strandberg83

hotdog til natmad

29 indlæg i dette emne

Til jer der vil have hotdog til natmad, hvordan gør i lige. Vil gerne høre dem der selv har skulle bestille pølser og brød med mere hvor i gjorde det og til hvilken pris, men selvfølgelig også dem som fik det af catering og til hvilken pris.

H2b vil så gerne have det og jeg er ved at overveje økonomien i det. kan man købe tingene på storkøb nogle steder

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have hotdogs. Har ikke nogen pris, men vi regner med at købe ind til det engros. Plus også nogle kyllinge og/eller oksekødspølser til dem der ikke spiser svinekød :)

Tror bestemt det kan betale sig at købe selv frem for catering

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal også have hotdogs til natmad.. :) det er vidst meget populært.. hehe

vi får pølsekongen ud med hans pølsevogn. 5000,- med all you can eat. 70 personer. i 2 timer...

0

Del dette indlæg

Vi bliver ca 100mennesker og regner med ca 1000kr for natmaden = 2hotdogs beregnet til alle, OGSÅ de ca 20børn som kommer.

Pølser i storkøb i Bilka: 100kr for 35pølser

Dvs 6*100= 600kr

Pølsebrød fra netto: 15pk m 14stk a 8kr = 120kr

Og så diverse ketchup, remo, sennep, løg, agurksalat mm

Så ca 1000-1200kr i alt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk at købe den originale Båhncke hotdog ketchup. Man oplever alt for tit - også på feststeder - at der står tomat ketchup og det ødelægger altså smagen i en god hotdog (såvel min søn som jeg er ketchup-freaks skal det siges). Og kyllingepølser nej tak (men selvfølgelig kan man lave nogle så der er for dem som ønsker det).

Det vil altid være billigere at købe ind til det, uanset om man så køber ind i Netto, Bilka, Metro m.v. fremfor en pølsevogn men så skal der jo være en til at lave dem (pølser der laves flere timer i forvejen bliver rynkede og smager knap så godt).

0

Del dette indlæg

Selvom der sikkert er mange inkl. mig selv der foretrækker ristede hotdogs så kan I sagtens bare koge dem og servere dem sådan. På mange feststeder m.v. bliver der bare sat en stor gryde frem med røde eller brune kogte pølser og de skal nok få ben at gå på

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med vi tager i Metro og køber ind. De har billige pølser og brød og skal lige tjekke om de er billigst med ketchup mm. eller om det er billigere i Tyskland. Havde også bare tænkt mig at koge dem. Jeg har engang været ude og hjælpe til en fest hvor der blev hældt en øl i vandet de kogte i for det skulle give en sprødere skind.

Og diskobil, her må jeg være uenig med dig - Beauvais er det bedste :cheerleader3: Men det tænker vi også ender med en af de andre så der er valgmuligheder for gæsternes skyld..

0

Del dette indlæg

Der er vi ikke enige. Heinz og Beauvais bruger man til pasta, burgere m.v. men til pølser.... :lol: Betyder i bund og grund ikke så meget når musikken spiller. :lol: Metro er ikke specielt billige med pølser men til gengæld er der et stort udvalg og man kan købe store poser. Ketchup-prisen er rimelig og så er det de færreste steder andre end der hvor man kan købe de store dunke/flasker.

Tilbehør udover dette: Remoulade, sennep, rå løg, ristede løg og evt. agurkesalat. Sæt paptallerkener eller papbakker frem, fremfor rigtigt service. På det tidspunkt er der næppe nogen til at vaske op. :lol:

0

Del dette indlæg

Der er vi ikke enige. Heinz og Beauvais bruger man til pasta, burgere m.v. men til pølser.... :lol: Betyder i bund og grund ikke så meget når musikken spiller. :lol: Metro er ikke specielt billige med pølser men til gengæld er der et stort udvalg og man kan købe store poser. Ketchup-prisen er rimelig og så er det de færreste steder andre end der hvor man kan købe de store dunke/flasker.

Tilbehør udover dette: Remoulade, sennep, rå løg, ristede løg og evt. agurkesalat. Sæt paptallerkener eller papbakker frem, fremfor rigtigt service. På det tidspunkt er der næppe nogen til at vaske op. :lol:

Bortset fra ketchuppen så er det lige mine tanker.. Vi har 2 serveringshjælpere og jeg regner med det sidste de skal lave er at sætte det frem og så kan de tage hjem. Og der skal netop købes paptallerkner så vi slipper for mere opvask.

Rart at vide med prisen i Metro. :) Jeg har ikke tjekket priser endnu, men svigerforældrene havde brugt pølser derfra til grill til en yderst gennemført after-skiing sølvbryllupsfest.. Og de var vist nok ret gode hvis jeg husker korrekt :lol:

0

Del dette indlæg

Kvaliteten kan der ikke sættes en finger på i modsætning til mange af de pølser man kan købe hos Netto. Vi kan nogle gange købe 2 kg. frankfurtere i det lokale supermarked til ca. 100 kr. og det kan man altså ikke få i Metro til de priser. Frankfurtere er så heller ikke ideelle til hotdogs. Der ville jeg gå efter Langelands eller selvfølgelig Steff Houlberg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til jer der vil have hotdog til natmad, hvordan gør i lige. Vil gerne høre dem der selv har skulle bestille pølser og brød med mere hvor i gjorde det og til hvilken pris, men selvfølgelig også dem som fik det af catering og til hvilken pris.

H2b vil så gerne have det og jeg er ved at overveje økonomien i det. kan man købe tingene på storkøb nogle steder

Jeg kan desværre ikke hjælpe som sådan, da vi holder det ude på restaurant og de sørger for al maden - men hotdogs er en super fed idé - vi har selv valgt at gøre det samme!!

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Kvaliteten kan der ikke sættes en finger på i modsætning til mange af de pølser man kan købe hos Netto. Vi kan nogle gange købe 2 kg. frankfurtere i det lokale supermarked til ca. 100 kr. og det kan man altså ikke få i Metro til de priser. Frankfurtere er så heller ikke ideelle til hotdogs. Der ville jeg gå efter Langelands eller selvfølgelig Steff Houlberg.

Det er allerede svært nok at spise en hotdog uden at spilde så jeg tror ikke det bliver nemmere med en frankfurter i.. Vi holder os også til det klassiske. Men det er rart at vide det er god kvalitet. Og så må det jo lidt koste det det koster.

0

Del dette indlæg

Jeps og jeg vil ikke engang turde i brudekjole.. Er allerede nervøs for hvordan det skal gå til middagen, for jeg kan bare ikke spise uden at spilde.. Så ender nok med at proppe servietten ned i kjolen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps og jeg vil ikke engang turde i brudekjole.. Er allerede nervøs for hvordan det skal gå til middagen, for jeg kan bare ikke spise uden at spilde.. Så ender nok med at proppe servietten ned i kjolen.

He he - du skriver det jeg tænker... Meeen jeg må prøve at spise pænt den dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

He he - du skriver det jeg tænker... Meeen jeg må prøve at spise pænt den dag :thumbsupsmileyanim:

Jeg prøver altid at spise pænt, det går bare ikke særlig godt :floejt:

0

Del dette indlæg

He he det gør jeg også og det går som regel egentlig meget fint - det er værre med datteren på 9 år, som jo også skal være super fin på "vores dag" :metteholm

0

Del dette indlæg

He he det gør jeg også og det går som regel egentlig meget fint - det er værre med datteren på 9 år, som jo også skal være super fin på "vores dag" :metteholm

Ja det kan godt være bordmanererne lige må trænes lidt ekstra op til - både for børn og voksne :lol:

0

Del dette indlæg

Ja det kan godt være bordmanererne lige må trænes lidt ekstra op til - både for børn og voksne :lol:

Vi går i træningslejr fra idag!! ha ha

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer