Guest Nina1978

Bordplan

44 indlæg i dette emne

Vi har runde borde med plads til 10. Er lidt i tvivl om hvad vi skal gøre med parrene, altså dem der er meget faste par eller gift. Om de skal sidde ved samme bord eller hvert sit bord. Og om de skal sidde ved siden af hinanden eller ikke hvis de sidder ved samme bord.

Der kommer rigtig mange faste par.

Hvad synes I og hvorfor??

:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har runde borde med plads til 10. Er lidt i tvivl om hvad vi skal gøre med parrene, altså dem der er meget faste par eller gift. Om de skal sidde ved samme bord eller hvert sit bord. Og om de skal sidde ved siden af hinanden eller ikke hvis de sidder ved samme bord.

Der kommer rigtig mange faste par.

Hvad synes I og hvorfor??

:-)

Når du skriver faste par mener du så gifte eller blot kærester.?

I vores selskab af ca 35 (2børn) er der foruden min H2B og jeg kun 2 * ægtefolk, så de får lov at sidde sammen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, hvorfor mener du det? :-)

Så snakken ikke går død.

Jeg har personligt selv prøvet at blive sat sammen med andre par, som også var blevet splittet ad, og det var bare så kedeligt. Specielt for de nyeste i familien, som måske er med for første gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det syntes jeg da godt nok er noget sludder (undskyld udtrykket). Netop i forhold til dem som ikke kender så mange er det da en fordel at få splittet par og "kliker" så de ikke føler sig helt alene. Hvis man kun kan lade snakken gå hvis man sidder sammen med den man er sammen med alle andre dage så syntes jeg da netop man er har behov for at prøve nogle grænser af. Virkelighedens verden er jo at der er rigtig mange bryllupsfester hvor flere ikke kender hinanden eller ikke kender hinanden specielt godt også er det da netop en god ide at bryde par-dannelserne uden at man derved behøver at splitte så meget op at de sidder i hver sin ende af lokalet. Derved kommer selskabet bedst til at fremstå som en helhed. Senere kan folk jo fordele sig som de vil. Blot min holdning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes par godt kan sidde sammen, men vi har selv forsøgt at sprede klikerne over flere borde.

Jeg synes personligt det er rart at have min partner ved min side og så ellers sidde sammen med nye spændende mennesker, så der også er lidt tryghed.

Plus jeg synes lidt, at et bryllup er en kærlighedsfest og når jeg selv har været til bryllupper, har det været rart at kunne klemme min kærestes hånd under de søde taler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syntes jeg da godt nok er noget sludder (undskyld udtrykket). Netop i forhold til dem som ikke kender så mange er det da en fordel at få splittet par og "kliker" så de ikke føler sig helt alene. Hvis man kun kan lade snakken gå hvis man sidder sammen med den man er sammen med alle andre dage så syntes jeg da netop man er har behov for at prøve nogle grænser af. Virkelighedens verden er jo at der er rigtig mange bryllupsfester hvor flere ikke kender hinanden eller ikke kender hinanden specielt godt også er det da netop en god ide at bryde par-dannelserne uden at man derved behøver at splitte så meget op at de sidder i hver sin ende af lokalet. Derved kommer selskabet bedst til at fremstå som en helhed. Senere kan folk jo fordele sig som de vil. Blot min holdning.

Helt okay, det synes jeg bare hører sig til familiefester eller andre store sammenkomster.

For som Lea skriver, så er det rart med sin daglige makker ved sådan romantiske fester. Netop specielt når man evt skal møde selve brudeparret for første gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :tunge: Jeg vil sige som Lea...sæt parrene sammen, men del klikerne lidt. Jeg har tænkt mig, når alle har meldt tilbage og kigge på hvad gæsterne laver til dagligt og hvilke interesser de har osv og så derefter sætte dem sammen. Ligeledes dem der er gode til at skabe en fed stemning, de vil også blive sat sådan at de sidder med nogle de kender, men også nogle der måske er lidt mere stille...

Det er vigtigt at alle får en fantastisk aften :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville personligt hade at være til en fest, hvis ikke jeg skulle sidde ved min kæreste - ikke fordi vi skal sidde på lårene af hinanden, men fordi jeg synes det er rart (og betryggende for en som mig der til tider kan være lidt genert indtil jeg har set folk an)... Jeg synes heller ikke det gør noget at man sidder i de vante "kliker", for så ved man da at folk hygger... :)

Jeg kan dog bedre "acceptere" at man vælger at dele klikerne op - frem for at splitte parrene... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ladet folk sidde parvis, så de har det godt og føler sig "trygge" - sådan ville jeg personligt helst selv placeres til en fest, hvilket er det jeg har taget udgangspunkt i.

Jeg har så virkelig gennemtænkt, hvilke par der skulle sidde sammen og hvorfor osv. Jeg har 4 rigtige gode borde nu med 8 personer ved hvert - og så et bord jeg er meget i tvivl om hvordan jeg håndterer, hvor der pga. få afbud nu "kun" er 5 personer ved - det er bordet derude faktisk for stort til, så vi ender måske med at blive 10 ved hovedbordet og 9 ved 3 andre borde... :/ Det er bare drøn svært at få til at gå op nu, hvor det hele ellers lige gik så godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er delte meninger - og det var der også til vores bryllup.

Til vores bryllup valgte vi at splitte parrene ad, alle sammen - af den simple årsag, at sidder man ved siden af sin partner, har men tendens til at tale mere med ham/hende end man taler med andre (det er vores oplevelse, andre kan have andre oplevelser)

Dog valgte vi kun at splitte parrene i en grad, så de stadig kunne se hinanden og tale sammen, men de sad ikke ved siden af hinanden.

Jeg havde en veninde som blev ret fortørnet over at vi valgte at splitte parrene og jeg fik direkte besked på, at det må man ikke! Men det ville jeg da blæse på ;)

Til brylluppet var jeg lidt spændt på, hvordan det skulle gå og om der ville være sure miner. Det var der overhovedet ikke, i stedet gik snakken lystigt alle steder, alle hyggede og grinede og sludrede højlydt. Stemningen var faktisk i top - men nu var vores gæster også exceptionelt gode, søde og sjove :)

Min mand og jeg har selv været til bryllup hvor vi sad ved siden af hinanden, og jeg kan også godt lide trygheden af at have min mand i min nærhed - men jeg taler jo med ham hver dag, så jeg behøver ikke sidde ved siden af ham. Bare jeg kan se ham og kommunikere med ham, så er jeg glad.

Jeg ville være ked af at blive placeret i den modsatte ende af lokalet i forhold til min mand, det ville jeg synes var for meget. Men jeg syntes faktisk det fungerede ret godt med opsplitningen af par til vores bryllup - men nok af den årsag at parrene stadig kunne se og tale med hinanden.

Og så tror jeg, at det giver en bedre fest, hvis man opfordrer gæsterne til at lære hinanden at kende, på en eller anden måde. Vi valgte ikke at følge Emma Gads regler for bordplaner... lige bortset fra højbordet, hvor vi holdt på formerne :)

Men vi havde altså et brag af en fest, og vores gæster havde det også dejligt - selvom de ikke havde deres partnere lige ved siden af, under middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar -

Hælder nok mest til at gifte par ikke skal sidde ved siden af hinanden da jeg tror det skaber mere dynamik / udadvendthed.

FrkJensen - ved et 10 personers bord hvordan ville du så placere et par i forhold til hinanden?

Hmm tjaaa, det er næsten lige meget, så længe parret sidder ved samme bord. Når det er rundt, kan man jo nemt se og tale med alle.

Jeg ville ikke sætte et par ved hver deres bord, så jeg tror bare jeg ville ryste posen ved bordet og blande godt rundt i placeringerne.

Der er også det ved det, at hvis man tillader at splitte par ad, så er det også lidt lettere at placere singler... synes jeg i hvert fald.

Happy bord-planning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar -

Hælder nok mest til at gifte par ikke skal sidde ved siden af hinanden da jeg tror det skaber mere dynamik / udadvendthed.

FrkJensen - ved et 10 personers bord hvordan ville du så placere et par i forhold til hinanden?

Hmm tjaaa, det er næsten lige meget, så længe parret sidder ved samme bord. Når det er rundt, kan man jo nemt se og tale med alle.

Jeg ville ikke sætte et par ved hver deres bord, så jeg tror bare jeg ville ryste posen ved bordet og blande godt rundt i placeringerne.

Der er også det ved det, at hvis man tillader at splitte par ad, så er det også lidt lettere at placere singler... synes jeg i hvert fald.

Happy bord-planning :)

Du har fuldstændig ret - hold op, hvor er det svært at få det til at gå op med par og singler !! :o

Men jeg må finde en løsning - vi har valgt at placere parvis og det giver jo da så lidt udfordringer, da der også er en god håndfuld singler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op.....havde aldrig tænkt på at man kunne finde på at splitte par ad ved et bryllup af den grund at man er bange for de bliver for sammenklistrede...min H2B er helt enig her, og var nærmest målløs over at det kunne være et issue :o

Ville selv blive lidt mut hvis jeg kom til et bryllup, hvor jeg ikke fik lov at sidde sammen med min H2B. Skete det, og jeg var "tvunget" til at skulle lære nye mennesker at kende sådan en aften, på trods af at de måske havde placeret mig i nærheden af andre med lidt samme interesser som mig, ja så ville min årlange usikkerhed omkring mig selv og generthed, da først komme til sin rette, hvor jeg vil komme til at sidde en hel aften og ikke turde slappe ordentlig af og føle mig tryg og virkelig nyde festen :(

Kan ikke forstå hvorfor man ønsker at prøve sådan en 'grænse af' og udfordre ens gæster netop på sin bryllupsdag, for at 'tvinge' dem til at lære at blive mere udvendte og snakke med de andre gæster, som de måske ikke lige snakker med til dagligt eller måske slet ikke kender.

Jeg vil da til hver en tid mene at en fest bliver en succes, hvis du placerer de gæster sammen, som du ved kan skabe en fest sammen allerede fra starten.....gæsterne skal jo alligevel ikke sidde på samme plads hele aftenen igennem....ved os er det kun forret og hovedret, derefter bliver bordene jo opløst og så er der dessert/kaffe/fest hvor folk kan sætte sig hvor de ønsker, og er sikker på at hvis gæsterne fra starten, har følt sig trygge og har hygget sig rigtig meget, så skal de nok mængle sig det de har lyst. Dette gælder for alle, for dem der ikke har lyst til at mængle sig, de kan jo også 'få lov' at sætte sig i 'fred', eller hvad man siger.

Man kan ikke tvinge en fest ud af gæster, men man kan få dem til at føle sig godt tilpas og trygge, det er dér festen starter, vil jeg mene.

Vi placerer alle par sammen, og alle singlerne placerer vi sammen med en bord-herre/dame, som også er single, spredt rundt omkring ved bordene, også der hvor der sidder andre par, og som vi ved har mødt hinanden før ell. lign. Dem vi ved, er lidt generete og indadvente, har vi netop sat sammen med nogle som de er trygge ved, så de ikke ender med at sidde helt 'alene'. Desuden kender de fleste alligevel hinanden på et eller andet punkt til vores fest.

Vores udgangspunkt i bordplanen var ganske enkel: Dem som kender hinanden godt, og som vi ved kan more sig sammen, har vi også sat sammen, for så ved vi at festen bliver skabt. Ingen af vores borde er, hvad man måske kan kalde 'outsider' bord, dvs. et bord hvor der sidder de der man ikke ved hvor man skal placerer. Alle vores gæster, kommer til at sidde sammen med nogle som de har det rigtig godt sammen med.

Nå ja...vi har også runde borde :biggrin:

Jaa....det var bare min mening :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op.....havde aldrig tænkt på at man kunne finde på at splitte par ad ved et bryllup af den grund at man er bange for de bliver for sammenklistrede...min H2B er helt enig her, og var nærmest målløs over at det kunne være et issue :o

Ville selv blive lidt mut hvis jeg kom til et bryllup, hvor jeg ikke fik lov at sidde sammen med min H2B. Skete det, og jeg var "tvunget" til at skulle lære nye mennesker at kende sådan en aften, på trods af at de måske havde placeret mig i nærheden af andre med lidt samme interesser som mig, ja så ville min årlange usikkerhed omkring mig selv og generthed, da først komme til sin rette, hvor jeg vil komme til at sidde en hel aften og ikke turde slappe ordentlig af og føle mig tryg og virkelig nyde festen :(

Kan ikke forstå hvorfor man ønsker at prøve sådan en 'grænse af' og udfordre ens gæster netop på sin bryllupsdag, for at 'tvinge' dem til at lære at blive mere udvendte og snakke med de andre gæster, som de måske ikke lige snakker med til dagligt eller måske slet ikke kender.

Jeg vil da til hver en tid mene at en fest bliver en succes, hvis du placerer de gæster sammen, som du ved kan skabe en fest sammen allerede fra starten.....gæsterne skal jo alligevel ikke sidde på samme plads hele aftenen igennem....ved os er det kun forret og hovedret, derefter bliver bordene jo opløst og så er der dessert/kaffe/fest hvor folk kan sætte sig hvor de ønsker, og er sikker på at hvis gæsterne fra starten, har følt sig trygge og har hygget sig rigtig meget, så skal de nok mængle sig det de har lyst. Dette gælder for alle, for dem der ikke har lyst til at mængle sig, de kan jo også 'få lov' at sætte sig i 'fred', eller hvad man siger.

Man kan ikke tvinge en fest ud af gæster, men man kan få dem til at føle sig godt tilpas og trygge, det er dér festen starter, vil jeg mene.

Vi placerer alle par sammen, og alle singlerne placerer vi sammen med en bord-herre/dame, som også er single, spredt rundt omkring ved bordene, også der hvor der sidder andre par, og som vi ved har mødt hinanden før ell. lign. Dem vi ved, er lidt generete og indadvente, har vi netop sat sammen med nogle som de er trygge ved, så de ikke ender med at sidde helt 'alene'. Desuden kender de fleste alligevel hinanden på et eller andet punkt til vores fest.

Vores udgangspunkt i bordplanen var ganske enkel: Dem som kender hinanden godt, og som vi ved kan more sig sammen, har vi også sat sammen, for så ved vi at festen bliver skabt. Ingen af vores borde er, hvad man måske kan kalde 'outsider' bord, dvs. et bord hvor der sidder de der man ikke ved hvor man skal placerer. Alle vores gæster, kommer til at sidde sammen med nogle som de har det rigtig godt sammen med.

Nå ja...vi har også runde borde :biggrin:

Jaa....det var bare min mening :biggrin:

Enig..! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der vi så bare ikke enige. For mig og min h2b betyder det ikke noget at vi ikke sidder ved siden af hinanden under middagen, når vi selv er til fester/bryllupper. Vi ser jo hinanden hele tiden.

Vi tager hensyn til de par vi vurderer har brug for at have hinanden helt tæt på.

:-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op.....havde aldrig tænkt på at man kunne finde på at splitte par ad ved et bryllup af den grund at man er bange for de bliver for sammenklistrede...min H2B er helt enig her, og var nærmest målløs over at det kunne være et issue :o

Ville selv blive lidt mut hvis jeg kom til et bryllup, hvor jeg ikke fik lov at sidde sammen med min H2B. Skete det, og jeg var "tvunget" til at skulle lære nye mennesker at kende sådan en aften, på trods af at de måske havde placeret mig i nærheden af andre med lidt samme interesser som mig, ja så ville min årlange usikkerhed omkring mig selv og generthed, da først komme til sin rette, hvor jeg vil komme til at sidde en hel aften og ikke turde slappe ordentlig af og føle mig tryg og virkelig nyde festen :(

Kan ikke forstå hvorfor man ønsker at prøve sådan en 'grænse af' og udfordre ens gæster netop på sin bryllupsdag, for at 'tvinge' dem til at lære at blive mere udvendte og snakke med de andre gæster, som de måske ikke lige snakker med til dagligt eller måske slet ikke kender.

Jeg vil da til hver en tid mene at en fest bliver en succes, hvis du placerer de gæster sammen, som du ved kan skabe en fest sammen allerede fra starten.....gæsterne skal jo alligevel ikke sidde på samme plads hele aftenen igennem....ved os er det kun forret og hovedret, derefter bliver bordene jo opløst og så er der dessert/kaffe/fest hvor folk kan sætte sig hvor de ønsker, og er sikker på at hvis gæsterne fra starten, har følt sig trygge og har hygget sig rigtig meget, så skal de nok mængle sig det de har lyst. Dette gælder for alle, for dem der ikke har lyst til at mængle sig, de kan jo også 'få lov' at sætte sig i 'fred', eller hvad man siger.

Man kan ikke tvinge en fest ud af gæster, men man kan få dem til at føle sig godt tilpas og trygge, det er dér festen starter, vil jeg mene.

Vi placerer alle par sammen, og alle singlerne placerer vi sammen med en bord-herre/dame, som også er single, spredt rundt omkring ved bordene, også der hvor der sidder andre par, og som vi ved har mødt hinanden før ell. lign. Dem vi ved, er lidt generete og indadvente, har vi netop sat sammen med nogle som de er trygge ved, så de ikke ender med at sidde helt 'alene'. Desuden kender de fleste alligevel hinanden på et eller andet punkt til vores fest.

Vores udgangspunkt i bordplanen var ganske enkel: Dem som kender hinanden godt, og som vi ved kan more sig sammen, har vi også sat sammen, for så ved vi at festen bliver skabt. Ingen af vores borde er, hvad man måske kan kalde 'outsider' bord, dvs. et bord hvor der sidder de der man ikke ved hvor man skal placerer. Alle vores gæster, kommer til at sidde sammen med nogle som de har det rigtig godt sammen med.

Nå ja...vi har også runde borde :biggrin:

Jaa....det var bare min mening :biggrin:

Fuldstændig enig, og det er også sådan vi har gjort med vores bordplan

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men blot til info, så ville min mand og jeg have rigtig svært ved at blive placeret adskilt, grundet vores angst sygdom - og da man jo ikke altid ved om der er nogen der lider af den slags, så ville jeg IKKE splitte par op - for det kan altså ramme rigtig hårdt hos nogle.. Hvis man gerne vil blande, kan man splitte kliker op - eller i hvert fald prøve.. jeg har forsøgt med min svigerfamilie, som var så frække at de byttede med nogle, så de kom til at sidde sammen alligevel.. men det er nok de færreste der ville være dette bekendt ved et bryllup..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer