MetteStampe

Servietfoldning? Hvad har I valgt?

15 posts in this topic

Jeg er nået til servietterne... Troede egentlig ikke det var noget der skulle være en stor ting, men det er det blevet!

Hvor er der MANGE måde at folde en serviet på:-)

Hvordan skal jeres foldes?

Er der nogen der kan/ved hvordan denne laves??

post-59445-0-44703700-1372273465_thumb.j

0

Annonce ♥

Vi skal have den der hedder dobbelt sejl.

dbsejlet.jpg

Prøv at søge på google om servietfoldning. Der burde det være muligt at finde en vejledning på hvordan man folder den du viser...

0

Ja der er rigtig mange at vælge mellem, puha en jungel.

Måske hedder den lyset, man kan finde mange steder på nettet hvor de vister trin for trin hvordan man folder servietten.

Vi skal have en servitet som er foldet som et hjerte, og ovenpå den skal der være bordkort lavet ud af en rispose med bånd om og navn.

0

Mine skal rullet og bindes med lædersnor og så en hjemmehæklet blomst som servietring

0

Annonce ♥

Vores er den som hedder vandfald og som skal stå i glasset da vores forret er tallerkenanrettet...

0

Vores er den som hedder vandfald og som skal stå i glasset da vores forret er tallerkenanrettet...

Ohh ja man skal selvfølgelig også lige huske at tænke på hvis forretten er tallerkenanrettet - kan godt se lidt dumt ud med en flot foldet serviet hvis den så bare står ude ved siden fordi der skal være plads til tallerken :)

0

Oftest bliver forretten vel først sat på bordet efter man er gået til bords - selv om den er tallerkenanrettet? Sådan har det i hvert fald altid været, alle de gange, hvor jeg har serveret.

0

Oftest bliver forretten vel først sat på bordet efter man er gået til bords - selv om den er tallerkenanrettet? Sådan har det i hvert fald altid været, alle de gange, hvor jeg har serveret.

det tror jeg komme helt an på om man har nogen til at servere eller nærmest bare har nogen til at lave maden som så bare skal stille den ind - jeg har lige så tit oplevet at forretten har stået på bordet når man sætter sig til bords - kommer nok meget an på om det er noget som skal være varmt ved servering :)

0

Annonce ♥

I restaurationsbranchen bruger man ofte den der hedder "Brudelys" ved bryllupper - bare lige FYI :floejt:

Jeg regner med at bestille printede servietter med monogram eller lignende, så skal de blot ligge fladt og der er ingen problemer med resten af borddækningen :) (+++ jeg slipper for det store arbejde med at folde dem og de kan ikke vælte :balloon: )

0

denne her:

post-58330-0-22102100-1372522227_thumb.j

Edited by FrøkenLT
0

Vores skal rulles og så skal der en silkepapirsblomst på som servietring :)

0

denne her:

gud hvor ser det fedt ud.. man ser jo slet ikke at det er paptallerkener fra IKEA, det er kun fordi jeg lige har købt dem at jeg tilfældigt opdagede det :)

0

Annonce ♥

denne her:

gud hvor ser det fedt ud.. man ser jo slet ikke at det er paptallerkener fra IKEA, det er kun fordi jeg lige har købt dem at jeg tilfældigt opdagede det :)

nej det gør det egentlig ikke nu du siger det :) (og mange tak)

- i øvrigt kan jeg anbefale den type paptallerkener - vi havde buffet til forret, hovedret og dessert - og ikke en eneste gang måtte en gæst have en ny tallerken - de holdt bare og var lækre. (altså, man havde jo en til hver ret - så ikke noget med sovs i desserten :) )

Vi blev nødt til at have paptallerkener, da det hurtigste program på vores opvasker varer en time og med 136 tallerkener plus det andet ville opvasken jo næsten stadig stå :) - og så kan det godt betale sig at finde en paptallerken der har en ordentlig overflade :) IKEAs var klart de bedste - i øvrigt også dem vi synes var pænest og passede bedst til farvetemaet.

0

denne her:

nej det gør det egentlig ikke nu du siger det :) (og mange tak)

- i øvrigt kan jeg anbefale den type paptallerkener - vi havde buffet til forret, hovedret og dessert - og ikke en eneste gang måtte en gæst have en ny tallerken - de holdt bare og var lækre. (altså, man havde jo en til hver ret - så ikke noget med sovs i desserten :) )

Vi blev nødt til at have paptallerkener, da det hurtigste program på vores opvasker varer en time og med 136 tallerkener plus det andet ville opvasken jo næsten stadig stå :) - og så kan det godt betale sig at finde en paptallerken der har en ordentlig overflade :) IKEAs var klart de bedste - i øvrigt også dem vi synes var pænest og passede bedst til farvetemaet.

Ja de er super gode - vi brugte dem til min 30 års for et par uger siden og de holdt til både tomatsalat, tzatziki og alt muligt andet, de er super gode :)

0

Vi ruller servietten og så med silkebånd omkring og en sløjfe eller et hjerte og med favouræske ovenpå :)

0