AnnikaE

Ring... Med ægte diamanter eller zirkoner?

29 posts in this topic

Let spørgsmål.. Hvad er jeres bling? Ægte eller zirkoner? Det frister at købe zirkoner synes jeg.... Med hensyn til prisen altså :)

0

Annonce ♥

ÆGTE! Det jo en ring du forhåbentlig skal have på resten af livet og der holder zirkoner alstå ikke i længden :(

0

Jeg er også med på de ægte :loveshower:

0

Hmmm.... Vi har bare ikke så mange penge til en ring :( ..... Og vil så gerne have en sten i som er mere end den lille prik af en ægte diamant som vi måske kunne få råd til ... :(

0

Annonce ♥

Hmmm.... Vi har bare ikke så mange penge til en ring :( ..... Og vil så gerne have en sten i som er mere end den lille prik af en ægte diamant som vi måske kunne få råd til ... :(

0

Der er jo mulighed for at starte med en zirkon, og når du så får råd, kan du få det byttet ud med en diamant.

1

Ægte.

Alternativet for mig ville være en smuk guldring uden bling, og så få sat diamanter i efterfølgende. Det kunne der jo være mange lejligheder til at få :-).

0

ÆGTE :wink: Ellers vil jeg sige som Fru E.

0

Annonce ♥

Jeg kan godt sætte mig ind i dit dilemma!

Jeg forelskede mig i en ring til 32.000kr - og jeg behøver vel ikke at sige at vi synes det er VANVITTIGT at give så mange penge for en ring!

Så jeg har måtte besinde mig, og finde en ring (som jeg faktisk nu synes er mindst lige så flot! Også selvom der "kun" er 1ct sten i - og ikke 3,6 som der var i den anden)

Jeg ville finde en fin guldring, og så ønske mig diamanter i bryllupsdags gave osv!

Så vil der også være minder i alle stenene

0

Update: vi har nu været ude og kigge... Og fandt faktisk en ring i guld med en brillant sleben diamant i til rimelige penge.... Det er noget der hedder ombytningsringe, hvor man så kan starte med en mindre diamant og så senere bytte stenen til en større :D - jeg er lykkelig :D

0

Update: vi har nu været ude og kigge... Og fandt faktisk en ring i guld med en brillant sleben diamant i til rimelige penge.... Det er noget der hedder ombytningsringe, hvor man så kan starte med en mindre diamant og så senere bytte stenen til en større :D - jeg er lykkelig :D

Ej hvor dejligt at i fandt noget der duede!! For jeg synes bestemt ikke at man skal lade sig nøjes!

0

Jeg kan anbefale Ege art, han lavede de smukkeste ringe til os, meget kraftige og med sten i. Og prisen var langt billigere end i butikker.

0

Annonce ♥

Ægte!

Vil også anbefale Ege Art.. :)

0

Hmmmm men Ege art, er han ikke dyr hvis man ikke selv har guldet med i forvejen? Vores ringbudget er ikke ret stort... Mellem 6.000 og 8.000 kr ...

0

Hmmmm men Ege art, er han ikke dyr hvis man ikke selv har guldet med i forvejen? Vores ringbudget er ikke ret stort... Mellem 6.000 og 8.000 kr ...

Det vil selvfølgelig altid være dyrere, hvis man ikke selv har guld med. Men jeg tror sagtens det kan gøres inden for det budget :)

Er næsten sikker på, at i vil kunne få en ca. pris, hvis i forklarer hvad i vil have :)

0

Jeg havde forelsket mig i ringe til 30000, hvilket er helt hen i vejret!

Så i stedet tog vi til Ege art.. Jeg har 3 små sten i min ring, 14 karat guld, og det er meget kraftig ringe, med meget guld. De kostede os 9000.. Vi er så glade og tilfredse.. Og så er det jo en unik ring, efter ens egne ønsker :)

0

Annonce ♥

Vi har også valgt ægte sten i min ring.

Det er bare super smart med 'ombytning's ringede.Det er der på min forlovelses ring.

0

uuuh okay...

troede jeg havde besluttet mig ... :oops:

men så var vi lige på Ege Arts hjemmeside... og det ser jo ud til at vi sagtens kan få "one of a kind" ringe inden for vores budget ....... :a1221:

Nu tror jeg det er det vi gør .. altså kontakter Ege Art og hører om han kan hjælpe os... EEEELSKER idéen om at vores ring er "one-of-a-kind" og med en ægte diamant... (størrelsen er NÆSTEN underordnet :wink: )

eeeej... hvor er jeg bare glad... I morges var jeg sikker på at jeg skulle have en standard ring med zirkoner.. og nu sidder jeg og pønser på at designe vores egne ringe ........ ELSKER ELSKER EEEELSKER bryllupsklar :a1221:

0

Min forlovelsesring har 8 diamanter og 5 safir - så for mig ville det være lidt for underligt at få en vielsesring i uægte. Dog skal det siges, at min forlovelsesring klart har et 0 mere bagpå end vielsesringen får. Vil bare gerne have en enkel "amerikansk" guldring med én diamant.

Edited by Rove2B
0

Jeg er sikker på, at Jørgen fra Ege Art kan lave de flotteste ringe til jer :)

Til CarBonCb - hvor kan du få en ring med en 3,6 karat diamant i for kun 32.000???? Det lyder alt for billigt i mine ører.

0

Annonce ♥

Jeg er sikker på, at Jørgen fra Ege Art kan lave de flotteste ringe til jer :)

Til CarBonCb - hvor kan du få en ring med en 3,6 karat diamant i for kun 32.000???? Det lyder alt for billigt i mine ører.

Du har helt ret, det lyder næsten for godt til at være sandt... Ellers er jeg da blevet snydt synes jeg, med mine ringe, som kun er hhv. 0,71 og 0,35 karat...

0

Nu sidder jeg næsten og bliver helt trist ved at læse her. Vi har fundet nogle ringe i titanium - det kan jeg faktisk godt lide. Der er to at vælge imellem. Den ene er med 3 små sten som går tværs over ringen (ikke ægte diamater) og den anden er også med 3 små sten (heller ikke ægte) som danner et super sødt hjerte.

Vi har skullet spare alt op fra bunden og vores budget var på ca. 30.000,- og vi er endt på ca. 40.000,- og så er der stadig ikke morgengaver inkl. så vi har ikke råd til vildt dyre ringe. Vores koster ca. 2.500,-

Og nu sidder jeg helt med en lille klump i halsen..

:a1221:

0

Nu sidder jeg næsten og bliver helt trist ved at læse her. Vi har fundet nogle ringe i titanium - det kan jeg faktisk godt lide. Der er to at vælge imellem. Den ene er med 3 små sten som går tværs over ringen (ikke ægte diamater) og den anden er også med 3 små sten (heller ikke ægte) som danner et super sødt hjerte.

Vi har skullet spare alt op fra bunden og vores budget var på ca. 30.000,- og vi er endt på ca. 40.000,- og så er der stadig ikke morgengaver inkl. så vi har ikke råd til vildt dyre ringe. Vores koster ca. 2.500,-

Du skal da ikke blive trist, i har valgt de ringe som i kan lide. Og at nogle har et større budget, betyder da ikke at det er bedre, end det i har :)

0

Jeg kan faktisk godt lide tanken om at titanium er et af verdens stærkest metaller, og da ringene er et symbol på forholdet synes jeg det er smukt at bruge nogetsom næsten ikke kan ødelægges eller ridses.. jeg har selv overvejet titanium af den grund..

0

Jeg synes man bør vælge det man kan lide. Nogle VIL ha diamanter og for andre er det det ikke vigtigt om stenen er ægte. Gudskelov for at vi alle er forskellige! :biggrin:

Når det er sagt ville jeg hellere "nøjes" med en ring uden diamanter og så tilføje dem senere. Men det er jo bare mig :fløjt:

Jeg vil også tilslutte mig koret og på det kraftigste anbefale Jørgen fra Ege Art. Jeg ville gerne have en enkel ring i hvidguld med en lille sten. Jeg havde fundet ringen jeg ville have i en butik til 3700,- det synes jeg var utroligt dyrt.

Jeg sendte en mail til Jørgen hvor jeg beskrev ringen: 14K hvidguld, 3 mm høj med en 0,02 diamant.

Nedenunder kan I se billedet jeg fandt på nettet og under det billedet af ringen som Jørgen lavede (sammen med min forlovelsesring). Forskellen er at den ring Jørgen lavede til mig er tykkere - så der er mere guld i den :) OG min ring kostede kun 2800,- hos Jørgen!! Må indrømme jeg er KÆMPE Ege Art-fan :loveboard:

post-57615-0-11104400-1370696006_thumb.j

post-57615-0-55424700-1370696019_thumb.j

Ih de billeder blev godt nok store - sorry tøser! Og beklager den lidt dårlige billedkvalitet!

Edited by Chrisi01
0