Aya84

Denne tråd må slettes!

145 indlæg i dette emne

Min planlægningstråd:

Om os:

Vores historie

Info om bryllup:

Dato: 12. april 2014

Temafarve, Pastelfarverne: Mint, rosa og så hvid

Antal gæster: vi bliver 44 i alt (36 voksne og 8 børn)

Budget: 35.000 (Vi når vidst op på de 40.000 kr. :oops: )

Reception og fest holdes samme sted,

i skønne lokaler med stuklofter, masser af store vinduer = LYS og fine gamle parketgulve

Kirken: http://www.paarupkirke.dk/

Inspiration:

Borddekoration

Pynt til lokalet

brudebuket

Bryllupskage

Bruden:

Kjole

Hår + headpiece

Smykker

Sko

(det hele er købt!)

DIY:

Bordkort

Favourbokse

Gæstebog

Sæbebobler

Brylluppet:

Invitationer (sendt)

Traditioner vs. ikke taditioner

Ind- og udmarch

Fotograf (booket fra kirke til og med reception)

musik under middagen (pianist booket til middagen, kl 15-20)

Vielsesringe (fra Ege Art)

Mad (bestilt)

Personale

(to kære kollegaer til servering, en kok, en medhjælper, en sommelier - alle er booket)

Bordplan (Done!!)

*

Pynt til Lokalet:

Sugerør

Papir pom poms

*

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om os:

Vi har en laaaaang historie bag os.

Vi blev kærester som 16 årige sidst i 9. klasse i 2000. Vi gik i hver sin klasse og var bedste venner i 8. og 9.

Så A er den eneste jeg har været kæreste med (i mere end en uge :wink: ).

Flyttede sammen som 20-årige. Festede os igennem de næste år (og uddannede os selfølgelig!) og nød at være unge, sammen og hver for sig.

Fik første barn og købte hus da vi var 25 år i 2009. Derfor valgte vi at runde rådhuset i al hemmelighed og blive viet, spiste derefter brunch på en cafe og det var det.

Det havde vi det begge fint med og vi lavede en aftale om at vi ville gifte os når tiden og økonomien blev til det.

2. barn kom i 2011.

I 2012 valgte vi at fortælle familie og venner at vi er gift, til alles store forbløffelse, men ingen sure miner :loveflag:

I dag bor vi stadig i vores skønne hus.

Vores store dreng er nu 4½ og vores trunte er 2½.

Og vi GLÆDER os til endelig at gifte os foran hele familien og vennerne.

Vi har 14 årsdag den 8. april i år og 4 dage efter står brylluppet. :loveshower:

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

12. april 2014!

Det er jo lige om lidt! 2 mdr og 2 uger!

Jeg ha været længe om at gå igang med denne planlægningstråd. Troede egentlig ikke jeg "gad".

Men kan mærke at min omgangskreds ikke helt er så ivrige som jeg, når det kommer til at snakke om byllup, planlægning, diy osv osv osv.

Så nu må jeg læsse af på jer piger! :balloon: :balloons: :thumbsupsmileyanim: Jeg ved jo i kan ta' det!

Oprindeligt var vores plan at holde bryllup den 3. august 2013, da det var vores 4 års bryllupsdag og den faldt på en lørdag.

Men skæbnen ville at vi økonomisk blev lidt udfordrede året før, og vi valgte derfor at udskyde det. Vi havde egentlig troet at vi ville vente 2-3 år mere. Men i august 13 satte vi os fo at det her kunne vi altså godt nå i løbet af 2014 og til april it is!!! :c166: :cheerleader3:

Men der er ikke nogen særlig grund til datoen, udover at kirken og de lokaler vi ønskede er ledigt til os.

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Tema farve:

Har været nærmest alle farver igennem.
Startede meget diffust med at tænke creme, hvid, guld og petrol. Det er de farver der går igennem i invitationerne.
Men syntes ikke rigtig jeg kunne finde ud af hvordan mv.

Efter en god brainstorm med min krea-veninde endte det ud med at hun udbrød: "PASTELLER"! :thumbsupsmileyanim: og så blev det hvid, mint og rosa.

Duge og servietter, samt bordkort og favourbokse er hvide. Pompoms er rosa, hvide og mint og der vil være bånd i rosa og mint omkring servietter/bordkort og på de glasmontre der skal indeholde bloklys i vindueskarmene.

post-67829-0-24564700-1390991684_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Borddekoration:

Vi skal sidde ved runde borde, så har forelsket mig i ideen om blomsterkranse på bordene. Min blomsterdame er helt med på den!
Jeg tænker en mere enkel krans end den på billedet, men det var det billede de inspirerede mig.
Der skal så stå et bloklys i midten og et bordnummer i papmache på ca 10 cm og malet i mint. Tænker at der skal være flest rosa blomster i kransen og nok lidt hvide?

post-67829-0-59008200-1390992632_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen!

Jeg har prøvet EN kjole og det var KJOLEN!
Skulle egentlig bare ind og bestille tid til prøvning, men spurgte så om de havde den her kjole jeg har set på nettet og det havde de, en tilbage i str 38 og sat ned fra 6000-, til 1895-,!
Den måtte jeg jo prøve, fik lov at prøve med det samme og den gav mig tårer i øjnene - det er min drømmekjole! Købte den straks!!

Jeg prøvede den igen her i januar og det er kjolen for mig. Så har ikke turde prøve andre kjoler.
Det er en lilly, med mange meget fine detaljer! Havde som mange andre kommende brude egentlig ikke forestillet mig at det ville blive en lillykjole, men jo :c166:

post-67829-0-41761300-1390993667_thumb.j

post-67829-0-65019000-1390993677_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Brudebuket:

Altså alle blomster er jo smukke og har sjældent set en buket jeg ikke bryder mig om. Men nu er det MIG der skal have den i hånden og pludselig betyder det meget hvilke blomster der er i :c166:
Jeg elsker pæoner (bonderoser) så det skal det skal der i og måske en enkelt orkide? Men ellers har min veninde/blomsterdame frie hænder.
Og ja jeg bestiller den selv. På rigtig mange områder er manden og jeg ikke så traditionelle.....

Faldt over en buket herinde i en planlægningstråd, den er simpelthen så fin. Kan godt lide de skønne farver der er i og at den er lidt "vilde-blomster-plukket-i-haven-agtig".

Den er jeg meget inspireret af:

post-67829-0-96194000-1390994969_thumb.j

Redigeret af Aya84
1

Del dette indlæg

Hår:

Min barndoms veninde er frisør og kommer hjem til mig og sætter mit hår om morgenen.

Jeg skal ikke have slør i, men har købt et headpiece af en anden BK bruger.

Jeg har langt naturligt blondt hår ned til lige under midt på ryggen. Og jeg har tusind gange tænkt om jeg burde have det hængende, bagtil ihvertfald?

Hvad er I mest til??

Jeg har altid håret sat op pga. mit arbejde, så måske burde det "få lov" at blive vist frem til brylluppet?

Samtidig er jeg bare mest til opsætninger som disse:

post-67829-0-27976500-1390997784_thumb.j

post-67829-0-62934900-1390997793_thumb.j

post-67829-0-53824900-1390997897_thumb.j

post-67829-0-33899600-1391591186_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Favourbokse:

Har bestilt helt enkle hvide æsker fra eBay (min nye bedste ven), klistret nogle mærker på jeg købte sammen med invitationerne fra vistaprint.dk.

Inden i er der rosa silkepapir og to bolcher med hjerte i midten, købt i tiger.

Skal der bånd om?? Eller er de fine som de er??

post-67829-0-18984900-1390999220_thumb.j

post-67829-0-97190700-1390999226_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Sko:

Som i HØJE sko. De er dog ret behagelige at ha' på og jeg er igang med at vænne fødderne til at have dem på i længere tid....

Har slået min lilletå helt vildt, så i denne uge holder jeg dog pause!

Under dem skal der stå "I still do" og "03.08.09" som er vores borgerlige vielsesdato og den vi vil gå efter mht kobberbryllup osv.

Jeg har købt de blå mærkater i panduro, de er vildt flotte sys' jeg. (http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/30-Papir-Stempler/3020-Stickers/302045-Glitter/1/120032-Alfabet-kursiv-glimmer-Turquo)

Ha købt skoene af en veninde der kun har brugt dem en gang, gav 150 kr for dem :thumbsupsmileyanim:

post-67829-0-76054800-1391005685_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Tillykke med brylluppet!!

Super lækkert valg af farver. Virker til du har helt styr på tingene. Ser alt sammen rigtig godt ud. Har du ikke billeder med kjolen i fuld figur, så vi rigtig kan se hvor flot den er? :)

0

Del dette indlæg

Vielsesringe:

Jeg er i email kontakt med Egeart.dk omkring vielsesringe. Er ved at være lidt utålmodig, synes vi er tæt på og vil gerne snart have dem hjem.
Pt. afventer jeg at se det design han har lavet, udfra det jeg har beskrevet...
Jeg har bedt ham lave noget a la disse ringe inden for vores budget, jeg synes den med alle de sten i forskellige farver er SÅ smuk! Manden vil gerne have noget a la den på billedet også, nok bare i guld. Vi har selv gammelt guld der skal smeltes om.

Det nyeste i denne sag er at de er igang med at blive lavet!! Vores gamle guld er sendt afsted og om 1-2 uger får vi dem tilsendt.

Min ring bliver ligesom den på billedet, bare med grønne sten og de fem hvide brilianter fra min forlovelsesring (som jeg ikke kan passe efter at have fået børn og den kan ikke udvides da den er i titanium). Tror de bliver så flotte og prisen bliver 4040 kr. MED gravering.

Kan virkelig kun anbefale at tjekke egeart.dk ud!!

post-67829-0-12111500-1391006183_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super lækkert valg af farver. Virker til du har helt styr på tingene. Ser alt sammen rigtig godt ud. Har du ikke billeder med kjolen i fuld figur, så vi rigtig kan se hvor flot den er? :)

Joooo, men skal lige vænne mig lidt til at være "så offentlig" :c166:

Og tak, ja, der er faktisk styr på rigtig, rigtig meget. Jeg trænger bare til at dele det med nogle lige så bryllupsskrukke som jeg selv :cheerleader3::a1221::shooter::loveshower:

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Invitationer:

Vi sendte invitationer ud først i december. Og mangler pt. kun at få svar fra 4. Den ene aner vi ikke om kommer og de 3 andre bor i udlandet og jeg tror desværre ikke de kan få det til at hænge sammen med arbejde og ferie, til at komme til DK i den weekend....

Vi har desuden su 1. marts, så der er ingen ko på isen endnu...

post-67829-0-19056100-1391006912_thumb.j

Redigeret af Aya84
0

Del dette indlæg

Og tak, ja, der er faktisk styr på rigtig, rigtig meget. Jeg trænger bare til at dele det med nogle lige så bryllupsskrukke som jeg selv :cheerleader3::a1221::shooter::loveshower:

Du kan jo evt. klippet hovedet ud, så er det stadig lidt privat :wink:

Så er du i hvert fald kommet til det rigtige sted!! :thumbsupsmileyanim: Tror vi er en del her der har det på samme måde. Vi forstår jo nok lidt mere hinanden med vores store fællesnævner!! Jeg vil dog advare dig om at man bliver ret bidt af det og kommer til hurtigt at bruge en masse tid her. Til gengæld er der så meget inspiration og hjælp at hente, at det ville være dumt ikke at udnytte dette netværk. :rolleyes:

Jeg ser frem til at følge din planlægning og se hvad du ellers har fået styr på :loveflag:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan jo evt. klippet hovedet ud, så er det stadig lidt privat :wink:

Så er du i hvert fald kommet til det rigtige sted!! :thumbsupsmileyanim: Tror vi er en del her der har det på samme måde. Vi forstår jo nok lidt mere hinanden med vores store fællesnævner!! Jeg vil dog advare dig om at man bliver ret bidt af det og kommer til hurtigt at bruge en masse tid her. Til gengæld er der så meget inspiration og hjælp at hente, at det ville være dumt ikke at udnytte dette netværk. :rolleyes:

Jeg ser frem til at følge din planlægning og se hvad du ellers har fået styr på :loveflag:

Nu startede jeg stille ud med et billede på invitationen. Så kommer der nok et kjole billede senere :loveshower:

Jeg har egentlig snust rundt herinde lææænge, men ikke så offentligt, bare suget til mig af gode ideer :wink: og nu trængte jeg så lige til også at vise hvad jeg kan :cheerleader3: og bede om lidt hjælp af og til :help::a1221:

0

Del dette indlæg

Den bliver så smukt❤️

Glæder mig til at se billeder fra dagen. Og du er meget velkommen til at bruge mig

He he, Bruger dig vidst lidt i forvejen :oops: Men det kan jo gå begge veje :loveflag:

Tillykke med det hele.... Og et fynbo bryllup :) Wuhuuuuu!

Det er jo lige om lidt så du har masser der skal deles herinde!

Tak, yep ægte indfødt fynbo! Og du kan tro jeg har meget at dele :blink::lol::biggrin::floejt:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer