Rialie

Mutual Weirdness Forever- Beretning: Eftermiddag

681 indlæg i dette emne

Namak... har du billeder på din tråd af din kjole? Syntes ikke jeg har set den =) Men dejligt at høre du har gode erfaringer, vi købte også min datters dåbskjole i Kina. Skal lige siges min datter blev døbt med sin baby lillebror, så hun var 10 da hun blev døbt. Den kjole var også over alle forventninger. Men det var jo ikke en dyr kjole som en brudekjole, så tror spændingen vil kun være vildere når det handler om sin brudekjole =)

Redigeret af RikkeD
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Namak... har du billeder på din tråd af din kjole? Syntes ikke jeg har set den =) Men dejligt at høre du har gode erfaringer, vi købte også min datters dåbskjole i Kina. Skal lige siges min datter blev døbt med sin baby lillebror, så hun var 10 da hun blev døbt. Den kjole var også over alle forventninger. Men det var jo ikke en dyr kjole som en brudekjole, så tror spændingen vil kun være vildere når det handler om sin brudekjole =)

Jeps men det er den utraditionelle variant som slet ikke er "brudekjole" og i lilla som ligger i tråden. Jeg har bestilt kjole nr.2 som jeg ikke har fotos af, da jeg "pludselig" synes jeg ville have hvid.. :oops:

Prismæssigt er der faktisk ikke forskel på mine 2 kjoler. Det er et par hundrede max...

Kjolen kan findes via 1 side i min tråd, hvor der er link til den. Husker ikke side nr. :wink:

0

Del dette indlæg

Jeg glæder mig til at følge med i hvordan det går, det er også min plan at bestille en Kina kjole.

Så krydser finger og glæder mig til at se billeder.

Tak, jeg er også megaspændt! Så jeg håber bare at det går godt og jeg om noget tid kan vise fine billeder :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har længe haft overvejelser omkring kjolen, og nu er det altså lige før at jeg springer ud i det og køber en fra Kina!!!! ARGH, det er altså lidt nervepirrende :lol:

Men jeg har fået en pris på den kjole jeg gerne vil have (da jeg nok er temmelig specifik og måske lidt kræsen? - i hvert fald har jeg en ganske klar ide om hvad jeg gerne vil have, og jeg har ikke kunnet finde det i butikkerne, og slet ikke til en fornuftig pris). Så nu er jeg ude i at skulle bestille en kjole, nok i løbet af denne uge, jeg skal lige ud til en skrædder først og få taget mål, sådan at den bliver syet lige til mig..

Selv om jeg har undersøgt kinakjoler og særligt det firma jeg bestiller den hos, så er jeg pludselig temmelig nervøs for det!! Det er altså en del penge man lige lægger og bare satser på at kjolen bliver smuk.. Så jeg har lige brug for at komme ud med noget af al den excitement og nervøsitet!! Wish me luck! :)

Jeg har super erfaringer og ville til enhver tid turde bestille Kina kjole igen. Bare check firmaet (og læs lidt lyserødt) tag korrekte mål, og husk TOLDEN kommer oveni. http://www.toldpriser.dk/toldberegner Tolden skl som regel betales til leveringsbudet når de kommer med pakken og med betalingskort. F.esk DHL modtager ikke kontant??! :blink:

Der er oftest 3-6 ugers process og spændingen er stor når man venter. Jeg synes det var værd at vente på, bestemt. Jeg har modtaget 2 leveringer fra samme firma (Kjole 1 gang) og venter min 3 fra nyt firma snart. Ville aldrig bestille igen hvis jeg ikke havde været ovenud tilfreds.

Meget meget bedre end jeg havde overhovedet turde tænke. Jeg håber sådan du har en tilsvarende god oplevelse med dit forehavende. :cheerleader3:

Dejligt at høre at du har gode erfaringer! Og jeg var lige inde og kigge på din kjole, den er jo super flot! Skønt :)

Jeg har researchet det firma jeg bestiller ved en hel masse og føler mig ganske tryg ved dem.. De er dog også en smule dyrere end andre kina-firmaer (om end stadig væsentlig billigere end at finde en tilsvarende kjole i butikkerne) så produktionstiden er også lidt længere.. Men så føler jeg mig til gengæld også lige lidt mere tryg ved tanken.. Nu glæder jeg mig bare til at skulle til skrædder, nok i morgen, så jeg kan få den bestilt!!! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Uha.... DET lyder godt nok spændende! Vil I ikke fortælle hvilke firmaer I køber fra. Bare så vi andre der over kinakjoler har en retning at gå efter :)

Jo det vil jeg gerne, men hmm det må jeg jo egentlig ikke rigtigt da, *firmaet ikke må omtales på BK osv*.

Jeg kan sende dig en PB eller du kan lige kigge nærmere på modelfotos af min kjole (modellen er i grønt) der står det nemlig på fotoet sådan "skjult" i baggrunden.

Det andet firma er et som har rigtig dårlig omtale faktisk, men jeg kender succes historier i stor mængde, så det hopper jeg lidt op og springer ned på. (Nød lærer nøgen kvinde at spinde ved du nok.)

Jeg venter dog stadig min levering fra firma 2 og ved ikke hvad mine erfaringer er endnu. Så det første firma anbefaler jeg mere end gladeligt. Nr. 2 forbeholder jeg mig retten til at afvente med rosende ord om :wink:

0

Del dette indlæg

Uha.... DET lyder godt nok spændende! Vil I ikke fortælle hvilke firmaer I køber fra. Bare så vi andre der over kinakjoler har en retning at gå efter :)

Jeg må nok tilslutte mig Namak, så vidt jeg kan må firmaerne ikke nævnes herinde..? Jeg sender dig lige en pm.. Jeg skal ud og have taget mål idag, så er bare vildt spændt! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må nok tilslutte mig Namak, så vidt jeg kan må firmaerne ikke nævnes herinde..? Jeg sender dig lige en pm.. Jeg skal ud og have taget mål idag, så er bare vildt spændt! :cheerleader3:

:)

Hvem tager mål for dig/jer.

0

Del dette indlæg

Kinakjole bestilt!

Så har jeg netop lige bestilt min brudekjole fra Kina! Det er godt nok dejligt, og jeg glæder mig simpelthen så meget til at få den! Det bliver fedt :cheerleader3: - smileyen her forsøger at vise hvor spændt jeg er!

Men det tager et par måneder før jeg har den, så tålmodighed er en dyd og alt det der :) Så jeg kan bare glæde mig til den kommer og så bliver der nok vist billeder herinde, kan jeg tænke mig..

Jeg har valgt at bestille en kjole fra Kina, da jeg før det første synes at det godt kan blive dyrt at købe herhjemme - jeg har hverken penge eller nerver til at give over 10.000 kr for en kjole (fair nok hvis andre har, men man kan lige så godt erkende hvordan man selv har det :) ) Derudover er jeg vist også lidt kræsen, og det er jo umiddelbart ikke forligneligt med ikke at ville bruge mange penge - men i bestillingen af min kinakjole ser det ud til at jeg kan få begge dele (fingers crossed!) Der er nogle ting jeg virkelig gerne vil have på min kjole, og andre jeg ikke synes er fede, så det er bare skønt selv at kunne bestemme hvordan den skal se ud..

Men det var min smøre for idag, måtte lige ud med noget excitement!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og det gik fint med at få taget mål hos en skrædder?

Jeg håber kjolen lever op til forventningerne! Glæder mig til at se den!

Tak, glæder mig også :)

Og ja, det gik fint med skrædderen. Det tog dog lige et par forsøg at finde en skrædder der gad gøre det, men det lykkedes.. Jeg kan på en måde godt forstå at de ikke har lyst til at tage mål af en, når man nu ikke skal have lavet kjolen hos dem, men samtidig er det lidt mærkeligt at blive afvist når man nu gerne vil betale penge for deres service..

Hende skrædderen som jeg så fandt grinede så lidt over hvordan kinafirmaet beskrev de forskellige mål (et af dem hed "from nipple to nipple" - det havde hun altså aldrig set før :lol: ), men ellers gik det fint..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, i skal da se billeder! Også totalt unfair at skrive at nu har man da bestilt kjole uden at vise billeder :lol:

Så hvis du kender mig i "den virkelig verden" så HUSK, at det er megahemmeligt! :sm:

Her er kjolen jeg har bestilt:

post-67487-0-16680900-1381656962_thumb.j

post-67487-0-43713900-1381656975_thumb.j

Jeg har dog bedt om at få fronten ændret til en slags v-stropper, som illustreret her:

post-67487-0-30607000-1381657004_thumb.j

Da jeg tror at det vil klæde mig og min figur meget bedre (selv om jeg den originale kjole også er flot så er det meget mere mig med den her ændring)

Det skal siges, at jeg har bestilt den i nogle lidt andre farver end her: Jeg har bestilt blonden til at være en form for ivory/lys creme, mens alt andet (også det stof under blonden) bliver en champagne/mørkere creme-farve.. SÅ JEG ER SUPERSPÆNDT PÅ RESULTATET!! :blink: ...altså det bliver nogle lange måneder :)

Og nå ja, så har jeg bestilt et lid kortere slæb end på billederne, overvejer egentlig om slæbet helt skal fjernes, men tror lige jeg prøver med lidt slæb først og ser..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget fin kjole, jeg havde nok valgt samme ændring som du, den høje runde halsudskæring er altså ikke heldig på min krop.

Det er præcis sådan jeg også selv har! Jeg synes det klæder med bedre med en v-udskæring eller lignende :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer