Kamillalykke

Midnatsbryllup

41 posts in this topic

Hej alle brude herinde.

Jeg er lidt i syv sind. Min kæreste og jeg skal giftes til næste år. Vi har planlagt at dette skulle ske den 14. september 2014 da den 14. september er dagen vi mødte hinanden og seks år senere dagen vi blev forlovet på. Jeg synes derfor at denne dag er noget smukt da den har været højdepunktet for alle vores glædelige begivenheder. MEN.. For selvfølgelig er der et men. Vi har kigget på de mest smukke lokaler, hvor vi begge havde følelsen af at det her var "stedet". Jeg mener at man havde en følelse af at det her var bare det. Intet kunne leve op til det og vi kiggede virkelig på mange andre steder men ingen var som dette. Vi beslutter os for at booke dagen efter vi har været hjemme og regne lidt på omkostningerne men da vi skal booke "vores" lokale er dette den eneste dag i september 2014, hvor der er booket. Vi står nu men en knust drøm om at vores fantastiske bryllup skal foregå her. Vi måtte tænke hurtigt da vi var bange for at stå uden noget lokale overhoved så vi har besluttet os for at booke lokalet til dagen før, hvor det samtidig også er en lørdag.

Mit spørgsmål til alle jer er: Vi har overvejet at holde festen om lørdagen men at blive viet kl 00.00 så vi stadig bliver gift den 14. Det skal siges at vi er lidt utraditionelle så derfor ville det måske passe meget godt til os. Jeg har ledt efter en masse inspiration og har fundet muligheder, hvor gæsterne står med stjernekastere i stedet for ris og der er en masse levende lys til vielsen. Vi har muligheden for at bruge en utrolig smuk terrasse der er i forlængelse med lokalet med udsigt over en å der løber gennem byen. Jeg synes dette kunne være utrolig romantisk da det samtidig vil gøre at vi kan "beholde" vores dag. Vi har luftet ideen for noget af vores familie, hvor den ældre generation bestemt ikke mener at man kan gøre det på denne måde. Jeg spørg derfor. Er dette en utraditionel mulighed som kunne være romantisk eller skal jeg begynde at vænne mig til den 13. september som min bryllupsdag?

Jeg vil meget gerne høre jeres mening. Ville i huske en midnatsbryllup som noget sjovt og utraditionelt eller som underligt?

- Bruden i syv sind.

0

Annonce ♥

Jeg tror du - i første omgang - skal gøre op med dig selv, hvor vigtig datoen er..

Da vi skulle sætte en dato, troede jeg også det betød noget for mig at datoen skulle være speciel - men uanset hvilken dato det ender med, er det jo specielt... :))

Nå - men jeg synes det ville være super romantisk, hvis I vælger at blive viet på den måde du beskriver... Det lyder helt fantastisk og idyllisk...

Og ja - det er anderledes (jeg kan meget godt lide at noget er anderledes - selvom jeg til mit eget bryllup er til traditioner - men hvorfor skal det altid være ens)... :)

Hvis det lever op til dine (og h2b's) drømme - så gør det... :)

Jeg ville huske det som et specielt bryllup - på den gode måde...

Hvem kan I få til at vie jer på det tidspunkt...? :)

0

Vi er i gang med at undersøge vores muligheder men vi kender både en der kan foretrage borgerlige vielser og en præst så vi håber på at vi kan "vinde" en af dem over på ideen. Vores største problem er nok det med at holde festen om lørdagen inden vi egentlig er gift. Men det er måske bare fordi man normalt deltager i traditionelle vielser, hvor man ikke gør det på denne måde.

0

Min første tanke var også, at det kunne give problemer med at finde en person der stiller op kl. 00:00.

Men udover det synes jeg at det lyder fabelagtig romantisk!

Og selvfølgelig kan I gøre det! Det overrasker mig ikke at den ældre generation ikke billiger det, og derfor må I også acceptere hvis dem på 80+ er gået i seng når I bliver viet. Man kan ikke få det hele..

Hvis I skal være flabede kan I måske finde ud af hvem der har booket lokalet og tale for jeres syge moster. Måske kan I blive skrevet på en slags venteliste hvis de alligevel melder fra. Det vil sikkert give en masse bøvl med indbydelser og meget andet, men det er en mulighed :)

En helt anden mulighed er at holde to fester: I bliver viet 14. september og holder en mindre reception. Enten weekenden efter eller lørdag d. 13. holder I selve festen. Det er da også anderledes.

Held og lykke med det.

0

Annonce ♥

Vi har prøvet dine nænvte muligheder med lokalet men de havde allerede indbetalt depositum og da det er en stor fødselsdag er der ikke håb om at det bliver ændret. Men jeg er glad for at jeres svar indtil videre har været positive for jeg har virkelig været i syv sind. Men måske skal jeg bare huske på, hvad vi ønsker og glemme andres traditioner og forhåbninger. Det er jo trods alt vores bryllup (:

0

Synes det lyder som en fantastisk ide. Ville elske at være gæst til sådan et bryllup.

Det kan godt være i må undvære den ældste generation til selve vielsen, men de kan jo stadig nyde middagen med jer inden.

0

Jeg synes det lyder vildt romantisk og vildt smukt.

Tænk at blive viet i et væld af lys og stjernekastere!

Når det så er sagt, tænker jeg, at det er underligt at holde en bryllupsfest med taler inden man er viet - det virker på en måde forkert. Men på den anden side, kan man også blæse på det, og talerne kan jo tilpasses situationen.

Nu brainstormer jeg bare, men kunne du have en festkjole på under middagen inden vielsen, og så en time inden vielsen (eller hvad der nu er passende tid) gemme dig af vejen og klæde om til brudekjolen?

Så får både gommen og gæsterne den der magiske fornemmelse af, at nu kommer bruden og gives bort ... som for mig er noget af det der virkelig batter til et bryllup og altid får tårerne til at trille.

Efter vielsen kunne i så danse brudevals, du kunne kaste buketten (hvis du vil - jeg glemte at gøre det) og så kunne der spilles op til dans og løjer.

Jeg er faktisk helt med på ideen, det kunne blive rigtig smukt og i kunne få jeres bryllupsdag på ønskedagen - hvis det altså bare SKAL være den dag.

Jeg googlede lige og tænker nu "hvorfor gjorde vi ikke det??!!"

http://www.google.com/search?q=evening+wedding+picture&client=safari&rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=3wDcUeP5FsnCPPqygegE&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1440&bih=722

Rigtig god fornøjelse med planlægningen!

0

Det er jeg glad for at høre at i synes. Jeg har tænkt over det med at skifte kjole men synes samtidig at min kjole er så fantastisk at den næsten fortjener at blive båret mere end blot nogle timer. Vi havde tænkt os at danse bryllupsdansen efter vielse, hvor vi skal danse til Tim Christensens "never be one until we're two".

Med hensyn til spændingen ville vi komme efter gæsterne er ankommet i en veteran BMW som min farfar ejer så vi ikke blot står og byder velkommen men ankommer lidt med stil.

0

Annonce ♥

Det lyder dejligt! :loveshower:

Men hvad med øjeblikket hvor din kommende mand ser dig i det fulde skrud?

Det synes jeg er noget af det største... men det er jo smag og behag og nogle bruger slet ikke den del af vielsen... men nu er jeg nysgerrig efter hvordan i stykker det hele sammen :a1221:

0

Han har faktisk været med hele vejen. Han har set billeder af kjolen og mange af de andre ting. Jeg elsker at jeg kan inddrage ham men vi skal sove hver for sig dagen før så vi først mødes når vi skal have taget bryllupsbilledet. Det skal gøres i en utrolig smuk park så jeg tænker at det stadig kan krible lidt når vi ser hinanden i så smukke omgivelser.

Jeg må indrømme jeg synes virkelig det her har hjulpet med at bekræfte at det sagtens kan lade sig gøre og være en smuk dag. Jeg havde nok bare brug for bekræftelsen af vores ideer efter de "negative" sider vi har modtaget.

0

Jeg stemmer også for at i skal gøre det, det lyder da helt fantastisk :)

Mit "men" er så også omkring lokalet: hvad tid skal i være ude? Altså hvornår skal i slutte festen? Står i selv for oprydning?

Jeg tænker at når lokalet skal bruges næste dag, så må der være en grænse for, hvor sent i må trække festen og hvis i selv skal rydde op og gøre, så hvor sent i kan klare at feste hvis i skal ordne alt det lige bagefter?

0

Jeg synes helt sikkert at i skal gøre det;) vi var også ude i noget af samme projekt og stod med de samme problemer. Især det med at festen egentlig bliver holdt før man er gift. Men synes ik i skal tænke på hvad andre mener. Det skal nok blive godt.

Og extre bonus, hvid du som jeg gerne ville ha 2 kjoler, for jeg synes ikke at han måtte se mig i den " rigtige" kjole før vi sku giftes. ;)

0

Annonce ♥

synes at tanken er enormt romantisk, og kunne blive noget så smukt, lidt som at sige ja til hinanden nytårsaften.

men er lidt bekymret for logistikken. hvordan med fest, og taler osv og hvordan med en til at vie jer? at blive borgeligt gift er ikke altid muligt en søndag, som den 14e nu er, så det skal lige undersøges før end i hopper helt ud i det, tænker jeg. hvis en præst gerne vil, ville det nok hjælpe lidt! ellers feste løs, og så få et formiddagsbryllup i kirken om søndagen... :blink:

I kunne måske overveje hvor vigtigt feststedet lige er?

er måske en lyse slukker..øv, men synes det er er dejlig ide hvis i kan få logistikken til at fungere ordentligt.

0

Pernille pjuske: Vi skal ikke selv rydde op da vores lokale er en del af Hotel Kirstine som også skal lave maden. Vi skal blot møde op med bordkort og diverse og så ordner de resten. Natmad serveres senest kl 2 og vi skal være ude senest kl 3 så jeg synes det giver os rimelig med tid til vielse, bryllupsdans og lidt fest bagefter (:

Melle7913: Hvordan har folk reageret på jeres fest efter de har oplevet den? For jeg tror meget af det måske også er fordi folk har svært ved at slippe det traditionelle og prøve noget anderledes men det er svært at sige når det er mig der er fortaleren (:

Ida13c: Jeg har besvaret dit spørgsmål tidligere men vi kender både en der kan foretage borgerlige vielser og en præst så vi håber en af dem vil hoppe med på vognen men hvis ingen vil må vi rykke vielsen til lørdag formiddag. Vi er virkelig glade for feststedet, selvfølgelig ikke mere end selve det at blive gift men fordi dagen og feststedet betyder noget prøver vi at få det til at fungere i en stor samhørighed (:

0

så få et formiddagsbryllup i kirken om søndagen... :blink:

Som måske kan blive lidt svært, da de fleste kirker og præster er optaget søndag formiddag :)

0

Først og fremmest vil jeg sige at der er rigtig mange gode feststeder i Næstved og omegn så der burde være masser af muligheder. Derudover kan det undre mig hvis et feststed allerede må melde booket den 13-14/9 næste år da det jo ikke er en speciel dag for de fleste. Medmindre de da kun kan have et selskab.

Derudover vil jeg sige at jeg har oplevet lidt af hvert når vi taler bryllupsfester men aldrig et midnatsbryllup og hvis det kan lade sig gøre vil jeg da sige go for det. Så kan I jo passende slutte festen kl. 12 om formiddagen næste dag. Det ville være anderledes. :lol: Eller måske "bare" lægge vielsen ind i en almindelig tidsplan lige inden brudevalsen.

0

Annonce ♥

Fantastisk ide!!!! Romantisk skægt magisk og fabelagtigt ❤❤❤

Jeg ville aldrig gå på kompromis med en dato. Det er da slet ikke ligegyldigt om det er den 13 eller 14... NO way... Vi er i h ret fald et par stykker herinde der kan bekræfte at datoen ER vigtig.

Hold fast i jeres mavefornemmelse og blæs på de ældre generationer. De får da en på opleveren ☺ og de har sikkert sovet til middag inden de kommer - det ville jeg gøre, - ih jeg sy's det er så cool med midnatsbryllup.

( Det må da i øvrigt være noget katolikkerne bruger?? Holder de ikke midnatsmesser? )

Pøj pøj... Og nøj hvor jeg glæder mig til at høre mere..

0

Vi skal holde bryllup d. 9. august 2014. D. 10. august 2004 blev vi viet på rådhuset, så derfor ville vi gerne holde bryllup denne dag, men da det er på en søndag synes vi ikke at det er en mulighed.. vi er så blevet enige om at det er fint at holde festen d. 9. og når vi danser brudevals ved midnatstid og fester efterfølgende, så er det jo vores 10 års bryllupsdag :)

Jeg håber du kan bruge det til noget - vi er jo lit i samme båd :)

0

Jeg ville aldrig gå på kompromis med en dato. Det er da slet ikke ligegyldigt om det er den 13 eller 14... NO way... Vi er i h ret fald et par stykker herinde der kan bekræfte at datoen ER vigtig.

Hold fast i jeres mavefornemmelse og blæs på de ældre generationer. De får da en på opleveren ☺ og de har sikkert sovet til middag inden de kommer - det ville jeg gøre, - ih jeg sy's det er så cool med midnatsbryllup.

( Det må da i øvrigt være noget katolikkerne bruger?? Holder de ikke midnatsmesser? )

Jeg tror desværre ikke katolikker normalt bruger midnatsbryllup, men det kunne da være fedt :) Og jo, vi holder midnatsmesse til jul og til påske :)

0

Jeg tror desværre ikke katolikker normalt bruger midnatsbryllup, men det kunne da være fedt :) Og jo, vi holder midnatsmesse til jul og til påske :)

Ja det er det jeg mener.... Og tilbage til klostertiden var det vel en hverdagsbegivenhed?

0

Annonce ♥

Jeg synes det lyder aldeles fantastisk :thumbsupsmileyanim: Nøj, hvor ville jeg elske at blive inviteret til sådan et bryllup.

Jeg kan ikke se at der skulle være problemer i det overhovedet. Det lyder ikke til at du tænker at kjolen absolut skal præsenteres for din mand på traditionelt vis, og om talerne lyder 'kære brudepar, nu er I mand og kone lige om lidt, gør da heller ikke spor!

Det eneste jeg kom til at tænke på, er at man jo må håbe at de fleste holder lidt igen med de våde varer til middagen så de ikke er fulde til vielsen :) Jeg tror også bedsteforældre og andre der normalt ville gå tidligere hjem, sagtens kan tage sig en god eftermiddagslur lige den dag.

Held og lykke med planlægningen - jeg siger definitivt GO for it!

0

Dobbeltbrud: Tak (: det lyder som om vi måske har visse ligheder mellem vores bryllupper

Dorte s: Tak, jeg er så glad for alle de positive feedbacks jeg har fået og det har bestemt gjort mig meget stærkere i troen om at denne ide skal gennemføres (:

diskobil: Der er mange andre lokaler men vi har kigget på nærmes alt andet og det var bare dét her lokale som vandt vores hjerter. Det er i ”vores” lokale der er booket til en fødselsdag den 14. Vi blev vist et andet lokale men det var slet ikke lige så smukt som det vil gerne vi have. Deres andre lokaler kan ikke rumme det antal gæster vi ønsker så derfor har vi ikke mulighed for bare at vælge et andet af deres lokaler.

Vi bliver nødt til at slutte senest kl 3 lørdag nat da det ellers koster 1000 kr mere pr halve time men vi regner med at kl 3 er rigeligt når gæsterne skal inviteres til kl 18 og vielsen er kl 00.00. Efter vielsen skal der danses brudevals og vi overvejer at serverer bryllupskagen som en slags afslutning/natmad lignende.

0

msmountains: Tak for de venlige ord. Jeg er overvældet over, hvor positive folk er for ideen og er derfor mere og mere sikker på at alle nok skal elske det når de befinder sig i det (:

0

diskobil: Der er mange andre lokaler men vi har kigget på nærmes alt andet og det var bare dét her lokale som vandt vores hjerter. Det er i ”vores” lokale der er booket til en fødselsdag den 14. Vi blev vist et andet lokale men det var slet ikke lige så smukt som det vil gerne vi have. Deres andre lokaler kan ikke rumme det antal gæster vi ønsker så derfor har vi ikke mulighed for bare at vælge et andet af deres lokaler.

Vi bliver nødt til at slutte senest kl 3 lørdag nat da det ellers koster 1000 kr mere pr halve time men vi regner med at kl 3 er rigeligt når gæsterne skal inviteres til kl 18 og vielsen er kl 00.00. Efter vielsen skal der danses brudevals og vi overvejer at serverer bryllupskagen som en slags afslutning/natmad lignende.

:lol: Hvad er det for et sted I har booket ? Hvis vi taler om et egentligt feststed er 1.000 kr. pr. halve time ikke specielt dyrt men taler vi om lokaler hvor I selv skal komme med alt bliver jeg mere urolig på jeres vegne. Hvis I ikke har behov for at bruge lokalerne til efter kl. 3 er det jo umiddelbart ikke et problem. Jeg ved bare at der i hvert fald et enkeltsted hvor man lejer en lokaleløsning også opkræves betaling i den størrelsesorden for den tid der bruges til forberedelse og jeg håber ikke det er det sted I har booket.

0

Det er på Hotel Kirstine. Så vi betaler ikke for selve lokalet da det er "gratis" når man får maden og drikkelsen derfra. Det eneste vi skal gøre er at dukke op med bordkort og diverse og så klarer de alt andet. Det var lidt derfor vi besluttede os at vælge denne løsning da det faktisk ikke var dyrere end at skulle leje lokaler selv, dække op, leje serveringspersonale, få mad udefra, købe drikkelse, rydde op, leje due mm. Vi skal ikke bekymrer os om noget, hvilket jeg elsker da jeg hurtigt bliver stresset over tingene når der er pres på (:

0