemet er bare at brylluppet er i slutningen af juli og dagen bliver måske så hamrende varm at jeg ikke vil kunne holde ud at have håret slået ud (har virkelig kraftigt hår).

Masser og masser af tanker og ting der skal se at blive krydset af to do listen.

Vi er samtidig også igang med at klargøre huset og haven til vielsen....terrassen og tilhørende bede ordnes...indendørs er vi igang med at renovere bryggers....pyyyyh kan mærke at fritiden bliver udnyttet til fulde :)

Anyways...så snart jeg har billeder af færdige projekter, prøveopsætning mm deler jeg dem selvfølgelig med jer andre dejlige zillaer:)

0

Del dette indlæg

Ihhh en masse fine ideer du har og alt det du har fået lavet!! :thumbsupsmileyanim: Vi skal også have vintage stil, så her skal jeg da helt sikkert følge lidt mere med! Er virkelig imponeret! Det bliver da et helt fantastisk bryllup! :balloon:

0

Del dette indlæg

Iiiih... Dejligt det har hjulpet m pusterum! Jeg kan dæl' dutme godt forstå du stresser.. Jeg ville have det på samme måde. Skulle du ikke forære jer selv en havemand i 2-3 timer der lige tog sig kærligt af haven? Det er da godt givet ud. Så slipper du også for rifter op af armene og utidige negle osv man får af havearb ☺

Det med dit hår.. Jeg kan godt følge dig. Varmt hår i nakken og 25 grader.. Føj det er til at få fniller af!! Hvad med at vise din mand hvor megafin du kan være med opsat hår? Stylister kan jo trylle.. Du kommer jo til at ligne en million og det kommer h2b til at være vild med ❤

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er jeg kommet godt igang med at færdiggøre mine diy projekter:

- doorhangers er skåret/klippet færdige

- skilt til herrernes toiletkurv blev printet og lagt i kurven

- lille digt til favoræskerne blev printet, klippet og limet fast på undersiden af låget

- gæsternes gode råd er printet og skåret til

Nu mangler "kun":

- bordnummer skilte

- bordplan oversigt (plakat)

- toilet skilte (dame/herre)

- mr og mrs photobooth props

- lime flere kyssemunde props på pinde (er klippet)

- navneskilte på menuhæfter

- færdiggør, print og fold menuhæfter

- print digt til gæstetræ og sæt i ramme

- lav "nygifte" skilt

- æsker til gæsternes gode råd?

Praktisk forberedelse:

- klargøring og oprydning af have og terrasse

- uddeleger opgaver

- plan over stole og borde til receptinen

- retter

....og meget mere:)

Velkommen til næsten sidste etape af tour de bryllup:-D

0

Del dette indlæg

Bordnumre!

Så fik jeg lige lavet bordnumre. Det tog faktisk ingen tid og det er lavet med ret billige materialer:

- scrapbook papir fra Søstrene Grene

- træ tal fra den lokale hobbyforretning (malet med sølv sprittusch - nemt nemt nemt :biggrin:)

- glansbilleder (fra egen samling)

- rest blonde fra invitationerne

- sejlgarn

- rammer/menukortholdere fra IKEA

Tænker der så kan stå et eller andet tekst eller et "Love is..." billede på bagsiden.

Er meget tilfreds fordi det holder samme stil som invitationerne med glansbilleder og diverse farvede mønstre :)

1011829_10151436416945493_1921958165_n.j

983585_10151436416715493_1356140700_n.jp

600755_10151436416325493_1334283918_n.jp

972139_10151436416815493_2031826292_n.jp

998898_10151436416550493_1114320765_n.jp

946431_10151436416165493_1838519995_n.jp

Og så bagsiden som bare er blank indtil videre...

996863_10151436417145493_760119955_n.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Polterabend!!

Så blev jeg sqi lige taget med bukserne nede igår (lørdag 29/6/2013)!

For nogen uger siden foreslog mine forældre en havedag hjemme hos os for at komme til bunds i klargøringen af vores havebryllup. Jeg tænkte: "Super god ide og dejligt familien kommer og giver en hånd med!"

Da jeg så vejret ville blive rigtig skidt om eftermiddagen ringede jeg til både min far og min søster for at høre, hvornår de ville komme og om de evt kunne komme lidt tidligere. Begge sagde at de nok først kunne nå frem til sent formiddag ved 11 tiden. Det tænkte jeg ikke videre over.

Om formiddagen efter vi har ryddet lidt op og gjort rent i huset, går jeg, h2b og vores datter i haven ca. 10.30 for at komme igang.

Kl 10.55 ser og hører jeg en bil kører ind på vejen (vi bor på en blind vej) og tænker: "Hey nu kommer hjælperne!" og tager min datter i hånden for at gå ud og sige hej.

Jeg undrede mig dog lidt over at de ikke holdt ind i vores indkørsel men bare parkerede ude på vejen ("Hmmm måske har de trailer med og fylder lidt meget...?").

Vi går ud på vejen og der i bilen ser jeg først min mor, min mors veninde (som også kommer til brylluppet), min søster og min bedste veninde ("Øhhhhh skal de også hjæ....HEY!!!"). Så faldt tiøren!!! :lol:

De blev så lige så paf over, at jeg nåede ud til dem før de nåede ind og overraske mig! :)

H2B fik også lidt skældud fordi han skulle have holdt mig fanget indendøre, men han troede de først ville komme 11.30 så han tænkte ikke det kunne være dem som kom kørende.

De havde selvfølgelig sørget for at tage lidt let frokost med og champagne, så de begyndte straks at dække op. Imens blev jeg jaget ud på badeværelset, hvor jeg allernådist fik lov at: "barbere der hvor der skal barberes" :rolleyes: Og jeg fik kun 5 minutter!!

Mig hurtigt under bruseren og snitte mens min veninde stod ude ved døren og talte ned og bagefter skulle jeg altså have fint tøj på:

1013086_10151453721385493_447867841_n.jp

Jeg skulle da være sexet rødhætte og tjene til min egen aftensmad ved at sælge kys og karameller :rolleyes:

Efter at have fået hele udstyret på (til stor fornøjelse for h2b) satte vi os til bords så vi kunne tanke op inden aktiviteterne startede. Der blev skænket champagne, vi skålede og jeg sagde:

"Tak for en dejlig overraskelse! A propos overraskelse så er vi gravide!!!" :thumbsupsmileyanim:

Den er god nok! Vi har prøvet på nr 2 i næsten 2 år og havde sagt, at hvis der ikke sker noget inden december så skal vi have hjælp. Men vi klarede den selv!!! :iloveyou:

Jeg er kun 5 uger henne men tænkte jeg hellere måtte sige noget inden der blev hældt alkohol på mig i spandevis :biggrin:

Alle blev naturligvis helt paf og super lykkelige på vores vegne! Min far var også dukket op så han fik også nyheden at vide :)

Efter frokosten fik vi pakket sammen og fundet paraplyerne frem for nu begyndte det altså at øse! Vi gik ned til stationen og tog toget ind til flinthom, hvor vi skiftede til F toget mod Ny Ellebjerg. Nu begyndte jeg rigtig at tænke over hvor vi mon var på vej hen ... og jeg gættede det også :floejt:

Vi skulle til Vandkulturhuset i Valby og hold nu k*** hvor det bare lige det jeg trængte til! Vi havde flere timer derinde bare til at slappe af og hygge os! Dog skulle min mor og søster lige drille mig, for da jeg spurgte om de nu havde husket badetøj til mig, kiggede de helt forvirret på hinanden og sagde "jamen havde du ikk taget det med???"...hvorefter de smilede og sagde at h2b havde sørget for at pakke til mig :tunge:

Så ind og plaske rundt og op på 1. salen i varmt vands bassin og ind i de 3 forskellige saunaer. SKØØØØNT!

Vi var derinde i 2 timer og bagefter gav vi os god tid i omklædningen med makeup og hår. Jeg skulle dog stadig være rødhætte :td:

Så gik turen ind til Strøget og jeg fik da lige vendt et hoved eller to og en masse "tillykke"'er og "stakkels dig" :biggrin:

Der var sindssygt mange pa'er derinde...jeg tror vi mødte mindst 5! Vi rendte endda ind i en af mine gamle gymnasiekammeraters polter!

Efter at have vadet Strøget tyndt og råbt "Støt en stakkels sulten brud!" gik vi ind på The Irish Rover og fik lidt forfriskninger (sodavand til mig). Herefter fortsatte vi lidt endnu indtil vi kom hen til Club Mambo. Lige ved siden af klubben ligger et eventcenter og ude foran var der et lokumsræs igang (for de uindviede er et lokumsræs nærmest gokart bare på wc'er med hjul). To fyre var igang med at ræse og da de så mig i fuldt outfit kørte de hen og spurgte om jeg ville ha en tur :thumbsupsmileyanim: Så mig op bagpå så lokummet nærmest stejlede og så afsted. Nøj det var sjovt!! Fik 2 ture og så kunne jeg ikke mere.

Derefter gik vi ind på Club Mambo hvor jeg (endelig) kunne tage kostumet af og skifte over til en pæn aftenkjole som jeg selv havde pakket.

Her spiste vi middag og fik lækre drinks (non alkohol til mig - faktisk er en strawberry daquiri jo egentlig bare en lækker smoothie, når den er uden alkohol)

Kl 22 åbnede natklubben med danseundervisning og det var ret sjovt. Jeg fik danset med mange forskellige mennesker (allesammen meeeeget fulde) og fik endda en svingom med en rigtig latino (kunne overhovedet ikke følge med).

Der var vi så også blevet rigtig trætte så kl 23.30 blev vi samlet op af min far. Jeg og min søster overnattede så hos vores forældre og det var rigtig dejligt lige at få det med. Så kunne man sove længe, blive hygget om og lige prøve kjolen igen!

Blev kørt hjem af de gamle idag (søndag 30/6/2013) og de gav endda en hånd i haven så vi fik lavet lidt!

H2B's forældre kom også forbi og her fik de også lige den gode nyhed at høre! :bed:

Alt i alt en rigtig dejlig polterabend og weekend jeg har haft!! :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer