Knuzzet

Brudepiger/-svende foran eller bagved?

11 posts in this topic

Hej tøser

Ja, jeg har haft emnet lidt oppe før hvor jeg fik lidt argumenter, MEN jeg kan virkelig ikke beslutte mig, så leder lige efter lidt flere, eller nogen der kan skyde huller i de nuværende.

Jer der har brudepiger / -svende, skal de gå bagved eller foran og hvorfor? :)

Mine nuværende argumentationer er:

Foran:

-Søster ønsker, at gå foran, så hun kan komme ind og op, til at hun kan se mig komme ind.

-De får alle 4 lov til, at være en større del af ceremonien, men de er stadig væk fra gulvet inden jeg kommer ind.

Bagved:

-Jeg "dækker" for de 3 mindste(5,6,7 år), så de ikke måske føler det så skræmmende, i stedet for de måske bakker ud (som de skal have lov til).

-Min svigermor, mener at hvis de går foran, at ingen vil se mig, men kun tænke på hvor søde de små var, hvis de går forrest (den tvivler jeg dog selv stærkt på).

Kom hid kom hid argumenter. :D

0

Annonce ♥

Jeg har voksne brudepiger og de skal gå forrest. Jeg har selv været voksenbrudepige til to bryllupper, hvor vi også gik forrest.

Jeg tror jeg ville synes det var lidt mærkeligt at jeg er kommet ind og er kommet på plads, men så skal vi liiige vente på følget inden vielsen kan begynde.

Jeg har desuden hverken slør eller slæb som de kunne tænkes at hjælpe med...

Desuden synes jeg "så-kan-de-se-mig-komme-op-ad-gangen"-argumentet er rigtig godt for at de skal gå forrest. Jeg ville selv have været ked af at gå glip af at se mine veninder som de kom ind i kirken - synes det er en rigtig vigtig del af dagen...

0

Min venindes pige på 10 skal være brudepige, og mine to papsønner på 9 og 11 skal være brudesvende.

Vores plan er, at pigen går forrest (hendes drøm er at gå med en buket magen til min, bare mindre).

Så følger de to drenge ved siden af hinanden (de vil gerne gå med en kurv hver med rosenblade i, som de strøer).

Hvor langt foran min bror og jeg de skal gå, det har jeg ikke overvejet....havde egentlig tænkt, at det var nogle få meter...men bliver da helt i tvivl ;-)

Er dog ikke i tvivl om, at de skal gå FORAN.

0

Jeg var for nylig til et bryllup, hvor brudebørnene gik foran, og så kom bruden og hendes far umiddelbart efter. Jeg syntes, at det var lidt ærgeligt, fordi børnene "skærmede" for bruden, og man så ikke rigtig hendes kjole.

Til mit eget bryllup har jeg 2 brudepriger (børn), og enten skal de gå meget foran (så de næsten når helt op til alteret, inden min far og jeg begynder at gå), eller også skal de gå bagved. De er begge lidt generte, så jeg tror, at det ender med, at de skal gå bagved, så de ikke føler, at alle kigger på dem.

0

Annonce ♥

CilleTX: lige præsis det jeg tænker, nu har jeg godt nok forholdsvis langt slæb, men i våbenhuset kan min far nok lige overkomme, at bukke sig ned og rette det, og når vi kommer ind og sætter os, kan min søster jo godt tage over igen.

Hvis de skal gå foran, er jeg dog sikker på, at de skal nå helt op inden jeg kommer ind - Nu er kirken så heller ikke så stor, så det passer meget godt med, at søster og den yngste går halvt op, og de to andre krudt ugler, så kommer ind. Så er de jo også "skjult" lidt bag min søster (på 18 år), hvis de skulle blive generte. Men når de to små så er helt oppe, vil jeg så komme ind.

Okay, jeg kan godt fornemme hvor mine argumentationer ligger mest, altså at de skal gå forrest. Men i må gerne komme med flere gode argumenter, skal nok nå og blive i tvivl 700 gange endnu.. :P

0

Jeg har også været i mega dilemma med det her, men har nu valgt at mine børn på hhv 5 og 6 år (som begge er lidt generte over rigtig mange mennesker der kigger på dem), skal gå bagerst hvor min søster så holder en i hver hånd og sørger for at de ikke går for hurtigt og evt kommer til at træde i mit slør og slæbet fra kjolen. Det vil være en stor tryghed for dem at have hende at holde i hånden og kirken er rigelig stor og bred til det :thumbsupsmileyanim: Hvis de skulle gå forrest kunne jeg være lidt nervøs for at de pludselig stopper op eller kigger sig tilbage på mig og bliver kede af det.

0

Jeg vil da sige de skal gå først..

For så får man alle de der ahhh og åhhh hvor er de søde..

Når de så er fremme ved deres pladser stopper (ihvertfald hos os) al musik og der bliver stille.. Så starter bryllupsmarchen, dam-da-da-dam og så kommer jeg ind af våbenhuset med min far ved min side, så alles øjne hviler på os (mig) hehe

Du SKAL jo helst være centrum, det sidste folk husker og tænker.. Kommer i ind sammen er der alt for mange indfald på éen gang.

Men det er jo bare min ydmyge mening..

Manden først, "fyldet" i midten og bruden med den store fanfare tilsidst

0

Annonce ♥

Jeg har mine niecer, min tilkommendes nevø og vores søn som brudepiger/svende, pigerne er 5 og 3, og nevø 4 og vores søn er ca 15 mdr på dagen. De skal også gå ind før mig og så står min søster og kommende svigerinde op på første række, klar til at tage imod de kære små... vi skal så heller ikke giftes i den største kirke nogensinde. Men ved at pigerne i hvert fald godt vil ind før mig, så de kan få lov tilsat se moster, klædt ud som en rigtig prinsesse....

0

Mine brudepiger og -svend skal gå ind før mig, satser ikke på at det giver problemer med mine børn da de jo har tryghed i min søster og svigerinde. Jeg regner ikke med at min far og jeg går ind før de er kommet på plads, bl.a. af den grund af min søster og svigerinde jo også gerne vil se når vi kommer ind, og så skal fokus jo være på mine brudepiger og -svend når de går ind...

0