AnnikaE

Ligge blomster på afdøds grav efter vielsen?

13 indlæg i dette emne

Hej :biggrin: jeg må trække på jeres erfaringer og viden igen tøser :fløjt:

Jeg skal giftes i den dejligste lille landsbykirke med jordens dejligste mand (sorry girls, men det ER altså MIN der er dejligst :wink: )

nu er det så sådan at min lillebror ligger begravet på den kirkegård der hører til kirken hvor vi skal vies...

Jeg har tænkt mig at ligge blomsterne fra brylluppet (inklusiv brudebuket) på min brors grav dagen efter...

men tænker dog på.... kan man gøre sådan, at man efter vielsen, riskast og lykønskninger lige går forbi hans grav og ligger en blomst på vej ned til bilen .... jeg har hele tiden haft lyst til at gøre det.... men ved ikke hvad "traditioner" osv. siger.... :huh:

tænker bare at symbolsk ville det være rigtig skønt lige at stoppe op midt i alt lykken og huske på dem vi ikke har iblandt os mere.... ved at jeg, min mand, mor, far, bror, søster går forbi og ligger en enkelt rød rose hver på hans grav på vej væk fra kirken...

hvad synes i ladies? sødt? eller smagløst?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

hmmmmm...... det tror jeg at det ender med vi gør så .... :) synes bare at jeg så gerne vil "huske" ham på dagen... det er jo så speciel en dag at man ville ønske at alle ens kære havde mulighed for at være med .... :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg ligger min buket på min fars grav lige efter vielsen og riskast:-) synes ik du skal tænke over tradition omkring det, der skal du helt gøre hvad du har lyst til og hvad der er vigtigst for dig.

Hvis du har lyst til at minde ham på den måde, så op i popoen med tradition;-))

0

Del dette indlæg

Hej :biggrin:/> jeg må trække på jeres erfaringer og viden igen tøser :fløjt:/>

Jeg skal giftes i den dejligste lille landsbykirke med jordens dejligste mand (sorry girls, men det ER altså MIN der er dejligst :wink:/> )

nu er det så sådan at min lillebror ligger begravet på den kirkegård der hører til kirken hvor vi skal vies...

Jeg har tænkt mig at ligge blomsterne fra brylluppet (inklusiv brudebuket) på min brors grav dagen efter...

men tænker dog på.... kan man gøre sådan, at man efter vielsen, riskast og lykønskninger lige går forbi hans grav og ligger en blomst på vej ned til bilen .... jeg har hele tiden haft lyst til at gøre det.... men ved ikke hvad "traditioner" osv. siger.... :huh:/>

tænker bare at symbolsk ville det være rigtig skønt lige at stoppe op midt i alt lykken og huske på dem vi ikke har iblandt os mere.... ved at jeg, min mand, mor, far, bror, søster går forbi og ligger en enkelt rød rose hver på hans grav på vej væk fra kirken...

hvad synes i ladies? sødt? eller smagløst?

Jeg synes det er så smuk en tanke så det synes jeg sagtens du kan gøre.

Dagen efter bryllup skal min buket op til min mormor og morfar, så skal der tages en blomst fra den og ligges til min morbror. Min faster får tre blomster derfra med hjem som skal ligges hos min farmor og farfar samt min far.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også snakket om at efter vielsen, riskast og lykønskinger, så går vi over til min svigermors kærestes grav, og ligger en del af brudebuketten. Han har en stor plads i vores hjerter, og derfor skal han også være en del af vores store dag. Det er pga. ham, at vi har valgt Maribo Domkirke til vores vielse, så han kan være så tæt på som muligt.

Så jeg syntes klart at det er en god ide at gå omkring din lillebrors grav, så han også er "med" på jeres store dag <3

0

Del dette indlæg

Jeg gør lidt en anden ting.

Jeg laver selv en kurv med lyserøde roser som jeg ligger på min mors grav. Min brudekurv er med røde nuancer og hendes ynglingsfarve var lyserød så hun skal have lyserød! :loveshower:

Redigeret af Lunamaj
0

Del dette indlæg

Da min mand bestilte min brudebuket, bestilte han også en lille blomsterpude, med samme slags blomster, som i min buket. Den lagde vi på hans fars grav lige efter vielsen.

Dagen efter var vi nede ved hans grav igen og ligge brudebuketten. Jeg er bare såååå glad for at vi gjorde det. På den måde var han også i vores tanker på vores store dag, og som bonus så skulle jeg ikke se buketten visne :) Når jeg tænker på min buket, så er det en fin og frisk buket :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min far ligger også begravet ved den kirke hvor vi skal vies... hende der så skal lave min brudebuket, der har jeg bestilt en buket, til at ligge på min fars grav... det er min mor som skl følge mig op og derfor vil jeg ligge den inden vi går ind i kirken, for så er det en ting min mor og jeg får sammen på dne store dag...For som i andre siger, så skal han helt klart ikke snydes, for ville så meget ønske at han var der til at følge mig op...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer