Rialie

Mutual Weirdness Forever- Beretning: Eftermiddag

681 indlæg i dette emne

Beretningen fra vores bryllup:

Bryllupsrejse-destination

Hjemme fra bryllupsrejse og sneak peak

Ugen op til

Fredag formiddag

Fredag eftermiddag

Fredag aften

Lørdag morgen - Bruden gøres klar

Lørdag formiddag - forberedelser 1 og 2

Lørdag middag - Gommens forberedelser

Lørdag: Gæsterne ankommer og ankommer fortsat

Lørdag: brudekjolen

Vielsen

Riskastning

Bryllupskage

Lokationbilleder

Eftermiddag

Min kæreste og jeg har efterhånden været forlovet et stykke tid, og efter at have luret herinde i den tid, har jeg nu besluttet mig for at det er på tide at oprette en planlægningstråd. Jeg synes på en måde, at det er en smule grænseoverskridende, da jeg nok normalt er temmelig privat, men samtidig synes jeg at dette forum er enormt rart, positivt og brugbart. Derudover er vores bryllup jo heller ikke mere privat end at vi inviterer en god flok mennesker til at komme med og fejre, så det går nok (+ min kære kæreste synes vist heller ikke at diverse små bryllupsdetaljer er helt så sindsoprivende som jeg (og måske i?) gør :biggrin: )

Lidt om mig og min forlovede: Vi har efterhånden været kærester i 4½ år, og forlovede det sidste 1½ år. Vi er begge studerende, og har skullet bruge noget tid til at spare op til brylluppet, derfor den lidt lange forlovelse.

Vores bryllup skal være en dejlig og skøn dag, men samtidig ønsker vi ikke at bruge alt for mange penge på den, så det bliver nok noget med nogle snedige løsninger og en masse DIY - men det er også lige mig at sidde og fifle med DIY, så det er fint. Al denne bryllupsplanlægning har i den grad overrasket mig, da jeg ikke er typen, der har drømt om mit bryllup som barn - faktisk havde jeg ikke skænket det at blive gift mange tanker, før min skønne kæreste friede til mig. Siden har tanker om både ægteskab og bryllup dog fyldt meget hos mig, så det bliver dejligt at få et sted at "komme ud" med tankerne og ideerne :)

Jeg vil også bruge denne planlægningstråd til at få lidt styr på det hele, så her kommer min liste:

Grøn: det der er på plads
Gul: det der er igang
Rød: ting, der ikke er spor styr på endnu :)

Det praktiske:

Dato: 9/8 2014

Antal gæster: 67-69

Vielse: Kirke: Christianskirken 13.00 - Ny plan: vielse udendørs ved feststedet! Træet til den udendørs vielse Salmer, præludium og postludium

Festlokale: Jomfrubakken i Mariager- Bestilt

Musik: Ipod-løsning- vi er igang med at stykke nogle fede playlister sammen

Fotograf: Kim K Sørensen fra 2000miles.dk - booket! Efter connection shootet Lokation til bryllupsbilleder

Transport: Ingen grund til transport, da vi holder vielse og fest samme sted!

Bordplan:er undervejs

Mad: det bliver forret og hovedretsbuffet og dessert - er bestilt hos kok-omega

Drikke:Er købt over grænsen sugerør m. flag

Spise til reception/eftermiddag:Vi overvejer et kagebord med en masse forskellige lækre kager

Tjenere til at servere maden: det ordner vi igennem feststedet

Bryllupsrejse:tjek

Alt det hyggelige/æstetiske:
Oppyntningsboards her
Farvetema: Oprindeligt farvetema: Grå, gul, orange, hvid

Farvetema 2: Træ, guld og grå

Nye farver:Guld, Creme, Grøn og Natur/Træ

Bordpynt: Åh så mange ideer! Inspiration inspiration2 Borddækning

Bordløbere: af guldkarton - Guldcirkler Færdig løber

Pailletcirkler til pynt her

Vaser: feststedet har nogle, ellers er både jeg og mine forældre ved at gemme flotte syltetøjsglas Kolber til vaser her

Stearinlys: der skal lys på bordene, evt i syltetøjsglas eller billige glasting fra ikea - in progress

Blomster: Forskellige hvide blomster - brudeslør, roser m.m. i små syltetøjsglas prøveopstilling her

Papirsblomster: derudover er jeg så småt igang med at folde grå papirsblomster der skal supplere de ægte blomster

DIY-Stempler selve det hjemmelavede stempel Stempelprojektet droppes

Træ-dekorationer og træfade
Invitationer: færdiglavede her

Gæstebog: tjek!
Diverse skilte: velkommenskilt og gæstebogsskilt BAR-skilt BAR-skilt m. maling R&M + BAR-skilte færdige

Bordkort/menukort/kirkehæfter: ikke lavet endnu Bordkort printet -skal klippes ud
Mulig kaminpynt her: droppet projekt
Hjerter på stilke
Velkommenposer: ide og indhold door hangers

Gom og Brud:
Samlede brudelooks: brudelook1
Brudekjole: Kinakjole - Valg om kinakjole Kjolen bestilles Den valgte kjolemodel 1. progress-billeder Flere billeder her Kjolens ankomst kjoleprøvning

Tilretning igang

Brudesko: skoovervejelser flere overvejelser Endnu flere overvejelser styr på skoene det ene par med DIY-tilføjelse Flade skiftesko

Undertøj: - bh købt, strømper og trusser mangler

Strømpebånd: er købt - er syet om
Hårpynt: ægte blomster i håret Blonde Hairpiece i stedet

Øreringe: tjek! Inspiration1 inspiration2 De købte og endelige øreringe

Buket: er undervejs - Sommerfuglebuket?? De købte sommerfugle sommerfuglebuket version 1 sommerfuglebuket version2 Færdig sommerfuglebuket

Makeup: er booket står jeg selv for

Frisør: er booket -hårinspiration french twist-hårinspiration Ny ide til frisure

Gommens tøj: tjek - lækkert jakkesæt

Gommen sko:tjek

Paraplyer: tjek

To uger før

Og nå ja, den mærkelige titel stammer fra følgende citat:

post-67487-0-89173700-1377712862_thumb.j

jeg har set et billede hvor citatet var forkortet til følgende bryllupsskilte:

post-67487-0-10238600-1377712929_thumb.j

og det er måske ikke så romantisk, men det synes jeg på en måde alligevel det er - vi er vist temmelig skøre på vores egen mærkelige måde :kiss:

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er romantisk... Velkommen til :) vores bryllup var også på budget, og vi fik fantastisk meget kvalitet for pengene ved at gøre tingene mere simple og udelukke en masse af alt det andet. Måske kan min tråd inspirere dig?

0

Del dette indlæg

Kirken:

Vi skal giftes i Christianskirken i Århus, som ligger tæt på hvor vi bor. Vi har ingen anden tilknytning til den end at bo tæt på den, men vi har da besøgt den et par gange og den er ganske fin. Jeg har selv tilknytning til et par kirker i min hjemby, og på en måde ville det være fedt at blive gift i en kirke som man kender og har en historie med. Men jeg vil dog hellere at vi gifter os her i århus, hvor vi bor sammen og hvor vi har tænkt os at blive i meget lang tid. Så valget faldt på den nærliggende og moderne Christianskirke, som vi kan se vores hjem.

post-67487-0-96067400-1377715626_thumb.j

post-67487-0-48882800-1377715649_thumb.j

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Farver

Jeg har gået og forelsket mig lidt i et farvetema der hedder gule og grå farver med en lille smule orange (og hvid som baggrundsfarve). Jeg synes det på en måde er ganske elegant og flot, men samtidig også har en lidt afslappet stemning, og det synes jeg egentlig lyder meget passende til vores bryllup. Nogle af de billeder der inspirerer mig er disse:

post-67487-0-26670600-1377896851_thumb.j

I forhold til blomster har jeg en ide om at det godt må være billigt, så noget brudeslør og nogle forskellige gule blomster (og måske lidt orange), gerne diverse grøftekantsblomster:

post-67487-0-82299200-1377896913_thumb.j

Jeg har i noget tid haft en forkærlighed til hjemmefoldede papirsblomster, og synes jeg er temmelig god til at lave dem, så vil gerne inkorporere dem i brylluppet. Jeg har dog været lidt i tvivl om hvorvidt de fuldstændig skulle erstatte ægte blomster, eller om vi skulle have levende blomster i vaser på bordet og så kun have papirsblomster som f.eks. bordpynt og som dekoration til kagen. Så det var jeg meget i tvivl om, da jeg både synes om de ægte og de "falske" papirsblomster. Indtil jeg så dette billede:

post-67487-0-90578300-1377896952_thumb.j

Jeg synes bare det er så fint og samtidig afslappet med en buket af blandede hvide og gule blomster med en enkelt grå papirsblomst i, så det må være det perfekte kompromis! :biggrin:

Det eneste lille men omkring farvetemaet her er, at vi endnu ikke har valgt mellem to forskellige feststeder.. Det ene har vi været ude og se, og her ville mit farvetema passe supergodt, men det andet har vi endnu ikke set, så jeg håber at det også vil matche de grå og gule farver (det ville i hvert fald være rart, når nu jeg er begyndt at folde grå papirsblomster - UPS :floejt: )

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov der fik jeg da lige trykket send lidt for hurtigt. Velkommen til! Glæder mig til at følge med! Papirsblomster er så fine, det gør jeg også selv i. Meget elegant farvetema. Elsker selv grå <3

0

Del dette indlæg

Mutual weirdness - dén må jeg se om jeg ikke kan få ind i min tale til på lørdag, for vi er altså også lidt tossede :wink:

Og velkommen til det her fantastiske forum, hvor DIY er i højsædet :) mmm, grå er bare en god farve. Den er også i vores tema :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til.

Skønt citat! Det er hermed skrevet bag øret :)

Vilde blomster... Skønt! Jeg er netop igang med at lave Blomsterkonfetti af lavendel, hybenroser og rejnfan. Satser på at både buket, knaphulsblomster og borddekorationer bliver vilde blomster hos os. Naturen er jo smuk, ingen grund til at fremavle eller sprøjte sig til en masse fint... Sagde Mother Nature :happy:

0

Del dette indlæg

Fantastisk citat fra Dr Seuss, det passer også perfekt på min kæreste og mig <3

Jeg synes også at det er et herligt citat!

Hov der fik jeg da lige trykket send lidt for hurtigt. Velkommen til! Glæder mig til at følge med! Papirsblomster er så fine, det gør jeg også selv i. Meget elegant farvetema. Elsker selv grå <3

Og tak, jeg glæder mig også til at følge dig, fra hvad jeg indtil videre har set i din planlægning, ser det jo ud til at i får et dejligt personligt og måske lidt utraditionelt bryllup :) Jeg er bestemt fan af at man holder et bryllup der giver mening for en selv og sin gom (om det så er bryllup i Vegas, hjemme i haven eller på slottet), så det er dejligt at se så mange forskellige måder at gøre det på herinde!

Mutual weirdness - dén må jeg se om jeg ikke kan få ind i min tale til på lørdag, for vi er altså også lidt tossede :wink:

Og velkommen til det her fantastiske forum, hvor DIY er i højsædet :) mmm, grå er bare en god farve. Den er også i vores tema :)

Tak skal du have! Jeg glæder mig til at få masser af gode ideer og inputs herinde, og til at se hvad alle i andre laver!

Og kæmpe tillykke, det er jo lige om lidt du skal giftes! Hvor må det være vildt! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til.

Skønt citat! Det er hermed skrevet bag øret :)

Vilde blomster... Skønt! Jeg er netop igang med at lave Blomsterkonfetti af lavendel, hybenroser og rejnfan. Satser på at både buket, knaphulsblomster og borddekorationer bliver vilde blomster hos os. Naturen er jo smuk, ingen grund til at fremavle eller sprøjte sig til en masse fint... Sagde Mother Nature :happy:

Tak! Det lyder fedt med blomsterkonfetti, det må jeg tjekke ud! Naturen er nemlig fantastisk smuk, og så længe man bruger den med måde er det jo også dejligt bæredygtigt :)

0

Del dette indlæg

Fantastisk citat fra Dr Seuss, det passer også perfekt på min kæreste og mig <3

Jeg synes også at det er et herligt citat!

Og tak, jeg glæder mig også til at følge dig, fra hvad jeg indtil videre har set i din planlægning, ser det jo ud til at i får et dejligt personligt og måske lidt utraditionelt bryllup :) Jeg er bestemt fan af at man holder et bryllup der giver mening for en selv og sin gom (om det så er bryllup i Vegas, hjemme i haven eller på slottet), så det er dejligt at se så mange forskellige måder at gøre det på herinde!

Tak skal du have! Jeg glæder mig til at få masser af gode ideer og inputs herinde, og til at se hvad alle i andre laver!

Og kæmpe tillykke, det er jo lige om lidt du skal giftes! Hvor må det være vildt! :cheerleader3:

Ja vi er nok noget utraditionelle, nok særligt bruden :blush::floejt:

0

Del dette indlæg

Så er der lige præcis 11 måneder til vi skal giftes! Det er vildt, og rigtigt dejligt at der nu er under et år til!

Ovenikøbet har vi nu fastlagt vores lokation! I sidste uge fik jeg vist min kære h2b Jomfrubakkens hjemmeside, da jeg, efter at have set den nævnt flere gange herinde, havde gået og luret lidt på den.. Jeg forventede egentlig at han mest ville ryste på hovedet af at jeg nu kom med ENDNU et forslag til feststed, men i stedet blev han omgående helt hooked på det også! Sjovt nok viste det sig også at vi faktisk har været derude til en fest tidligere (jeg genkendte ikke stedet ud fra billederne, da det er blevet bygget op påny efter en brand).

Anyway, vi tog ud og kiggede på Jomfrubakken i søndags, og vi har nu booket det til vores bryllup! Det er et bed-and-breakfast i Mariager, og det er både dejlige omgivelser og skønne lokaler. Plus, at vores gæster så får mulighed for at overnatte der og spise morgenmad sammen med os dagen efter.. Så jeg er en meget glad pige, og hvor er det dejligt at have den "detalje" på plads! Så kan jeg have lidt mere ro omkring bryllupsplanlægningen..

Og her kommer da lige et par billeder af stedet:

post-67487-0-58539400-1378753481_thumb.j

post-67487-0-36967900-1378753487_thumb.j

post-67487-0-79442200-1378753492_thumb.j

post-67487-0-69464900-1378753499_thumb.j

Det er bare superfedt, at feststedet er på plads, jeg synes det er skønt at jomfrubakken har både en lækker festsal, flere mindre rum, som man kan bruge om eftermiddagen og i løbet af aftenen og udendørsarealer som vi kan bruge hvis vejret er godt.. Så jeg kan bare se en rigtig dejlig fest for mig i de rammer!

1

Del dette indlæg

Ej hvor sjovt at det var jer der skulle komme ud og se det. Det var jo os der lige havde holdt bryllup derude :)

Og tusind tak for inspirationen til min tale. Den blev simpelthen så god, og min mand var rigtig stolt af at jeg holdte den :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor sjovt at det var jer der skulle komme ud og se det. Det var jo os der lige havde holdt bryllup derude :)

Og tusind tak for inspirationen til min tale. Den blev simpelthen så god, og min mand var rigtig stolt af at jeg holdte den :)

Ej, hvor sjovt! Jeg havde slet ikke lavet den kobling at det var jer, der holdt bryllup der! Men Gitte fortalte jo at der netop havde været bryllup :) Hvor pudsigt.. Jeg håber i var glade for at holde jeres fest der?

Og mht inspiration til tale, så var det da så lidt :) Dejligt at høre at talen bare var super og at manden blev rigtig glad. Det er selv noget jeg går og overvejer, hvorvidt jeg skal holde tale eller ej.. Hmm, godt der er længe til endu

0

Del dette indlæg

Ej, hvor sjovt! Jeg havde slet ikke lavet den kobling at det var jer, der holdt bryllup der! Men Gitte fortalte jo at der netop havde været bryllup :) Hvor pudsigt.. Jeg håber i var glade for at holde jeres fest der?

Og mht inspiration til tale, så var det da så lidt :) Dejligt at høre at talen bare var super og at manden blev rigtig glad. Det er selv noget jeg går og overvejer, hvorvidt jeg skal holde tale eller ej.. Hmm, godt der er længe til endu

Vi var SÅ glade for at holde vores fest der! Det var de perfekte rammer, og alle gæsterne var så imponeret over stedet og beliggenheden. Jeg var dog lidt øv over at vi først fik stedet fra kl 15 om fredagen. Jeg kunne virkelig godt have brugt mange flere timer derude, men det var også fordi vi skulle ordne så mange blomster til pynt, og der var lidt krise med at få dugene strøget. Så hvis i vælger en mere simpel pynt, evt. noget i kan lave hjemmefra, så tror jeg der er tid nok.

Meget af tiden om aftenen gik også med at få snakket med mange af vores gæster, som kom om eftermiddagen og var der indtil søndag. Hvis i kan få lov til at tjekke senere ud end kl. 11 om søndagen, så vil i også være glade for det. Det var også kun fordi at der skulle komme en masse kursister mandag morgen, at de gerne ville have os tidligt ud, så de kunne komme igang med rengøringen.

0

Del dette indlæg

Vi var SÅ glade for at holde vores fest der! Det var de perfekte rammer, og alle gæsterne var så imponeret over stedet og beliggenheden. Jeg var dog lidt øv over at vi først fik stedet fra kl 15 om fredagen. Jeg kunne virkelig godt have brugt mange flere timer derude, men det var også fordi vi skulle ordne så mange blomster til pynt, og der var lidt krise med at få dugene strøget. Så hvis i vælger en mere simpel pynt, evt. noget i kan lave hjemmefra, så tror jeg der er tid nok.

Meget af tiden om aftenen gik også med at få snakket med mange af vores gæster, som kom om eftermiddagen og var der indtil søndag. Hvis i kan få lov til at tjekke senere ud end kl. 11 om søndagen, så vil i også være glade for det. Det var også kun fordi at der skulle komme en masse kursister mandag morgen, at de gerne ville have os tidligt ud, så de kunne komme igang med rengøringen.

Okay, det er super med nogle tips til det! Jeg tænker også at det hele skal være rimelig forberedt, når vi først kan starte pyntningen kl.15.00.. Til gengæld er stedet heldigvis så flot, at man ikke behøver at bruge pynt til at skjule grimme vægge eller andet, men bare kan pynte for at gøre det endnu finere.. Jeg fik endda "brokket" mig til min forlovede på vej hjem fra jomfrubakken over at stedet var så flot at jeg nu ikke behøver bruge de næste 11 måneder på at lave pynt til at skjule grimme ting! Haha! Han mente også at det i hvert fald var et såkaldt first world problem, hvis han nogensinde havde hørt et :biggrin:

Ej et lækkert sted.

Velkommen til - glæder mig til at følge din tråd

Tak skal du have!

Jeg er også helt glad over det fine sted, det er en positiv forandring fra nogle af de mindre pæne (læs: ganske grimme) forsamlingshuse som vi har set på undervejs :)

0

Del dette indlæg

Farve-overvejelser

Efter vi nu har fastlagt hvor festen skal holdes, er jeg begyndt at overveje hvilke farver vi skal have og hvordan det visuelle udtryk skal være.. Det startede egentlig da min kæreste (efter at have været ude at se stedet) sagde at han måske synes at gult (vores farvetema var egentlig grå-gul-orange-hvid) hurtigt kunne blive lidt skingert imod de mange dybe træfarver som er på jomfrubakken. Jeg synes det er herligt når han har en mening om den slags, og jeg synes også han har en pointe, så siden har jeg overvejet andre muligheder..

Der er virkelig mange flotte træ-detaljer på stedet, så jeg synes det giver mening at have et farvetema der inkorporerer dem i stedet for et der modarbejder al den flotte træ. Min dejlige kæreste var især glade for deres træborde og foreslog at vi bruger dem som de er i stedet for at lægge duge på.. I får lige lidt billeder af al det flotte træ:

post-67487-0-65030200-1379001682_thumb.j

(I øvrigt må det være Miss-Rina der har efterladt de fine blomster på bordene efter deres fest - så flotte!)

post-67487-0-17290100-1379001752_thumb.j

post-67487-0-37462400-1379001763_thumb.j

Nå, men tilbage til farveovervejelser.. Jeg vil virkelig gerne kunne beholde den grå farve, da jeg allerede har lavet en del grå papirsblomster :rolleyes: Og så så jeg det her billede:

post-67487-0-22776700-1379002233_thumb.j

Og jeg synes faktisk at det der guld BAR-skilt ser virkelig flot ud ved siden af den dybe træ-farve.. Så jeg overvejer noget natur/træ møder guld-detaljer, og så lidt grå som en slags fyld-farve.. Hvad tænker i?? Ved ikke om det er helt håbløst, men er måske allerede blevet lidt glad for ideen.. :lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer