tiggi

Alkoholfri sommerbowle

12 indlæg i dette emne

Hej Folkens.

Vi skal have et par bowler til vores reception, og jeg har et ønske om at de er alkoholfrie, da vi håber på at jeg er gravid til den tid, og at alle gæsterne skal køre bagefter.

Så er der nogen som har nogle opskrifter på noget som kunne være lækkert på en varm sommerdag?

Meget gerne noget som er forholdsvist nemt at lave, men kom endelig med alle bud, bare at de er alkoholfrie.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores reception skal der ud over alm øl og sodavand være 2 drinksdispensere med henholdsvis svigermors hyldeblomstsaft og min egen hjemmelavede lemonade

Vores velkomstdrinks til receptionen er hyldeblomstlikør, bobler og danskvand så der laver vi også nogen alkoholfrie med hyldeblomstsaft i danskvand til dem der ønsker der....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er der nogle opskrifter :loveshower: ved godt det er på alkoholfri drinks, men man kan jo bare omregne så det fylder en bowle

http://www.webopskrifter.dk/124/

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg

Jeg er også gået i tænkeboks med hensyn til alkoholfri drik til receptionen, da jeg på det tidspunkt forhåbentlig ammer, min søster er gravid og der helt sikkert er nogen der skal køre og ikke vil drikke.

Synes nemlig det er lidt synd at når alle andre får lækker asti og velkomstdrinks så kan vi stå der og skåle i cola.. H2B synes sagtens at vi bare kan dikke sodavand, men når man elsker asti og hvidvin og ikke kan drikke det så synes jeg godt at man må få noget mere spændende..

Jeg er ret vild med den der juice og danskvand, det er rimeligt nemt og så skal der ikke så dyre ting til :)

Redigeret af Malle8200
0

Del dette indlæg

Hyldeblomst og danskvand smager fantastisk sammen :loveshower: Den bruger jeg selv ofte som alkoholfri drink i stedet for asti/champagne.

Ja det smager nemlig super godt, og så får man stadig lidt bobler og det ligner vores almindelige velkomstdrinks og smager faktisk også langt hen af vejen ens...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også gået i tænkeboks med hensyn til alkoholfri drik til receptionen, da jeg på det tidspunkt forhåbentlig ammer, min søster er gravid og der helt sikkert er nogen der skal køre og ikke vil drikke.

Synes nemlig det er lidt synd at når alle andre får lækker asti og velkomstdrinks så kan vi stå der og skåle i cola.. H2B synes sagtens at vi bare kan dikke sodavand, men når man elsker asti og hvidvin og ikke kan drikke det så synes jeg godt at man må få noget mere spændende..

Jeg er ret vild med den der juice og danskvand, det er rimeligt nemt og så skal der ikke så dyre ting til :)

Den brugte vi selv som velkomstdrink :) Vi brugte æblejuice og danskvand med citrus, som pynt et jordbær :) Dejlig frisk og ingen gæster, der hellere ville have haft noget andet :)

0

Del dette indlæg

Den brugte vi selv som velkomstdrink :) Vi brugte æblejuice og danskvand med citrus, som pynt et jordbær :) Dejlig frisk og ingen gæster, der hellere ville have haft noget andet :)

Overvejer faktisk at gå i kvickly i morgen også lige prøve det af her i sommervarmen :) nu når den ikke kan stå på kold hvidvin på altanen lige for tiden..

0

Del dette indlæg

Hej Tiggi.

Jeg drikker ikke alkohol hverken til vores bryllup eller almindelige fester. Mit problem plejer at vaere at mange alkohol-frie drinks, som jeg har proevet- er vanvittig soede. Hvis jeg fx. er i byen, og gerne vil have en laekker og flot drink, saa har bartenderen naesten aldrig ret meget fantasi og jeg ender op med en juice med danskvand og granadin eller en almindelig coctail, bare uden alkohol... hvilket goer den alt alt for soed til mig i hvert fald. Her er mine favoritter:

-Vietnamisisk lime/lemonade: "soda chanh" (evt. "soda chanh muoi") Google det og proev dig frem med sukkerindholdet.

-Hjemmelavet is-the, soeg paa nettet... der er super mange laekre opskrifter, hvad enten du er til en the med blaabaer, citron eller noget andet.

-Hyldeblomstdrik og danskvand -en klassiker for mig... det er vildt laekkert og bestemt en favorit...men ogsaa ret fantasi-loest, hvis hele selskabet drikker alkoholiske farvestraalende og pimpede drinks. Men hvis de andre skal have champange... saa er hyldeblomsten bestemt et hit!

-Latin-amerikansk "Aqua Fresca" som er en frugt drink. Hvis du laver den med vandmelon, bliver den super flot, laekker og indbydene, men du kan ogsaa bruge andre frugter.

Hvis du gerne vil have en flot, skvat roed farve i bowlen -den med alkohol eller den uden- saa brug en saft i stedet for granadin -det er saa soedt og fedtet. Fx. solbaersaft.

Det er jo smag og behag, hvad man kan lide... heldigvis... men jeg synes du skal proeve dig lidt frem for at se hvad du er til, test dem derhjemme. Brug google og soeg paa "non alcoholic drink recipe" eller noget lign. Der kommer virkelig meget op! De overstaaende er jo kun mine favoritter.

Godt bryllup:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer