Shorty27

Ideer til et lavbudget bryllup?

20 indlæg i dette emne

Min forlovede og jeg kan ikke vente længere, men er desvære ikke med muffen og har ingen rige venner eller familie, så vi har besluttet os for at holde bryllup for de penge vi kan nå at skaffe (bla. Feriepenge osv), så vi ligger på ca 10000. Hvis i har nogle ideer til hvordan man kan spare nogle penge på de forskellige ting så ville det være meget velkomment :-). Vi er meget afslappet omkring brylluppet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjemmelavede invitationer kan være en dyr fornøjelse - hvis man ikke passer på.

Men I kan jo understrege den afslappede stil ved at tage Go-Card og bruge som invitationer (synes altså det er rigtig sjovt). I kan også droppe dyre blomster og tage det der er i naturen på den årstid i nu skal giftes (det kan altså bliver super, super smukt). I stedet for bryllupskage kan I lave muffins eller noget andet lækker kage (det er oven i købet ret in). Keep it simple og drop alt muligt tingel tangel på bordene, gaveposer etc. hav i stedet fokus på det der er vigtigst for en god fest.

0

Del dette indlæg

Hvis i selv eller jeres familie/venner har haver hvor de har et bed eller to der ikke er plantet til, kan i måske få lov at så nogle blomster hos dem, som i kan bruge til bordpynt. Så slipper i med en håndøre til frø, og får stadig smukke blomster på bordet :)

I kan lave festen som sammenskudsgilde. Istedet for en gave, kommer alle med en ret til et fælles buffet-bord, i kan så evt. dele invitationerne op således at nogle får forret-tjans, nogle hovedret, og nogle dessert.

Der er også nogle der bruger at ønske sig at man betaler sin egen kuvertpris til brylluppet istedet for en gave. På den måde kan man få et "dyrt" bryllup med mad udefra uden udgiften.

Det var lige de ideer jeg kunne komme med :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvilken type bryllup ønsker I? kirke, rådhus? hvilekn type mad?

vennetjenester kommer man langt med.

- og frækhed :)

Grill/havefest :)

"øl" kylling, gode pølser og spareribs, god salat og masser af brød :) - så skulle der også være til lidt drikkevarer osv - Med mindre i bor tæt på grænsen - eller i det mindste i jylland, så køb drikkevarer herhjemme (Hvis det skal være et rigtig druk gilde, så kan det måske godt betale sig alligevel) - men 500 kr i benzin, kunne være brugt på så meget andet.

hold baren simpel, men god - favorit øl, rimelige vine og evt. en god saftevand og isvand, isvand, isvand :) - begræns alkopops og sådan - det koster :)

0

Del dette indlæg

Vores bryllup bliver også i den billige ende. Vi havde en masse fancy ideer til at starte med, men har indset at de penge når vi ikke at spare op. Så nu holder vi festen i mine forældres have, med lånte pavilloner af mine forældres venner, blomsterne skal jeg selv så og regner med at bruge dåser fra tomter mm til vaser og lanterner. Min kjole er en almindelig kjole med hvid blonde og skoene fandt jeg på eBay til 130 kr.

Invitationerne kan i også maile og spare mange penge der.

Det kan sagtens lade sig gøre, man skal bare være lidt kreativ :)

1

Del dette indlæg

Det kan sagtens gøres billigt.

Men antallet af gæster har selvfølgelig noget at sige.

Min bror og hans kone holdt bryllyp/barnedåb, for 50 mennesker ca, til 14.000 kr.

Da fik familie og venner til at hjælpe med rigtig meget.

De lejede lokaler hos nogen de kendte (boligforening)

de lavede mexicansk buffet, hvor MEGET af det kan forberedes dagen før.

fotograf fik de i gave

de bestilte 1 lags bryllups kage i stedet for flere lag (hvilket er MEGET billigere)

Kjolen var en hvis gallakjole (havde hun ikke fortalt mig det, havde jeg ALDRIG gættet det, den var virkelig fin)

Så det gælder om at være kreativ.

Selv, laver min lillebror en playliste til maden, og om aftenen har han sin computer med en masse musik på, med.

min far giver kjolen

min veninden giver fotograf

mine svigerforældre laver kagen

min gudmor ordner hår og make-up

lokalet er lejet gennem fagforening

jeg laver ALT pynt selv. (hvilket egentlig ikke er helt billigt)

Håber du kan bruge mine råd til noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med online invitationer? Går selv og overvejer nogle fra denne hjemmeside : http://www.pingg.com/

men så er der selvfølgelig ikke nogle at gemme som souvenir...men man sparer en hel masse penge på papir og porto.

Har selv et lille budget, og tænker at en reception ville være godt- men selv det er lidt dyrt lige pludselig, så tænker at lave et oste/pølse bord, med lidt hjemmelavede snacks så som tapenade, hjemmeristede peanuts osv, og en hel masse lækkert brød. Da kan jeg få prisen ned til ca. 50 kr per person.

Har været så heldig at købe en smuk kjole på udsalg hos Nicolai til 1000!

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige at diverse hjemmesider er en kæmpe hjælp. Jeg kigger selv meget på DIY projekter. Især inde på: pinterest.com og craftgawker.com. Skal selv lave mine invitationer, kagen får jeg hjælp til at lave, min ene brudepige hjælper med hår og makeup. Derudover spiller vi musik via spotify, og finder evt. En amatør fotograf. Der er mange steder at spare :-)

0

Del dette indlæg

Jeg har været til et par bryllupper, hvor budgettet heller ikke var det store. Begge brudepar havde bedt os gæster om, at komme med en ret mad og drikkevarer i stedet for gaver, og det var simpelthen to fantastiske fester! (man kunne heller ikke lade være med at give dem en lille ting). Det brød ligesom med det traditionelle syn på, hvordan et bryllup skulle foregå, og satte kærligheden i højsædet - det kunne godt misforstås :blush: Alle bryllupper er en fest for kærligheden men min pointe er, at det ikke var budgettet, som skulle være det afgørende for de to par - og det behøver det heller ikke være for jer :iloveyou: Det vigtigste er, at I gør det klart for Jer selv, hvad der betyder mest for Jer, og hvordan I selv ønsker at mindes dagen. Er det ringene, fotografen, beklædning, mad, transport, lokation, blomster? Prioritér og vær ikke bange for at spørge familie/vennekredsen om hjælp - hvem kan sige nej til en kommende brud :fløjt:

Konkrete ideer: Invitation udsendes via email, kjole og gommens beklædning kan købes på dba.dk, find blomster og grønt i naturen. I kan ønske jer en fotograf mmm i gave - hvis ikke I vil have gæsterne til at tage mad med i stedet.

Er I/kender I nogle som har en stor (koloni)have, er medlemmer af klubber som fx spejder, sport mm eller bor i en boligforening med festlokale, kan I høre ad, om I kan holde festen dér?

0

Del dette indlæg

Hjemmelavede invitationer kan være en dyr fornøjelse - hvis man ikke passer på.

Men I kan jo understrege den afslappede stil ved at tage Go-Card og bruge som invitationer (synes altså det er rigtig sjovt). I kan også droppe dyre blomster og tage det der er i naturen på den årstid i nu skal giftes (det kan altså bliver super, super smukt). I stedet for bryllupskage kan I lave muffins eller noget andet lækker kage (det er oven i købet ret in). Keep it simple og drop alt muligt tingel tangel på bordene, gaveposer etc. hav i stedet fokus på det der er vigtigst for en god fest.

Altså vi (rettere jeg, men med H2B på sidelinjen til at fortælle præcis hvordan jeg skulle gøre) lavede selv invitationerne og de endte i 54,- og vi ender med at bruge mellem 28-44,- i porto, de resterende afleveres når vi møder dem fra nu af og så en måneds tid frem... så det er da ikke fordi det behøver blive dyrt bare fordi man laver dem selv :)

Lige for at have noget at holde det op i mod, så blev der faktisk 20 invitationer, og i prisen er komvelutterne, som bare er alm C6 komvelutter, som vi gjorde lidt personlige ved at printe på dem...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt rigtig mange ting hen af vejen..

Så har jeg f.eks fundet et par ballerinaer på tilbud i H&M til en 50'er jeg skal have på til brylluppet. Hvis man køber ting som man lige føler man har råd til i hverdagen har man pludselig fået mange ting. Vi har også fundet H2B's bukser i genbrug. helt nye og til en 50'er :wink:

0

Del dette indlæg

Så nogen i aftenshowet for nylig der havde holdt bryllup for ca 5000 kr ☺ måske du kan finde indslaget.

De inviterede online på kage efter vielsen og sagde alle var velkomne til at gå med på restaurant om aftenen for egen regning - demhavde frabedt sig gaver mener jeg. De havde haft et knald sjovt bryllup.

Vi fik de fineste online bryllups invitationer for nylig. Der var kræset for detaljerne og det var en gratis hjemmeside de havde oprettet.. Så den post kostede kun tid for parret.

0

Del dette indlæg

Det kommer helt an på dine forventninger til dagen, hvad er vigtigt for dig?

F.eks. ville jeg ikke have den helt store brudekjole på, og mit tøj (kjole, slør og sko) kostede 1400. Mine forældre købte min kærestes jakkesæt i Glasgow for 1500 (med vest) og skoene har ham ubrugt fra tidligere. Lokalet har min far lejet igennem en klub han er medlem af (ved ikke hvor meget det kommer til at koste, men tror det ligger i gratis/billigt enden). Jeg og min veninde laver bryllupscupcakes, og mine forældres venner vil bygge et kæmpe grill og lave alt maden, som vi køber ind på tilbud i lavprissupermarked. Fotografen er min venindes svigerinde og vi låner bilen af nogle venner. Min moster sørger for blomster og buketten. Men vi kunne også have gjort det endnu billigere, men jeg har nogle ønsker for mit bryllup som gør at noget af det koster lidt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige haft en lignende tråd, så smider lige et link hvis du også kan bruge nogle af de råd jeg fik :)

http://www.bryllupsklar.dk/forum/80847/bryllup-paa-budget-hvad-goer-i.html/page__fromsearch__1

Ellers følger jeg lige med på sidelinjen for at fange nogle af disse guldkorn :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa...
Som alle de andre kloge brude skriver herinde, så kan du få et billigt, men et fantastisk bryllup.

Brug dit netværk, hvilke vi benytter os af f.eks.: Min søster er amatør fotograf, så hun står for fotograferingen, min svoger læser til grafisk design, så han designer bryllupsinvitationer, kirkeblad, menukort og bordkort, og vi for det printet gratis ud. En gammel moster er tidligere blomsterbinder, en ven til min svigerfamilie er bager med speciale i bryllupskager, min morbrors kæreste er frisør. Derudover er der mange kreative og hjælpende sjæle i vores omgangskreds, som gerne vil bidrage. Vupti vapti en masse penge er blevet sparet... :)

Konkrete spareråd:

• Send invitationerne ud via mail, så sparer du både papir, karton mm... Min svoger lavede vores indbydelser som en video med en selv valgt sang, hvor det ruller med barndomsbilleder af os og så går det over i parbilleder, hvor til sidst selve indbydelsen kommer frem. Vi har fået ekstrem meget positiv respons på vores indbydelser, og de har ikke kostet os en krone.
  • Middagen - catering, dinertransportabel eller kogekone - sammenskudsgilde inden for et valgt tema
  • Dessert kan være bryllupskagen
  • Drikkevarer kan købes i Tyskland - over grænsen
  • Bliv gift sent på dagen, så I dropper receptionen
  • Musik lav en playliste på spotify, WIMP, grooveshark eller hvad de nu hedder
  • Køb kjolen brugt eller over nettet - Lilly har også tilbud på brudekjoler 1000 kr.
  • Lokation: Forsamlingshus
  • Brug naturen som bordpynt - vi skal giftes til efteråret og vi vil bruge blade, kastanjer, grene osv. som bordpynt/pynt af feststedet.
  • Hold bordpynten simpel - vi skal bl.a. ikke have blomster, da vi istedet for pynter med naturens fund samt et hav af stearinlys
  • Drop pynt af kirken - kirker er smukke i sig selv...
  • Inviter kun dem der betyder noget for dig! Vi startede med en gæsteliste på 80, men halv delen havde ikke den store betydning for os, så vi har inviteret 36personer, som er de allernærmeste og dem der virkelig betyder noget for os.
  • Lej gommens tøj eller hvis han har et jakkesæt så genbrug det...
  • Ellers køb på tilbud.

Det kan sagtens lade sig gøre at holde et fantastisk bryllup indenfor et overkommelig budget. I skal bare finde ud af, hvad der er vigtig for jer, og så holde fast ved det. Udover hinanden :heart: , så det der er vigtigt for os er vores gæster, mad, drikkelse, ringe og fotograferingen og det er det vi vil bruge penge. Bilen fra kirken har ingen betydning, så vi tager den bil som er ledig, musik bliver en playliste, kirkepynt dropper vi, min kjole med alt tilbehør bliver maks 3500 kr., ingen blomster, minimalistisk bordpynt.

Som en klog brud skrev - det handler ikke om pengene men om jer og jeres kærlighed! :) Jeg syntes, at det var så godt skrevet, så det er det vi arbejder med og så holde os til vores koncept inden for budgettets rammer...

0

Del dette indlæg

Hvis i ønsker billige vielsesringe, som stadig er "jeres" så prøv lige at snakke med egeart, han er virkelig billig og laver et fantastisk stykke arbejde :cheerleader3: Vi har godt nok ikke fået vores endnu, kun set voksmodellen, men de bliver præcis som vi ønsker dem, og koster os under det halve af hvad vi har set nogen tilsvarrende andre steder... Og DET er noget vores budget kan lide :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer