siimba

Ferie inden bryllup

16 posts in this topic

Hej,

Jeg har fået tilbud om at komme gratis (inkl. forplejning) på Skanderborg Festival i uge 32, mod så at skulle arbejde med nedtagningsarbejdet i uge 33. Jeg skal giftes lørdag i uge 34.

H2b er helt ok med at jeg tager afsted og synes det er en god ide, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg selv synes.

Jeg vil virkelig gerne på festival. Mine 2 bedste veninder (og brudepiger) skal også med og jeg tror det vil være en kanon oplevelse. Men er det dumt at tage afsted i næsten 2 uger så kort tid inden brylluppet?

Jeg er studerende og har ferie når jeg har forsvaret bachelorprojekt d. 30 maj. Jeg har jo således hele sommeren til at få lavet alt det praktiske klar inden brylluppet.

Hvad synes I? Har i nogle erfaringer? :)

Hilsen Camilla

0

Annonce ♥

Jeg vil sige at det kommer an på hvor meget planlægning osv. i mangler og især hvor meget I selv skal stå for og sørge for inden dagen.

Personligt ville jeg ikke have kunne slappe af med det så tæt på brylluppet fordi jeg så slet ikke ville have mulighed for at ordne lidt småting, lave lister og planlægge, men hvis I har styr på det hele og DU mener du vil kunne nyde det og ikke tænke for meget bryllup så ville jeg da gøre det.

Bare husk på at man bliver overrasket over hvor meget der liiiige skal klares når man kommer tættere på datoen.

0

Jeg vil sige at det kommer an på hvor meget planlægning osv. i mangler og især hvor meget I selv skal stå for og sørge for inden dagen.

Personligt ville jeg ikke have kunne slappe af med det så tæt på brylluppet fordi jeg så slet ikke ville have mulighed for at ordne lidt småting, lave lister og planlægge, men hvis I har styr på det hele og DU mener du vil kunne nyde det og ikke tænke for meget bryllup så ville jeg da gøre det.

Bare husk på at man bliver overrasket over hvor meget der liiiige skal klares når man kommer tættere på datoen.

Det er også lidt det jeg frygter, at der kommer mere der liiiige skal ordnes end jeg har forudset. Hmmm... kan du komme med nogle eksempler på hvad der kan komme op?

Men altså h2b er hjemme og tænker at han vel kan klare mange af tingene... Altså hvertfald de mere praktiske ting. Og indkøb og sådan får vi jo bare klaret inden (vi har en kok der skal lave maden, så vi skal kun handle drikkevarer og snacks).

0

Annonce ♥

Hvor skal i holde festen henne? Jeg tænker om i selv skal sørge for borddækning, borddekorationer, få drikkevarerne på køl, musikanlæg inkl playliste, blomster i kirken, toiletpapir og viskestykker, hælde velkomstdrinken i glassene... Synes egentlig der er ret stor forskel på om man tager på kro/hotel, eller man selv holder festen.

Jeg tror jeg ville få lidt stress hvis jeg ikke havde tiden op til, men vi planlægger så også at holde festen hjemme, så både have, hus og alt det ovenstående skal vi selv holde styr på (forhåbentlig med lidt hjælp fra venner og familie) - og så har vi forresten 3 børn.

Synes også det afhænger lidt af, om du kan/tør overlade det sidste til din H2B? Ved godt det lyder lidt provokerende, men min H2B ville altså ikke kunne gøre det godt nok efter mit hoved :blush:

0

Ja vil også sige det kommer an på hvor meget du kan få ordnet før du tager afsted, og om du kan slå fra bagefter, evt. overlade de sidste ting til din h2b - for ellers vil din festival bare blive en uge hvor du konstant går og tænker på det andet. Så vil det blive en uge med indre konflikt og formindske nydelse :td:

Men kan du det andet så synes jeg bestemt du skal tage afsted, man skal jo gribe de muligheder man får i livet :wink:

0

Hvor skal i holde festen henne? Jeg tænker om i selv skal sørge for borddækning, borddekorationer, få drikkevarerne på køl, musikanlæg inkl playliste, blomster i kirken, toiletpapir og viskestykker, hælde velkomstdrinken i glassene... Synes egentlig der er ret stor forskel på om man tager på kro/hotel, eller man selv holder festen.

Jeg tror jeg ville få lidt stress hvis jeg ikke havde tiden op til, men vi planlægger så også at holde festen hjemme, så både have, hus og alt det ovenstående skal vi selv holde styr på (forhåbentlig med lidt hjælp fra venner og familie) - og så har vi forresten 3 børn.

Synes også det afhænger lidt af, om du kan/tør overlade det sidste til din H2B? Ved godt det lyder lidt provokerende, men min H2B ville altså ikke kunne gøre det godt nok efter mit hoved :blush:

Vi skal holde det i et forsamlingshus og skal selv stå for alle de ting du nævner. Men vi har først lokalet fra dagen før brylluppet, så tænker at meget af det jo alligevel ikke er noget jeg kan lave flere uger før brylluppet. Indkøb og sådanne noget er planen at vi tager i Julimåned hvor h2b har en uges ferie.

Tror lidt jeg har besluttet mig for at tage afsted og så håbe på at det hele flasker sig :) Som sagt har jeg ferie her fra 30. maj når jeg har forsvaret bachelorprojekt, så jeg har hele sommeren til at planlægge og få alt det på plads som h2b ikke kan klare selv i den tid jeg er væk.

- Camilla

1

Tag afsted! Når alle aftaler er på plads, er det altså stort set den sidste uge (faktisk mest de sidste par dage) der går med til praktiske ting. Sådan var det ihvertfald for vores del.

Og skulle det blive krise, så går der jo altid et tog! :)

0

Annonce ♥

Tag afsted! Når alle aftaler er på plads, er det altså stort set den sidste uge (faktisk mest de sidste par dage) der går med til praktiske ting. Sådan var det ihvertfald for vores del.

Og skulle det blive krise, så går der jo altid et tog! :)

Eller min bil :biggrin:

0

Tag afsted. Du har god til at at planlægge og forberede - det er da et tilbud man ikke kan sige nej til :-)

:thumbsupsmileyanim:

Det er også det jeg selv er nået frem til. Har hvertfald sagt ja nu.

Jeg har fået det fikset sådan at jeg kan være tilbage i København torsdag aften (uge 33), så har jeg weekenden i uge 33 + hele uge 34 til det sidste. Det må da for pokker kunne lade sig gøre - ellers når jeg det jeg når og så bliver festen som den bliver. Så længe h2b og jeg er i kirken og siger ja, så er min lykke gjort :a1221:

1

Annonce ♥

God ide at tage afsted. Man har rigtig godt af at få lidt adspredelse og andre inputs op til festen fremfor bare at gå og blive endnu mere nervøs over noget som formentlig er planlagt til punkt og prikke og hvor der er styr på alt. Samtidig er der jo rigtig mange gode navne på :)

0

God ide at tage afsted. Man har rigtig godt af at få lidt adspredelse og andre inputs op til festen fremfor bare at gå og blive endnu mere nervøs over noget som formentlig er planlagt til punkt og prikke og hvor der er styr på alt. Samtidig er der jo rigtig mange gode navne på :)

Ja det er et virkelig godt program de har strikket sammen i år.

Så håber vi bare på solskin, så er kuløren også klaret :biggrin:

0

Vi skal holde det i et forsamlingshus og skal selv stå for alle de ting du nævner. Men vi har først lokalet fra dagen før brylluppet, så tænker at meget af det jo alligevel ikke er noget jeg kan lave flere uger før brylluppet. Indkøb og sådanne noget er planen at vi tager i Julimåned hvor h2b har en uges ferie.

Tror lidt jeg har besluttet mig for at tage afsted og så håbe på at det hele flasker sig :) Som sagt har jeg ferie her fra 30. maj når jeg har forsvaret bachelorprojekt, så jeg har hele sommeren til at planlægge og få alt det på plads som h2b ikke kan klare selv i den tid jeg er væk.

- Camilla

Jamen, så skal du da bestemt afsted! God festival :)

0

Annonce ♥