Guest Nina1978

Uddelegere ?

15 indlæg i dette emne

Jeg har flere veninder der har sagt at jeg bare skal sige til hvis der er noget de kan hjælpe med - og gad godt kunne uddelere nogle opgaver da jeg synes der er mere end rigeligt at se til men synes også bare det er svært at finde på opgaver som lige så godt kan varetages af andre end os (mig og min forlovede). Så vil høre om der er nogle der har ideer til opgaver der kan uddelegeres?

:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har flere veninder der har sagt at jeg bare skal sige til hvis der er noget de kan hjælpe med - og gad godt kunne uddelere nogle opgaver da jeg synes der er mere end rigeligt at se til men synes også bare det er svært at finde på opgaver som lige så godt kan varetages af andre end os (mig og min forlovede). Så vil høre om der er nogle der har ideer til opgaver der kan uddelegeres?

:-)

Min søster og hendes veninde dækker bordene (festsal ved boligforeningen) om fredagen, henter kagen fredag, og tager imod maden lørdag efter kirken, så receptionsgæsterne ikke kommer til et tomt hus.

Min bedste ven har selv valgt at ordne kørsel i veteranbil, idet vi bare havde valgt at bruge vores egen.

Min far står for æresport og hjælper sammen med svigermor med at købe drikkevarer i tyskland.

Og det giver mig stor ro og glæde, at de gerne vil hjælpe :-)

0

Del dette indlæg

Har i fotograf på under middagen?

Hvis ikke, kan man uddelegere til nogle af gæsterne. Hvis i har et godt kamera kan i lade det gå på omgang hos de af jeres gæster, som i ved, ikke er helt utrygge ved at betjene et kamera.

En time ad gangen vil gæsterne gerne tage billeder under middagen - der var i hvert fald intet problem til det bryllup vi var til, hvor brudeparret havde givet hver gæst en opgave.

Min mand skulle tage billeder under middagen i 1 time - der var lavet en plan for, hvem han så skulle aflevere kameraet til.

Jeg skulle, sammen med et par andre gæster, sætte drikkevarer frem til baren.

Andre skulle hjælpe med at rydde borde væk til dansegulv etc.

det var faktisk ret godt lavet - netop fordi der var en plan, og den hang på en tavle, så man kunne lige gå hen og lure, hvis man blev i tvivl om noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Igen kommer det jo an på hvordan man holder festen for holdes den på et feststed er der ingenting at rydde af, forberede m.v. Så er man ovre i de mere overordnede ting:

Toastmaster, brudepiger/sørge for bruden etc

0

Del dette indlæg

Har i fotograf på under middagen?

Hvis ikke, kan man uddelegere til nogle af gæsterne. Hvis i har et godt kamera kan i lade det gå på omgang hos de af jeres gæster, som i ved, ikke er helt utrygge ved at betjene et kamera.

En time ad gangen vil gæsterne gerne tage billeder under middagen - der var i hvert fald intet problem til det bryllup vi var til, hvor brudeparret havde givet hver gæst en opgave.

Min mand skulle tage billeder under middagen i 1 time - der var lavet en plan for, hvem han så skulle aflevere kameraet til.

Jeg skulle, sammen med et par andre gæster, sætte drikkevarer frem til baren.

Andre skulle hjælpe med at rydde borde væk til dansegulv etc.

det var faktisk ret godt lavet - netop fordi der var en plan, og den hang på en tavle, så man kunne lige gå hen og lure, hvis man blev i tvivl om noget.

det var faktisk en rigtig god ide med at lade et kamera gå på omgang. Så er det ikke for meget for gæsterne, fordi det netop kun er så kort tid.

Jeg har også lidt svært ved at uddelegere nogle ting her i planlægningsfasen fordi jeg også er lidt perfektionist og godt kan lide overblikket. Men mig og en veninde har lavet risposer sammen. Og på dagen regner jeg med at dele så meget som muligt ud, og evt. give vores toastmaster mandat til at tage beslutningen om der skal købes en ekstra times musik eller noget. En ven tilbudt at videooptage alle taler, så vi har dem som minder, så det er vi glade for han gider. Derudover regner jeg med at hvis der bliver ekstra behov til lige at stille drinks frem eller hjælpe en smule til i køkkenet aftaler jeg det med et par veninder som så lige kan give vores medhjælpere en hånd. Min stedfar vil gerne hjælpe med at tage nogle gruppe/familiebilleder når vi kommer tilbage fra fotolocation (har kun prof fotograf indtil da), og så laver jeg en liste og sørge for en som kan holde styr på at den bliver fulgt nogenlunde. Så jeg håber vi kan nyde dagen mest muligt uden at skulle tænke på en hel masse.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres gode svar.

Festen holdes i et Odd Fellow palæ og der er en restauratør og serveringspersonale og de vil stå for reception og middag og vi skal lige finde ud af om de også står for drikkevarer efter middagen. Natmad står de også for. De dækker også borde og vil sågar sætte bordkort på hvis de får bordplanen. Men vi mangler lige at tale detaljerne igennem med dem.

Det er en god ide med kamera på omgang. Vi har fotograf men kun kortvarigt.

Risposer tror jeg ikke j vil spekulere på. Regner med at gæster selv tager ris med hvis de synes det skal kastes.

Vi har en toastmaster som vi også lige forinden skal tale dagen/festen igennem med så han er orienteret og kan være med til at styre festen på den måde vi ønsker det.

Så ja, måske er der ikke så meget j kan uddelegere. Gad bare godt kunne give noget fra mig der sikrer at festen bliver endnu bedre / at jeg stresser mindre.

0

Del dette indlæg

Hvis det er et af de "bemandede" Odd Fellow palæer hvad det jo er hvis der er restauratør, personale m.v. så kan I roligt regne med at de også står for drikkevarer efter middagen. I får helt sikkert ikke selv lov til at medbringe drikkevarer. Dvs. det er begrænset hvor meget I selv skal lave. Så er det måske noget med nogle mere overordnede opgaver: Sørge for brudens ve og vel, det kan være en ældre gæst eller en gæst med handicap som har brug for særlig hjælp/opsyn og der kan også være gæster som der skal holdes ekstra øje/opsyn med som på en eller anden måde skal "mandsopdækkes" hvad man jo så bl.a. kan gøre via bordplanen men også ved at tage fat i nogle folk og bede dem.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du skal have lavet nogle DIY's kan det være en hyggelig pige aften f.eks at folde og fylde favorbokse.

Du kan også bede en af dem om at notere hvad i får i gave fra hvem, f.eks. bag i gæstebogen, det var vi super glade for at vi havde gjort - det gjorde arbejdet med takkekortene så meget nemmere.

MHT gæstebog så kan du også bede dine venninder være ansvarlige for at få den cirkuleret, vores nåede desværre aldrig helt rundt...

Det var lige umiddelbart hvad jeg kunne komme på.

Håber at i får en rigtig god dag.

VH Lene

0

Del dette indlæg

Ok - Hvor skal I holde det. Jeg spørger fordi de Odd Fellow bygninger jeg har været i (Hillerød, Glostrup, Odense, Haslev, Kbh, Frederikssund hvad jeg lige kan komme i tanke om) enten har været tomme lokaler man lejede eller komplette feststedsløsninger. Men man skal jo aldrig sige aldrig. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis de har sagt sådan, så ville jeg helt ærligt bare diktere de opgaver man kommer på.

Hos os har nærmest alle sagt at vi bare kunne sige til - og det har vi så sandelig også gjort. Hvis folk har tilbudt deres hjælp, går vi ud fra at de mener de.

F.eks er der en gæst med et godt kamera - ham har vi spurgt om han ville tage de officielle billeder.

Min mor (jeg er mors pige, den første og største i den generation af familien), har jeg bare fortalt hvad jeg vil have at hun gør. Sådan er det også med resten af vores ældre. Vi har et godt og nært forhold til dem, så det er naturligt nok. De har bare fået instrukser og så er det deres job at sørge for at tingene klapper den dag.

0

Del dette indlæg

Min MOH har selv tilbudt at komme og hjælpe med mine DIY projekter og det tager jeg imod - selvom jeg normalt ikke er ret god til at tage imod hjælp, men jeg øver mig i det og netop den slags kan man jo godt få hjælp med som perfektionist, fordi man kan holde øje med kvaliteten når man laver det sammen :)

0

Del dette indlæg

Det er dejligt når folk tilbyder deres hjælp, men bare fordi de tilbyder at hjælpe skal man jo ikke pine-død "opfinde" nogle opgaver de kan få ansvaret for, bare fordi de nu har tilbudt deres hjælp. ... men nu synes jeg faktisk heller ikke at det er så slemt at planlægge bryllup, og jeg har med vilje valgt ikke at lave med DIY end jeg selv har syntes var sjovt at lave.

Altså det letteste er da at starte med listen over de opgaver man synes skal laves - og så pille de opgaver fra som man ikke selv gider at lave og lade nogle af de andre overtage dem :floejt:

For mig kunne listen se sådan her ud:

• Invitationer (DIY) - Det vil jeg helt selv lave uden andres hjælp, da jeg nyder at nørkle med saks og papir en stille aften.
  • Bordkort og bordpynt - (som ovenfor)
  • Samle syltetøjsglas og mælkekartoner jeg skal bruge til pynten - det har jeg bedt min mormor og min mor om at hjælpe med.
  • Handle øl og vin - Det gør vi selv. Vi gør det nok til en kæreste-tur lige at smutte over grænsen og handle lidt ind .. men det kunne man jo godt overlade til andre
  • Gøre rent og ordne have inden brylluppet (vi holder det hjemme) - Det har jeg arrangeret at min mor kommer og hjælper med :biggrin:
  • Skaffe service, glas, fade mm. - Det får min svigermor lov til at klare.
  • Dække bord - Gør jeg selv med hjælp fra mor og svigermor
  • Pynte kirke - skal uddelegeres
  • Hjælp med hår, makeup og kjole på dagen - den klare min søster
  • Sørge for at serveringspersonalet tager sig af de ting der nu skal klares - det sætter jeg min mor eller svigermor til
  • Sørge for at passe musikken på anlæget og lave playliste - er udelegeret til svigerfar (men jeg må nok hellere give et par musikønsker :blink: )
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer