CharlotteK

Kl 12 vielse

17 posts in this topic

Er der nogen herinde som skal giftes kl 12. Vi skal vies i kirken kl 12 med efterfølgende reception i sognegården. Middagen er kl 17 men hvad gør man i de mellem liggende timer? Kan man forvente at gæsterne selv finder ud af hvad de gør af sig selv fra ca 15-17? Er der nogle som har erfaringer eller gode ideer?

Skal giftes d 20 september om ca 6 uger og tror vi skal igang med at planlægge bryllup ;-)

1

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 12.

Vi vælger at blive fotograferet kl. 11, så vi har mest mulig tid sammen med vores gæster, og så de ikke risikerer at kede sig. Vi er ikke overtroiske, og skal ikke giftes i kirke, så jeg tør godt at lade ham se kjolen inden vi skal vies :tunge:

Receptionen varer vel 1-1½ time, afhængig af vejret. Der er en times kørsel til feststedet, så der kommer til at gå 1½-2 timer på pakning, kørsel, udpakning, finde værelser mv.

Festen skal foregå i en stor have, så vi hygger og bruger tiden mens grillen tændes til at spille nogle havespil, evt. gå en tur til stranden. Så er der mad ved seks-tiden, og derfra tror jeg at tiden går hurtigt.

Håber at det kan inspirere lidt.

0

Det lyder super hyggeligt! Ja tiden går nok hurtigere end man tror. Det med billederne inden vielsen lyder super godt. Jeg er bare bange for at jeg ikke er klar til billeder før vielsen. Er heller ikke overtroisk ;-) men vi har 5 brudepiger og 4 drenge som vi skal ha´lidt styr på. Har ingen ide om man får lov til en lille generalprøve med dem eller om man bare tager det som det kommer? Jeg vil bare giftes og ha´at alle skal føle sig godt tilpas og hygge så tager vi tingene som de opstår. Tak for inspiration!

0

Vi skal giftes kl. 13 med efterfølgende reception med bryllupskage og receptionsmad til kl. 17.00. Vores gæster skal dog køre allersenest kl. 17.00, da vi kører afsted kl. 16.00 for at få taget billeder inden de ankommer kl. 17.30 til fotos og velkomstdrinks, inden vi går til bord kl. 18.00.

Mange af vores gæster har booket værelser og der check-in fra kl. 15.00, så regner med at nogle af disse lige skal nette sig og måske skifte tøj inden maden.

Tror tiden går fantastisk hurtig :cheerleader3:

1

Annonce ♥

Jeg tænker at man skal sørge for at gæsterne har noget at lave, altså ment at man ikke bare kan sige receptionen slutter kl. 15, og middagen starter kl. 17, så i de 2 timer må I bare underholde jer selv. Det kan man så gøre, hvis nu gæsterne skal tjekke ind på hotel osv, så har de jo et sted at være. Ellers bliver det nogle meget lange timer for gæsterne, og de kommer til at kede sig.

1

Det kan godt blive pænt dyrt at booke hotel til 60 mennesker....

1

Det kan godt blive pænt dyrt at booke hotel til 60 mennesker....

Det siger jeg heller ikke at man skal. Men jeg syntes man skal sørge for at gæsterne har noget at lave, så må receptionen jo evt. slutte senere osv. Syntes bare ikke det er fair at lade gæsterne trisse rundt i 2 timer, uden noget som helst at lave.

1

Måske gæsterne kan tage direkte hen på Nokken hvor vi holder det og sidde ved vandet og få lidt lækkert og hygge inden middagen hvis de har lyst. Må lige se lidt på mulighederne. Ville helst vies om eftermiddagen men da min forlovede friede for 5 mad siden og vi var enige om at vi ville giftes hurtigt måtte vi tage den ene tid kirken havde tilbage. Er ikke helt i mit rette element men alt det planlægnings halløj. Jeg vil bare giftes :-)

1

Annonce ♥

På lørdag skal vi vies under åben himmel kl. 11 af giftefogden fra Nyborg Kommune. Efterfølgende har vi en reception til kl. 15 og kl 18 har vi selve festen.

Da selve receptionen og festen kommer til at foregå henholdsvis 300 meter til højre for vores hus og 200 meter til venstre (festen) har vi en aftale med vores venner og familie at mens vi er ude sammen med fotografen og lave bryllupsbilleder, så rydder de op efter receptionen og de ting der kan bruges til festen (drikkevarer mm) dem sørger de for at få op i forsamlingshuset..

Dette er noget alle gæster er indforstået med da vores budget er meget lille og fordi vi de sidste 14 dage selv har handlet ind til maden både til receptionen og festen. Også selv tilbereder maden.... og den slags..

0

Vi skal vies kl 13 med efterfølgende reception i sognehuset, ca kl 16 tager vi afsted med fotografen og så runder toastmaster af og får sagt pænt farvel til receptionsgæsterne hvorefter de resterende gæster kan gå til hotellet og checke ind (vores bryllup er med overnatning) indtil kl 18 er der egen-tid hvor man kan skifte tøj, gå ned i restauranten og få en kop kaffe i haven, tage en lur (den bornholmske del af selskabet har været med færgen kl 7) eller hvad man har lyst til....vi har først lagt velkomstdrinks kl 18 så brudeparret også kan nå at checke ind og lige sidde ned i 10 min

0

Måske gæsterne kan tage direkte hen på Nokken hvor vi holder det og sidde ved vandet og få lidt lækkert og hygge inden middagen hvis de har lyst. Må lige se lidt på mulighederne. Ville helst vies om eftermiddagen men da min forlovede friede for 5 mad siden og vi var enige om at vi ville giftes hurtigt måtte vi tage den ene tid kirken havde tilbage. Er ikke helt i mit rette element men alt det planlægnings halløj. Jeg vil bare giftes :-)

Lyder som en god løsning. Det kan være nogle af gæsterne godt kan få tiden til at gå, men dem som ikke kan, kan bare mødes på Nokken og snakke og vente på I og gæsterne kommer ()()

0

Jeg var til min venindes bryllup for et par år siden, hvor de ligesom jer ikke havde en reception til at fylde tiden ud (mener de blev gift kl 13). Der var ikke planlagt noget, og det var egentligt helt fint, for jeg er ret sikker på, at det ville have været en meget lang dag, hvis der var planlagt noget udover middagen, idet de startede så relativt tidligt. Personligt synes jeg, at det var fedt at kunne komme hjem og få et lille hvil.

0

Annonce ♥

I behøver ikke planlægge gæsternes dag ned i mindste detalje :) Jeg ville nyde, hvis der lige var et par timer, hvor jeg ikke skulle noget.

0

Vi skal vies kl. 13, og fordi vi åbenbart har valgt korte salmer, så varer vielsen kun ca. 35 min., har vores præst sagt. Planen var ellers, at vi kørte fra kirken senest 14.15 og til forsamlingshuset (køretid på 1 time og 10 min.), og så skærer vi kage for kl. 15.30. Ca. 15.55 dribler vi af sted med fotografen og kommer tilbage omkring kl. 17/17.05 og så er der velkomstdrinks fra 17.15 og middag senest 18.00, evt. lidt før.

Jeg har til hver gæst lavet en lille papirspose med et par stykker chokolade og et hæfte med lidt underholdning (wordsearch, labyrint, quiz om os og "hvem er hvem" om gæsterne). Mens vi bliver fotograferet er der tid til at nyde kaffen, underholde sig med fotoboden, få taget polaroidparbillede af min søster og evt. checke ind på sit overnatningssted i nærheden, hvis man vil det. Eller bare mingle :-) Jeg er sikker på, at tiden flyver af sted. Den ekstra tid kan evt. give nogen gæster tid til at lave løjer i vores hus.

0

Vi havde reception i 3 timer, hvor vi fik bobler, bryllupskage, og der havde vi booket Claus Reiss til lidt underholdning ( sækkepibeshow/stand up, ham fra Infernal, sjovt og anderledes) vi pakkede også gaver op.

Men tror ikke du skal være nervøs,mange har måske ikke set hinanden længe, og så går snakken ;-)

0

Der er vel heller ingen som siger at en middag nødvendigvis først skal starte kl. 17. Man kan sagtens starte tidligere (hvis det er foreneligt med stedet og allerede indgåede aftaler). Herved opnår man ofte at mange af dem som normalt ville smutte lige efter brudevalsen er med i mere af forløbet.

0

Annonce ♥

Vi blev viet kl 11, spiste middag kl ca 15-16 og dansede brudevals kl 21.30 vidst (fulgte ikke helt ned i tiden den dag, det havde vi jo toastmaster til ;) ).

Vores gæster gok mellem 22.30 og 23.30 og vi festede så med en 15-20 af vores venner resten af natten, da bedsteforældrene havde taget vires børn med hjem. Genial løsning for os!

Edited by Aya84
0