Guest MissJen

Gravid ?

13 indlæg i dette emne

Årh der går så mange følelser igennem mig ... I går fandt jeg ud af jeg er gravid :) selvfølgelig super glad ! D er stadig ret nyt og der kan jo ske så meget .. Men hvis det går som det skal - er jeg 6,5 mdr henne den dag jeg skal giftes .... Nogen der har erfaringer med at være så gravid den dag de skal giftes. ???

Det eneste jeg er bekymrede for er at jeg er for belastede af graviditeten til brylluppet ... :/

Derudover er det jo også starten af august jeg skal giftes - så nok pænt varmt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Graviditeter er jo meget forskellige, nogen er utroligt belastet og andre har det helt normalt bare med mave på so to speak...

Måske er det en ide ikke at lægge et alt for hårdt tidsprogram på dagen og gerne med et sted hvor du lige kan tage en pause og ligge ned imellem de forskellige ting. Jeg har været til bryllup hvor bruden var i 5 måned med tvillinger og hun klarede det med bravur, de havde planlagt dagen så hun ikke blev overbelastet, alt ansvar uddelegeret så hun ikke blev stresset og hun var utrolig smuk

0

Del dette indlæg

Jeg havde selv en super graviditet, så jeg ville sagtens have kunne klaret det. Men tænker på, hvad det er du vil have på din bryllupsdag?! Hvis du godt kan affinde dig med, at det bliver stille og roligt og du nok ikke kan tage de vilde danse, så tror jeg godt, at det kan lade sig gøre. MEN på den anden side, hvis du får en meget slem bækkenløsning, så er det måske knap så sjovt.

Hmm... Jeg ved ikke, hvad jeg havde gjort. :blush:

0

Del dette indlæg

Først, STORT tillykke med graviditeten! Håber alt forløber lige som det skal.. :loveshower:

Jeg har altid sagt til min kommende mand, at når vi skulle giftes, så ville jeg ikke være gravid, da jeg vil have et brag af en fest med drinks, sjov og ballade og dans natten lang.. Hvilket jeg ikke forbinder med en graviditet :wink: Selvfølgelig kan man have det sjovt mens man venter på baby, men som Wetlesen siger, så ved man ikke om der tilkommer en slem bækkenløsning, så man intet kan.. Det er jo i sidste ende op til dig og hvilke tanker du har gjort dig om jeres store dag - stille og rolig, eller vild og voldsom fest :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TILLYKKE!

Ligesom Pille vil jeg gerne have et brag af en fest, så graviditet er for mig ikke en mulighed. Eller, alt er jo relativt, men som udgangspunkt, ville jeg være ked af det. Vores teori omkring er allerede blevet testet, da jeg for en uges tid siden fandt ud af, at jeg er gravid med termin i september, hvor vi skulle giftes. Vi har valgt at udskyde brylluppet på ubestemt tid, da jeg ikke vil smide 80.000 efter en fest, jeg risikerer ikke at kunne nyde. Jeg er selvfølgelig også en del mere gravid i september end du er til dit bryllup, så det er jo en smagssag. Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er, at det er DIN beslutning (og din mands, selvfølgelig) og at uanset, hvad du beslutter, så er det okay! Tal med din kæreste og træf en beslutning og så gør det. Uanset hvad alle andre måtte sige. Jeres bryllup, jeres budget, jeres barn, jeres beslutning.

Vi døjer så lidt med nu, at alle gerne vil snakke bryllup. Jeg er kun i 8. uge, så vi venter en måned mere med at sige noget til vennerne (vores forældre ved det). Det er svært at tale bryllup med folk, når vi ved, det er aflyst. Har øvet mig en del i at tale udenom her på det sidste:-)

Jeg ønsker jer mange, mange gange tillykke med den bette og held og lykke med det hele. Kan være vi ses på babyklar.dk:-)

0

Del dette indlæg

Mange tak for alle svarene :)

Det anden gang vi skal have - første gang var der ikke nogen problemer (.7-9-13 med den her) ...

Men det er jo ikke sikkert de er ens man må bare håbe :)

Jeg synes den er svær - da det for min side ikke bliver ren druk fest .. Da jeg ikke selv er til det :)

Men på den anden side ved man bare ikke noget med bækkenløsninger de kam komme sent i graviditeten ..

Når det så er sagt er det jo hellere ikke en sygdom at være gravid ! :)

Men det hele er ret nyt...

Måske man bare skulle få det bedste ud af det :) begge ting er jo super dejlige ting :)

0

Del dette indlæg

Kæmpe tillykke med baby i maven

Jeg er selv gravid og skal giftes..

Har det som dig, mit behov for at drikke og hoppe rundt er der slet ikke og ville det heller ikke være hvis jeg ikke var gravid. Kan sagtens have et brag af en fest uden indtag af alkohol men selvfølgelig med..

Jeg er også 2. gangs gravid og min første graviditet var ikke sjov MEN det skræmmer mig ikke...

En god pude, stol og indlagte pauser så er jeg slet ikke i tvivl om at jeg får mit drømme bryllup ❤

Går det helt galt som i at jeg ikke kan stå, gå eller sidde så må vi aflyse/udskyde men som udgangspunkt tror jeg på vi får den fest vi ønsker.

Mit største problem er kjole!!

Held og lykke med det hele

Redigeret af Eskehøj
0

Del dette indlæg

TILLYKKE!

Ligesom Pille vil jeg gerne have et brag af en fest, så graviditet er for mig ikke en mulighed.

Er det ikke lige omvendt. At bryllup/bryllupsfest ikke er en mulighed for dig hvis du er gravid/højgravid. :lol: En graviditet/ et barn er ikke noget man kan planlægge eller bestille på samme måde som med et bryllup og noget meget større end et bryllup .:) Tror som andre også siger det at det kommer meget an på en selv og hvordan man har det med det. Jeg har da oplevet højgravide brude som har klaret det fint men også nogle hvor man kunne se at det ikke lige var sagen. At alle så havde en god dag er noget andet. Det kan nok være særligt svært at vurdere når/hvis det er første gang men det er et individuelt valg om man vil skyde bryllupsfesten eller køre igennem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TILLYKKE!

Ligesom Pille vil jeg gerne have et brag af en fest, så graviditet er for mig ikke en mulighed.

Er det ikke lige omvendt. At bryllup/bryllupsfest ikke er en mulighed for dig hvis du er gravid/højgravid. :lol: En graviditet/ et barn er ikke noget man kan planlægge eller bestille på samme måde som med et bryllup og noget meget større end et bryllup . :) Tror som andre også siger det at det kommer meget an på en selv og hvordan man har det med det. Jeg har da oplevet højgravide brude som har klaret det fint men også nogle hvor man kunne se at det ikke lige var sagen. At alle så havde en god dag er noget andet. Det kan nok være særligt svært at vurdere når/hvis det er første gang men det er et individuelt valg om man vil skyde bryllupsfesten eller køre igennem.

Det er lige præcis det, jeg skriver. At graviditet i forbindelse med en bryllupsfest ikke er en mulighed for mig. Og vi har netop valgt at udskyde vores bryllup, da både bryllup og barn fortjener vores fulde opmærksomhed, hvilket kan være svært, når fødsels og bryllup ligger i samme måned. Som du selv nævner, kan et bryllup planlægges, men det kan en baby ikke, så derfor får brylluppet lov til at vente lidt.

Min pointe med indlægget var mest af alt, at det er 100% op til én selv, hvad der føles rigtigt, og at uanset hvad man bestemmer sig for, så er det okay. Når det gælder bryllup, har jeg erfaret, at der findes hundrede forskellige meninger i ens omgangskreds. Derfor har det hjulpet mig at huske at holde fast i, at de beslutninger man træffer, er okay at træffe, da det er ens bryllup og ikke alle andres. Så min pointe er stadig, at man skal gøre det, der føles rigtigt. At vi har valgt at skyde vores bryllups var blot ment som et eksempel på, at vi gør det, vi fandt bedst for os selv.

Redigeret af majageerth
0

Del dette indlæg

Den er lidt svær. Du må mærke efter hvad du har det bedst med!

Her vill jeg aldrig planlægge bryllup hvis jeg vidste jeg var gravid, men har også to svære graviditeter bag mig, hvor jeg pga svimmelhed og besvimelser har været sygemeldt fra ca uge 22-24 begge gange.

Hvis du havde det godt i første graviditet, kan du vel også gennemføre et bryllup i denne graviditet?

5-6 mdr føler man sig som regel stadig smuk uden alt for meget vand i kroppen og hidsige plukveer?

Mærk efter og tá en god snak med manden.

Og hey, tillykke med kommende bebs!! ❤

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest stort tillykke.

Som andre også har skrevet, så er graviditeter vidt forskellige. Jeg var f.eks ikke særlig stor lignede i 9. måned en der var 6-7 måneder henne (fik jeg rigtig tit at vide)

Men jeg havde det pragtfuldt. Dog vil jeg sige, at maven fungerede lidt som en ovn, så jeg var SÅÅÅ varm. En let kjole i ikke alt for mange lag er afgjort at anbefale.

Tag dig tid til at mærke efter, hvordan du vil have det med at være gravid til brylluppet. Det er selvfølgelig svært at forestille sig. Se tiden lidt an, mærk hvad graviditeten gør ved dig. Og kan du mærke, at det ikke går....ja så må I jo udskyde brylluppet. Og hvad så hvis det sker? I får en af de største gaver her i livet, tro mig det kompenserer for hvad som helst :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer