Malu82

En budgetbruds bekendelser :D Bryllupsrejse i dag :-D

895 indlæg i dette emne

SMYKKER

Så er mine øreringe kommet i dag og de er meget flottere end på billedet. Er super glad for dem. Har valgt at genbruge mit kors som jeg også havde på og fin i anledning af min konfirmation. Det er knap 5 cm stort. Sys det passer godt til og så fungerer det samtidig som mit something old. Men har så haft svært ved at finde nogen øreringe som jeg sys passede til. Men pludselig var de der og til kun 300 kr :-) I får lige et billede af min kjole også...

Den er jo ret enkel uden det store, så derfor sys jeg godt den kan klare lidt pynt.

post-75008-0-60670000-1429291330_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min ene fætter kører veteranbil og vi havde håbet at han kunne hjælpe med noget kørsel til brylluppet. Det er så desværre ikke lykkedes bla fordi der åbenbart er et eller andet stort træf i vores weekend :-( Man kan vidst leje meget for ca 2000 kr og det er jo i og for sig ikke mange penge - hvis altså man har dem! Og det har vi ikke, eller dvs det havde vi ikke indtil for få timer siden!

H2B's mor døde jo for 2 mdr siden og det er endelig kommet brev fra skifteretten. Vi troede ikke der ville være noget at arve andet end måske 2000 kr hvis vi var heldige. Men det har vist sig at der er en hel del mere! Vi er ret enige om hvad pengene skal bruges på. MEN ville så også meget gerne hvis vi så kunne få bestilt den pokkers bryllupskørsel for der er penge til det nu og det er faktisk et større logistisk problem. H2B brokker sig som sædvanlig når der er noget jeg siger der skal være penge til. Men minder han lige weekenden til at sove på det inden jeg kører det store skyts i stilling. Sys ærlig talt ikke jeg er urimelig nor det er et reelt problem og vi nu har pengene plus at jeg har gået på kompromis på mange punkte ifht "den perfekte verden".

Jeg vil rigtig gerne have en veteranbil fx a la dem her. Men en Limousine kunne også være okay hvis det er det vi kan få med så kort varsel.

post-75008-0-74262900-1429292176_thumb.j

post-75008-0-27363300-1429292191_thumb.j

post-75008-0-23449600-1429292203_thumb.j

post-75008-0-78985900-1429292217_thumb.j

post-75008-0-64799300-1429292233_thumb.j

0

Del dette indlæg

hvor bliver dine smykker flotte til den mega fine kjole :loveshower: Den sidder super smukt på dig og jeg må tilstå at jeg normalt ikke er til guldsmykker, men kan vildt godt lide dine øreringe. :cheerleader3:

Mht kørsel så kan jeg godt følge dig. Når nu pengene pludselig er der til at kunne få den kørsel der, så synes jeg også man skal genoverveje det. Vi er jo også i den heldige situation at vi er kommet til penge, som jo så gør at der er nogle ting som vi kan få, som vi havde skippet før. Og er da sikker på at Svigermor ville have ønsket at i fik en perfekt dag og det er vel egentlig en god måde at hun, trods bortgang, kan give sit tilskud til jeres store dag :a1221: Håber han kommer over på din side mht kørsel og i så fald stemmer jeg for bil 1 og 4 :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jaah tak. Jeg elsker også bare min kjole. Det er vildt så tynd jeg bliver i den :-D Inde i mit hoved vejer jeg ofte stadig 140 kg ;-)

Jeg er simpelthen vild med øreringene. Jeg har ledt og ledt og ledt for at finde nogen som kunne passe til korset. Men pludselig var de der bare :-)

Så og kiggede lidt på biler til kørsel i går og lod så ipad'en ligge på en side og så begyndt H2B at kigge ;-) Så nu har vi kig på et stykker. Der er lige bogen praktiske ting vi skal kigge på i næste uge. Men så vil vi også prøve at se om der overhovedet er nogen ledige på vores dato til en pris vi vil betale. Så nu er det bare med at krydse fingre :-)

0

Del dette indlæg

Det er sjovt hvordan ens selvbillede kan være forskruet.

Har de sidste 10 år vejet et par kg for meget, men ikke noget særligt. Men mere end mine meget slanke søstre, og det hinter min mor jævnligt om (hun vejer også selv 5-10kg for meget). Men er så præget af min mor, at når jeg kigger i spejlet ser jeg bare fedt. Det er lidt skræmmende.

Synes i hvert fald du ser slank og smuk ud i din kjole.

0

Del dette indlæg

Har de sidste 10 år vejet et par kg for meget, men ikke noget særligt. Men mere end mine meget slanke søstre, og det hinter min mor jævnligt om (hun vejer også selv 5-10kg for meget). Men er så præget af min mor, at når jeg kigger i spejlet ser jeg bare fedt. Det er lidt skræmmende.

Ja det selvbillede der kan virkelig drille :-) Øv at du har det sådan. Og tak :-) Jeg er som sagt meget overrasket over hvor tynd jeg er i den kjole. Også derfor det blev den frem for de to prinsesse kjoler der ellers var mine farvoritter.

Jeg kæmper med at få tabt 10 kg mere så jeg kan få fjernet hud. Det vil være helt vildt for så vil jeg kunne komme ned omkring 65-70 kg! Kan slet ikke forestille mig at være så tynd ;-) og at kunne gå i en alm tøjforretning vil være en sejr uden lige ;-)

Min mor har også en hvis rolle for mit selvbillede. Jeg kan jo se på billeder at jeg var normaltvægtig gennem hele folkeskolen - måske med et par ekstra kg, men ikke noget vildt. Men havde også i flere pr fået af vide at jeg var tyk og hvis jeg ville i Vero Moda, Only eller Noa Noa og kigge efter tøj som de andre piger i klassen sagde min mor at der skulle vi ikke ind for jeg var for tyk til at kunne passe noget :-( Det passede så ikke fandt jeg senere ud af. Men selv nu hvor jeg har tabt mig så meget kan jeg ikke slippe mig og det er mega grænseoverskridende bare at kigge på tøj i "normal" størrelse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det selvbillede der kan virkelig drille :-) Øv at du har det sådan. Og tak :-) Jeg er som sagt meget overrasket over hvor tynd jeg er i den kjole. Også derfor det blev den frem for de to prinsesse kjoler der ellers var mine farvoritter.

Jeg kæmper med at få tabt 10 kg mere så jeg kan få fjernet hud. Det vil være helt vildt for så vil jeg kunne komme ned omkring 65-70 kg! Kan slet ikke forestille mig at være så tynd ;-) og at kunne gå i en alm tøjforretning vil være en sejr uden lige ;-)

Min mor har også en hvis rolle for mit selvbillede. Jeg kan jo se på billeder at jeg var normaltvægtig gennem hele folkeskolen - måske med et par ekstra kg, men ikke noget vildt. Men havde også i flere pr fået af vide at jeg var tyk og hvis jeg ville i Vero Moda, Only eller Noa Noa og kigge efter tøj som de andre piger i klassen sagde min mor at der skulle vi ikke ind for jeg var for tyk til at kunne passe noget :-( Det passede så ikke fandt jeg senere ud af. Men selv nu hvor jeg har tabt mig så meget kan jeg ikke slippe mig og det er mega grænseoverskridende bare at kigge på tøj i "normal" størrelse.

Håber du kan gå vendt til selvbillede og begynde at gå i almindelige tøjbutikker med glæde.

På billeder kan jeg jo godt se at det nok ikke er så slemt 😊 Har i hvert fald tænkt over at jeg virkelig skal passe på hvad jeg siger til mine børn når de bliver ældre.

0

Del dette indlæg

Håber du kan gå vendt til selvbillede og begynde at gå i almindelige tøjbutikker med glæde.

På billeder kan jeg jo godt se at det nok ikke er så slemt 😊 Har i hvert fald tænkt over at jeg virkelig skal passe på hvad jeg siger til mine børn når de bliver ældre.

Ja man skal virkelig tænke over hvad man siger. Det har jeg også lært :-)

0

Del dette indlæg

Nr 2 bil er bare SÅ flot indvendig :loveshower::loveshower: jeg kørte i sådan en ved mit tidligere bryllup, man føler sig ganske enkelt som en prinsesse i den bil :7himmel:

Det lyder skønt! Jeg ville også eeelske at køre i sådan en bil :-D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænk engang, om 5 uger er vi gift og festen er i fuld gang! Jeg glæder mig simpelthen som en barn til juleaften! ;-) Det bliver simpelthen noget af det største i vores liv. Glæder mig simpelthen så meget til det hele så jeg slet ikke kan vente :-) og samtidig er det totalt uvirkeligt. Ih altså sidder her med sommerfugle i maven :-)

Jeg sys egentlig vi er ret godt med og har styr på det meste. Og i morgen skal H2B døbes! Vi skal hen i kirken til alm højmesse og så bliver der holdt en privat ceremoni kun for os 4 efterfølgende. Det er H2B's ønske at det kun er os. Bagefter skal vi hjem og holde en lille frokost og spise lidt kage jeg køber bagefter :-)

0

Del dette indlæg

Vil prøve at opsummere hvad vi mangler pt:

Kirkehæfter : er godt i gang. Det sidste kan først laves færdig efter møde med præsten

Menuhæfter: de er sådan ser lavet, men der er kommet en rettelse. Så skal have den ene side pillet ud og sat en ny en ind

Skrædder: mener hun sagde at jeg bare skulle komme. Har sendt en mail til hende i dag og så bliver det om ca 14 dage

Favours: er godt i gang. Tic Tac kommer først i som de sidste når vi har været i Korsør til st bededag for det er der de er

Slikposer til børnene: slikket er i Korsør så de bliver lavet om 14 dage

Sko til drenge: de skal have turkise Converse. De bliver bestilt inden for de næste to uger

Morgengave: Hmm.... Det eneste H2B ønsker sig er en stor "rigtig" popcornmaskine

Blomster: bliver bestilt til st bededag

Undertøj: bliver købt inden for de næste 14 dage regner jeg med

Lysfade: ved ikke lige hvornår det passer ind at få dem lavet, men regner med at få hønenettet købt inden så længe.

Fotobaggrund: bliver måske lavet til st bededag. Ellers bliver det først i dagene op til

Fotograf til festen: skal have snakket med min pap svigerinde - det er H2B's job

Møde med toastmaster: H2B's job

Møde med præsten: er aftalt til den 11/5

Brudekørsel: vi arbejder på det

Natmad og kaffe/the: bliver først købt i løbet af den sidste uge.

Jeg tror at vi har styr på det meste, men blev da lige forpustet af listen ;-) Men det skal nok gå. Føler vi er ret godt med alligevel.

0

Del dette indlæg

Total nysgerrig. Er der en særlig grund til at H2B skal døbes nu?

Håber I får en dejlig og hyggelig dag i morgen.

Vi snakkede om det sidste år at en af os skulle være medlem af folkekirken for at kunne blive kirkelig viet, men det er jeg. Hmm.... Ved det faktisk ikke helt. For da jeg mødte ham var han erklæret ateist. Men han er blevet glad for at komme i kirken - vi kommer gerne til spaghettigudstjeneste med børnene når vi kan og er glade for at deltage i deres arrangementer til fastelavn, Skt Hans mm.

Jeg føler jo en stor ro når jeg kommer i kirken. Jeg tror faktisk H2B har fundet noget af det samme og hans mors død med ønske om en borgerlig bisættelse uden involvering af kirke, kirkelige symboler og handlinger mm har helt sikkert sat nogen tanker i gang.

Han er ikke troende som sådan. Men tror som sagt at han finder noget ro osv i kirken og det er jo rigtig fint. Det er faktisk lidt svært at forklare :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi snakkede om det sidste år at en af os skulle være medlem af folkekirken for at kunne blive kirkelig viet, men det er jeg. Hmm.... Ved det faktisk ikke helt. For da jeg mødte ham var han erklæret ateist. Men han er blevet glad for at komme i kirken - vi kommer gerne til spaghettigudstjeneste med børnene når vi kan og er glade for at deltage i deres arrangementer til fastelavn, Skt Hans mm.

Jeg føler jo en stor ro når jeg kommer i kirken. Jeg tror faktisk H2B har fundet noget af det samme og hans mors død med ønske om en borgerlig bisættelse uden involvering af kirke, kirkelige symboler og handlinger mm har helt sikkert sat nogen tanker i gang.

Han er ikke troende som sådan. Men tror som sagt at han finder noget ro osv i kirken og det er jo rigtig fint. Det er faktisk lidt svært at forklare :-)

Det er helt ok, tak for forklaringen. Synes det er dejligt når kirken kan bruges sådan.

Vi har jo fravalgt kirkelig vielse, men kan sagtens følge dine oplevelser at ro. Vi kommer også en gang imellem til børnegudstjenester, har gået til babysalmesang og synes kirken er smuk og stemningsfuld.

0

Del dette indlæg

Det er helt ok, tak for forklaringen. Synes det er dejligt når kirken kan bruges sådan.

Vi har jo fravalgt kirkelig vielse, men kan sagtens følge dine oplevelser at ro. Vi kommer også en gang imellem til børnegudstjenester, har gået til babysalmesang og synes kirken er smuk og stemningsfuld.

Min familie er vel meget gennemsnitlig hvor man kommer til jul, barnedåb osv. Men ellers ikke noget man som sådan bruger. Jeg har så som barn været i aflastning i korte træk fordi min mor som 25-årig stod alene i den anden ende af landet og ikke kunne have kontakt til sin familie fordi min bio far var narkoman og alkoholiker og vi måtte i bogstaveligste forstand gå under jorden. Min mor var som sagt 25 år dengang og stod alene med 2 små børn og et traume med et død barn i bagagen plus hvad min far havde gjort.

Nå, men vi kom så i aflastning et par weekenden engang imellem da jeg var yngre og de var kristne. Så jeg har været vandt til at komme til højmesse om søndagen jævnligt plus at jeg tilfældigt har gået på en kristen efterskole hvor der var tvungen kirkegang om søndagen.

Så jeg er jo vokset op med kirken og finder som sagt en indre ro når jeg er der. Der er ingen af os som er troende som sådan. Vi mener begge at biblen skal tolkes ud fra den kontekst den er skrevet i - altså kildekritisk. Som vi tolker det er det altoverskyggende budskab i biblen næstekærlighed - og hvem kan argumentere imod at det som

Værende et godt budskab ;-) Så det er hyggeligt og nogen traditioner vi gerne vil give videre. Ret sjovt egentlig da min H2B jo netop var erklæret ateist da jeg mødte ham ;-)

Sorry det blev vidst en længere smøre ;-)

0

Del dette indlæg

Jah så er mine små fotorammer til brudebuketten kommet :-) Glæder mig til at få dem lavet om et par uger :-) Skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg får dem sat sammen :-)

Jeg havde på forhånd set at der ikke ville komme told på, men slap også for gebyr hos post dk. Jubiii :-)

Har slappet af i dag. Det har været en lang weekend med tusind ting og tusind tanker. Så har bare haft brug for at slappe af. Men må nok hellere komme videre med kirkehæfterne i morgen. For tiden løber bare afsted. I dag er der kun 4 uger og 5 dage tilbage :-)

0

Del dette indlæg

Skal i øvrigt have kigget på bordplanen igen da der er kommet to sene tilbagemeldninger. Den ene er mine tidligere aflastningsfamilie som tager deres ene datter med som chauffør. Jeg vil også rigtig gerne se hende igen, så det passer mig helt fint :-) Den anden er min tantes "nye" mand som først havde meldt fra pga arbejde. Men nu er det alligevel lykkedes ham at få fri.

Det gør ikke noget da der jo stadig er en god måned til dagen. Er flad for de kommer med :-) Det er bare træls at jeg skal til at rode med bordplanen igen. Det gør jeg nok i aften. Så håber jeg at jeg kan få den til at gå op :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så tror jeg endelig det lykkedes! Så er bordplanen på plads igen. Sikke en omgang ;-) Har brugt næsten 3 timer her til aften. Min ih hvor er jeg glad for BK's planlægningsværktøj.

Der er kommet to sene tilmeldinger. Så da nummer to kom var jeg simpelthen nød til at tænke det hele om. Men er blevet meget godt tilfreds. Skal lige have mor til at tjekke et par detaljer. Men i det store og hele er jeg ret godt tilfreds :-)

0

Del dette indlæg

Ihhh Malou, hvor er I bare kommet langt med det hele.. Og godt for det - for det er jo lige om lidt I har den helt store dag.. ;) Håber at der kan blive råd til brudekørsel (også med mandens samtykke), når nu svigermor har efterladt mere end I forventede.. De små fotorammer du har købt, har du et link til, hvor du købte dem og evt. en pris?

Jeg synes I er superseje, at I formår at holde budgettet så godt nede. Vores budget ligger også omkring 30-35.000 kr., men jeg frygter godt nok at det lige så stille skrider og det har jeg bare slet ikke lyst til.. Så jeg forsøger at tænke alternativt og "billigt" i de sammenhænge, hvor det nu er muligt.. ;) Men det er svært, synes jeg..

Du ser drønhamrende godt ud i din brudekjole og jeg er slet ikke i tvivl om, at du bliver en rigtig smuk brud. Jeg bliver helt ked af at læse, at du stadig ikke har modet til at gå i "alm." forretninger, for det er jeg ret sikker på at du sagtens kan gøre med god succes. Men ja, kan godt forstå dig, hvis du er vokset op med et lidt forvrænget billede af at du var tyk, når du slet ikke var det.. Det er en hård kamel at sluge - og en vigtig påmindelse om, at man skal tænke over, hvad og hvordan man siger tingene til sine skønne børn.. *s*

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare flot at du har tabt dig så meget :cheerleader3: . Og det bliver dejligt for dig når du kan gå i "almindelige" pigebutikker og kigge tøj. Har 2 veninder som også har tabt sig meget og de er nu nede i str hvor de kan købe tøj hvor som helst. Jeg selv har YoYo vægt og kan bare ikke tage mig sammen til at tabe mig. Det er øv og træls og tjah... sådan er det bare. :tunge:

Du ser mega godt ud i din kjole :loveflag: og ja, også flot tynd, uden det er for meget (giver det mening?)

Det er da dejligt at der er kommet folk til som man ikke regnede med, ville komme.. men kan godt se udfordringen med bordplanen. Så er glad for at du kunne lave den på "kun" 3 timer. Jeg glæder mig ikke til at vi ska igang med vores :blink:

0

Del dette indlæg

Har købt dem her på etsy: https://www.etsy.com/dk-en/listing/151354571/4-wedding-bouquet-charm-kit-photo?ref=sr_gallery_20&ga_search_query=bridal+bouquet+photo+charm&ga_ref=auto1&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

Det var en af de billigste jeg kunne finde. Miss Lena sælger dem også. Men sidst jeg var inde på hendes side havde hun kun 1 tilbage og jeg skulle bruge 5 :-)

Og tak hvor er du sød! Jeg elsker også hvor tynd jeg ser ud i min kjole. Kan slet ikke vente til jeg skal til skrædder og få den rettet til og så jeg kan se den "rigtig" :-) Der var jo ikke så meget plads til at brede slæb ud osv inde til lagersalget hos Lilly :-)

Jeg sys også selv at vi er ret godt med. Nu slappede jeg af i går, men i dag skal der arbejdes :-)

Vores budget er helt sikkert skredet lidt. Tror vi ender ud et sted mellem 35 og 40.000. Men så mangler der heller ikke noget og jeg er sikker på at vi nok skal få den aller mest fantastiske dag og fest i vores liv :-D Der er lagt mange timer og kræfter i. Det håber jeg gæsterne også kan mærke på dagen :-)

H2B skal i banken i dag og så har vi forhåbentligt pengene omkring torsdag. Så skal de sidste ting købes som sprut, undertøj og sko til børnene, de sidste ting til toiletkurvene osv - de sidste ting :-) og forhåbentligt også noget transport. Han har gået med til det. Desværre har vi fundet ud af at mange er sindssygt dyre f

Hvis de fx skal køre fra Hillerød eller Næstved fordi de kører langsomt og skal have pr time både den ene og den anden vej og vi vil simpelthen ikke give 10.000 kr for det. Så hellere køre i de gamles handicap minibus ;-) Men nu må vi se om vi kan finde noget :-)

0

Del dette indlæg

Sidder og knokler med favours - sikke et arbejde :-) Udover flowerbombs som er lavet og pakket så er det hjemmelavet fodbadesalt og mini tic tac's. Fodbadesalte er nu lavet og hældt på små glas. Sidder så er kommer personlige klistermærker på låget og så har jeg tidligere klippet små hjerter hvor jeg så skal have visket rester af blyantsstregen ud, klippet et lille hul, skrevet på hjertet, klippet bånd og bundet det på :-) Det kommer vidst til at tage et par timer ;-) Prøver at få lagt et billede ind i aften...

Har pakket børnenes favours. De får alle en pakke sæbebobler, til drengene er der så er lille skumfly og en pakke glow in the Dark kryb som slanger, frøer og edderkopper. Pigerne får et lille prinsesse smykkesæt og en æske med snor og perler til selv at lave "smykker".

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer