Frulauridsen

bryllup

319 posts in this topic

Annonce ♥

Rigtig fine ting! Men jeg skriver egentlig mest for at sige pas på jer selv! Hvis din mand har stress - og du et dårligt arbejdsmiljø - så bliver i NØDT til ikke at lave aftaler i weekenderne! Det tærer på jer, selvom det er hyggelige aftaler! Thomas var sygemeldt med stress i adskillige måneder sidste år, og han reagerede ikke engang på det, da han fik fysiske tegn på stress. Han fik bl.a. hjertebanken og åndedrætsbesvær (gerne midt på motorvejen - og han er den eneste af os der har kørekort :( ). Det var en krig at få ham til at indse at den var helt gal. Vi lider stadig under det. Han er tydeligt nemmere at stresse nu. Har stadig relativt kort lunte og jeg kan tydeligt mærke når vi skal for meget på kort tid, så vi har fortsat max en aftale som kræver social interaktion i weekenderne som han skal deltage i. Weekenderne er SÅ vigtige for afstresningen og I skal helt ned i gear! Ikke noget med at nu vi alligevel er hjemme denne weekend så skal vi også lige have malet gavlen, pudset vinduer, klippet hæk osv. Det lyder godt nok ikke som et rart miljø du arbejder i, og så håber jeg at din mand får svar på hvad hans tilstand skyldes, så I kan få gjort noget for ham. :hug:

Hvordan er dine muligheder for at få et andet job? Hvor længe har du været ansat og er der kutyme for at man er "på prøve" i 3 mdr? For så ville jeg tage det op med personalelederen hurtigst muligt, og sige, at du ikke kan fortsætte med at arbejde efter de 3 mdr. med mindre der sker store forandringer i arbejdsmiljø. Men det er selvfølgelig svært hvis man ikke umiddelbart har mulighed for at få noget andet... :unsure::(

0

Annonce ♥

Jeg er helt med på hvad du mener - jeg har også været den der holdt det hele kørende i lang tid før Thomas blev sygemeldt og så indtil for ret kort tid siden, så da vi havde ferie hen over julen og igen her i påsken er jeg også bare faldet omkuld med et brag - og prioriteret at have dage hvor jeg end ikke skiftede ud af mit nattøj. Jeg fik også et rigtig dårligt forhold til min tidligere leder, hvad der førte til yderligere pres på herhjemme, men hun steg i graderne og så fik jeg en ny leder, som jeg er rigtig glad for, han har simpelthen været så god til at fornemme hvordan jeg havde det og givet plads til mig. Det er skønt. Vi kunne lige så let begge være faldet med et brag - men jeg formåede at tage mange ting i opløbet for mig selv, men har så også bare haft dage hist og pist hvor jeg bare har været "ude af drift" og har tudet og sovet og det var det. Det er sgu svært som problemer har det med at brede sig, det er noget lort med det job altså! Men, ja - pas på jer selv! Vær obs på at din mand måske ikke kan deltage i alle de ting som han egentlig burde deltage i. Han kommer ikke til at kunne overskue det! Og læs gerne af herinde! Eller skriv en pb til mig - vi har lige været noget lignende igennem, så jeg kan sagtens låne dig et øre!

0

Annonce ♥

ELSKER skoene!! Især diamant-skoene! :D Hvor køber du dem henne? Dernæst er det den røde og den sko du har nu i den anden farve :) Men den med sløjfen er altså også fiiin!

Læste også lige din update før denne. Puha altså sikke en omgang :( Jeg håber at tingene går den rigtige vej for jer nu?

0

Hvordan går det med stressen? Hvad sagde lægen?

Skoene er ikke lige min stil, dem jeg mest er til er nok diamantskoene, men ved ikke lige om det er dem jeg synes passer bedst til jeres tema, de røde måske? Vælg dem du går bedst i! Så har du mest glæde af dagen! :)

0

On 21.5.2014 at 1:18 AM, Rose90 said:

ELSKER skoene!! Især diamant-skoene! :D Hvor køber du dem henne? Dernæst er det den røde og den sko du har nu i den anden farve :) Men den med sløjfen er altså også fiiin!

Læste også lige din update før denne. Puha altså sikke en omgang :( Jeg håber at tingene går den rigtige vej for jer nu?

.

Edited by Frulauridsen
0

On 21.5.2014 at 7:26 AM, gybbelgobbel said:

Hvordan går det med stressen? Hvad sagde lægen?

Skoene er ikke lige min stil, dem jeg mest er til er nok diamantskoene, men ved ikke lige om det er dem jeg synes passer bedst til jeres tema, de røde måske? Vælg dem du går bedst i! Så har du mest glæde af dagen!

Edited by Frulauridsen
0

Annonce ♥

TAK! Dejligt du kan lide dem... Tror også de eller de røde er favoritterne lige nu... Men nu må jeg se når de kommer... :) Lige de to par, er fra samme hjemmeside som jeg havde så meget bøvl med, de har givet mig tilgodebeviser, så nu har jeg købt i en str. større og håber på det hjælper... Selve kvaliteten af skoene var fin nok... :)

Tja det er lidt op og ned... H2B har det noget bedre på trods af der intet har ændret sig på hans job.. Jeg kører lidt på de sidste pumper af energi hver eneste dag, og det hjalp da heller ikke gevaldigt da jeg i sidste uge så fik galdestensanfald, pga. mine mange p-pille skift på det seneste... :/ MEN vi forsøger at tage det med oprejst pande, og tog lige en impulsiv beslutning igår aftes om at tage lidt væk her i weekenden.... Så vi har bestilt en overnatning på en hyggelig kro.... :)

Spændende med skoene ! :) Så er det bare at vente... :rolleyes:

Det lyder rigtig godt med det weekendophold! Sikke en god ide :):heart: Det er altså vigtigt at I passe på hinanden. Hvor er det bare skod med dit job... Ihh altså da... Har du overvejet at lede efter nyt igen? Det kunne jo desværre godt lyde som om at det ikke bliver bedre og når det påvirker dig så meget, så er det jo noget skidt...

Lyder træls at skulle skifte p-piller hele tiden? Jeg stoppede helt med mine for 1½ år siden, da jeg ellers også skulle skifte mærke - og hold nu op hvor er jeg glad for den beslutning. Jeg følte at et låg blev løftet af mig, det var en meget mærkelig fornemmelse. Jeg begynder aldrig igen - selvom der også er flere åbenlyse fordele ved p-pillerne, så er det bare ikke det værd for mig.

Nå det synes jeg så lige skal skulle dele :huh:

0

Her er kjolen jeg var mest vild med da jeg prøvede igår... (Ignorer venligst div. mormorarme :wink: )

attachicon.gifbrudekjole1.jpg attachicon.gifbrudekjole2.jpg

Og her er så kjolen jeg er faldet for på nettet...

attachicon.gifbrudekjole3.jpg attachicon.gifbrudekjole4.jpg

Hvad synes i ?? er der en favorit???

Jeg har prøvet en kjole med samme form som kjolen fra nettet, og den sad også bare helt fantastisk....

Hvor er den bare superflot :c166: Mormor-arme passer åbenbart fint til mange brudekjoler - jeg har dem også :wink:

Super flotte gaveæsker - hvor har du købt dem henne og har du selv lavet dem ellers med bånd m.v.?

Edited by SRHansen
0

UPDATE HERFRA!!

Nå! Nu er det da godt nok også ved at være noget tid siden jeg har været aktiv herinde... Men jeg kan da lige opdatere om seneste nyt på bryllupsfronten, selvom der ikke er sket det helt vilde... :)

Da mine søde forældre jo har tilbudt at betale for min brudebuket inkl. brystmanchetter, er det kun blomsterdekorationerne jeg selv skal stå for... I lørdags var mig og H2B derfor hjemme ved mine forældre på landet, og plante en heeeelt masse blomsterløg... Så må vi se hvad det bliver til - bliver spændende :wink:

Derudover har jeg nu besluttet mig for frisuren... Havde oprindeligt tænkt at jeg ville have løst/halvt opsat hår med krøller, men da jeg har ret langt, tung og glat hår, vil krøller ikke holde og være pæne en hel dag... Samtidig satser vi jo på godt vejr, så op skal det! Der kommer billeder af prøveopsætning så snart det bliver klaret... :)

Derudover har vi fået købt duge til bordene... Eller.. Det vil sige, vi har valgt den billige løsning og købt alm. hvide lagner i IKEA til 14 kr/stk... De ligger pt. stadig i Århus ved H2Bs søster, så er spændt på at få dem hjem, og se om det fungerer... :)

Sidst men bestemt ikke mindst.... er jeg HÅBLØS!!! :(

Havde lidt forudset at det kunne blive et problem, men aldrig i dette omfang! - SKOENE! Jeg har indtil videre allerede købt 3 par, og nu er 4 nye par på vej! Jeg kan SIMPELTHEN ikke beslutte mig, og så havde jeg nogle gavekort jeg kunne bruge...

Billeder skal i da heller ikke snydes for... :floejt:

Det første par er faktisk dem jeg allerede har, bare i den rigtige farve og str. og så fra en anden hjemmeside!!

attachicon.gifsko2.jpg

Dette par ved jeg ikke om passer til kjolen, men synes de er så fine, og så var de billige! ;)

attachicon.gifsko182kr9cm.jpg

"diamant"-skoene som alle mine veninder er helt vilde med... De er da også ret brudeagtige ;)

attachicon.gifsko303kr9cm.jpg

Den røde sko.. Da vi jo har farverne hvid,sort og røde nuancer, synes jeg det kunne være meget sjovt med en sko i rød, for også at få noget pangfarve!

attachicon.gifsko303kr10cm.jpg

Så er det bare at vente på alle de herlige sko, og så beslutte mig for hvilket par der er vinderen! :loveshower:

- Hvad siger I? Any favorite ??

Jeg ved godt jeg er håbløs med skoene.. SUK! :oops:

Jeg synes helt klart de røde. Kan godt forstå der er rift om diamantskoene - men de andre vil virke mere som prikken over I-et.

Jeg har valgt nogle højhælede bronzesandaler til min elfenbenshvide kjole med broderier. For jeg tænker at det kan være svært at finde sko præcis i samme farve og så kan de lige så godt bare være anderledes og så satser jeg på at kunne bruge dem på vores bryllupsrejse til (sikkert) Mallorca den 1.9. - skal giftes 30.8. :7himmel:

0

Annonce ♥

TAK! Dejligt du kan lide dem... Tror også de eller de røde er favoritterne lige nu... Men nu må jeg se når de kommer... :) Lige de to par, er fra samme hjemmeside som jeg havde så meget bøvl med, de har givet mig tilgodebeviser, så nu har jeg købt i en str. større og håber på det hjælper... Selve kvaliteten af skoene var fin nok... :)

Tja det er lidt op og ned... H2B har det noget bedre på trods af der intet har ændret sig på hans job.. Jeg kører lidt på de sidste pumper af energi hver eneste dag, og det hjalp da heller ikke gevaldigt da jeg i sidste uge så fik galdestensanfald, pga. mine mange p-pille skift på det seneste... :/ MEN vi forsøger at tage det med oprejst pande, og tog lige en impulsiv beslutning igår aftes om at tage lidt væk her i weekenden.... Så vi har bestilt en overnatning på en hyggelig kro.... :)

Spændende med skoene ! :) Så er det bare at vente... :rolleyes:

Det lyder rigtig godt med det weekendophold! Sikke en god ide :):heart: Det er altså vigtigt at I passe på hinanden. Hvor er det bare skod med dit job... Ihh altså da... Har du overvejet at lede efter nyt igen? Det kunne jo desværre godt lyde som om at det ikke bliver bedre og når det påvirker dig så meget, så er det jo noget skidt...

Lyder træls at skulle skifte p-piller hele tiden? Jeg stoppede helt med mine for 1½ år siden, da jeg ellers også skulle skifte mærke - og hold nu op hvor er jeg glad for den beslutning. Jeg følte at et låg blev løftet af mig, det var en meget mærkelig fornemmelse. Jeg begynder aldrig igen - selvom der også er flere åbenlyse fordele ved p-pillerne, så er det bare ikke det værd for mig.

Nå det synes jeg så lige skal skulle dele :huh:

Ja jeg glæder mig til de kommer.. :cheerleader3:

Ja det bliver dejligt! Det er som regel når man lige kommer væk fra de vante rammer, at man husker hinanden lidt igen... :a1221:

På kit job går set gentling fint nok nu.. Der er ikke dårlig stemning længere, og jeg bliver rost hver dag for alt det jeg knokler, så det er jo dejligt.. Vi er bare rigtig underbemandede, så der skal løbes RIGTIG stærkt hver eneste dag, for at få det hele til at gå op.. Men det har jo hele tiden været midlertidig, er bare vikar for to sygemeldinger... Men lederen har nu sagt flere gange indirekte at det muligvis bliver længere tid... Men jeg søger skam de faste stillinger jeg ser andre steder.. :)

Ja jeg har en masse problemer med smerter, p-pillerne virkede de første 8 år, men nu er det gået ned af bakke, så jeg skal til lægeundersøgelse på torsdag... :) At smide p-pillerne helt er ikke rigtig en mulighed for mig endnu, da det vil resultere i endnu flere smerter og sygedage fra arbejde... Men nu må vi se om ikke der kan gøres noget.. :)

0

Her er kjolen jeg var mest vild med da jeg prøvede igår... (Ignorer venligst div. mormorarme :wink: )

attachicon.gifbrudekjole1.jpg attachicon.gifbrudekjole2.jpg

Og her er så kjolen jeg er faldet for på nettet...

attachicon.gifbrudekjole3.jpg attachicon.gifbrudekjole4.jpg

Hvad synes i ?? er der en favorit???

Jeg har prøvet en kjole med samme form som kjolen fra nettet, og den sad også bare helt fantastisk....

Hvor er den bare superflot :c166: Mormor-arme passer åbenbart fint til mange brudekjoler - jeg har dem også :wink:

Super flotte gaveæsker - hvor har du købt dem henne og har du selv lavet dem ellers med bånd m.v.?

Mange tak! Er også glad for den... Hihi ja, mere er der jo ikke at gøre ved det, sådan lige nu og her.... :)

Tak :) Mine gaveæskerne er hjemmelavede helt fra bunden... :) Har også tidligere i tråden lagt en vejledning op til at folde dem... :)

0

LÆkre sko! Jeg kan godt forstå du har svært ved at beslutte dig, jeg synes jo at alle fire par er flotte! :)

JAAAhh jeg synes simpelthen også de er så fine alle sammen... Må få besluttet mig når de kommer.... Nu går det altså ikke jeg køber flere par... ;) hihi

De røde er da for smukke og er vild med den effekt det giver til kjolen :-)

Ja synes også det er lidt fint med en farve på skoene... :)

0

Annonce ♥