Shii

Bryllup i Holland - OK - 30 August 2014 - FANTASTISK nyhed!

57 indlæg i dette emne

Præsentation:
Jeg er Kristina, jeg er 29 år og skal giftes med min kæreste, Olivier. Vi har 4 års dag, dagen før vores bryllup d. 29 august 2014. :7himmel: !

Budget: 90-100.000 kr alt inkl.


Dato: 30 August 2014, kl. 13:00 :loveshower:

Dato for juridisk giftemål: 28. august 2014, kl. 9:30

Antal gæster: 77, hvoraf 49 har takket ja til middagen!

Sted: Hotel Restaurant Huis te Zaanen

Kirken: Onze Lieve Vrouw Geboorte, Katolsk kirke.

Invitationerne: Vi bliver 49 til middag, omkring 65 til reception, og omkring 70 til festen om aftenen.

Brudens tøj: Drømmekjolen ER fundet og købt!

Skoene er fundet! Fantastiske!

Gommens tøj: Jakkesættet er købt! SMUKT! Nu har han også sko! (Dog ikke perfekte!)

Gæstebog: Købt!

Brudepiger: Tvillingesøster, Gitte samt svigerinde Merel.

Blomsterpige: Guddatter, Camille :loveshower:

Fotograf: Wim

Bryllupskage: Jessica Westerneng (Nu også med caketopper!)

Nye ringe!

DIY projekter:
Bordkort - Bestilt, manila tags!

Hvem er hvem?

Menukort - Købt rammerne, nu mangler vi bare papir og selve designet! Rammerne er malet, og jeg er begyndt at lave de små hjerter som skal limes på!

Takkeposer - Færdige!

Sukkerknalder

Diverse pynt! - Er igang med at lave poms ud af crepe papir; Det er sjovt!

Fotovæg - In the making! Stol købt!

More to come!

Redigeret af Shii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Invitationerne: :loveshower:
Vi har sendt invitationerne ud, SU senest d. 21 juli. Glæder mig til at høre svar fra folk!

Jeg vil have lavet et "praktisk ark", som er blevet sendt til alle danskerne.

Den skal indeholde oplysninger om:

Nyt sygesikringskort i forbindelse med udlandsrejse

Hotel - overnatningsmuligheder

Rejsemuligheder

Redigeret af Shii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Location, location, location:



Så har vi fået det første tilbud fra hotellet. Med det indhold vi gerne ville have.



Fri drikkelse (vi har besluttet selv at stå for vin, som er det eneste der ikke er med i prisen).


Buffet, bestående af skinke og 4 forskellige slags kartofler, samt salatbar.


Børnebuffet - Alternativ buffet til kræsen pinde (Min lillebror er autist og det er egentlig mest hensyn til ham)


Vegansk buffet (H2Bs bror er veganer, det samme er hans kæreste)


8 hotelværelser i 2 overnatninger.



Pris for 66 voksne og 15 børn:


37.000 kr



Det synes jeg er rigtig billigt! Nu skal vi lige forhandle de sidste ting på plads, men synes næsten allerede det er et ja!



JA JA JA til hotellet! Patrick, vores søde hotelejer, er simpelthen fantastisk. Han lukket hotellets restaurant så vi kan holde reception derinde :loveshower:



Redigeret af Shii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Invitationerne: :loveshower:

Vi har sendt Save the date ud, så folk kender datoen.

De rigtige invitationer bliver sendt ud i næste uge, men jeg kan stadig ikke beslutte mig for teksten.

De hollandske skal blive på hollandsk, de danske på danske.

Jeg vil have lavet et "praktisk ark", som skal sendes med ud til alle danskere.

Den skal indeholde oplysninger om:

Nyt sygesikringskort i forbindelse med udlandsrejse

Hotel - overnatningsmuligheder

Flyselskaber

Seværdigheder i området

Hvad mere synes I, at vi skal oplyse dem om i forbindelse med turen, som er ikke er informeret om i invitationen normalt?

Da vores bryllup også kræver en god del oplysninger og en flyrejse forstår jeg udemærket det at skulle tilføje et infoark.

Vi valgte at give oplysninger om mulige lufthavne (der er 3 mulige i forhold til vores lokation), mulige flyselskaber, transportmuligheder fra lufthavn til lokation (bil/tog) og ruteplanen, så vores gæster kan finde vores lille oase. Desuden har jeg åbnet op for at formidle kontakt mellem vores gæster, hvis der er nogen der ønsker at dele deres lejebil med andre.

Og - selvfølgelig velkommen til dig her på BK. Hellere sent end aldrig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitationerne: :loveshower:

Vi har sendt Save the date ud, så folk kender datoen.

De rigtige invitationer bliver sendt ud i næste uge, men jeg kan stadig ikke beslutte mig for teksten.

De hollandske skal blive på hollandsk, de danske på danske.

Jeg vil have lavet et "praktisk ark", som skal sendes med ud til alle danskere.

Den skal indeholde oplysninger om:

Nyt sygesikringskort i forbindelse med udlandsrejse

Hotel - overnatningsmuligheder

Flyselskaber

Seværdigheder i området

Hvad mere synes I, at vi skal oplyse dem om i forbindelse med turen, som er ikke er informeret om i invitationen normalt?

Da vores bryllup også kræver en god del oplysninger og en flyrejse forstår jeg udemærket det at skulle tilføje et infoark.

Vi valgte at give oplysninger om mulige lufthavne (der er 3 mulige i forhold til vores lokation), mulige flyselskaber, transportmuligheder fra lufthavn til lokation (bil/tog) og ruteplanen, så vores gæster kan finde vores lille oase. Desuden har jeg åbnet op for at formidle kontakt mellem vores gæster, hvis der er nogen der ønsker at dele deres lejebil med andre.

Og - selvfølgelig velkommen til dig her på BK. Hellere sent end aldrig...

Super god idé med det med at forsøge at arrangere at de kan have muligheder for at følges ad.

Vi har kun en lufthavn i nærheden, Amsterdam. Så egentlig kunne jeg sagtens nøjes med bare at oplyse det, men hygger mig jo med at finde priser osv. og anbefale hvor det er billigst og nemmest. Dog ser det ud som om der bare ikke er et billigt alternativ desværre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med din planlægningstråd!

Jeg har boet et år i Rotterdam, så jeg synes (af mærkelige årsager hihi), at det bliver super spændende at følge med! :)

Jeg tror egentlig også, at det altid er billigst at flyve til Amsterdam. Det var i hvert fald min erfaring, da jeg boede i R'dam. Og fra Billund var der ikke rigtig andre muligheder dengang end KLM. Fra KBH er der vist Norweigian?

Men ja, god ide, om folk kan rejse sammen og booke hotel samme sted! Og kunne være fedt, at de fik en tur ud af det :) Nogle kunne måske også køre derned? Det tager jo ikke så lang tid :)

EDIT: psssst! Hvornår må vi se et billede af drømmekjolen????? :)

Ja, KLM flyver fra Aalborg og Billund som de eneste, ellers skal man over KBH og skift eog det vil man faktisk spare 200 kr på, men tilgengæld så bruge 3 timer ekstra :shooter:

Og eftersom min familie er fra Århus, så bliver det nok Billund de rejser fra!

Og jeg har sat et link ind til tråden hvor jeg viste min kjole :c166::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I dag har jeg besluttet mig for hvem der skal lave mit make up.

Så nu er make-up dame booket!

Hun kom og lavede prøve make-up på mig, og samtidig lavede hun en workshop, hun havde en hjælper med som så hjalp de tre jeg havde inviteret med at ordne deres make up.

Det var så muligt at købe de produkter de brugte osv. Jeg endte med at købe nyt make up for 43 euro :loveshower: Og da jeg så havde færdig bestilt, fik jeg et gavekort på 45 euro, så jeg fik lige dobbelt op, og kunne så købe endnu mere! Så fik lige en parfume med i købet :loveshower: NU er jeg da helt bryllups klar!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fotograf:



Vores kammerat Wim har lovet at tage billeder. Han er ved at uddanne sig til fotograf, og vil derfor rigtig gerne have erfaringen, og han skal bruge et lidt mere udfordrende projekt, og eneste krav han har er at han må bruge billederne til sin opgave. Og det er helt i orden med os! Derudover har vi lovet at sørge for overnatning, samt benzinpenge, han bor ret langt væk. Alt i alt kommer det til at koste os måske 2500 kr. Og så har vi fotograf hele dagen, plus han kommer dagen før, hvor han får lov at tage billeder af bordopdækning osv. Derudover er han der hele søndag, fordi vi gerne ville have taget billeder sammen med vores hunde, er det bedst at gøre det dagen efter :loveshower:


Jeg er ved at lave en liste over de ting vi gerne vil have billeder af, for at give ham en idé.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu starter min panik; Jeg vil gerne have alt færdigt NU!

Jeg vil gerne have arrangeret alle de små ting. Så jeg har indkaldt til krisemøde i aften, hvor vi så kan beslutte alle de ting vi mangler!

Derudover har jeg endelig fået taget mig sammen til at spørge min stedfar om han vil fører mig op af gulvet :loveshower: Hvordan?

Jeg har trukket den virkelig, virkelig langt, han har faktisk spurgt i månedsvis. Endelig fik jeg fortalt ham at jeg ville gå alene, og egentlig ville jeg måske vente helt til bryllup, men han var faktisk blevet rigtig ked af det.

Så nu har jeg skrevet til ham på facebook:

"Hej Far,

Jeg tænkte på om vi skulle gå en tur sammen d. 30 august?
Venlig hilsen
Din ældste datter"

:loveshower: :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu starter min panik; Jeg vil gerne have alt færdigt NU!

Jeg vil gerne have arrangeret alle de små ting. Så jeg har indkaldt til krisemøde i aften, hvor vi så kan beslutte alle de ting vi mangler!

Derudover har jeg endelig fået taget mig sammen til at spørge min stedfar om han vil fører mig op af gulvet :loveshower: Hvordan?

Jeg har trukket den virkelig, virkelig langt, han har faktisk spurgt i månedsvis. Endelig fik jeg fortalt ham at jeg ville gå alene, og egentlig ville jeg måske vente helt til bryllup, men han var faktisk blevet rigtig ked af det.

Så nu har jeg skrevet til ham på facebook:

"Hej Far,

Jeg tænkte på om vi skulle gå en tur sammen d. 30 august?

Venlig hilsen

Din ældste datter"

:loveshower: :loveshower:

Ej en god måde at spørge på. Den tror jeg da lige jeg låner 😚

Her er det nemlig også min stedfar. Har dog aldrig kaldt ham far og har også haft overvejelserne om at gå alene osv. Men ved det vil betyde meget for ham at jeg spørger. Men har ikke kunnet finde ud af hvordan...

Håber du får en fantastisk dag 😄

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu starter min panik; Jeg vil gerne have alt færdigt NU!

Jeg vil gerne have arrangeret alle de små ting. Så jeg har indkaldt til krisemøde i aften, hvor vi så kan beslutte alle de ting vi mangler!

Derudover har jeg endelig fået taget mig sammen til at spørge min stedfar om han vil fører mig op af gulvet :loveshower: Hvordan?

Jeg har trukket den virkelig, virkelig langt, han har faktisk spurgt i månedsvis. Endelig fik jeg fortalt ham at jeg ville gå alene, og egentlig ville jeg måske vente helt til bryllup, men han var faktisk blevet rigtig ked af det.

Så nu har jeg skrevet til ham på facebook:

"Hej Far,

Jeg tænkte på om vi skulle gå en tur sammen d. 30 august?

Venlig hilsen

Din ældste datter"

:loveshower: :loveshower:

Ej en god måde at spørge på. Den tror jeg da lige jeg låner

Her er det nemlig også min stedfar. Har dog aldrig kaldt ham far og har også haft overvejelserne om at gå alene osv. Men ved det vil betyde meget for ham at jeg spørger. Men har ikke kunnet finde ud af hvordan...

Håber du får en fantastisk dag

Jeg kalder ham faktisk heller ikke far... Men jeg omtaler ham som far, og eftersom min biologiske far er død, så er der ingen tvivl om at det er ham, hvis nogen, der skal fører mig op.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have lavet en slags fotovæg... Og kæresten laver den. Men jeg har lavet første GULDKØB til denne fotovæg!

Prøv lige at tjekke den ud:

2ues60m.jpg

Hvor sej bliver den ikke lige at bruge til billederne? Overvejer om jeg skal have farvet det guldfarvet om til sølv... Men måske guld egentlig er fin nok!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllupskagen!


Så blev bryllupskagen bestilt, og vi har lavet de endelige beslutninger!


Det bliver chokoladekage med banancreme fyld! :loveshower:


Og den bliver SÅ smuk, og vores navne kommer til at stå på den :loveshower:


Hernede er det ikke en tradition at gemme noget af kagen og spise på ens 1 års bryllupsdag, så det fandt kage-damen lidt underligt. Uanset hvordan vi vendte og drejede det ville det bare ikke ende på et godt antal, så vi besluttede at hun laver en ekstra etage på kagen, som hun dog ikke sætter på, men som vi får til at gemme :loveshower:



Kagen er til 70 mennesker og koster ca. 1800 kr. Det synes jeg er billigt sluppet! Derudover laver hun desuden kage til de to veganer som også kommer!


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer