mianne_au

Møde med præsten

24 posts in this topic

Annonce ♥

Det var meningen af vi skulle have haft et møde en måneds tid i forvejen, men grundet, at jeg arbejder godt 100 km fra hjemmet, så blev det først en god uge før brylluppet, da det ikke kunne lade sig gøre at finde en aftale før

0

vi skal mødes i midt/slut august, hvor vi har bryllup 4. oktober, så ca 1,5 mdr før, alt efter hvad der lige kan lade sig gøre, når vi skal lave aftalen (fik bare besked på at ringe i starten af august for at lave en aftale)

0

Vi skal mødes med præsten I aften altså 9 dage inden brylluppet.

0

Annonce ♥

Vi skal vist mødes med præsten ca. 14 dage før, det mener jeg var det hun sagde hun normalt gjorde :)

0

Pas! Jeg har igennem den sidste måned til to, skrevet flere gange til kirken/præsterne men har ikke fået svar...

0

Det er meget normalt, at man mødes i ugen op til. Det skyldes blandt andet, at præsten jo gerne skal kunne skrive en tale ud fra jeres samtale. Men lige så meget, at brudeparret skal kunne huske, hvad de skal gøre hvornår :)

0

Vi var til møde med præsen i tirsdags og skal giftes på lørdag. Så det var i ugen op til.

0

Annonce ♥

Vi var en uge før.

0

altså, nu tænker jeg helt praktisk... Man kan jo ikke lave sine kirkehæfter før man har mødtes med præsten, så får man da travlt, hvis det er ugen op til (hvis man altså laver kirkehæfter)

0

altså, nu tænker jeg helt praktisk... Man kan jo ikke lave sine kirkehæfter før man har mødtes med præsten, så får man da travlt, hvis det er ugen op til (hvis man altså laver kirkehæfter)

Du kan jo have lavet det hele klar, så du bare lige skal kopiere salmerne ind :)

0

Vi skulle 4 dage før brylluppet, hvilket stressede mig helt vildt meget. Så vi har aftalt 1 mdr. inden :)

0

Annonce ♥

Vi mødtes 1,5 mdr før men så igen en uge inden:)

0

Du kan jo have lavet det hele klar, så du bare lige skal kopiere salmerne ind :)

Jeg har allerede lavet en model med salmer, men skal lige have salmerne godkendt af præsten og så være sikker på at selve programmet, jeg har skrevet er rigtigt. Men jeg havde da helt glemt at "indpakningen" osv kan jeg da lave inden :)

0

Vi skal mødes ca. 1-2 uger før vielsen. Det er åbenbart meget normalt :) Troede også først, at det var sådan noget, man gjorde 1-1½ måned før, men kan sagtens se det praktiske i, at det er tættere på, så både vi står mere frisk i hukommelsen for præsten, samt vi kan huske vielsesritualet.

Og som Guldrumble siger, så kan man bare have gjort kirkehæfterne så meget færdige som muligt. Man kan sågar have et eksemplar med at sit kirkehæfte til præsten ved samtalen og så få rettet det sidste til der.

god idé!

0

Vi skal først mødes med vores præst 2 dage før brylluppet. Jeg synes, det er meget sent, men i vores kirke er det åbenbart meget normalt.

Vi har dog allerede fået en masse praktiske informationer og bryllupsritualet tilsendt pr. mail fra præsten og har selv sendt en masse oplysninger og en beskrivelse af os selv til ham, så jeg tager det egentlig meget roligt, nu hvor jeg har vænnet mig til tanken :)

0

Annonce ♥

Vi skal mødes med vores præst imorgen altså to uger før bryllup hvilket er helt perfekt for os

0

Vi tager op og ser en gudstjeneste her et par måneder før og lige får hilst på præsten da vi ikke bor i området. Den egentlige samtale er kun ca en uge før brylluppet

0

Vi skal også først mødes i ugen op til, så alle har det hele i frisk erindring :) Det er rigtig fint synes jeg.

Vi har været oppe og se en gudstjeneste med præsten, da vi ikke kendte ham.

Nu skal han så godt nok på ferie når vi skal vies, så det bliver en anden præst.

Har lige snakket med hende idag, og hun lyder også rigtig sød og holder fast i det vi har aftalt med den anden.

Nu må vi se om vi når op og ser hende også, for hun skal holde ferie i juli :)

0

Annonce ♥

Vi havde først et kort møde med præsten i kirken, hvor vi snakkede om vores ønsker om en udendørs vielse og hvorfor vi ønskede dette. Så skrev præsten en ansøgning til biskoppen, hvor vi skulle vedhæfte en masse praktiske oplysninger. Så havde vi et kort "møde" med præsten i Netto :tunge:, hvor han fortalte, at ansøgningen var gået igennem, og ca. 2 måneder før havde vi en 3 timers snak i vores hjem. Han har sagt, at vi bare kan kontakte ham ved spørgsmål, men at han har ferie indtil d. 9. august. Vi havde aldrig mødt præsten før, men nu er det ligefør jeg vil sige, at jeg kender ham. Lidt hyggeligt

0

Vi skal først mødes med præsten 5 dage før vielsen.. Synes det er liiidt stressende, men det kunne ikke passe på andre måder. Og når præsten selv har foreslået det, tænker jeg det må være okay :)

0

Tror en måneds tid Før er normen.

Vi havde første samtale 6 mrd Før fordi vi havde specielle ønsker som vi skulle vide om præsten var med på

0

Vi skal først mødes med præsten 5 dage før vielsen.. Synes det er liiidt stressende, men det kunne ikke passe på andre måder. Og når præsten selv har foreslået det, tænker jeg det må være okay :)

Det er helt normalt, at man først mødes med præsten i ugen op til. Præsten skal jo gerne kunne genkende jer til vielsen og lige så vigtigt: I skal kunne huske, hvor det er, at I skal stå, sidde og knæle og hvornår :)

Tror en måneds tid Før er normen.

De fleste præster holder bryllupssamtaler i ugen op til brylluppet.

0