Tullen

Tullens tråd - SU. 31/5-14

738 posts in this topic

Det nemmeste må være at lave min egen bryllupsplanlægningstråd. Så kan jeg bruge det til at holde styr på hvad jeg har gjort, hvad jeg mangler og hvilke aftaler der er på plads. En slags elektronisk notesbog til mig selv. Og min søde mor som har lovet at hjælpe mig..

Inspireret af andres planlægningsråd vil jeg gerne bede alle der kender mig om at holde sig langt væk ;) det vil være så ærgerligt at mine overraskelser og hemmeligheder ikke holder...

Med alt det der kommer styr på og alt det jeg kommer i tanke om jeg skal huske,tror jeg er nød til at lave en liste:

Done:

Kirke - reserveret og tidspunkt ændret

Kirke - nyt efternavn er tilladt

Kirke - find dåbsattest eller bestil en ny

1a - tidsplan, lokalereservering, menu, drikkevarer, bådreservering

spare afsat beløb op inden 1.juli :bunny_4:

kjole - passer perfekt i længden med skoene så skal ikke lægges op

undertøj

Øreringe og halskæde

tyl, organza, banner og diverse andet pynt

transport

parkering

To do:

Kirke - navneændring på dagen via borger.dk

Kirke - udfylde ægteskabserklæring (tidligst 4mdr før)

Fotograf: ny plan for dagen - informeres og ny pris aftales

1a - endelig antal (senest 1.juli)

1a - aflevere bordkort og bordplan (senest 1 uge før) og evt. bordpynt

lave bordkort, bordplan og evt menu/infofolder til gæsterne

lave invitationer

sko (bestilt, returneret og det nye par ikke modtaget endnu - uh ventetiden er lang)

hårpynt

finde musik til playliste (ligger på harddisken, men skal sorteres)

lære at danse brudevals (det basale er på plads men godt vi kan øve os lidt mere, det er en hurtigt vals)

blomsterpynt til kagerne(første test i forbindelse med dåbskager done, hortensiabort bliver virkelig fin)

Så skal der vist lige laves lidt overblik for det er svært at finde rundt efterhånden:

Klar - parat - start - BRYLLUP (pludselig går tingene hurtigt)

Valg af dato

Valg af kirke

Festlokaler

Model i kjolen

Smukkere model (aka tullen) i kjolen

Save the date - billetter (vi afleverer de sidste 6 på lørdag)

inspiration til blomster 1

tanker om nye planer, prioriteringer og budget nogle gange ender en dårlig nyhed med at være godt for planlægningen....

sommerhus - familieferie - bryllupsrejse ???

køreplan version 2 men version 3 er undervejs og bliver helt sikkert endnu bedre,,,

Version 3

http://www.bryllupsklar.dk/forum/84218/tullens-traad-jeg-vil-ogsaa-lege-med-invitation-igen.html/?p=1412637

Sko version 1 (aka den kedelig men fornuftige)

Sko version 2 (aka BrideZilla versionen)

http://www.bryllupsklar.dk/forum/84218/tullens-traad-sko.html/?p=1422549

Hårinspiration 1

Edited by Tullen
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Nogle synes jeg er frygtelig god tid men så er det rart at opleve en side med en masse andre der tydeligvis nyder bryllupsræsset ligeså meget som jeg gør. Og der er jo egentlig ikke længe til når det handler om at jeg får mest mulig ud af det. Ja jeg glæder mig til selve dagen, men planlægningen og processen er også stort for mig. Jeg får overblik og tid til at nyde hver enkelt del, og uden det overtager mit liv fuldstændigt de sidste par måneden. (Selvom det godt nok fylder mere end forventet nu hvor beslutningen er taget - men måske det bare er fordi det er tilladt nu??? )

Morten friede i foråret og det var skønt og dejligt. Men stort set samtidigt fik vi besked om at hans søster havde planlagt bryllup sommeren 2014 og så var den mulighed udelukket. Og et bryllup i september 2013 i den nærmere familie gjorde også at før blev udelukket. Men vi havde jo heller ikke travlt. Så sommeren 2015 var det tidligste og så var det ligesom at så venter vi bare og ser.

Men en frygtelig ulykke for en kollega, en ulykke som nemt kunne være sket for Morten som var kommet til skade, dog ikke alvorligt, ved det samme tidligere på aftenen. Og pludselig sætter det gang i en masse tanker... Jeg var ikke hjemme, selvom jeg ligeså godt kunne have kørt hjem for jeg sov ikke den nat. Istedet kørte alle mulige tanker rundt i knolden. Som kvinde drømmer man nok altid om er prinsessebryllup men pludselig er det ikke vigtigt mere. Tanken om et rådhusbryllup virkede ikke utænkeligt mere. Og så mens jeg var hjemmefra i udlandet med arbejde opstod ideen om nytårsaften.

Jeg har godt kunne mærke på Morten og vi har også snakket om at vores prioriterer har ændret sig. Man vil ikke en dag stå og fortryde at man ikke fik noget gjort fordi man ventede på at alle omstændigheder var perfekt. Så tog hjem og præsenterede ideen om bryllup til nytår. Men så snart ideen var nævnt for Morten begyndte jeg også at overveje ulemperne og forhindringer. Havde folk planer? Har rådhuset åben? Hvor sku man holde det? Hvad har åbent? Og jeg skulle jo sådan set på arbejde og kan ikke bare forvente at kunne få fri... Vejret kunne jo stå på snestorm så halvdelen af gæsterne ikke kunne nå frem o.s.v

Det næste tanke der opstod var at kigge på sommeren 2014 igen. 2 bryllupper i familien var jo ikke umuligt. Selvom vi havde fået at vide at vi skulle betale for rejse til Italien hvor søsterens bryllup skulle holdes kunne vi måske spare nogle steder og stadig have råd til eget bryllup? Så pressede ret ihærdigt på at Morten måtte ringe til sine forældre og spørge om det ville være for hårdt økonomisk for dem med 2 børn der skulle giftes indenfor et par måneder. Vi forventer ikke økonomisk hjælp eller gave for den sags skyld men det er altid dyrt bare at være gæst til bryllupper - især for forældrer.

Men Morten ringer og det viser sig at søsteren kraftigt overvejer at udsætte deres bryllup af flere grunde. Så det næste er så at ringe til hende, spørge til deres planer og få lov til at vi arbejder videre med vores planer - vi vil jo ikke fornærme nogen eller gøre hende ked af det. Og efter et par dage er der så pludselig grønt lys...

Og så er der ellers sket noget den sidste måneds tid...

0

Kirken er booket. Vi er forholdsvis nytilflyttere men har ikke tilknytning til andre kirker, måske bortset fra der hvor jeg er døbt og andre i familien gift, men det virker nemmest at finde noget her i nærheden. Og da jeg så prøver at finde kontaktoplysninger på deres hjemmesider opdager jeg at vi har 2 kirker i vores sogn, den anden nok kun 1 km længere væk. Denne kirke er bygget i kampestensmur og er ret lille. Mens den nede i byen er rød og hvid på en for mig mærkelig måde. Jeg har syntes den er grim fra første gang jeg så den.

Og selvom det sådan set jo er fuldstændigt ligemeget hvilken farve kirken har, har jeg altså valgt den anden. Og placeringsmæssigt viser det sig at blive rigtig nemt for vores gæster, da det fra kirken er direkte ligeud til man kører ind i festlokaler ;)

Og nu har kirketjeneren så bekræftet at kirken er reserveret og har skrevet ned alt hvad vi skal gøre og at vi ikke behøver at tænke på noget før til april.

Byen har pt ingen præst, men det skulle gerne være på plads til den tid.

Vielsen er sat til kl.13 men der er ikke andre bryllupper at tage hensyn til så vi kan ændre tidspunktet hvis vi ønsker.

Tak til Lijla for den fine tegning - den skal nok bruges til et lille find vej kort der kommer med i invitationen...

post-69583-0-38904100-1381961981_thumb.j

Edited by Tullen
0

Fandt et par mulige lokationer, 3 steder hvor jeg har haft Morten med ude at spise de 2 af stederne og 2 af stederne har vi set på festlokalerne.

Og der var ingenting om hvad favoritten var og da det så viser priserne er meget sammenlignelige så er det ikke så svært. Især fordi dette sted også giver mulighed for en særlig overraskelse til gæsterne i forbindelse med receptionen.

Det har taget Morten lidt længere tid at finde ud af hvad han synes. Altså han var helt med på at det var det bedste sted men måske der fandtes noget endnu bedre eller billigere derude... Han har ellers bedt om at slippe for mest mulig men her indså jeg at han også havde brug for at udelukke de ca 20 andre muligheder jeg havde kigget på og valgt fra.

Nu skal vi derned på lørdag og snakke de sidste par småting igennem med dem og så kan vi ta en beslutning. Vi vil gerne være sikker på at få den bedst mulige pris, at alt ALT er inklusivt og at prisen for overnatning til vores gæster bliver god. Den jeg fik oplyst er højere end normalprisen iflg deres hjemmeside så det må jo tydeligvis være en fejl... Håber jeg!

Og når det så er på plads så har vi ligeledes styr på receptionen.

Edited by Tullen
0

Annonce ♥

Kjolen er købt. Skulle egentlig bare afsted sammen med mor for at finde ud af den model jeg overvejede passede til min krop. Og så havde jeg booket en tid ved lillys lagersalg her i oktober. Men endte med at komme hjem med både kjole, skørt, slør og sko. Fandt simpelthen en perfekt kjole - den sidste tilbage i min størrelse - nedsat med over 60% og så fik jeg også lige slør og sko med i prisen... Så alt i alt 100kr under mit afsatte budget. Har dog ikke fået tjekket længde i forhold til mine sko, hælen er lavere så regner med kjolen skal lægges op.

Har ikke nogle gode billeder af mig selv i kjolen. Faktisk lykkedes det min søde mor at tage omkring 100 billeder den dag og der er ikke et eneste hvor man kan se forsiden af kjolen. Så der er et billede fra hjemmesiden istedet. Jeg kan heller ikke få lov til at uploade de andre. Men den er snøret bagpå og så skal båndet så skiftes ud med et farvet bånd - nok petrol. Eller marineblå, men tænker det nemt kommer til at være så mørkt det ser sort ud.

post-69583-0-22365200-1381958758_thumb.j

Edited by Tullen
0

Kjolen er købt. Skulle egentlig bare afsted sammen med mor for at finde ud af den model jeg overvejede passede til min krop. Og så havde jeg booket en tid ved lillys lagersalg her i oktober. Men endte med at komme hjem med både kjole, skørt, slør og sko. Fandt simpelthen en perfekt kjole - den sidste tilbage i min størrelse - nedsat med over 60% og så fik jeg også lige slør og sko med i prisen... Så alt i alt 100kr under mit afsatte budget. Har dog ikke fået tjekket længde i forhold til mine sko, hælen er lavere så regner med kjolen skal lægges op.

Tillykke med det kommende bryllup. Det godt at være i god tid - med 17 dage igen, kunne jeg godt ønske vi havde valgt en dato et år frem, istedet for et halvt år :happy:

Og hey - vi skal da se billeder af kjolen? Det må du ikke snyde os zilla'er for :biggrin:

0

Vi vil gerne være sikker på at få den bedst mulige pris, at alt ALT er inklusivt og at prisen for overnatning til vores gæster bliver god. Den jeg fik oplyst er højere end normalprisen iflg deres hjemmeside så det må jo tydeligvis være en fejl... Håber jeg!

Velkommen til. En ting I skal undersøge/bore lidt i er arrangementets længde/evt. sluttidspunkt. :( En ting er at det altid vil være sådan på feststederne at man ikke får lov til at køre lige så lang tid igennem som i lokaliteter hvor man står for alt selv, hvilket er forståeligt nok (hensyn til personale m.v. hvis der kun er 10-5 personer tilbage), men man oplever af og til brudepar sige at de ikke har noget fast sluttidspunkt på og så viser det sig senere ikke helt at være tilfældet, eller steder hvor det er tydeligt at det ikke lige er med personalets gode vilje, og så er der andre steder hvor man kun oplever positive miner. Det værste jeg har været ude for i år var et sted hvor brudeparret havde forståelsen af at der ikke var noget fast sluttidspunkt på og det var også den beskedjeg fik ved ankomst til stedet efter de havde spurgt og svaret at jeg spillede til det sluttede: Vi har heller ikke noget fast sluttidspunkt på. Fint nok. :lol: Hvorefter der blev sagt: "men musikken skal jo slutte når natmaden serveres og den plejer vi at servere ca. kl. 1.30" - Øh..... :(
0

Annonce ♥

Lokalerne er booket til kl.02.00 og da vi ikke er feste hele natten typen regner jeg med det passer meget godt. Især fordi vi starter allerede kl.13. Men det er da helt sikkert en god ting at være opmærksom på. For efter dette tidspunkt kommer der tillæg for lokaleleje...

Edited by Tullen
0

Datoen er sat. De forskellige familiemedlemmers planer er koordineret og vi er nået frem til at det bliver lørdag d.12. Juli 2014

Yeaj! Jeg SKAL giftes 12.07.2014... Jeg havde ellers vagt den lørdag, og min eneste kollega der må afløse mig vil gerne holde ferie på det tidspunkt. Og da det er hende der står for skema og ferieplanlægning kunne jeg jo godt forestille mig hvem hun vil tage mest hensyn til. Min igår efter lukketid snakkede jeg om dato ned en anden kollega. Og det overhørte chefen, kiggede lige i kalenderen og sagde at det skulle han nok klare. Han kunne altid selv tage vagten. Så nu er der intet til hindring for det lykkedes :)

Så i weekenden står den på save-the-day diy (og bryllupsmesse)

0

Datoen er sat. De forskellige familiemedlemmers planer er koordineret og vi er nået frem til at det bliver lørdag d.12. Juli 2014

Yeaj! Jeg SKAL giftes 12.07.2014... Jeg havde ellers vagt den lørdag, og min eneste kollega der må afløse mig vil gerne holde ferie på det tidspunkt. Og da det er hende der står for skema og ferieplanlægning kunne jeg jo godt forestille mig hvem hun vil tage mest hensyn til. Min igår efter lukketid snakkede jeg om dato ned en anden kollega. Og det overhørte chefen, kiggede lige i kalenderen og sagde at det skulle han nok klare. Han kunne altid selv tage vagten. Så nu er der intet til hindring for det lykkedes :)

Så i weekenden står den på save-the-day diy (og bryllupsmesse)

Det lyder til, at du har en rigtig god chef. :wink:

0

Annonce ♥

Nu var jeg sådan liiidt ophængt i mine egne omstændigheder i går. Svært at tænke på det hele når alt lige går op i kjolen. :wink:

Jeg fik slet ikke spurgt om du fik din pakke med dine hobbydimser i går? :)

0

Nu var jeg sådan liiidt ophængt i mine egne omstændigheder i går. Svært at tænke på det hele når alt lige går op i kjolen. :wink:

Jeg fik slet ikke spurgt om du fik din pakke med dine hobbydimser i går? :)

Nej men den er kommet idag... Er bare næsten for udmattet til at gøre andet end lige kigge det igennem... Har jo også lige et par STD jeg skal have lavet. Vi skal til fødselsdag næste weekend, så der vil jeg gerne kunne gi dem til folk (så sparer jeg også Porto)

post-69583-0-03017800-1382119736_thumb.j

0

Annonce ♥

Hvor er din STD blevet fin :biggrin: Godt arbejde.

Og godt dine hobbyting kom så du kan komme i gang når du har tiden :)

Og sikke en kjole wow.... :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: Fed farve på båndet.. :biggrin:

Edited by Namak
0

Rigtig sød idé med dine STD billetter! Super flot farve på bindebåndet! Er det bare noget satinbånd du selv har købt eller havde de tilfældigvis lige den farve i kjolebutikken?

0

Rigtig sød idé med dine STD billetter! Super flot farve på bindebåndet! Er det bare noget satinbånd du selv har købt eller havde de tilfældigvis lige den farve i kjolebutikken?

Nej den har jeg været på jagt efter i diverse butikker, det er ret bredt men har hørt at man er nød til at forstærke det for at kunne bruge det til at binde med. Altså folde det et par gange og sy det. Så det skal også på huskelisten. Men har jo back up i form af det hvide der fulgte med kjolen. Og så har jeg købt lidt ekstra som bliver afleveret til hende der skal lave blomster og en smal udgave til bryllupskagen (også diy).

Troede ellers båndet skulle være "rigtigt" blåt, men en marineblå ser hurtigt sort ud med mindre der er lys på og blev lidt vild med denne farve petrol som startede med noget bånd jeg købte til invitationer. Den ser igen lidt anderledes ud i farven på billedet, det må være kvaliteten af de billeder jeg tager. Den er mere blågrøn irl.

0

Ved du hvad... Jeg ændrer da bare mine farver fra blå til peecook ligesom dig og så passer det hele ;) tænker også det bliverlidt svært med blå blomster... (Billedet er inspiration til farver - jeg er hel vild med den buket)

post-69583-0-77455500-1382185244_thumb.j

0