Guest Alblas

Hjælp alle har en mening om gæstelisten- jeg blir så ked af det

18 indlæg i dette emne

Kære brude derude. Jeg vil blive så glad for at høre jeres ærlige mening.

Er der nogle af jer, der har erfaringer med kun at invitere nogle familiemedlemmer/venner med i kirken - fordi I simpelthen var nået til det punkt, hvor I ikke havde råd til at invitere flere med til selve festen? Eller er der nogle af jer der har prøvet kun at blive inviteret med i kirken (som familiemedlem eller ven), og var det okay? Fordi I havde forståelse for at brudeparret ikke havde råd til at invitere flere med til selve bryllupsfesten.

I det følgende vil jeg bruge nogle opdigtede navne(det håber jeg er okay - det lyder bare bedre end at skrive X og Y)

Sagen er den, at vi i dag besøgte noget af min familie, som er blevet inviteret med til vores bryllupsfest. Frokosten sammen gik rigtig fint lige ind til at vi blev spurt, jamen skal Bob og Bente ikke også med? ( Bob og Bente er noget familie, som vi ikke har sat på gæstelisten fordi vi var nødt til at sætte smertegrænsen et sted)

Her er lige lidt info inden jeg går videre:

Vi er allerede oppe på at være 40 mennesker til festen og vi skal betale 1000 kr per kuvert (det er med alt inklusiv). Jo det kunne sikkert gøres billigere og anderledes, men vi vil så gerne holde festen lige netop der. Det er bare drømmestedet. Vi har heller ikke mulighed for at holde en reception (det koster ekstra) og vi kan først blive viet kl. 15 i kirken så der er desværre heller ikke tid til at holde en.

Desuden er det kun min kæreste der har et fast job. Det er endda kun et løntilskuds job, så hans løn er ikke lige så høj som en fastansats. Jeg har kun min SU og mit studiejob ved siden af. Desuden har vi ikke lyst til at tage et lån for at kunne holde bryllup og have det og bøvle med i mange år, og vi synes endda selv at 40 mennesker er en pæn størrelse. Vi er bare nødt til at sætte grænsen et sted, selvom det betyder at vi kommer til at udelukke nogen.

Tilbage til dilemmaet

Vores familie blev ved med at tale om det - og jeg kunne godt fornemme at de ikke synes vi kunne være det bekendt. For Bob og Bente ville meget gerne med (De så det nærmest som selvsagt fordi Bob er min gudfar) og vores familie sagde at især Bob ville blive meget ked af ikke at få lov at komme med. Jeg ved godt at Bob er min gudfar, men jeg har ikke set eller talt med ham i årevis. (han er en rar mand og hvis vi havde råd ville det også være dejligt at invitere Bob og Bente samt en masse andre af min familie med)

Det er bare som om at min familie slet ikke kan sætte sig i vores sted :(

Jeg blev selv så ked af det. For et eller andet sted kunne det være rigtig hyggeligt, hvis vi kunne invitere alle de mennesker(familie og venner) som vi kender, men vi har bare ikke råd!- i hvert fald ikke hvis vi skal gå på kompromis med vores drømmebryllup. Vi har kun råd til at blive max 40 mennesker. Jeg føler bare at alle har en mening og vil bestemme, hvordan vi skal gøre det, uden at de egentlig tager hensyn til den økonomiske situation vi står i :(

Jeg føler mig som en lus mellem to negle, fordi min H2B ikke synes de skal med. Han kender dem for det første ikke, har aldrig mødt dem, og siden hans familie kommer fra Holland og vi holder festen i Danmark, så kommer der af naturlige grunde allerede mere af min familie. Desuden følte han sig også presset- da vi sad der ved frokosten. Presset til at invitere nogen han slet ikke kender, fordi min familie siger at det bør vi.

Det er jo også hans fest og jeg respekter hans mening, men jeg er også ked at at høre at bob og bente vil blive rigtig ked af det.

Så efter en masse grublen - er her min egen løsning indtil nu: Kunne vi skrive et rigtig pænt brev til dem og forklare det som det er - At vi ikke har råd til at invitere flere til bryllupsfesten, men at de er hjertelig velkommen til at komme og deltage/overvære ceremonien i kirken. Vi vil jo i så fald de har lyst til det, ikke forvente at de skal komme med en bryllupsgave.

Kan man godt skrive sådan et brev og har nogle af jer stået i samme dilemma?

At invitere dem er som sagt ikke en mulighed for os, da vi virkelig ikke har mulighed for at spare med sammen. vi har i forvejen gjort alt for at spare. Min kjole er købt brugt. Hans tøj er købt på udsalg. Vi skal ikke på en dyr bryllupsrejse. Ved jeg dårligt om vi får råd til en osv.

Jeg ved også godt at det er vores bryllup og jeg synes også at vi skal have lov til at holde vores bryllup det sted vi ønsker. Selvom det betyder at lidt færre gæster kan komme med. Men dertil kommer også at 40 mennesker allerede er et kompromis. Min H2b ønskede et endnu mindre bryllup og jeg et større, så det blev en mellemting og til hvad vi faktisk også havde råd til.

Kære brude. Jeg er så ked af det her. Kan min ide være en løsning? Eller synes I vi slet ikke skal invitere dem? :(

Jeg er også bange for at hvis vi ikke står fast, så kommer der bare endnu mere at min familie der også synes at de er selvskrevne til at skulle med.

Obs. Jeg ved at min gudfar ikke mener det på en kedelig måde. Han er bare rigtig glad for mig og jeg betyder meget for ham, selvom der går år i mellem vi ser hinanden. Det er derfor ham gerne vil med, men hvad skal jeg dog gøre. Jeg vil ikke såre ham, jeg vil SLET ikke såre min kæreste og jeg synes ærlig talt ikke at min familie kan være bekendt at ville diktere hvem der skal med til vores bryllup :( Suk.

Undskyld min tekst blev så lang, jeg håber ikke at der er nogen der faldt fra, synes bare "det fylder så meget"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dit forslag om at skrive et brev, synes jeg lyder rigtig fin.

Ærlig talt, så synes jeg at de mennesker lyder tarvelige, sådan at ville diktere hvem i skal have med. I betaler gildet, det er jeres store dag, og i har allerede lavet et kompromis omkring gæstelisten. For mig at se, er den bare ikke længere. Du skal i hvert tilfælde ikke gå og være ked af det.

Jeg tror, at alt for mange par ender med en fest, hvor de af hensyn til andre, ikke får den fest de ønsker. det synes jeg er super ærgerligt. Selvfølgelig går man igennem livet med en masse kompromiser, hvad enten det er til bryllup eller så meget andet - men lige hvem man ønsker at have med til sit bryllup/har råd til, det synes jeg faktisk er HELT! op til brudeparret. Vil nogle lave ballade over det, jamen så må de jo selv vurdere om de har samvittighed til det.

Alt godt til jer, og jeres 40 mand store bryllupsfest :)

0

Del dette indlæg

Jeg forstår dilemmaet, for var selv i det, da vi planlagde vores bryllup.

HUSK: Det er jeres store dag og i bestemmer selv. Så skal du og din kommende mand bare blive enige om hvem i vil dele dagen med.

Der var også flere der ville blande sig i vores gæsteliste ( Hvorfor gør de det??) :pokey: Til sidst svarede jeg bare " Er det os eller DIG der betaler?"

Gæstelisten kan nemt snige sig op på MANGE, men der skal være penge til det. Ikke rart hvis man skal gå rundt og tænkte på, at bliver ruineret over at have for mange med.

Min familie synes nok det var sært at jeg inviterede mine kusiner med. Men vi har aldrig besøgt hinanden. Så selvom vi er familie kom de altså ikke med. Vi valgte at tage dem med som stod os nærmest. Der var mange flere venner med end familie. Vi betalte selv hele gildet. Muligt mine forældres venner, som jeg har kendt hele mit liv , havde været inviteret med HVIS fx min mor havde betalt noget til brylluppet…?!

Alle dem der havde lyst kunne komme til globryllup. Og så var der nogle kollegaer og "bekendte" der var inviteret med til receptionen. Vi har slet ikke fået noget sure miner fra nogen bagefter. Vi havde en dejlig dag, men dem VI gerne ville fejre dagen med :denmarkflag:

Det er jeres dag og i bestemmer. Om i er 20 - 40 eller 100 så skal det nok blive en god fest.

0

Del dette indlæg

Puha, sikke noget møg!

Jeg har selv stået i samme dilemma, dog uden at familiens meninger var indblandet.

Jeg havde sådan set 3 enkle krav

Jeg ville gerne holde mit bryllup et flot sted, og gerne med overnatning.

Jeg ville gerne invitere dem jeg havde lyst til - og det ville ende op i knap 60 mand

Jeg ville ikke betale mere end 50-60.000 for hele brylluppet inkl ringe, kjole mm.

- Jeg måtte derfor gøre op med mig selv om lokationen eller gæsterne var vigtigst. Og efter at have tænkt lidt, kom jeg frem til at det var vigtigst for mig at kunne invitere dem jeg ville se på den store dag.

Jeg tror at du må gøre op med dig selv om hvad du helst vil. Det lyder til at du vil begge dele, og hvis man skal tænke på økonomien så er det ikke muligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest: jeg føler med dig! For en måned siden ville mit svar have været at det jo selvfølgelig er jer der bestemmer, men vi gav invitationer ud i julen og det var bestemt ikke nogen hyggelig oplevelse - vi har nu 15 ekstra på gæstelisten.

Hvad sagde du til dem til den frokost? Jeg prøvede nemlig med økonomiargumentet, og så blev der lige pludselig givet pengebidrag. Så den gik ikke. Det skal siges, at det i vores tilfælde er fetre og kusiners kærester, som i højst har mødt et par gange hvis overhovedet, fordi vores familier bor i udlandet. Men det var bare ikke acceptabelt... jeg ville ikke bøje mig for etiketten, men det var ret tydeligt at det ville skabe dårlig stemning på dagen, og det gider jeg ikke.

Jeg synes brevet lyder som en god ide, når nu det ikke er en mulighed at invitere dem. Har du snakket med dine forældre? Og har du fået tilbagemeldinger om, hvem der kommer endnu? Hvis det kun er Bob og Bente, kunne det jo være der kom afbud senere der gjorde, at de kunne komme med?

Jeg har ikke så mange gode råd, jeg kender det bare for godt... Når det nu ikke kan lade sig gøre, så kan det ikke lade sig gøre. Det er jeres valg, jeres bryllup, jeres økonomi - og så må man tage følgerne af det. Bryllupper er familiedrama-anledninger.

0

Del dette indlæg

Din ide med brevet synes jeg lyder rigtig fin. Jeg synes det er tarveligt af din familie sådan at trampe rundt i at ikke alle dem DE synes skal inviteres ikke er det til JERES bryllup. Skriv i brevet det du skriver her, at I ikke har råd til flere gæster, at det i forvejen er sådan at der kommer flere af dine venner/familie m.m. i forhold til din kærestes o.s.v.. At det ville glæde jer om de ville deltage i kirken (hvis det er sådan du har det altså).

Og det er jo så nemt at sige at du ikke skal være ked af det. For det er jo ikke mig der står i din situation, med familiemedlemmer på nakken. Men du har altså ikke grund til det. Herinde synes jeg meget tit man støder på den der med "det er jo jeres fest og derfor jer der suverænt bestemmer". Det er selvfølgelig rigtig nok, man skal bare tænke på at familie og venner skal man også se og mødes med fremover. Men har man virkelig overvejet hvem om hvorfor man inviterer og ikke inviterer, og har man en grund man selv synes er god nok. Så må man forklare den hvis nogen bliver stødt. Jeg synes virkelig du har adskillige gode grunde til hvorfor f.eks. Bob og Bente ikke er inviteret med.

Bare et forslag-selvm man ikke holder en fuld reception så har jeg da hørt om nogle der sørger for der er lidt bobler og måske sodavand udenfor kirker lige efter vielsen. Var det er mulighed for jer? Eller ville det stadig ikke stille nogen tilfreds eller har I bare ikke lyst/tid til det?

Håber du finder ud af noget. For gå og have ondt i maven over det er da ikke til at holde ud.

:unsure:

Josephine

0

Del dette indlæg

Vi står også og skal have barberet en masse mennesker af vores gæsteliste, da vi ellers næsten rammer 100 mennesker :blink:

Vi holder så en kort reception efter vielsen hvor alle er velkomne og fortsætter så festen efterfølgende med kun den nærmeste familie og venner.

Men jeg har selv været inviteret kun til vielsen og lidt bobler i sognegården ved siden af -- som JosephineL foreslår -- og det syntes jeg var rigtig fint. Jeg havde masser af forståelse for at de ikke havde råd til at invitere alle til festen, og blev rigtig glad for lige at få lov til at se dem i deres pæne tøj og ønske dem tillykke...

Så det er helt klart en mulighed :)

Redigeret af Fredsgaard
0

Del dette indlæg

Kan godt forstå du er ked af det:( Det er bare ikke et sjovt dilemma at stå i.

Jeg kan også allerede nu se at vi nok får problemer for mandens familie er ret stor mens min er meget lille. Til gengæld har jeg en hulens masse venner hvor manden kun har nogle få gode.

Hvis alle familie medlemmer skulle med kunne vi nok godt blive 100. Det har jeg i den grad IKKE lyst til. Må indrømme at jeg ikke gider se folk som jeg kun ser en gang om året hvis ikke sjældnere.

Til mit/vores bryllup vil vi kun se folk der betyder noget for os.

Hvis vi finder et stort sted ved vi at folk vil spørge om den og den så ikke også skal med, så vi leger lidt med tanken om at finde et lille hyggeligt sted med plads til kun ca. 50 personer for så er den s... slået :lol: ej det er nok ikke så pænt gjort men så har man da det at sige hvis folk siger noget.

Pøj pøj med hvordan du vælger at gøre det

mvh Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores gæste liste er også på himmelflugt fordi, H2B vil håbe naboer med bevares vi bor i et lille samfund men helt ærligt !!!! nå men de kommer med mod at jeg fik nogle af mine kusiner med (skal lige siges at i esbjerg gør man ikke sådan (altså med naboer) der er jeg fra) og føler så her at det er svigerforælderne der syntes vi skal have dem med og det irritere mig grænseløst

Så ved godt følelsen med at folk blander sig i gæstelisten det er så træls men har desværre ikke et som sådan råd til dig andet end hold fast i dem du vil have med

Vi har også kun inviteret dem fra familien vi har noget med at gøre der er mange der er sorteret fra fordi de simpelthen ikke selv holder noget og vi næsten aldrig ser dem

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup, valgte vi mange fra. Dels pga plads mangel, men også fordi jeg gad ikke have nogle med pga pligt. Jeg forstod ikke hvorfor jeg skulle have mennesker med, som jeg ikke havde talt eller set i laaaang tid.

Så det endte med at vi valgte nogle onkler og tanter/mostre osv fra. Og så besluttede vi os bare for at være kolde i røven hvis nogle havde et problem med det..

Vi sagde at de var meget velkomne i kirken, og de fleste kom også. Så vidt jeg ved, kom der ikke et kæmpe drama ud af det, men der kan selvfølgelig være noget jeg ikke ved :)

Men det er jeres dag, jer der betaler, jer der bestemmer..

0

Del dette indlæg

Hej igen alle sammen. Tak for de mange tilbagemeldinger.

Det betyder meget for os at høre, at det er okay at vi (og især jeg) føler sådan.

I nat har jeg ligget og grublet. Kunne først falde i søvn kl. 02.00 og jeg har sovet rigtig dårligt, pga det besøg i går.

Vi har selvfølgelig ikke nået en beslutning siden i går aftes, men jeg er glad for at høre, at mange af jer ikke synes det er en helt skidt ide med brevet.

Jeg tror, at alt for mange par ender med en fest, hvor de af hensyn til andre, ikke får den fest de ønsker. det synes jeg er super ærgerligt. Selvfølgelig går man igennem livet med en masse kompromiser, hvad enten det er til bryllup eller så meget andet - men lige hvem man ønsker at have med til sit bryllup/har råd til, det synes jeg faktisk er HELT! op til brudeparret. Vil nogle lave ballade over det, jamen så må de jo selv vurdere om de har samvittighed til det.

Det er præcist sådan at vi føler. Jeg ville bare sådan ønske at min familie ville sætte sig i vores sted, i stedet for at mene at det var selvsagt at ALLE skal med. Min kæreste blev endda endnu mere overvældet i går end jeg. For det var første gang han mødte den del af familien vi har inviteret. Så oven i at skulle hilse på nye mennesker, fik han lige velkomsten "de skal da også med".

Hvad sagde du til dem til den frokost? Jeg prøvede nemlig med økonomiargumentet, og så blev der lige pludselig givet pengebidrag. Så den gik ikke. l

Vi fortalte at det i forvejen ville blive en hård omgang i de kommende måneder at spare sammen til vores bryllup, med de gæster vi allerede har lagt fast. Pga min kærestes job situation og pga at jeg ikke tjener lige så meget ved mit studiearbejde. Så blev der stille og herefter blev der tilbudt at de måske kunne give en hjælpende hånd, så Bob og Bente kunne komme med. Den hjælp viste sig at være 500 kr, med der er jo stadig et stykke op til de 2000 kr for to ekstra voksne. Desuden lød det ikke engang som om de rigtig mente det, for bagefter forsatte de bare i det samme spor med at vi måtte da kunne finde penge så Bob og Bente også kom med.

Min familie (min fars side) begyndte også at udfritte os om hvem der skulle med fra min mors side, for så mente de, at vi tilsvarende skulle invitere "de samme led" fra min fars side af familien. Ahhh, så sort og hvidt - er det altså ikke fair at de ser på det. Mine forældre har været skilt i 20 år og af gode grunde har jeg bare en større tilknytning til min mors side.

Herefter blev en masse andre navne også nævnt på familie, som vi ikke har set i årevis. Jeg havde rigtig meget lyst til som Musenberg havde modet til, at sige til dem: Er det Os eller jer der betaler gildet, men det havde jeg bare ikke modet til i den situation, for jeg var helt overvældet.

Selvfølgelig var det pænt af dem, at tilbyde at kunne spæde lidt til, men det var som sagt langt fra nok og vi har ikke selv de sidste 1500 kr. Siden vi kom hjem i går har min kæreste også været mest været ked af, at min familie vil diktere hvem vi skal invitere med. Jeg er selv rigtig bange for, at hvis vi giver efter for Bob og Bente, så kommer der en håndfuld mere som også synes de skal med. Jeg bliver faktisk både ked af det og ret sur. For en ting er, at vi ikke har råd, men jeg synes godt de kunne respektere at vi ikke ønsker et kæmpe bryllup, men en mere hyggelig fest, for venner og familie som står os nærmest.

Min kæreste sagde til mig i går, at han også ville få rigtig svært ved at nyde dagen, hvis han skulle være omgivet af så mange ekstra mennesker som han ikke kendte og som han ikke selv havde fået lov at invitere.

Det var også på andre måder et ubehageligt besøg. For der blev også sagt, jamen du Alblas skal da beholde dit eget efternavn skal du ikke (underforstået - for det er jo dit familienavn, og det kan du jo ikke bare sådan slette)? Øh, hvad svare man lige til det. Jeg synes slet ikke de skal blande sig i det, men jeg var bare helt paf og sagde, at det havde jeg ikke besluttet endnu.

Vi står også og skal have barberet en masse mennesker af vores gæsteliste, da vi ellers næsten rammer 100 mennesker :blink:

Vi holder så en kort reception efter vielsen hvor alle er velkomne og fortsætter så festen efterfølgende med kun den nærmeste familie og venner.

Men jeg har selv været inviteret kun til vielsen og lidt bobler i sognegården ved siden af -- som JosephineL foreslår -- og det syntes jeg var rigtig fint. Jeg havde masser af forståelse for at de ikke havde råd til at invitere alle til festen, og blev rigtig glad for lige at få lov til at se dem i deres pæne tøj og ønske dem tillykke...

Så det er helt klart en mulighed :)

Det lyder som det bedste kompromis, så kunne vi måske holde borgfred og så har vi da i hvert fald vist dem at det ikke er fordi vi ikke kan lide dem. Men I brevet må vi så bare skrive at vi af økonomiske årsager og ønsket om en lille fest ikke har mulighed for at invitere dem til selve festen.

Er stadig i syv sind :(

0

Del dette indlæg

Av, den er træls. Jeg synes du skal holde fast i, at det er Jeres bryllup, jeres oplevelse og ikke mindst jeres økonomi. Men når det er sagt, så forstår jeg virkelig dit dilemma og jeg synes brevet kunne være en super flot og kærlig gestus fra dig. De familiemedlemmer som har en mening kunne jo overveje om de vil betale for de gæster de vil have med?? Men det handler jo også om hvem man ønsker nær på dagen.

Vi har haft nogenlunde samme tur her. Jeg er fra en meget lille famile og er ikke vant til det store fællesskab, omend jeg synes godt om ideen. Min mand kommer fra en familie, hvor man inviterer 'ravl og krat' til de store anledninger. Dette resulterer i, at vores gæstelisten er på 110 gæster..... Slet, slet ikke i min ånd og det har virkelig væretnoget vi har diskuteret mange gange. Min mand er ked af at vi skulle være de som bryder de ellers gode traditioner men jeg synes det er så intim en dag og jeg ville gerne alene skulle nurse de mennesker som står os nær. Til gengæld har vi af mandens familie fået et beløb til hjælp med den store post det bliver at være værter ved så stor et gilde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender det også alt for godt - vi har endte med at invitere min moster og onkel med som vi max ser 1 gang om året - havde faktisk først sat mig for at de ikke skulle med, men så talte jeg med min anden moster som begyndte at spørge ind til om de skulle med og til hende fik jeg sagt jeg ikke helt vidste om de skulle med og jeg kunne tydeligt høre hvor skuffet hun blev. Da jeg så nogle dage efter tale med min søster sagde hun at hvis det havde været hende så var de blevet inviteret med så jeg gav efter og de er nu blevet inviteret med - men hold da kæft hvor er det træls med træls på når familien begynder at blande sig! Til gengæld siger min far hele tiden til os at det er vores bryllup så vi bestemmer - gid alle andre i familien kunne se på det på den måde!

Så jeg vil også sige skriv et brev eller besøge Bob og Bente og sæt dem ind i hvordan jeres situation er - det kan jo godt tænkes at det er familien som gør et større problem ud af det end det egentlig er

Og så måske drikke noget boblevand ude foran kirken efter vielsen - måske se om du kan lokke nogen i familien til at bage lidt kransekage - så I holder en mini-reception der så dem der kommer til glo-bryllup også bliver en del af jeres store dag

Håber at du får styr på det hele for det er forfærdeligt at tænke på hele tiden - og specielt om natten... knus herfra

0

Del dette indlæg

Hvor er de bare strenge. Spæde lidt til .... og så tilbyde at betale 1/4 af prisen det er altså ikke ok. Og det er slet ikke ok at blive ved med at trampe rundt i at I SKAL invitere nogen når I har forklaret lidt om hvorfor I ikke har inviteret dem. Og så bliver jeg også sådan lidt...altså det lyder jo som om det er resten af din familie der absolut synes at Bob og Bente skal med (og så for øvrigt også en hel masse flere lader det til). Kunne det ikke tænkes at hvis Bob som jo lyder som en flink mand får dit brev med en fin forklaring på hvorfor han og konen ikke er inviteret med, måske virkelig er en rar mand og godt forstår det og ikke bliver nær så ked af det som resten af familien synes?

Kan du ikke blive mere sur end ked af det når nu du lige har sundet dig lidt? Jeg kan godt se at lige i situationen når hele familien står der og har meninger om JERES fest, så er det svært at sige fra. Og især da når det er første gang (som jeg forstår det?) din kommende mand møder dem alle ? Det lader ikke til at den gren af familien forstår det på en pæn måde. Og det er sgu bare så ærgerligt. Jeg synes de er rigtig uforskammede synes jeg.

/Josephine

0

Del dette indlæg

Vi har kun råd til 30 kuverter i alt, så vi har valgt kun at invitere den nærmeste familie og venner med. Min far klagede sig i flere måneder over at "hans" familie gren ikke var inviteret med og tilbød sågar at betale, det var en sød tanke men det er jo ikke bare de 15 ekstra mennesker der skulle med, det ville også være resten af gommens familie, altså 9 personer mere. Vi ville for det første ikke kunne være i den bookede restaurant, og for det andet ville han ikke have råd til at dække det endelige beløb. Min far har pænt fået forklaret problemet og vi har slået fast at det bliver som vi vil ha' det.

Der kommer en smerte grænse, og det vigtigste er at I har en dejlig dag med de mennesker omkring jer der betyder mest, den resterne del må respektere jer nok til at forstå det.

Håber at det lykkedes for jer og at du ikke føler dig ked af det over det. :)

0

Del dette indlæg

Åh hvor kan familier altså bare være besværlige :td:

Jeg synes det er meget flot af jer at I ikke bare afviser din familie med det samme og der ud over også tænker over hvordan I kan tilfredsstille dem.

Når det så er sagt så synes jeg at du og din mand skal gøre det som I vil. Det er trods alt jeres fest, og jer der skal leve med hinanden og jeres fælles beslutninger resten af livet. Derfor må det helt sikkert også være det der kommer i første række. Der er ingen grund til at tage en beslutning som ville medføre ubehag for nogen af jer - også økonomisk.

Når du skriver dit indlæg lægger jeg mærke til at du skriver det som om det er din familie der siger (ikke "bob" og "bente") at "Bob" og "Bente" ville blive meget kede af ikke af være det på dagen. Har du talt med Bob og Bente om det selv?

Jeg synes det lyder til at forslaget med brevet ville være et godt kompromis. Det ville give dig det at dele noget med "Bob" og "Bente". Det ville give "Bob" og "Bente" glæden ved at I vil dele jeres vielse med dem. Det vil imødekomme både din familie, din mand og jeres økonomi :)

Håber I finder ud af hvad I gør. - og gib evt. telefonen og ring til din gudfar. Det er altid rart at vide fra den/de personer det egentlig berører hvordan de står :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære alle sammen.

Tusind tak for alle jeres input. Efter min kæreste kom hjem fra arbejde i dag satte vi os sammen og læste hele tråden igennem. Dernæst snakkede vi mulighederne igennem.

Vi har besluttet ikke at give efter for vores families forventninger og krav, men at vi laver et kompromis der giver familie, der gerne vil fejre os, muligheden til det .

Vi har bestemt at vi holder os til planen med de oprindelige 40 mennesker og at "Bob og Bente" samt øvrige fra min familie får et pænt brev der invitere dem til at deltage i ceremonien i kirken, men vi forklarer dem at vi ikke har råd eller mulighed for at invitere flere til festen. Vi har sagt at de er hjertelig velkommen i kirken og at vi bagefter skåler. Vi har også skrevet at vi selvfølgelig ikke forventer bryllupsgaver fra dem, så de ikke tror at det er derfor de for en invitation til kirken.

Tusind tak endnu en gang.

Mange hilsner Alblas

0

Del dette indlæg

Sidder i samme dilemma..

Min mand har indtil for 14 dage siden ikke har haft nogen mening om vores store dag - jeg kunne bare planlægge...

Men nu vil han så helst ikke have reception, den er droppet, men istedet for 21 til fest om aftenen bliver vi 29. Har fået plads til 6 veninder - DOG UDEN MÆND.

Kan ikke forsvare at have mændene med som vi ikke kender, når vi ikke inviterer min mands mostre og onkler med...

Har overvejet det samme som dig, med brevet - men hvordan formulerer man det så?

Håber på mine veninders forståelse af gæstelisten..... vi må se. Ellers kan det jo bare være de ikke kommer...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer