Cricht

Kærlighedsfest 05.09.15 - En lille nyhed

1,321 indlæg i dette emne

Møde med toastmaster

I denne uge havde vi møde med vores toastmaster. Det er min svigermors kusines kæreste og han har prøvet det før så vi har hele tiden følt os ret rolige omkring det. Han havde lavet en mappe med vores billede på og en masse huskelister med tlf.numre osv. Det var helt vildt! Vi forventningsafstemte og han rettede sin plan til i forhold til vores ønsker (hvornår ville jeg fx holde tale og han skulle have med i planen at vi på et tidspunkt under middagen, gerne vil med vores fotograf ud og have taget billeder i solnedgangen). Han spurgte os også om en masse ting vi ikke rigtig havde tænkt på, så jeg er slet ikke nervøs for om der ser styr på det - det er fantastisk bare at kunne overlade det hele til ham og vide at han vil guide og trygt gennem aftenen :thumbsupsmileyanim:

Ts polter

- Sker lige nu!! Han blev hentet i morges kl 9.30 og fik et chok da hans bedste veninde pludselig stod i vores bryggers og larmede med et kæmpe tudehorn :lol: Han havde gudskelov slet ikke luret den og blev meget overrasket da han ikke troede at jeg var blevet indblandet i dato eller tid! Jeg er ikke helt klar over hvad han skal udsættes for i dag, måske noget lerdueskydning/klatrebane i en skov eller sådan noget. I aften tror jeg de skal forbi hans yndlings grillbar og købe en eller anden snasket burger (som han eeeeelsker :rolleyes: ) og hjem til os og spise + gøre sig klar til en lille bytur. Tror dog ikke det bliver en dag hvor han kommer hjem kl 4 i nat, men håber at han hygger sig og glæder mig sådan til at høre om det hele i morgen!

Rød løber

Eller rettere: underlaget til rød løber! Receptionen skal foregå hos mine forældre og da der er små granitskærver i hele deres indkørsel vil det ikke være så rart for vores gæsternes høje hæle! T og min far har derfor hurtigt fikset underlaget her, som den røde løber så skal hæftes ovenpå, om fredagen. Måske den så lige skal have en gang støvsugning lørdag morgen men det har min far nok tid til forestiller jeg mig.

post-62798-0-21196700-1437822098_thumb.jpost-62798-0-43613500-1437822105_thumb.j

Flower bombs

Til kvinderne med lupinfrø, lavet med koralfarvet silkepapir og til vores mandlige gæster med humlefrø (lige i Ts ånd!), lavet med almindelig køkkenrulle. Det skulle egentlig have været hvidt silkepapir, men det jeg havde købt havde simpelthen sådan en mærkelig plasticagtig overflade, så selvom papiret havde været lagt i blød hele natten, så kunne det stadig ikke blendes. SÅ underligt :huh: Alternativet blev så køkkenrulle, men det har selvfølgelig gjort hjerterne lidt mere grå end oprindelig tænkt. Synes dog at det er helt ok.

post-62798-0-29582700-1437822244_thumb.jpost-62798-0-21634500-1437822250_thumb.j

Kridttavler

Jeg har lavet de næste par kridttavler færdige og er blevet rigtig godt tilfreds med dem. Det tog sin tid men det skyldes delvis også, at jeg har insisteret på at skrive så meget som muligt med almindeligt kridt istedet for de smarte kridttuscher. Jeg måtte dog indse at den mindste skrift simpelthen blev for gnidret med almindelig kridt så jeg måtte skrive det med tuschen. Begge tavler kommer selvfølgelig i et par flotte gamle guldrammer!

post-62798-0-48188400-1437822167_thumb.jpost-62798-0-67550900-1437822767_thumb.jpost-62798-0-71485600-1437844536_thumb.j

Hangover Kits

Færdige :cheerleader3: (dog har jeg bundet et bånd om hankene bagefter + sat den lille etiket med en hilsen til gæsteren, fast på båndet)

post-62798-0-26024700-1437822636_thumb.j

Redigeret af Cricht
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det bare gode prosjekter dere har gang i - og så mye som begynner å bli klart! Jeg får helt sommerfugler i magen på dine vegne :loveshower:

Jeg synes kridttavlene dine er supergodt laget, og det gjør altså ingenting at noe er skrevet med tusj! Det ser SÅ godt ut. OG Hangover kit'ene - AMAZING! Tror jeg har helt de samme posene til våre gjester til dagen derpå også :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow, hvor er de flotte de der tavler!

Må man høre, hvordan du har gjort?

Er de skrevet i fri hånd? Eller har du på en eller anden måde skrevet over? Og hvis du har brugt skrifttyper fra computeren/nettet, hvilke har du så brugt?

Jeg synes virkelig de er flotte, så jeg kunne godt tænke mig at stjæle ideen til vores skilt med receptionsprogram, hvis man må..? :) :) :)

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare gode prosjekter dere har gang i - og så mye som begynner å bli klart! Jeg får helt sommerfugler i magen på dine vegne :loveshower:

Jeg synes kridttavlene dine er supergodt laget, og det gjør altså ingenting at noe er skrevet med tusj! Det ser SÅ godt ut. OG Hangover kit'ene - AMAZING! Tror jeg har helt de samme posene til våre gjester til dagen derpå også :lol:

Åh ja sommerfuglene har også indfundet sig hos mig :a1221: Det er SÅ vildt og SÅ svært at fatte at om 41 dage så er vi gift!

Og tak! Jeg synes faktisk heller ikke at det gør noget, at man svagt kan se at noget af skriften er lidt mere hvid end resten..

Så fantastisk! Jeg er af en eller anden grund helt vild med jeres underlag til den røde løber. Det ser så smart og customized ud. Hehe.

Haha og det er ufatteligt simpelt! Men ja, de har lige skåret pladerne til hvor løberen skal knække og dreje op mod terassen..

Er de skrevet i fri hånd? Eller har du på en eller anden måde skrevet over? Og hvis du har brugt skrifttyper fra computeren/nettet, hvilke har du så brugt?

Jeg synes virkelig de er flotte, så jeg kunne godt tænke mig at stjæle ideen til vores skilt med receptionsprogram, hvis man må..? :) :) :)

Tusinde tak :)

Jeg har købt spånplade i Bauhaus hvor man kan få den skåret i præcis de mål man skal bruge. Har bare købt den næstbilligste som er 10 mm tyk mener jeg. Det er ret billigt. Derefter er de malet med tavlelak, bare én gang maling. Du kan jo også købe tavlelak i alle mulige andre farver hvis du hellere vil have en grøn kridttavle fx..

Tavlerne er skrevet i fri hånd, ja :) (og jeg er ret stolt over hvor godt det er blevet :tunge: ). Jeg skrev teksten på computeren som jeg så havde stående ved siden af mig, så jeg kunne skrive efter. Jeg har brugt skrifterne Scriptina Pro, Ecuyer Dax og Champagne & Limosine. Det er de samme skrifttyper der går igennem hele brylluppet: STD, invitationer, mærkater, skilte osv. osv.

Stjæl endelig alt det du vil. Kan kun anbefale at gå i gang med tavlerne TIDLIGT! Det tager LANG tid synes jeg, ihvertfald når man er sådan halvperfektionistisk som mig :floejt:

Du er bare så vild med jeres DIY :loveshower::loveshower: I just love it :loveshower::loveshower:

Fedt at jeres toastmaster har så meget styr på det og forstår godt i er rolige omkring jeres valg af toastmaster :cheerleader3:

Tak! Det var sådan en kæmpe lettelse at vores mavefornemmelse omkring toastmasteren holdt stik!

0

Del dette indlæg

Woooooooooooow! Shit, du er kreativ.. (Jeg tror aldrig jeg har fået skrevet i din tråd til trods for, at jeg har fulgt troligt med :oops: ) Men, manner - hvor er det godt og hvor jeg misundelig.. Dine tavler og hangoverkits - det vil jeg også!! (Måske lige sent nok 3 uger før den store dag med alle de andre ting der fortsat hænger i bremsen :wink: )

:BKSTREET: herfra!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Woooooooooooow! Shit, du er kreativ.. (Jeg tror aldrig jeg har fået skrevet i din tråd til trods for, at jeg har fulgt troligt med :oops: ) Men, manner - hvor er det godt og hvor jeg misundelig.. Dine tavler og hangoverkits - det vil jeg også!! (Måske lige sent nok 3 uger før den store dag med alle de andre ting der fortsat hænger i bremsen :wink: )

:BKSTREET: herfra!!

Ej altså tusind tak :blush::kiss: Jeg tror dog du før lige har været inde og smide en kommentar eller to :wink:

Arh pjat, på 3 uger kan man nå en masse! haha! De der tavler har virkelig trukket tænder ud og jeg udskudt dem gang, på gang, på gang.. men endelig blev de færdige og jeg er virkelig glad for at jeg tog mig sammen og fik dem lavet så jeg synes de er SÅ fede!

De tavler er simpelthen for geniale - virkelig gennemført og flot, at du selv har lavet det hele. Dem kan du godt være stolte over.

Tusind tak!! Det er så fedt at høre at andre også synes det er fint det man laver - det er jo nemt nok at sidde og overbevise sig selv om at det ser ok ud :wink::tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg har købt spånplade i Bauhaus hvor man kan få den skåret i præcis de mål man skal bruge. Har bare købt den næstbilligste som er 10 mm tyk mener jeg. Det er ret billigt. Derefter er de malet med tavlelak, bare én gang maling. Du kan jo også købe tavlelak i alle mulige andre farver hvis du hellere vil have en grøn kridttavle fx..

Tavlerne er skrevet i fri hånd, ja :) (og jeg er ret stolt over hvor godt det er blevet :tunge: ). Jeg skrev teksten på computeren som jeg så havde stående ved siden af mig, så jeg kunne skrive efter. Jeg har brugt skrifterne Scriptina Pro, Ecuyer Dax og Champagne & Limosine. Det er de samme skrifttyper der går igennem hele brylluppet: STD, invitationer, mærkater, skilte osv. osv.

Stjæl endelig alt det du vil. Kan kun anbefale at gå i gang med tavlerne TIDLIGT! Det tager LANG tid synes jeg, ihvertfald når man er sådan halvperfektionistisk som mig :floejt:

Ja jeg forstår virkelig godt, at du er stolt over dem!

Tusind mange tak for beskrivelse og for skrifttyper. Er helt vild med særligt den der champagne-skrift. Hmm, det er måske lidt sent for mig at begynde så, men hvor vil jeg alligevel gerne prøve at se, om jeg kan nå det, for de er simpelthen for fede :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ja jeg forstår virkelig godt, at du er stolt over dem!

Tusind mange tak for beskrivelse og for skrifttyper. Er helt vild med særligt den der champagne-skrift. Hmm, det er måske lidt sent for mig at begynde så, men hvor vil jeg alligevel gerne prøve at se, om jeg kan nå det, for de er simpelthen for fede :thumbsupsmileyanim:

Selvfølgelig kan du nå det! :) Jeg udskød bare projektet i flere måneder da jeg fandt ud af hvor tidskrævende det var :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Såå fine tavler altså! Godt gået

Pudsigt, vi bruger samme tre skrifttyper - de er bare gode sammen

Ja er de ikke? :thumbsupsmileyanim:

Må sige ligesom alle de andre: De tavler er for FEDE!!!!!! Du er altså så sej til det der DIY!! :)

Taktaktak! I er bare så søde altså!

0

Del dette indlæg

Update på Ts polter...

Jeg er så lettet og glad - han fik den mest fantastiske dag og fik i følge ham selv alle sine ønsker opfyldt i forhold til hvad han havde drømt om! Hans dag forløb således..

9:30: Surprise! Du skal på PA! Afgang til bueskydning!

10-11.30: Bueskydning inkl. små konkurrencer undervejs

12-14: Hjemme hos os igen til brunch og masser af irish coffees

15-18: Trætop-klatrepark med en masse udfodringer oppe i trækronerne. Krævende fysisk aktivitet hvor man skal bruge både hjerne og krop - Lige i Ts ånd! Let frokost undervejs.

19: Forbi "Syvmøllen" i Køge og hente aftensmad (Ts yndlings snaske-grillbar! Stedets specialitet er en såkaldt "politiburger" med så meget salatmayo i at man ikke behøver at købe dyppelse til sine pomfritter :unsure: )

20-01.30: Spisning, hygge og druk hjemme hos os! De kørte så hårdt på ham at han gik død kl 20 og måtte ind og sove to timer men bagefter blev han topfrisk igen og SÅ skulle de i byen!

01.30 - 04.30: Bytur

Jeg havde en MEGET træt og tømmermændsramt H2B dagen derpå :lol:

Der har været en del problemer op til hans PA - folk der ikke kunne finde ud af melde tilbage, problemer med kommunikationen mellem hende der stod for det og de andre deltagere, folk der lavede om på planerne osv. osv. og jeg har faktisk gået rundt og haft en enorm dårlig mavefornemmelse omkring det. Gudskelov viste det sig at han fik den mest fantastiske dag og alle gutterne kom godt ud af det med hinanden, på trods af, at de ikke rigtig kendte hinanden på forhånd. SÅ fedt og nu kan jeg glæde mig endnu mere til brylluppet!

Min mavefornemmelse omkring min egen PA siger på lørdag! Bliver spændende om jeg får ret :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Dejligt, at din H2B havde en god polter. Det er så skønt når vennerne bare får arrangeret noget lige i hovedpersonens ånd.

Spændende med din egen polter!!! :biggrin: Har dine veninder ikke gode pokerfjæs siden du tror det bliver lørdag? :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HOLD DA HELT OP... nu føler jeg mig endnu mere bagud.

Først (mens jeg husker det) så er det super fedt tænkt med gæsternes høje hæle så :BKSTREET: .Tror der er mange damer som vil sende jer en dejlig tanke fordi der er tænkt på det.

´Jeres flowerbombs er blevet super fine. Og synes faktisk ikke det gør noget at mændenes blev lidt mere grålige :cheerleader3: . Det giver en fed kontrast til den koralfarvet. Og sjovt at i har valgt at de skal have hver deres frø.

Jeres kit ser super cool ud. Sådan kommer vores så ikke til at se ud, for vi kunne ikke finde den hvide pose, selvom det var den jeg faldt for, men så gik vi bare "genbrug"style istedet for og købte de brune. Tror nu nok det skal blive godt. Hvor har i gjort af jeres kit´s indtil??

Arrrhhhh de der skilte :loveshower: ... hvorfor kunne du ikke blive gift FØR mig, så jeg kunne købe dem af dig?!! TSK :tunge:

Ej hvor fedt at hans PA gik så godt. Det lyder jo også super sjovt... og den der med "Syvmøllen" (Jeg kalder den nu stadig Johnnys efter den oprindelige ejer)... Jeg er selv STOR fan af deres politiburger med ekstra bacon :cheerleader3: Dog beder jeg dem spare på salatmayoen, for ellers bliver det lige en tand for meget. Men så fedt at han havde en god PA :cheerleader3:

Bliver spændende om du har ret med din egen på lørdag.... :loveshower:

0

Del dette indlæg

Dejligt, at din H2B havde en god polter. Det er så skønt når vennerne bare får arrangeret noget lige i hovedpersonens ånd.

Spændende med din egen polter!!! :biggrin: Har dine veninder ikke gode pokerfjæs siden du tror det bliver lørdag? :lol:

Ja jeg er virkelig glad for at de havde planlagt aktiviteter ud fra hans personlighed, og ikke deres egne.. Er så glad for at han fik sådan en god dag :)

hehe jo det har de faktisk!! LIDT for gode :pokey::tunge:

Jeg tror det er på lørdag da der er 5 lørdage tilbage inden brylluppet.. sidste lørdag inden er udelukket - der er jeg helt sikker på at de ikke ville ligge PA. To andre lørdage har jeg planer som jeg tvivler på at de laver om på.. Min mavefornemmelse siger nok mest på lørdag, fordi min bedste veninde (som er hende har var stået for at sætte gang i planlægningen) starter på job igen efter ferien på mandag. Og jeg kunne forestille mig at hun gerne vil have PA "overstået" inden hun starter job igen da hun har et meget stressende arbejde som kræver meget tid og overskud.. Derudover har jeg aftalt tid med min veninde som skal lægge min make up på dagen om en ny dag hvor vi kunne prøve det af. Hun starter med at foreslå søndag den 2. men hiver så i land - neeej hun viste faktisk ikke lige om hun kunne der alligevel osv.

Så ja, det er bare bittesmå ting der gør det tror jeg :rolleyes: Nu må vi se om jeg får ret :lol:

HOLD DA HELT OP... nu føler jeg mig endnu mere bagud.

Først (mens jeg husker det) så er det super fedt tænkt med gæsternes høje hæle så :BKSTREET: .Tror der er mange damer som vil sende jer en dejlig tanke fordi der er tænkt på det.

´Jeres flowerbombs er blevet super fine. Og synes faktisk ikke det gør noget at mændenes blev lidt mere grålige . Det giver en fed kontrast til den koralfarvet. Og sjovt at i har valgt at de skal have hver deres frø.

Jeres kit ser super cool ud. Sådan kommer vores så ikke til at se ud, for vi kunne ikke finde den hvide pose, selvom det var den jeg faldt for, men så gik vi bare "genbrug"style istedet for og købte de brune. Tror nu nok det skal blive godt. Hvor har i gjort af jeres kit´s indtil??

Arrrhhhh de der skilte ... hvorfor kunne du ikke blive gift FØR mig, så jeg kunne købe dem af dig?!! TSK

Ej hvor fedt at hans PA gik så godt. Det lyder jo også super sjovt... og den der med "Syvmøllen" (Jeg kalder den nu stadig Johnnys efter den oprindelige ejer)... Jeg er selv STOR fan af deres politiburger med ekstra bacon Dog beder jeg dem spare på salatmayoen, for ellers bliver det lige en tand for meget. Men så fedt at han havde en god PA

Bliver spændende om du har ret med din egen på lørdag....

haha ja jeg sælger gerne mine tavler bagefter så det er ærgeligt at jeg skal giftes efter dig :wink:

Hangover kits er pakket i flyttekasser. Der kunne være 10 poser i en flyttekasse, så det fylder 4 kasser. Det fylder selvfølgelig lidt at have stående men det gjorde de enkelte ting jo i forvejen? Altså sodavandsdåser, vandflasker osv. fyldte jo også lidt, og jeg er glad for at have projektet klart allerede nu så vi ikke skal finde tid til det tættere på. Det ville stresse mig.

Tak for dine altid søde kommentarer :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg er virkelig glad for at de havde planlagt aktiviteter ud fra hans personlighed, og ikke deres egne.. Er så glad for at han fik sådan en god dag :)

hehe jo det har de faktisk!! LIDT for gode :pokey::tunge:

Jeg tror det er på lørdag da der er 5 lørdage tilbage inden brylluppet.. sidste lørdag inden er udelukket - der er jeg helt sikker på at de ikke ville ligge PA. To andre lørdage har jeg planer som jeg tvivler på at de laver om på.. Min mavefornemmelse siger nok mest på lørdag, fordi min bedste veninde (som er hende har var stået for at sætte gang i planlægningen) starter på job igen efter ferien på mandag. Og jeg kunne forestille mig at hun gerne vil have PA "overstået" inden hun starter job igen da hun har et meget stressende arbejde som kræver meget tid og overskud.. Derudover har jeg aftalt tid med min veninde som skal lægge min make up på dagen om en ny dag hvor vi kunne prøve det af. Hun starter med at foreslå søndag den 2. men hiver så i land - neeej hun viste faktisk ikke lige om hun kunne der alligevel osv.

Så ja, det er bare bittesmå ting der gør det tror jeg :rolleyes: Nu må vi se om jeg får ret :lol:

haha - kan GODT forstå din mistanke. Det lugter lidt af polterabend!!

Glæder mig til at høre om det holder stik! :balloon:

0

Del dette indlæg

Hihi... så forstår man jo godt at du har forventninger om på lørdag. Ihhh bliver spændende at høre.

Jeg snakkede med Hubby om hang over- kits igår, men han holder på at vi sagtens kan klare det fredag, så det bliver fredag.. men vi har så også gjort alt klart, så de er lige til at pakke. Det er super fedt. og det fylder kun en flyttekasse :loveshower: , men også en af de helt store. :wink: Jeg ville lyve hvis jeg sagde det ikke stresser mig, og så alligevel ikke fordi jeg ved der er godt styr på dem... altså at de bare skal pakkes... hvilket jo er super nemt. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer