Sekc

Jeg vil også prøve at hoppe ud i det :)

25 indlæg i dette emne

Så fandt jeg ud af hvordan det her fungerer :)

Velkommen til min planlægningstråd <3

Lidt om os:

Jeg hedder Sofie og er 25 år. Jeg er kærester med Jakob på 28. Sammen har vi Elliot på 4 måneder og jeg har Matilde på 5 år fra et tidligere forhold.

Jakob og jeg har ikke været sammen ret længe, 20 måneder er det dog alligevel blevet til. Vi mødte hinanden til nogle fælles venners bryllup i september 2012. Han var med som toastmaster og jeg som serveringspersonale :) Siden har vi været uadskillelige. Vi flyttede sammen i marts 2013. Jeg blev gravid i juni 2013, vi købte hus i oktober 2013 og jeg fødte Elliot d. 15. februar 2014. Jakob friede d. 9. juni 2014 på vores 20 måneders dag <3 Det hele er gået sindssyg stærkt, men det er sådan vi kan lide det, og det hele er bare SÅ rigtigt.

Bryllupsplanlægning:

Indtil videre har vi fastsat en dato: 20. juni 2015. Vi har reserveret Gunderslev kirke kl. 13. Og vi har reseveret Ting- og Arresthuset i Korsør :)

Jakob er overtjener på Comwell i Korsør, så han har skaffet en kok og tjenere.

Der er jo tusind ting man skal huske når man planlægger sit bryllup, og en af de vigtigste er, for mig, er brudekjolen :)

Derud over skal der jo også sættes en dato :)

Da datoen var sat begyndte vi at kigge på budgettet :)

Men... Hvor er den perfekte location?

Skal der så også holdes reception?

Redigeret af Sekc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det forestående bryllup og din egen tråd.. :-) når man ved det er rigtig hvorfor så spilde tiden, vi lever jo kun en gang. jeg kan heller ikke finde ud af alt det hele herinde så jeg kan desværre ikke give dig fif.. Vi skal velsignes den 15.08.2015 og jeg er begyndt og lure brudekjoler og alt der har med bryllup og gøre jeg kan slet ikke lad være med at planlægge selvom der er længe til endnu :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner ikke hvordan man gør - men jeg vil også prøve at lave min egen bryllupsplanlægningstråd, langt ord alligevel :)

Kan hverken finde ud af at understrege, skrifte farve på enkelte ord eller lave nogle ord større end andre, men det kommer vel hen af vejen ;) Men hvis nogen har gode fif, så kom endelig med dem :)

Lidt om os :)

Jeg hedder Sofie og er 25 år. Jeg er kærester med Jakob på 28. Sammen har vi Elliot på 4 måneder og jeg har Matilde på 5 år fra et tidligere forhold.

Jakob og jeg har ikke været sammen ret længe, 20 måneder er det dog alligevel blevet til. Vi mødte hinanden til nogle fælles venners bryllup i september 2012. Han var med som toastmaster og jeg som serveringspersonale :) Siden har vi været uadskillelige. Vi flyttede sammen i marts 2013. Jeg blev gravid i juni 2013, vi købte hus i oktober 2013 og jeg fødte Elliot d. 15. februar 2014. Jakob friede d. 9. juni 2014 på vores 20 måneders dag <3 Det hele er gået sindssyg stærkt, men det er sådan vi kan lide det, og det hele er bare SÅ rigtigt.

Indtil videre har vi fastsat en dato: 20. juni 2015. Jeg har reserveret Gunderslev kirke kl. 13. og vi har bestilt et selskabslokale i Korsør.

Jakob er overtjener på Comwell i Korsør, så han har skaffet en kok og tjenere.

Jeg er så småt gået i gang med at lure lidt på brudekjoler, men jeg kan ikke finde ud af om det er for tidligt? Hvad synes I?

Velkommen og tillykke med din egen tråd. :cheerleader3:

Det er aldrig for tidligt at kigge kjoler for det og sko er efter min mening sværest at finde. :wink:

I starten er det svært at finde ud af funktionerne men det lærer du løbende, og ellers spørger du bare. Der er masser af villige sjæle som gerne giver en hånd.

Bedste tip er at blive venner med knappen "anvend fuld editor" i bunden. Den er den som åbner for muligheden til at lægge fotos op. Så når du har et billede du vil have ind, skriver du dit indlæg og trykker på knappen. Så kan du under kassen som du lige har skrevet i, finde et felt i venstre side hvor du kan trykke vælg fil. Når filen er valgt er det bare at trykke vedhæft og så udgive indlægget når du er tilfreds. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Jeg er en hat til det her. Men nu fik jeg da tickeren til at virke. Kan ikke helt gennemskue hvordan du får linket til dine tråde, eller hvordan du får linket det til jeg har skrevet?!

Jeg trykker på quote knappen ved dit indlæg så kommer det i kassen hvor jeg svarer. :wink: Det er sværere at forklare hvordan man sætter link ind. Det skal gøres ved at kopiere linket du vil sætte ind og så knappen i værktøjs linien over tekstfeltet. For eksempel så linker jeg til din tråds første indlæg Her:

Det er den en ret god guide til i tråden hvor du før skrev Her:

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Brudekjolen?!

Så tror jeg jeg fandt ud af hvordan jeg laver de forbandede link. Det virker åbenbart ikke i Explorer, men det hjalp at skifte til Chrome :)

Som overskriften lyder, vil dette indlæg handle om min kjole - kjolen. Da jeg skulle konfirmeres ønskede jeg mig bare så meget, en kjole fra Lilly. Men det havde vi ikke råd til, sagde min mor. Så jeg svor, at den dag jeg skulle giftes, skulle det være i en Lilly-kjole. MEN.... brudekjoleverdenen er jo bare SÅ meget mere en Lilly. Desværre.. For det er da en jungle uden lige :blink:

Har altid troet jeg skulle have noget stort og prinsesset, men nu er jeg vist mere ude i noget med blonder. Har fundet en flot en hos Nicolai Brudekjoler :) Men den koster sikkert kassen. Bliver nødt til at prøve den, og så må jeg håbe på, at der vokser lidt ekstra på pengetræet i år ;) Indtil videre er mit kjolebudget på omkring 7000. Men det kunne være jeg kunne flytte lidt om på pengene :biggrin:

Men så til det næste dilemma: Hvornår skal man prøve kjoler. Og hvem skal man tage med? Vi skal giftes d. 20.06.15 <3 Så jeg tænker at planlægge en tur i brudekjolebutikker omkring september/oktober, og så tager jeg min mor og mine to veninder med. Min mor vil nok bare tude lige meget hvad jeg får på, og mine to veninder er hudløse ærlige, men på hver deres måde :) så det skal nok blive godt.

I hvor god tid skal man bestille tid i butikkerne?

post-74257-0-06478400-1402944828_thumb.j

Redigeret af Sekc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! Og dejligt med en der skal giftes på samme dato som mig!! :)

Altså jeg tænker at jeg skal igang med at prøve kjoler omkring slut juli/start august. Men det er også mest fordi jeg ikke kan vente længere!! Haha! :)

Jeg skal have min mor med, min mormor, som er mit et og alt og min bedste veninde, som jeg ved siger sin ærlige mening og ved hvad jeg kan lide.

Og lige som dig troede jeg også at jeg var til de store prinsessekjoler, men er nu også til blonder. :)

Glæder mig til at følge dig. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til....meget atypisk ventede jeg rigtig længe før jeg var ude og prøve, med lidt under 4 måneder tilbage... Jeg bestilte tid ca 14 dage før for at være sikker på at de havde tid når min mor kom fra Bornholm... Jeg havde min mor og min søster med

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! Og dejligt med en der skal giftes på samme dato som mig!! :)

Altså jeg tænker at jeg skal igang med at prøve kjoler omkring slut juli/start august. Men det er også mest fordi jeg ikke kan vente længere!! Haha! :)

Jeg skal have min mor med, min mormor, som er mit et og alt og min bedste veninde, som jeg ved siger sin ærlige mening og ved hvad jeg kan lide.

Og lige som dig troede jeg også at jeg var til de store prinsessekjoler, men er nu også til blonder. :)

Glæder mig til at følge dig. :)

Tak :) hyggeligt I også skal giftes d. 20/6 :) Bliver spændende at planlægge det hele :) Hvornår blev i forlovet? og hvor langt er I med planlægningen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valg af dato?

Efter den første rus af forlovelsen havde lagt sig, var det jo pludselig tid til at vælge en dato. Men hold nu op, det kan da være svært. Det er jo ikke BARE en dato. Det er en bryllupsdato <3

Allerførst talte vi om 15.08.15. Det måtte da være til at huske ;) Men jeg har en veninde - ikke en jeg er meget tæt med, som også skal giftes i 2015. Hendes kæreste friede inden min gjorde, så jeg synes, at de havde førstevalg på dato, og de regner med at det bliver 15/8. Vi har nogle fælles venner, som er nogle af vores rigtig gode venner, som vi begge gerne vil have med til hver vores bryllup. Derfor skal det jo ikke være sammen dag :)

Så talte vi om d. 6/6-15, det var også en dato der er nem at huske, men så slog det mig.... Det er Grundlovsdag d. 5/6 og butikkerne holder lukket. Hvad nu hvis man mangler en lille ting, og det ikke er til at få fat i. Ej, den gik heller ikke ;)

Så kiggede jeg videre frem i kalenderen, lørdag d. 13? Er ikke specielt overtrodisk, men der er vel ingen grund til at udfordre skæbnen. Altså er d. 13. også fejet af listen.

Næste lørdag hed d. 20/6. Så hvorfor ikke bare tage den? Vi skulle jo helst ikke ind i sommerferien, og jeg synes min veninde skulle have lov at have august for sig selv :)

Altså bliver det d. 20.06.15 :)

Vi har bestilt STD magneter på Vistaprint. Nu er mit næste dilemma bare: I hvor god tid skal man mon sende dem ud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht. kjoler, så holder mange brudekjolebutikker stort udsalg sidst på året - mener det er omrking oktober eller sådan noget - for at give plads til næste års kollektion, så det kunne måske være en idé at undersøge hvornår der er udsalg, så er det måske nemmere at finde kjoLEN, når man får mere kjole for pengene?

Mht. STD kan du fint sende dem ud når du modtager dem. Det er jo ment som en forvarsel, og da der er lige omkring et år til jeres bryllup virker det egentligt usmærket synes jeg. :)

Og tillykke med din egen tråd og det kommende bryllup!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At lægge et budget!

At planlægge et bryllup handler jo først og fremmest om kærlighed, man elsker hinanden og vil forkynde overfor Gud og alle andre, at man vil leve sammen til sine dages ende :a1221: Når det er sagt, så spiller det økonomiske aspekt en VIRKELIG stor rolle :td:

Vi har to børn, hus og to biler - altså en masse faste udgifter som hver måned trækkes på budgetten. Samtidig er jeg på barsel med vores yngste abeunge og jeg kan mærke at dagpengeperioden kommer tættere på :/ Men vi har da haft mulighed for at spare lidt op hen over vinteren og foråret, og har sat os et realistisk opsparings mål for det næste års tid :)

Vores budget lyder på ca. 75.000.

Budget:

Blomster: 3000

Hår og make-up: 1500

(Regner med at købe nogle lækre produkter og få en veninde til at lægge make-uppen)

Brudekjole: 7000

(Uhh jeg bliver mere og mere i tvivl om jeg kan holde det kjolebudget?)

Brudesko: 500

(måske det er urealistisk?)

Smykker og øvrigt tilbehør: 2000

(Tror jeg skal have blomster i håret i stedet for slør)

Tøj til gommen: 1500

(Han regner med at leje det)

Fotograf: 500

(En fra min mødergruppe er fotograf og skal tage billeder)

Bryllupskage: 3000

Kørsel: 1000

(En god kammerat har en lækker, gammel bil som han vil køre os i)

Drikkevarer: 7000

Festlokale: 5000

Invitationer mv.: 1800

Middagen: 15.000

Musik/underholdning: 6000

Reception: 1500

(Der bliver serveret bryllupskage og champagne samt frisk frugt)

Tjenere: 4000

Tøj til brudepiger/svende: 2000

(Mon ikke jeg kan presse en frisør tid til min datter ind her? :) )

Vielsesringe: 3000

(Jeg skal bruge den samme, så vi skal bare have en til H2B)

Altså indtil videre: 65.300. Der kommer nok altid nogle uforudsete udgifter :blink:og jeg har sikkert glemt noget?

Redigeret af Sekc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal festen holdes?

Ja så langt så godt. Frieriret var på plads og datoen var sat. Og så var næste store spørgsmål: Hvor skal festen holdes?

H2B er overtjener på Comwell i Korsør - hvilket kunne være en oplagt location. Men selvom han måske ville få en god pris, ville det stadig blive dyrere end vores budget kunne rumme :/

Vi talte om telt i haven. Men det synes jeg ikke lige jeg kunne overskue. Jo, hvis jeg kunne blive garanteret at solen vil skinne :blink: men det er jo lidt svært i skønne Danmark.

Men hvor skal festen så stå? Et billigt og sikkert valg kunne være et forsamlingshus, men det synes H2B på ingen måde :td:

Jeg sad en dag og kiggede lidt rundt på nettet efter forskellige festlokaler og faldt over Ting- og Arresthuset i Korsør.

Vi tog op og så lokalet, og blev begge vildt begejstrede :biggrin: Ud over festsalen, er der en masse små hyggelige rum. der er også et helt nyt køkken med to ovne og mikroovn, to køleskabe og industriopvaskemaskine. Lige noget vores kok kan bruge :loveshower:

Der er en gård hvor vi kan holde vores reception inden middagen og der er 5 "celler" som er indrettede som værelser, hvor gæsterne kan overnatte hvis nogen skulle have lyst til det. Vi regner med at vi selv overnatter på Comwell, og de gæster der har lyst, kan få værelser der til en god pris.

Lidt om Ting- og Arresthuset:

I 1848 købte Korsør Kommune grunden, og i 1851 blev det der i dag er kendt som Ting- og Arresthuset færdigbygget. Korsør havde på det tidspunkt 1819 indbyggere.

Fortil var der Tingstue, Byrådssal og Selskabslokaler på 1. sal.
Bagtil var arresten i 2 etager. (Disse er i dag lavet om til værelser, hvor man kan overnatte efter en god fest)
Politi og vægtere udgik fra arresten. Arrestforvareren boede i en lejlighed i stueetagen.

I 1920 blev Ting- og Arresthuset gennemgribende restaureret og ombygget.

I 1976 blev arresten nedlagt, og den sidste egentlige fange flyttet d. 20. juni 1976.

Igennem årene er forskellige afdelinger af Politiet flyttet ind og ud af bygningen, men efter det oplyste har der fra 1851 og helt frem til Politireformen i 2008, altid været Politi i denne bygning. (Kilde: www.tingogarresthuset.dk)

post-74257-0-40160200-1403118312_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev forlovet juleaftensdag, har booket kirke og kigget på et feststed, som vi snart skal booke.

Blomster, makeup og ringe er klaret, men ellers mangler alt andet stadig. :)

Hvor ser jeres feststed lækkert ud!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Receptionen?!

Vi er begge skilsmissebørn og vores forældre har nye kærester. Derud over har begge vores fædre nogle rigtig store familier. Vi er begge to enige om, at vi ikke bare vil invitere for at invitere. Her handler det selvfølgelig både om penge, men også om hvem vi har lyst til at have omkring os, på den store dag.

Jakob har ikke noget behov for at have sine fastre med og jeg taler ikke ret meget med mine. Dog synes jeg, at Jakobs familie er "tættere" på en min egen, og vil gerne have dem med.

Hvis vi skulle invitere alle vores venner og hele den pukkelryggede ville vi ende på omkring 90 mennesker. Derfor er vi blevet enige om, at holde en reception inden festen.

Det selskabslokale vi har lejet, er som tidligere nævnt, et gammelt arrets-hus der er sat i stand. Der er kun ét stort lokale (og en nogle små), så det er ikke muligt at holde receptionen der. Men der er en gård, hvor vi kan sætte et telt op (min svigerfar har et på 5x8 m.) Så indtil videre er det det vi gør. Jeg tænkte dog på i dag, om vi skulle holde receptionen i svigerfars have.

Fordel: de gæster der kun skal med til reception, skal ikke køre så langt fra kirken (der er ca. 30 min. fra kirken til selskabslokalet)

Ulempe: vi skal have endnu flere serveringspersonaler, da de jo skal betjene to steder.

Hvad synes I?

Til at starte med ville vi bare servere øl/vand og kaffe samt bryllupskagen og lidt snacks til receptionen. Måske et glad mousserende vin (men hvad skal man så servere til velkomstdrink?)

I dag har jeg så tænkt på, om det var bedre at servere lidt "finger-food" og derefter kagen. Så ville vi selvfølgelig også servere øl/vand og noget mousserende. Skal der så også være kaffe?

Har fundet et sted hvor jeg kan få 6 små retter til 89.- pr. kuvert. så det kunne vi nok lige finde penge til - tænker at man kunne bestille til 60. Folk skal jo ikke spise sig mætte i det, det er jo bare en lille appetizer, og der kommer jo også kage.

Jeg synes det er svært :/ Kom gerne med gode ideer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder reception umiddelbart efter vielsen i sognehuset der ligger ved siden af kirken, vi har 48 gæster der skal være med hele dagen og til receptionen bliver vi nok 80-90 samlet.

Vi servere:

et glas "velkomstdrink" som er hyldebærlikør, boblevand og danskvand

Øl, sodavand, hj. lavet hyldeblomstsaft, hj. lavet lemonade, kildevand

Kaffe, te, chai latte, kakao, cappuccino

Bryllupskage

Hj. lavet miniflødeboller

Frugt buketter m. udskåret frugt

Pizzasnegle med forskelligt fyld

Der er billeder og tanker på min planlægningstråd....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Receptionen?!

Vi er begge skilsmissebørn og vores forældre har nye kærester. Derud over har begge vores fædre nogle rigtig store familier. Vi er begge to enige om, at vi ikke bare vil invitere for at invitere. Her handler det selvfølgelig både om penge, men også om hvem vi har lyst til at have omkring os, på den store dag.

Jakob har ikke noget behov for at have sine fastre med og jeg taler ikke ret meget med mine. Dog synes jeg, at Jakobs familie er "tættere" på en min egen, og vil gerne have dem med.

Hvis vi skulle invitere alle vores venner og hele den pukkelryggede ville vi ende på omkring 90 mennesker. Derfor er vi blevet enige om, at holde en reception inden festen.

Det selskabslokale vi har lejet, er som tidligere nævnt, et gammelt arrets-hus der er sat i stand. Der er kun ét stort lokale (og en nogle små), så det er ikke muligt at holde receptionen der. Men der er en gård, hvor vi kan sætte et telt op (min svigerfar har et på 5x8 m.) Så indtil videre er det det vi gør. Jeg tænkte dog på i dag, om vi skulle holde receptionen i svigerfars have.

Fordel: de gæster der kun skal med til reception, skal ikke køre så langt fra kirken (der er ca. 30 min. fra kirken til selskabslokalet)

Ulempe: vi skal have endnu flere serveringspersonaler, da de jo skal betjene to steder.

Hvad synes I?

Til at starte med ville vi bare servere øl/vand og kaffe samt bryllupskagen og lidt snacks til receptionen. Måske et glad mousserende vin (men hvad skal man så servere til velkomstdrink?)

I dag har jeg så tænkt på, om det var bedre at servere lidt "finger-food" og derefter kagen. Så ville vi selvfølgelig også servere øl/vand og noget mousserende. Skal der så også være kaffe?

Har fundet et sted hvor jeg kan få 6 små retter til 89.- pr. kuvert. så det kunne vi nok lige finde penge til - tænker at man kunne bestille til 60. Folk skal jo ikke spise sig mætte i det, det er jo bare en lille appetizer, og der kommer jo også kage.

Jeg synes det er svært :/ Kom gerne med gode ideer :)

Tillykke med forlovelsen og din egen tråd :)

Det er virkelig svært med den gæsteliste der. Vi har også haft vores del af snakke om den, men den er vidst ved at være færdig, hehe...

Vi holder også en reception til vores bryllup, men har lejet os ind i lokalet der er lige ved siden af kirken. Der er en ældre dame, som fast står for arrangementer i kirkeladen (lokalet), og så er er nogle udgifter dertil, men så sørger hun for at stille kaffe osv. frem på dagen.

Jeg tænker personligt ikke, at man skal stille an med særlig meget til en reception. Det vil jo være på samme tidspunkt som en eftermiddagskaffe.

Ved vores tænker jeg (er ikke særlig langt i planlægningen endnu), at der skal være følgende:

- Kaffe og forskellige slags te

- Afkølet Verdi som velkomstdrink, med friske hindbær eller jordbær i

- Lille udvalg af kolde drikkevarer (sodavand, danskvand - Er lidt i tvivl om der skal være en ramme øl eller to)

- Bryllupskagen vil blive serveret her

- Hjemmebagte småkager

- Lidt chokolade og måske frugt

Mht. serveringspersonale til receptionen, har du så ikke en vendinde eller to, som har en søster (så altså 2 der umiddelbart ikke skulle med til vielsen), der kan gå og lave kaffe klar og hælde nogle velkomstdrinks op?

I kan jo selv pynte op og sætte service mv. frem dagen før, så det er kun lige de få ting der skal stilles frem, der skal sørges for på selve dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer