Guest Leone

Priser og mangel på information!

28 indlæg i dette emne

Hermed et forslag til forhandlere/butiksejere,

Det er MONSTER belastende, at man ikke kan se priser på Jeres hjemmesider, og gør hele processen med at finde kjole, tilbehør etc. meget besværligere end

nødvendigt. Så vidt jeg kan se, er LILLY de eneste der har priser på deres hjemmeside (tak for det!).

Det er virkelig et irritationsmoment, at man ikke kan se priser, når man skal finde noget hurtigt.

Er der en speciel årsag til dette? For det er virkelig irriterrende for køberen.

Undrer mig bare. :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det være fordi at de fleste brudekjoler skal tilpasses i forskellig grad og forhandlerne ikke ønsker at give en pris for derefter at skulle komme en masse ekstraudgifter på? :)

Som udgangspunkt kan jeg dog godt følge din tankegang, da kjoler er et konkret produkt og ikke i samme grad som andet en serviceydelse som varierer ekstremt meget i prisen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det være fordi at de fleste brudekjoler skal tilpasses i forskellig grad og forhandlerne ikke ønsker at give en pris for derefter at skulle komme en masse ekstraudgifter på? :)

Som udgangspunkt kan jeg dog godt følge din tankegang, da kjoler er et konkret produkt og ikke i samme grad som andet en serviceydelse som varierer ekstremt meget i prisen.

Tjo- men selv med biler, som også er et 'konkret' produkt, oplyser man grundprisen.

Hvis man vil have 'ekstraudstyr' kommer det selvfølgelig oveni.

Prisen for kjolen, som den er, burde bare oplyses, hvis du spørger mig :)

0

Del dette indlæg

Hermed juridisk rådgivning :)

Efter markedsføringsloven § 13, stk. 1 skal butikker (fysiske såvel som elektroniske) oplyse den fulde pris for varer.

Den pris som forbrugeren ikke kan undgå at betale - såkaldt grundpris - skal angives tydeligt.

Ligeledes skal leveringsomkostninger fremgå.

Efter stk. 2 skal også priser for tjenesteydelser (tilretning mv.) fremgå. Hvis den erhvervsdrivende ikke kan oplyse den samlede pris for tjenesteydelsen, skal denne i stedet for oplyse grundlaget for beregningen af prisen, hvis dette giver forbrugeren mulighed for selv at beregne den endelige, samlede pris for den tjenesteydelse, der efterspørges.

Det er således i strid med gældende dansk ret, at priser ikke fremgår af hjemmesiden.

Såfremt der er tale om danske hjemmesider, eller hjemmesider der henvender sig til danske forbrugere, kan du melde firmaet til Forbrugerombudsmanden.

1

Del dette indlæg

Hermed juridisk rådgivning :)

Efter markedsføringsloven § 13, stk. 1 skal butikker (fysiske såvel som elektroniske) oplyse den fulde pris for varer.

Den pris som forbrugeren ikke kan undgå at betale - såkaldt grundpris - skal angives tydeligt.

Ligeledes skal leveringsomkostninger fremgå.

Efter stk. 2 skal også priser for tjenesteydelser (tilretning mv.) fremgå. Hvis den erhvervsdrivende ikke kan oplyse den samlede pris for tjenesteydelsen, skal denne i stedet for oplyse grundlaget for beregningen af prisen, hvis dette giver forbrugeren mulighed for selv at beregne den endelige, samlede pris for den tjenesteydelse, der efterspørges.

Det er således i strid med gældende dansk ret, at priser ikke fremgår af hjemmesiden.

Såfremt der er tale om danske hjemmesider, eller hjemmesider der henvender sig til danske forbrugere, kan du melde firmaet til Forbrugerombudsmanden.

Ikke at jeg har helt inde i lovgivningen, men gælder det ikke kun når der er tale om e-handel? Hvis hjemmesiden kun er til for inspiration og du ikke kan købe direkte på hjemmesiden, kunne jeg ikke forestille mig de er forpligtiget til at oplyse prisen, da der så ikke er tale om en butik. Men som sagt så er jeg ikke inde i lovgivningen, så jeg er ikke sikker i min sag.

Men det ændre jo ikke på det faktum at det er irriterende at de ikke oplyser prisen, for man risikerer jo at forelske sig i en alt for dyr kjole :(

0

Del dette indlæg

Nå ok- men anyways- næsten alle de sider, jeg har kigget på op til brylluppet, har ikke haft priser.

Det er generelt bare belastende, når der ikke er det... i min verden i hvert fald :)

Lyder godt nok vildt at det er fåtallet som rent faktisk har priser, når nu vi det er den type butikker vi taler...

Kan sagtens forstå at det er et irritationsmoment. Du må henvende dig til dem og stikke lidt til dem vedr. at få priser online... :pokey:

..............

Men det ændre jo ikke på det faktum at det er irriterende at de ikke oplyser prisen, for man risikerer jo at forelske sig i en alt for dyr kjole :(

Det er måske bagtanken. De er luskede.... hehe :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker bare, at der må være andre, der bliver belastede over, at der ikke er priser på hjemmesiden.

Jeg gider da ikke kigge på noget, jeg ikke har råd til.

Det er også rent tidsmæssigt besparende, hvis der er priser på hjemmesiden... Så slipper man for at ringe op eller skrive, for at få at vide, at man ikke har råd.

Det kan man hurtig bruge unødvendig tid på, hvis man kigger flere steder.

Der er jo ikke nogen grund til, at få en tid og tage derind, hvis de intet har, man kan købe...

Just saying.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Udover at det måske ikke er lovligt, er det også bare dårlig skik og dårlig service.

Få dog nogle priser på de produkter I sælger!

Stikprøve på NOGLE af de her på sidens oplyste forhandlere:

Lucca Bride har kun priser på deres outlet, så vidt jeg kan se.

Annie Brudekjoler- ingen priser

Askepot & Duedahl- kan ikke umiddelbart se nogen priser

Askepot og Valentino- samme

Bentes Brudedesign- kan ikke se nogen priser

Beluga- samme

Bride and Galla- der står bare "kjoler fra 3000kr og opefter" men ikke andet

Bride Fashion- ingen priser

Bridehouse- har priser

Brud & Galla- ingen priser

Brudekjoler Gråsten- samme

Kennedy's- har priser

Brudesløret- har priser

Casa Lezar- ingen priser

Charlotte Østergaard- skriver fra "4000-18.000kr". Det er et ret stort spænd, og der er ingen priser pr. kjole

Copenhagen Bridal- også kun fra og til pris

Dressed Deluxe- har priser

17 butikker- og kun 4 af disse har priser til hvert enkelte kjole, og 3 af dem har fra og til pris med en variation på 15000kr.

Det er ikke acceptabelt.

0

Del dette indlæg

Leone, hvis du er nervøs for at ryge "i fælden" så send en mail og forhør dig om priserne på de mest interessante modeller, så ved du på forhånd, om det er noget du er villig til at betale eller ej. Det hjælper selvfølgelig ikke på, at det altid er federe at der står priser, men så føler du dig måske ikke snigløbet sidenhen :-) Det har jeg gjort et enkelt sted, og fik hurtigt svar tilbage... God jagt!! :-)

0

Del dette indlæg

Jeg er med på den her, synes det er super irriterende... Især når man har bryllup på budget... Har ikke lyst til at falde fuldstændig for en kjole for så at få at vide at den koster mellem 10 og 15 tusinde... Det er pengene ikke til, og har ikke lyst til at stå i den situation....

0

Del dette indlæg

Er det ikke lidt ligesom at gå i Netto. :lol: Der er stort set heller aldrig priser på varerne. Selvfølgelig er det ikke det og måske skal man netop finde årsagen til den manglende prisskiltning der: At de ikke betragter kjolerne som hyldevarer og ikke ønsker at markedsføre sig på prisen men på de produkter og den service/know how de kan tilbyde. Det er vel næppe de samme kjoler de forskellige forhandler sælger. Jeg forstår så fuldt ud jeres frustrationer over ikke at kunne se priserne men tror ikke nødvendigvis der ligger luskede hensigter bag. Der kan lige såvel være tale om branchestolthed. En anden faktor kan måske være svingende valutakurser. Influerer det på prisen ville det aflede meget ajourføringsarbejde hvis man skulle have en detaljeret prisliste. Skal ikke kunne sige det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det ikke lidt ligesom at gå i Netto. :lol: Der er stort set heller aldrig priser på varerne. Selvfølgelig er det ikke det og måske skal man netop finde årsagen til den manglende prisskiltning der: At de ikke betragter kjolerne som hyldevarer og ikke ønsker at markedsføre sig på prisen men på de produkter og den service/know how de kan tilbyde. Det er vel næppe de samme kjoler de forskellige forhandler sælger. Jeg forstår så fuldt ud jeres frustrationer over ikke at kunne se priserne men tror ikke nødvendigvis der ligger luskede hensigter bag. Der kan lige såvel være tale om branchestolthed. En anden faktor kan måske være svingende valutakurser. Influerer det på prisen ville det aflede meget ajourføringsarbejde hvis man skulle have en detaljeret prisliste. Skal ikke kunne sige det.

Interessant betragtning.

Du kunne muligvis godt have ret :)

0

Del dette indlæg

Sådan anskuer jeg det lidt i forhold til os selv og vores egen hjemmeside hvor man jo heller ikke kan finde priser. Nogle af vores kolleger giver, som du ved, en prisindikation på deres sider, for at undgå useriøse henvendelser men det problem syntes jeg bare ikke vi oplever meget.

0

Del dette indlæg

Det er vel en smagssag. Jeg vil gerne have priser på produkter, som jeg overvejer at købe.

Selv i Netto tjekker jeg priserne, og er faktisk sjældent ude for, at der ikke er priser på varerne.

Nu synes jeg måske heller ikke, at man sammenligne Netto med brudekjoler, da vi er i lidt en anden prisklasse og vare.

Transparens= tillid

Hvis det er svært at finde priser, eller man skal anstrenge sig meget for at finde priser, bliver man som potentiel kunde irriteret, og butiksejeren risikerer, at man vælger at 'vindues shoppe' et andet sted.

Nu er min irritation møntet specifikt på online hjemmesider.

Jeg har jo købt min kjole nu, men synes virkelig at jeg har brugt unødigt meget td på at finde ud af hvilke priser der er det ene sted i forhold til det andet.

Man er vel heller ikke interesseret i som ejer, at man skræmmer folk væk på den måde.

"Svingende" valutakurser hopper jeg ikke rigtig på. Andre produkter der er afhængige af valutakurser, har da ingen problemer med at have tydelige priser. Så den er lidt tynd. Desuden ændrer prien sig vel ikke fra den ene dag til den anden.

Generelt, om det er brudekjoler eller andet, ved jeg næsten ikke noget mere belastende end virksomheder, der lever af at sælge, men gør det svært for mulige kunder at finde deres priser.

Jeg slår fx ikke op på en salgsvirksomhed for at få "inspiration", jeg leder efter information.

Der er forskel. Begge dele må godt være der. Men hvis jeg skal trykke rundt i en halv time på en side for at finde priser, eller skrive/ringe for at få et "prisniveau", bliver jeg altså irriterret.

Det kan godt være, at det kun er mig- men det ser dte vist ud til, at det ikke er ud fra den her tråd.

Måske en smagssag- men normalt skulle man tro, at man som virksomhed er interesseret i at gøre det nemt for forbrugeren at finde de oplysninger, som pågældende person leder efter.

Igen- transparens!

0

Del dette indlæg

jeg er absulut enig i, at når man søger på nettet - er det rart at kunne se priser nu og her. Jeg forsøger at sætte priser på f.eks. vielsesringe - men da f.eks guld priser svinger pr. gram er det kun muligt at sætte en pris på en aktuel dato. Endvidere kan prisen beregnes efter forbrug - og dette kan også svinge meget. Nogen gange kan emnet på billedet være noget, der ikke kan fremstilles igen - så er det kun til inspiration. Endelig kan emnet være "flydende" så intet er fast, men kan ændres efter behov og ønsker. Det er vel med kjoler som med ringe - her må der vel for det meste være en form for standard tilretning - så dette må kunne forudses og indregnes i givne priser på forhånd.

Men derfor er jeg altid glad, når jeg kan få en ide om priser - hvis jeg søger på nettet, da det ofte er afgørende - om det kunne være interessant..

ege art

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu synes jeg måske heller ikke, at man sammenligne Netto med brudekjoler, da vi er i lidt en anden prisklasse og vare.

Jeg siger faktisk også det modsatte: At det er noget andet end at handle i Netto og at det måske er det det der ligger bag deres overvejelser men forstår jer som sagt godt.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg også købt min kjole, men er helt enig med trådstarter. Når man har et loft og leder efter kjoler og muligvis (som mig) sidder og gemmer de forskellige modelnumre/-navne for at kunne prøve dem i butikken; så er det tidsspilde og irriterende hvis man grundet manglende priser på hjemmesiden ender med at have skrevet en masse kjoler ned, som er duenfor budgettet. Måske er der efter budgettets grænse slet ikke nogle interessante kjoler tilbage i den pågældende butik, og så har man spildt både deres og ens egen tid.

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke det var det store problem. Jeg fandt alle de kjoler jeg synes så fine ud, skrev navnene på kjolerne ned og ringede rundt og spurgte til priserne. På den måde behøvede jeg ikke køre efter noget som var over vores budget.

Det ville da være nemmere hvis der var priser på, men de har jo også en forretning de skal drive.

0

Del dette indlæg

Synes også det var rigtig irriterende. Jeg vidste ikke præcis hvad jeg gik efter eller hvad noget kostede, så jeg ringede jo og sagde at jeg havde 7000 kr og om de reelt havde noget i det prisleje jeg kun se på. 2 steder oplevede jeg så, at selvom de havde sagt at de havde masser kjoler i det prisleje så havde de dårligt noget at vise mig da jeg kom derud. Så meget spild af tid. Det ville altså være meget nemmer, hvis man kunne se nogle priser på tingene. De kun jo skrive at de tog forbehold for at prisen ændre sig hvis kjolen skal tilrettes.

0

Del dette indlæg

Jeg synes også at det var mega irriterende, at jeh ikke kunne finde priseri jagten på kjolen, så jeg skrev en mail til casa lezar og Nicolai brudekjoler, og forhørte mig på et modeller.. Da jeg så kom ind og prøvede dem, var det helt håbløst med de modeller, og jeg endte med at falde for en model, de ikke havde på hjemmesiden, hvilket de har ret mange af, og det samme med de kjoler der er sat ned, de er heller ikke på hjemmesiden :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer