Signemin

Under sydlige himmelstrøg - Endelig beretning

467 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Fravær, milepæl og lidt nyt



Hov - det nærmer sig vist snart to måneder siden jeg sidst kom med noget nyt her på tråden. Der er nu heller ikke sket så meget, da det meste af det vi har tilbage ikke har været muligt at tage sig af før vi kom tættere på.


Jeg har desuden været på påskeferie, min far har været indlagt, haft et mindre honorarlønnet job og været på kursus, så mine ellers oceaner af tid og overskud som dagpengemodtager har været betydelig reduceret.



Men i lørdag havde vi jo 4 måneders milepæl... Jeg aner ikke hvordan de sidste to måneder kunne gå så stærkt.


Så nu kan vi endelig komme igang med lidt flere ting. Ægteskabsattesten skal hentes hjem, så vi kan sende den til Italien, få den oversat og ansøgt om en "nulla ostra" (de italienske vielsespapirer). Vi kiggede ellers på det i går, men da vi kom til det der med navneændring gik vi lidt i stå....


Jeg har hele tiden troet at H2B ville smide sit efternavn og tage sit mellemnavn som vores fælles efternavn... Meeen - han blev sgu lige pludselig i tvivl, så nu venter vi lige til weekenden med før vi beslutter os endeligt, da vi lige skal have afklaret hvorfra de forskellige navne stammer...



Som lidt nyt har jeg lavet en test kork-kugle, som jeg planer om skal være en del af vores bordpynt.


Det var ikke så omstændigt som jeg troede, men gud hvor skal der bruges mange vinpropper. Jeg har sat restauranten på stedet til at indsamle deres vinpropper, så jeg har et kæmpe arsenal at arbejde med når vi kommer derned. Jeg skal bare have købt styroporkugler hjemme fra - og helt sikkert male dem, da det generer mig at man kan se det hvide imellem korkpropperne...



post-65875-0-98798900-1400063908_thumb.j


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super smukke Signe; du er indbegrebet af en romantisk tudefilm i den kjole (MED sløjfen, som lige gør den HELT shabby chic :7himmel: ) - jeg er altså nødt til at skrive i min kalender, hvornår jeg kunne være heldig at der kommer billeder af jeres bryllup :wink:

Genial og simpel, rustik idé med kork-kuglerne - well done :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med milepælen i lørdags. Og rigtig fin borddækning. Simpel men flot :happy:

Det er altid spændende med de navne der. Jeg har det også mærkeligt med at skulle sige farvel til det ene af mine, men jeg vil gerne, at vi hedder det samme. Så sådan må det være :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Singemin.

Vi har produceret de korkkugler i stor stil, virkeligt. Min kæreste har lavet 10 af dem, og mangler 2. Men vi har gjort det, at vi har skåret propperne over, så de bliver halvt så store, så skal du ikke samle ligeså mange (sjovt nok) :-) Men for filan vi har fået samlet mange, og i vinbutikker og alt muligt. Det er helt vildt:-)

De er så fine de kugler og måske jeg i tidernes morgen er inspireret af dig:-) Jeg har prøvet at vedhæfte et billede med have propper, jeg pleje rikke have så meget held med billeder herinde...

post-70283-0-77153600-1400065113_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super smukke Signe; du er indbegrebet af en romantisk tudefilm i den kjole (MED sløjfen, som lige gør den HELT shabby chic :7himmel: ) - jeg er altså nødt til at skrive i min kalender, hvornår jeg kunne være heldig at der kommer billeder af jeres bryllup :wink:

Genial og simpel, rustik idé med kork-kuglerne - well done :cheerleader3:

Kan allerede nu varsle at der I tidligst bliver spamet med billeder d. 21. september hvor vi er kommet hjem efter 5 fantastiske bryllupsdage og en uges bryllupsrejse... Men jeg håber de bliver værd at vente på...

Måske jeg også lægger en teaser eller to ud i løbet af ugerne før, hvis jeg kan finde en gratis wi-fi forbindelse eller lign.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med milepælen i lørdags. Og rigtig fin borddækning. Simpel men flot :happy:

Det er altid spændende med de navne der. Jeg har det også mærkeligt med at skulle sige farvel til det ene af mine, men jeg vil gerne, at vi hedder det samme. Så sådan må det være :)

Det er lige netop sådan jeg har det! Det vigtigste er egentlig at vi kommer til at hedde det samme og når jeg nu ikke er mere knyttet til mit eget efternavn end at jeg er villig til at give afkald på det, så betyder det mest for mig hvis min kære H2B har en særlig tilknytning...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Singemin.

Vi har produceret de korkkugler i stor stil, virkeligt. Min kæreste har lavet 10 af dem, og mangler 2. Men vi har gjort det, at vi har skåret propperne over, så de bliver halvt så store, så skal du ikke samle ligeså mange (sjovt nok) :-) Men for filan vi har fået samlet mange, og i vinbutikker og alt muligt. Det er helt vildt:-)

De er så fine de kugler og måske jeg i tidernes morgen er inspireret af dig:-) Jeg har prøvet at vedhæfte et billede med have propper, jeg pleje rikke have så meget held med billeder herinde...

Jeg kan sagtens huske dine kork-kreationer :wink: og at vi har hentet inspiration hos hinanden kan jo nok ikke helt udelukkes...

Med hensyn til propperne skærer jeg måske også nogle af dem over, så kuglernes størrelser kommer til at variere lidt på bordet.

Har I malet Jeres styroporkugler (undskyld - flamingo, men jeg hader bare det ord - det er for fanden en fugl... :tunge: ) inden I limer korkpropperne på?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med milepælen!

Og hvor ser det fint ud med bordpynten! Synes det giver en super god stemning :)

Tak - jeg er også meget tilfreds med min kork-bold... Flasken og lysestagen er pt. bare dummies, da jeg ikke har nogen anelse om hvad restauranten faktisk ligger inde med... På selve dagen skal der også indgå nogle simple blomsterdekorationer/buketter...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Singemin.

Vi har produceret de korkkugler i stor stil, virkeligt. Min kæreste har lavet 10 af dem, og mangler 2. Men vi har gjort det, at vi har skåret propperne over, så de bliver halvt så store, så skal du ikke samle ligeså mange (sjovt nok) :-) Men for filan vi har fået samlet mange, og i vinbutikker og alt muligt. Det er helt vildt:-)

De er så fine de kugler og måske jeg i tidernes morgen er inspireret af dig:-) Jeg har prøvet at vedhæfte et billede med have propper, jeg pleje rikke have så meget held med billeder herinde...

Jeg kan sagtens huske dine kork-kreationer :wink: og at vi har hentet inspiration hos hinanden kan jo nok ikke helt udelukkes...

Med hensyn til propperne skærer jeg måske også nogle af dem over, så kuglernes størrelser kommer til at variere lidt på bordet.

Har I malet Jeres styroporkugler (undskyld - flamingo, men jeg hader bare det ord - det er for fanden en fugl... :tunge: ) inden I limer korkpropperne på?

Jeg er pænt sikker på, at det er dig der har inspireret mig - og tak for det:-)

Men vi overvejede faktisk at male de kugler inden vi satte propperne på. Men vi gjorde der ikke alligevel, syntes egentligt at propperne så så fine, så det ikke gør noget.

Du kan spørge i nogle store vinhandlere efter propper, det har vi gjort, for ellers er det virkeligt ualmindeligt meget vin man skal drikke:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Singemin.

Vi har produceret de korkkugler i stor stil, virkeligt. Min kæreste har lavet 10 af dem, og mangler 2. Men vi har gjort det, at vi har skåret propperne over, så de bliver halvt så store, så skal du ikke samle ligeså mange (sjovt nok) :-) Men for filan vi har fået samlet mange, og i vinbutikker og alt muligt. Det er helt vildt:-)

De er så fine de kugler og måske jeg i tidernes morgen er inspireret af dig:-) Jeg har prøvet at vedhæfte et billede med have propper, jeg pleje rikke have så meget held med billeder herinde...

Jeg kan sagtens huske dine kork-kreationer :wink: og at vi har hentet inspiration hos hinanden kan jo nok ikke helt udelukkes...

Med hensyn til propperne skærer jeg måske også nogle af dem over, så kuglernes størrelser kommer til at variere lidt på bordet.

Har I malet Jeres styroporkugler (undskyld - flamingo, men jeg hader bare det ord - det er for fanden en fugl... :tunge: ) inden I limer korkpropperne på?

Jeg er pænt sikker på, at det er dig der har inspireret mig - og tak for det:-)

Men vi overvejede faktisk at male de kugler inden vi satte propperne på. Men vi gjorde der ikke alligevel, syntes egentligt at propperne så så fine, så det ikke gør noget.

Du kan spørge i nogle store vinhandlere efter propper, det har vi gjort, for ellers er det virkeligt ualmindeligt meget vin man skal drikke:-)

Jeg har sat restauranten på vores lokation til at samle ALLE deres vinpropper ind, så jeg tror ikke jeg kommer til at mangle... De har allerede være igang et par måneder og fortsætter indtil vi kommer derned...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ægteskabserklæring og navneændring



Vi fik langt om længe sat os ned og udfyldt vores ægteskabserklæring, men da vi kom til navneændringen gik vi lidt i stå og da vi heldigvis har tid nok endnu venter vi lige lidt og læser os lidt mere ind i regler.



Vi kunne nemlig godt tænke os at tage min H2B's mellemnavn til efternavn. Det er dog et beskyttet efternavn, men så vidt jeg kan læse mig frem til er det ikke længere en hindring, hvis man den ene ægtefælle har fået mellemnavnet via sine forældre (hans fars mellemnavn også). Ellers må vi ud i at beholde det som mellemnavn og vælge os et andet efternavn... Puha - den er svær... H2B hedder Nielsen, men bruger det ALDRIG og jeg har kun endnu et -sen navn, men et lidt mindre almindeligt et af slagsen...



Vi har joket lidt med at vi skal hedde "af Hekkenfeldt", da H2B har et gammel dokument fra sin tip tip oldefar fra krigen i 1864. Han hedder nemlig Peder Christian Nielsen af Hekkenfeldt....


Men nu får vi at se - vi tygger lidt på det et par uger endnu....



Ud over ægteskabserklæringen kræver vores italienske bryllup et hav af andre dokumenter, som skal dokumentere at vi er dem vi påstår vi er, at vores forældre er vores rigtige forældre osv.


Fødsels- og dåbsattester, bopælsattester og kopier af pas er heldigvis på plads, så nu mangler vi bare vores internationale ægteskabsattest.


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes helt sikkert i skal gå med hekkenfeldt... :thumbsupsmileyanim: Ej de der efternavne kan godt nok gøre mange i tvivl, men håber det kan lykkes for jer at få H2B mellemnavn til efternavn... :-)

Håber i får en hyggelig aften i aften, er ked af jeg ikke kan komme..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes helt sikkert i skal gå med hekkenfeldt... :thumbsupsmileyanim: Ej de der efternavne kan godt nok gøre mange i tvivl, men håber det kan lykkes for jer at få H2B mellemnavn til efternavn... :-)

Håber i får en hyggelig aften i aften, er ked af jeg ikke kan komme..

Jo mere vi joker med Hekkenfeldt - jo mere kan jeg faktisk lide det...

Ærgerligt du ikke lige har overskud for øjeblikket, men jeg håber du kan snige dig med næste gang - også selv om det evt. bliver efter Jeres bryllup!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I er præcis i samme situation som os! Jeg har kun et kedeligt -sen efternavn, så vi vil gerne tage H2B's beskyttede mellemnavn som efternavn og så vil han slette Jørgensen som han aldrig bruger! Vi havde også lidt svært ved at finde ud af reglerne for det, men jeg spurgte i kirken hvor jeg arbejder, og så vidt vi kan se så kan det godt lade sig gøre. Så det håber jeg det kan, både for jer og for os :biggrin: Vi skal også til at kigge på at få det hele udfyldt inden så længe.

Pyha, det lyder også som om der er en hel del papirer og ekstra regler I skal have styr på! Det må være rart når det er på plads!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I er præcis i samme situation som os! Jeg har kun et kedeligt -sen efternavn, så vi vil gerne tage H2B's beskyttede mellemnavn som efternavn og så vil han slette Jørgensen som han aldrig bruger! Vi havde også lidt svært ved at finde ud af reglerne for det, men jeg spurgte i kirken hvor jeg arbejder, og så vidt vi kan se så kan det godt lade sig gøre. Så det håber jeg det kan, både for jer og for os :biggrin: Vi skal også til at kigge på at få det hele udfyldt inden så længe.

Pyha, det lyder også som om der er en hel del papirer og ekstra regler I skal have styr på! Det må være rart når det er på plads!

Jeg tror efterhånden også på at det er muligt. Så vidt jeg kan læse mig frem til er det netop en af de ting der er ændret i den nye navne lov. Det er kun hvis man har fået sit mellemnavn via samtykke fra dem som "oprindeligt" har det at man ikke kan ændre det til efternavn. Jeg har i hvert fald både læst den gamle vejledning og den nye - og i følge den gamle skulle man have samtykke, men i følge den nye burde det være muligt uden...

Ja masser af papirer, men vores planner i Italien sørger heldigvis for alt det praktiske med oversættelse og korrespondance med myndighederne og ansøgning om Nulla Ostra (italienske vielsespapirer).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer