Besn1976

Bryllupsfest med små børn

8 posts in this topic

Hej Alle

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i håndtere følgende... Spørgsmålet er mest rettet til kommende brudepar som selv har små børn, altså under 5 år.

Vi har to små drenge 1 på 3 år og 1 på 4 år og de skal selvfølgelig med til vores bryllup, meeen nu melder spørgsmålet sig.... hvad gør vi lige når aftenen falder på og de bliver trætte??

Vi regner med, at holde festen et sted hvor vi også kan overnatte så vi har et værelse til rådighed, men vi kan jo ligsom ikke rigtig forlade festen midt i det hele så hvem skal lige putte dem og blive hos dem på værelset når de sover?? Man kan jo ikke ligefrem bede en af gæsterne om at forlade festen og passe unger?

Så tænkte vi, at hyre en barnepige, men det kan jo være en dyr fornøjelse hvis hun skal være der 8 timer :-( plus det løse....

Så hvordan gør i med jeres børn??

Glæder mig til at høre nærmere

BESN

0

Annonce ♥

Vi har ikke så små børn, vores er seks år. Men vi holder fest på et hotel, langt væk hjemmefra, og hvor værelserne ligger i en anden længe end festlokalerne. Vi regner med at finde en barnepige der dels kan være hos dem når de engang skal puttes. Vi vil også gerne have en der kan være omkring både vores og de inviterede børn (pt 8) og tage sig lidt af dem og lege med dem og sådan. Jeg går ikke ud fra de synes det er sjovt at sidde til bords i timevis (det ville da i hvert fald noget nyt). Og ja, det bliver ikke gratis men det er i mine øjne en udgift ligesom kjolen, mad, drikkevarer og blomster m.m..

Josephine

0

Det kan selvfølgelig godt gå hen og blive en dyr fornøjelse - men måske kunne prisen presses bare lidt ned.

Er der ikke nogle venners venner, venners forældre eller andre, som kunne tænkes at ville hjælpe? Alle kan vel sætte sig ind i problematikken, så jeg tænker da, at der må findes nogle venlige sjæle:-)

0

I kunne prøve at sætte et opslag op på pædagogseminariet, hvis der ligger sådan et i nærheden. Der skal nok være nogle stykker, der gerne vil tjene lidt penge og have lidt erfaring.

Samtidig ved i også, at vedkommende har, i det mindste en smule, erfaring med børn.

0

Annonce ♥

Vi havde en barnepige med hele dagen der tog sig af vores unger. En ung pige som vi tit bruger, og tror hun forlangte 50 kr i timen. Det var alle pengene værd.

Så vil du se om der ikke er nogle venner eller bekendte der har en ung pige som kunne tænke sig at hjælpe og som måske kender ungerne.

0

Vi havde godt nok ikke vores unger med til vores bryllup, men de blev passet af en af pædagogerne fra deres stue i vuggestuen. Det ku være, hvis i har et godt forhold til dem/den at i ku spørge i institutionen/dagplejen?

0

Jeg har tit oplevet børn sove i tilstødende rum men det har så været rum der ligger direkte i tilstødning til festlokalet. For år tilbage havde jeg min søn med ude på et par bryllupsjob efter ønske fra brudeparret. Ved det ene lå han og parrets søn og sov i en krog ude i gangen. Det kan man så ikke gøre på et sted hvor der også er andre selskaber men jeg tænker på at hvis jeres værelse ligger i nærheden af feststedet kunne en babyalarm måske gøre det kombineret med en aftale med forældre o.l. om at de lige kigger til den gang i mellem. Men ellers er den bedste løsning nok som det bliver sagt at lave en aftale med en om at hun/han henter børnene på et tidspunkt i løbet af aftenen.

0

Vi planlægger at tage en dobbeltsengs luftmadras med og sætte den i et tilstødende værelse til fest lokalet!

Så kan vores gæsters unger (fra 2-9 år) gå omkuld der, og vi er lige ved siden af hvis der skulle være noget !

Edited by CarBonCb
0

Annonce ♥