kunak30

Manglende svar på invitationen

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi oplevede at flere bare tog det for givet at selvfølgelig kom de. Havde de måske også sagt inden vi sendte invitationer ud - men de havde ikke svaret på indbydelsen. Vi kontaktede dem bare og det var intet problem i ;) Nogle havde også bare haft travlt og misset su. fristen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mange, men de kan jo nå og svare i dag.

Vi havde et par, der ikke fik svaret. Gav dem et par dage og ringede så, og spurgte om vi så hinanden til bryllup den 24 maj? :lol:

De havde glemt tidsfristen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skrev til min onkel dagen efter su, da han ikke havde svaret. Han havde svedt det ud. Så det kan jo ske, bare træls man skal rykke,

Min h2b fætter troede de havde meldt det ud da de fik invitationen. Ja mange mærkelige tilbage vendinger når man rykker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi står med to der ikke har svaret, vi har dog skrevet til det ene par på nettet. De har set beskeden men intet svar, så det vil vi ikke gøre mere ud af. Tænker hvis folk ikke kan svare på en invitation, så er det deres eget problem.

Selvfølgelig hvis man snakker om 15 personer der ikke har svaret, så kan man jo godt give et kald, men personligt vil jeg selv blive irriteret, hvis det drejede sig om så mange gæster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gift for snart 4 år siden, der var der også nogle enkelte som ikke havde givet besked på s.u datoen (deri blandt mine forældre, de er skilt dog med nye partnere. Mine forældre har altid kørt et meget underligt til hinanden, enten hader de hinanden, eller også er de enige :s, anyway ingen af dem kom så til min bryllup, men den lange historie vil jeg forskåne jer for)

Men til dem der ikke havde givet besked sendte jeg bare en mail ud, hvori jeg venligt spurgte om jeg kunne forvente at se dem til brylluppet, og i de fleste tilfælde var det en forglemmelse :)

- Ja det er irriterende/trættende når man skal rykke folk for et svar, da det jo burde være nemt at svare enten ja eller nej til om man kan komme og når man tænker på at de inviterede ihvertfald har haft 1 måneds tid (måske mere) til at finde ud af om de ønsker at komme, så kan jeg ikke lade være med at tænke at det er en anelse respektløst overfor brudeparret slet ikke og give lyd

- Jeg ved godt at det er hvad der kan ske og det er ikke for at lyde som den sure kælling .. Men min erfaring er bare, at med visse personer der skal man nok forvente at de ''glemmer'' at give besked, måske nok fordi (ja det er måske grimt sagt) de venter på noget bedre skal dukker op, og derfor udsætter det lidt med at svare (det er selvfølgelig kun en gisning, men stadig kan man ikke lade være med at tænke det, især ikke hvis man i forevejen har nogen lidt besværlige familiemedlemmer som ofte kører lidt deres eget løb)

Men send enten en mail eller sms, ud og spørg venligt om det er en forglemmelse de endnu ikke har svaret, og at I da håber at se dem til jeres bryllup?
- hvis de så stadig vælger ikke at reagere på det, så betragt det som at de ikke kommer, og møder de så op alligevel fordi de regnede med at det var en selvfølge I vidste de kom, tjaa så er det bare ærgerligt ..
-Hvis man regnede udfra selvfølge at folk kom, så var der jo ingen grund til en s.u dato ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kan godt blive lidt provokeret over sådan noget. Syntes det er SÅ uhøfligt. kunne godt finde på at sende en mail eller sms rundt hvor jeg skriver, efter som jeg ikke har hørt fra jer går jeg ud fra at i IKKE kommer til vores bryllup. Det er måske lidt dårlig stil, men helt ærlig det mere dårlig stil ikke at give besked om man kommer eller ej, Man kunne jo også når man får invitationen med det samme ringe og sige om man kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jeg nok lidt hård, men synes ikke at det er min opgave, at ringe rundt efter deadline og spørge om folk kommer. Hvis folk ikke har svaret, så er der ingen plads til dem til middagen. Ved godt at det er kællingeagtigt, men der er en grund til, at der er en deadline.

Som Rose skriver, hvorfor ikke bare give svar med det samme, så man husker det, i stedet for at udskyde det, Det er virkelig dårlig stil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der kan være mange grunde til folk ikke svaret til S.U. forglemmelse, tror de har givet besked eller venter på noget bedre dukker op.

Har selv en bror som ALDRIG svarer til S.U ikke fordi han ikke er interesseret men fordi han tænker der er lang tid til S.U og så glemmer han alt om det bagefter (man burde tro han lærer af fejltagelse).

Familie medlemmer har flere gange skrevet til mig for at høre om jeg vidste om min bror kom til deres fest, fatter så ikke hvorfor de kontakter mig frem for ham eller mine forældre. ....

Jeg har fået en besked fra en veninde som takker for invitation. Hun glæder sig til brylluppet og rengner med at være i DK den dag, øh er det et ja? og hvad menes med REGNER med at være i DK... læser det som om hun gerne vil komme hvis hun er i Danmark, men det kan jeg ikke bruge til så mege. Hvis hun skulle giftes ville jeg sørge for at være i det land hun skulle giftes i.

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg nok lidt hård, men synes ikke at det er min opgave, at ringe rundt efter deadline og spørge om folk kommer. Hvis folk ikke har svaret, så er der ingen plads til dem til middagen. Ved godt at det er kællingeagtigt, men der er en grund til, at der er en deadline.

Som Rose skriver, hvorfor ikke bare give svar med det samme, så man husker det, i stedet for at udskyde det, Det er virkelig dårlig stil.

Jeg synes nu ikke ligefrem det er kællingeagtigt, men ser dog anderledes på det. Vi inviterer, fordi vi rigtig gerne vil se disse mennesker til vores bryllup, og fordi de vil være medvirkende til det for os perfekte bryllup. Jeg ville aldrig risikere at nogen ikke kom med, fordi de ikke huskede at svare indenfor SU fristen.

Jeg er enig med Kiranha i, at mange tænker "der er lang tid til" - og så kommer datoen alligevel før man aner det.

Jeg ville også vente 2-3 dage og så venligt spørge, om de kommer til brylluppet. Synes ikke man kan tillade sig at rykke for svar før svar-datoen er slut...

Men 15 gæster, det er mange! Synes egentlig det er lidt dårligt :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der kan være mange grunde til folk ikke svaret til S.U. forglemmelse, tror de har givet besked eller venter på noget bedre dukker op.

Har selv en bror som ALDRIG svarer til S.U ikke fordi han ikke er interesseret men fordi han tænker der er lang tid til S.U og så glemmer han alt om det bagefter (man burde tro han lærer af fejltagelse).

Jeg har det faktisk fuldstændigt fuldstændigt som din bror! Tænker at det vil jeg da enormt gerne, skriver det i kalenderen, så jeg kan huske og ønske fri, og glemmer så alt om det. Det er ikke af ond vilje, og bestemt ikke fordi jeg tænker at der sikker kommer noget bedre lige om lidt. Det er ren og skær forglemmelse.

Det er måske også værd at huske inden at man hidser sig op til et zilla-anfald af de større, at det kan jo være at folk har glemt SU-datoen, det er efter min oplevelse en ret normal ting at glemme. Bare fordi ens bryllup er årets vigtigste begivenhed for en selv, så er det jo ikke nødvendigvis det vigtigste for andre.

Personligt ville jeg på ingen måde blive fornærmet over det, men skrive en sms/facebook besked og venligt minde folk om det. Det er jo ikke engang fordi man behøver ringe nu til dags. Jeg må indrømme, at jeg har været lidt overrasket over, at der er så mange herinde, der anser det som værende så stort et problem, at folk ikke overholder SU datoen. Selvfølgelig kan det være mildt irriterende at skulle kontakte folk, men jeg synes det er at blæse problemet voldsomt ud af proportion, når man tolker, at det er fordi folk ikke ønsker at komme eller bare venter på noget bedre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer