JorbærMarie

når farmor dør :'(

21 indlæg i dette emne

Hej alle derude

Det er sådan at jeg mistede min farmor natten til fredag, kun 5 uger før mit og kærestens bryllup. Hele familien er i sorg, og jeg har mistet en stor del af lysten til at planlægge den sidste del af brylluppet, som ellers var noget af det jeg havde glædet mig mest til at planlægge. Sorgen i familien kan jeg ikke gøre så meget ved, det er kun tiden der hjælper der, men jeg er sikker på at jeg vil få noget af min lyst igen, hvis jeg kan lave et eller andet for at mindes min farmor + at det vil betyde så meget for min far og farfar. Nu er problemet der, jeg ved ikke hvordan jeg skal mindes hende. Jeg kan ikke rigtig ligge min buket på hendes grav samme dag, da hun bliver begravet langt væk fra vielsen og festen. Og det skal gerne være noget der ikke får min far, farfar eller resten af min fars familie til at græde, og vi er alle lette til tåre i den del af familien. Har i nogle ideér? for jeg har kun en, og det er at lave et bordkort til min farmor, og sætte det med min farfars plads, men jeg er bange for at det bliver for meget for ham.

undskyld hvis det hele er lidt kludret, men det er mit hoved også for tiden.

Knus en brud der synes at det er vidt uretfærdigt, at hendes farmor ikke kan komme med til hendes bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Kondolere....

Nu har jeg desværre mistet begge mine bedstemødre (og min morfar) og da de har været en stor del af mit liv så skal de naturligvis også være en del af mit bryllup selvom det kun var min mormor der nåede at møde gommen, jeg skal have deres gamle forlovelsesbilleder (det var dengang man ikke måtte sove sammen før ægteskabet) i min buket og så skal alle vores 4 bedsteforældrepars bryllupsbilleder stå i sølvrammer sammen med vores gæstebog.

Kniv og kagespaden der skal bruges til bryllupskagen er arvestykker som I sin tid blev brugt til min mormor og morfars bryllup og som jeg håber kan gå i arv hvis vi engang får børn

0

Del dette indlæg

Åhh nej hvor er det forfærdeligt :( Kan godt forstå du har det svært. Men du får en dejlig dag og du skal bare give dig selv plads til at mindes hende, som du finder passende.

Medaljon i brudebuket er en god ide. Din brudebuket kunne du lægge på hendes grav dagen efter... Dagen efter vores bryllup tager jeg min farmor med til den kirke, hvor min farfar er begravet og så ligger jeg min buket ved hans grav. Så har vi også bedre tid til at gøre det. Jeg har sagt det til hende og hun er meget glad for det.

0

Del dette indlæg

Jeg skal personligt bærer tre medaljoner i min buket.. En for min mormor som vi mistede i 2007, en for min farmor som vi mistede i 1990 og en for min svigerfar som vi mistede i 2011.. Jeg ville gerne have gjort mere, men min h2b er bange for at han vil blive for ked af det den dag...

Kondolere og sender en masse virtuelle kram... :bearhug::bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg

kondolerer

Jeg vil bære en medaljon der er viklet rundt om buketten hvor der vil være billeder af mine svigerforældre og min højt elsket farfar som jeg mistede for fire år siden, og savner hver eneste dag.

Jeg vil derefter lægge min buket hos mine svigerforældre dagen efter

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min far døde pludseligt, jeg og familien er i dyb sorg, og jeg har det lidt ligesom dig at jeg ikke rigtig har lyst til at planlægge mit bryllup da han virkelig kommer til at mangle! :'-(. Men jeg har valgt at holde en lille tale til ham, og lægge min brudebuket på hans grav <3

0

Del dette indlæg

Kondolerer :bearhug:

Jeg mistede min mormor i 2000 og jeg savner hende frygtelig meget. På vores bryllupsdag vil jeg have en medaljon i min buket med bryllupsbilledet af min mormor og morfar, min morfar lever stadig, men han kan ikke være med til brylluppet pga. helbredet. Jeg havde også tænkt på et billede af min mormor på bordet, men det vil være for hårdt for min mor og hun skal ikke sidde og tude en hel aften.

Måske du kunne nævne i forbindelse med din tale eller andet at din farmor er med jer på en eller anden måde? Og dagen efter kunne du lægge buketten på hendes gravsted?

0

Del dette indlæg

Først og fremmest kondolerer jeg. Det er super at miste en bedsteforælder. Vi havde det tæt inde på livet i januar, da min H2B ret pludseligt mistede sin mormor. Vi havde det begge ret hårdt i månederne efter, selvom det selvfølgelig var hårdest for ham.

Jeg mistede min mormor, da jeg var 14, og jeg savner hende stadig. Vi skal synge en salme til vielsen, som vi også sang til hendes begravelse, det var hendes yndlingssalme og har i mange år også været min.

Jeg regner ikke med at have medaljoner i min buket, eller lægge buketten på nogens grav, men på den her måde, så er min mormor med i mit hjerte.

0

Del dette indlæg

Min far døde for tre år siden, og vi gør ikke noget specielt for at ære eller huske ham.

Vi har dog valgt en tradition som virker til at være blevet et underholdningsmoment, eller bare noget smukt noget.... Men faktisk er det at sende en rispapirslanterne op, som f.eks. normalt bruges for at minde afdøde mennesker. Tanken er at man sender sine tanker, taler og lidt af sig selv op med ballonen, til dem man holder af, som ikke er her mere.

Derfor bliver der sendt 4 afsted til vores bryllup, som en del af dem vi savner. Min mormor som døde da jeg var ganske lille, min far som døde som 49 årig af kræft, min fætters kusine som døde da hun var kun 19 år gammel af kræft, samt min kærestes "sted bror"(plejebarn) som begik selvmord som 21årig.

Vi havde overvejet billeder osv. men det bliver nok ikke til noget. Specielt de tre sidste dødsfald som alle var unge mennesker, sætter helt klart nogle tanker og følelser igang, specielt hos forældrene til dem (Også til min far), og der vil jeg hellere at fremfor der står et billede konstat, så får de tankerne om aftenen når vi sender dem op til dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for de mange forslag. øv hvor er det trist at vi er så mange der magler nogen :(

Jeg havde ikke tænkt at jeg skulle beholde min buket, da det med tørred blomster ikke lige er mig. Så det er jo helt fint at ligge den ved hendes grav. Og jeg tror at jeg vil tage min farfar med derhen, det vil sikkert betyde meget for ham.

Jeg er helt 100 på at jeg ikke kan nævne hende i en tale uden at jeg begynder at tude, og det vil jeg helst ikke. Men måske behøver jeg ikke at gøre mere end at ligge min buket hos hende, da jeg vil mindes hende for min skyld, og ikke for alle andres.

0

Del dette indlæg

Mange tak for de mange forslag. øv hvor er det trist at vi er så mange der magler nogen :(

Jeg havde ikke tænkt at jeg skulle beholde min buket, da det med tørred blomster ikke lige er mig. Så det er jo helt fint at ligge den ved hendes grav. Og jeg tror at jeg vil tage min farfar med derhen, det vil sikkert betyde meget for ham.

Jeg er helt 100 på at jeg ikke kan nævne hende i en tale uden at jeg begynder at tude, og det vil jeg helst ikke. Men måske behøver jeg ikke at gøre mere end at ligge min buket hos hende, da jeg vil mindes hende for min skyld, og ikke for alle andres.

Det synes jeg er en rigtig god ide - især også at tage din farfar med :) Du skal netop kun gøre det, som du har det godt med... Hvis du gør mere kommer det til at virke forkert

0

Del dette indlæg

Mich & jeg har aftalt at vi sætter et skilt op.
Enten dette:
http://www.etsy.com/listing/158086802/we-know-you-would-be-here-today-if

eller

http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c8/f6/4f/c8f64fdb87e33356577bb6f4b37483de.jpg

eller

http://offbeatbride.com/2013/03/saved-seat-memorial

For vi vil ikke kunne medtage de savnede på anden vis, uden begge at stortude! <3

Redigeret af Nina4
0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg er lidt i samme situation.

Min moster døde efter 2 ugers kræftsygdom kun 49 år gammel. (min mor døde så også af kræft da hun var 32)

Hun døde lige efter påske, og vi havde netop ikke sendt invitationer ud fordi at vi lige fik at vide at hun var syg da vi havde trykt dem, så til begravelsen fik hun et brev fra mig og sin invitation med i kisten.

Da jeg fortalte min mormor det lige efter begravelsen begyndte hun også at græde, men på en god måde, så min moster kunne være med til brylluppet.

Nu bliver min mors grav så ændret og hende og min moster får et fælles gravsted, og selvom det er meget langt fra vores bryllup vil jeg havde min brudebuket derhen efter vielsen. (bliver nok at mormor og morfar tager den med hjem)

Udover det har jeg lånt en medaljon af min svigermor hvor man kan sætte to billeder ind i og der skal så være et af min mor og et af min moster, så de også er med til vores bryllup.

Håber du evt. kan bruge nogle ideerne, og jeg kondolere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha stakkels jer. Det gør så ondt at miste og at ens kære ikke længere er en del af nutid og fremtid. Jeg kondolerer og håber at i alligevel finder energi til at fejre.

Et kram herfra

0

Del dette indlæg

Jeg synes godt nok at den der er fin, og har vi også besluttet at tage med i vores bryllup på den ene eller anden måde.

Ja, den er yndefuld og signalerer samtidig overskud til tanke de dem der ikke kunne være her :)

0

Del dette indlæg

Kondolere

Jeg mistede min mor den 10 jan 2014 - jeg ændrede ALT min mor og jeg havde planlagt (efter aftale med gommen), gennemførte bryllup den 10 maj..

Bryllupsdatoen var valgt inden, min mors bortgang.

Jeg havde fundet min mors bryllupsbillede frem (smiler - fra 1962, fin strutkjole) - kæresten gav en kopi af biledet til blomsterhandleren, som dannede næsten en kopi af hendes buket (det anede jeg ikke)

Stillede min mors billede sammen med billederne af min mormor og kærstens mormor / morfar - printede et kort som jeg satte i tilsvarende ramme, hvorpå der stod, at hvis ikke himlen havde været så langt borte, vidste jeg de ville have været hos mig / os på denne dag...

Når din famile græder, er det ikke af sorg, men af glæde over de har kendt et vidunderligt menneske, som er gået bort...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mistede mine forældre hhv. da jeg var 20 og 30 år og min kæreste har kun hans mor tilbage. Selvom det ikke er "ny" sorg - så vil jeg/vi gerne mindes vores kære, som ikke kunne være tilstede, men som forhåbentlig kan "se", hvor lykkelige vi er på den dag.

Jeg har fundet dette billede i Pinterest, som jeg pønser på at lade mig inspirere af.

post-70715-0-32532000-1401792409_thumb.j

post-70715-0-32532000-1401792409_thumb.j

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer