MissPugsy

B&F Orkide Bryllup. Hvor er livet uretfærdigt! Mit hjerte græder!

50 indlæg i dette emne

Hej i skønne zillaer :loveshower:

Nu er det endelig blevet tid til at jeg kan lave min egen planlægningstråd herinde :cheerleader3:

Jeg har været herinde siden Juni 2013, så et pænt godt stykke tid nu, hvor jeg bare har samlet masser af inspiration fra alle de kreative brude der er herinde. Og det er jo helt overvældende hvor fantastisk fede bryllupper i alle får planlagt og gennemført :BKSTREET: det må jeg sige, håber jeg kan få planlagt mit eget ligeså godt.

Jeg håber at jeg kan få skrevet en masse indlæg og visse al min inspiration, hvor af noget er tyvstjålet herinde fra.

Hilsen MissPugsy

Overblik

Frieriet: her

Budget: ca. 65,000 Vi kan forhåbentlig gøre det for mindre, Så der bliver plads til en lille rejse.

Dato: 12-09-2015

Kirke: Holmens Kirke i København.

Feststed: Ishøj Forsamlingshus er booket til 4 dage.

Musik: Diskobil fra kl.17.30 til festen slutter.

Fotograf: Udelukket fra Bryllupsklar hele dagen.

Tema: Enkelt elegant bryllup, dog stadig helt nede på jorden.

Farver: Hvid, Mørke lilla og lidt sølv med bling.

Blomster og pynt: Det bliver orkideer over det hele, med masser af diy pynt.

Borddækning: Enkel diy Centerpiece bliver en cognac formet glas bowle. Tanker kan ses her

Gæsteliste: Vi bliver omkring 55 mennesker, primært familie.

Forlover: H2b bedste ven, der bor 5 min fra os.

Brudepige: Min kusine, skal bare have spurgt hende.

Toastmaster: Ved ikke hvem det skal være endnu.

Vidner: Min onkel og evt min mor eller svigermor.

Gavekoordinator: Sandsynligvis min mor.

Menu: Min bror er kok, og laver al maden. Vi skal snart snakke menu, men det bliver masser af kød.

Drikkevarer: Bliver hentet i Tyskland, øl sodavand og sprut.

Bryllupskage: Bliver enten min bror, eller en dygtig konditor jeg kender.

Slikbuffet: Er igang med at indkøbe, alt vores favorit slik. Bliver opbevaret hos min mor.

Vielsesringe: Det er svært at finde ud af.

Kørsel: Står h2b for, bare den er fint pyntet. Er han heldigvis med på :-)

Brudens Tøj

Brudekjole: Er bestilt hos Karim Design d.21-1-15, bliver lavet ud fra denne kjole. Kan se den her

Slør: Langt enkelt et-lags slør. Venter med at købe til kjolen er købt.

Sko: Er indkøbt, høje stilletter. Har ligget i skabet det sidste års tid.

Undertøj: Venter med at købe.

Taske: Venter med at købe en, til kjolen er købt.

Frisør: Min kusine er uddannet frisør. Og skal sætte mit hår den dag.

Makeup og negle: Vil gerne finde en professionel til at klare det den dag, neglene får jeg lavet et sted.

Smykker: Afhænger af min kjole, men gerne nyt. Er meget glad for smykker.

Brudebuket: Bliver en buket fyldt med orkideer, Ide kan ses her

Gommens Tøj

Jakkesæt: Gerne sort, venter med at købe til næste år.

Skjorte og slips: Hvid skjorte med et mørke lilla slips. Har fundet et sted i Lyngby de kan købes.

Sko og bælte: Det bliver i sort, bare et par pæne sko han synes er gode og have på. venter med at købe dem.

Frisør: Min kusine sørger lige for at han bliver klippet fint inden.

DIY Projekter

Save The Date: Er blevet lavet færdige, blev sendt ud i September 14.

Invitationer: Regner med en pocket invitation, hvis jeg kan finde ud af det.

Favours: Ved det ikke helt endnu.

Bordkort: Overvejer designet, når jeg kommer tættere på brylluppet.

Kirkeprogram: Gerne et med et lommetørklæde, da jeg synes de er så søde.

Menu & drinks kort:

Gæstetræ: Min anden kusine tegner et til os, hun er vildt dygtig.

Servietter: Har tænkte mig at embosse en masse servietter.

Skilte til diverse ting: Slikbuffet, garderobe, toilettet og flere andre ting.

Pynt: Forskellige pompomer, grene der bliver spraymalet og en masse andre hyggelige ting.

Toiletkurve: Kommer lidt an på hvor vi kommer til at holde festen.

Risposer: Vil selv lave dem, så der ikke kommer pletter på tøjet.

Der bliver bagt en masse mini muffins og mormors sandkage. Også bliver der bestilt en frugt buket fra Fruit and The City til receptionen.

Morgengaven til H2B, har jeg tænkt på Boudoir billeder, da han vil elske det. Frække og sexede med stadig pæne billeder, det er lige ham. Også overvejer jeg at købe et ur, eller hvis jeg kan få sparet sammen. Så en tur ned og se Formel 1 på hans ynglings bane i Belgien. Han er stor Formel 1 fan, og aflyser gerne aftaler for at kunne se løbende.

Vil opdatere løbende, nå der kommer flere ting til.

Redigeret af MissPugsy
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt om os.

Lidt om os, så er jeg 28 og min dejlige h2b er 29, vi har nu været sammen i over 7 år. Så vi var da rimelig unge da vi fandt sammen.

Det har bestemt ikke altid været en dans på røde roser, men vi elsker hinanden og ved det skal være os to.

Vi mødte hinanden på et virkelig usselt diskotek i Albertslund, ikke et sted jeg havde været før, og har aldrig været der siden.

Jeg havde været i byen dagen før med min veninde, og vi sad og var egentlig rigtig trætte om Lørdagen og gad ikke rigtig noget. Da hun siger hendes veninde holder fødselsdag på det diskotek, selvom vi var trætte tog vi af sted, det jeg så glad for i dag.

Jeg havde faktisk ikke noget makeup på, var for træt til det. Men vi kommer derind, går op i baren kigger rundt, får øje på h2b og siger faktisk til min veninde at ham skal jeg nok få scoret, for han var da lækker :badgirl:

Så aften endte med at vi dansede til noget underlig tekno musik, som faktisk var umuligt og danse til, men det tror jeg ikke vi lagde så meget mærke til. Han fortalte den aften at han var brandmand, yes tænkte jeg. Totalt fed scoring jeg fik gjort mig der, selv om han tror han fik scoret mig, lad ham bare blive i troen.

Senere vidste det sig så at han var og stadig er uddannet vvs mand. Så driller ham gerne med at han er min lokumsarbejder. Fik desværre ikke min brandmand, men fik mig en håndværker i stedet.

Først gang vi skulle mødes efter, kunne han faktisk ikke huske hvordan jeg så ud, så fuld havde han åbenbart været. Men det kan jo kun have været positivt nu vi sidder her i dag og skal giftes :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak :biggrin: Glæder mig til rigtigt at komme i gang nu.

Selvom der er blevet planlagt en masse det sidste år, jeg ved i hvert fald hvordan jeg kunne tænke det hele skal være. Og har helt frie hænder, h2b ønsker bare jeg får det bryllup jeg altid har drømt om :heart:

Er vildt spændt på i morgen, der skal jeg med min mor ud til Lykke Brudekjoler i Ballerup og prøve kjoler :cheerleader3:

Så vidt jeg har kunne finde ud af, så er hun den eneste der på Sjælland, forhandler kjoler fra Madeline Gardner. Og er blevet ret vild med hendes kjoler, især en helt bestemt kjole. (Kan ikke finde ud af at sætte billeder herind.)

Som jeg tror godt kunne være KJOLEN, desværre så har hun den ikke hjemme længere :(

Og tør simpelthen ikke at bestille den hjem, når jeg ikke har været ude og prøver nogen kjoler endnu.

Lige bortset fra en enkel, som lignede noget fra 80érne, fordi min mor lige insisterede på at den måtte jeg da prøve.

Jeg ved ikke om man må tage billeder derinde, men hvis vi må, så skal der nok blive taget en masse. Kvaliteten kan jeg ikke garantere for, da min mor virkelig er elendig med et kamera.

0

Del dette indlæg

Ih den vil ikke lægge mine billeder ind, bliver ved med at sige de er for store.

Har endda måtte skifte browser til Chrome, for explore fungere ikke ordentligt.

Zillaer, er der en computer kyndig derude der kan hjælpe????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen

Hvordan vidste i det var den rigtige?

Var igår ude og prøve brudekjoler med min mor, hos lykke brudekjoler i Ballerup. Rigtig venlig service jeg fik derude, især fordi de kun tager en ind af gange.

Jeg har i over et år kigget på nettet efter kjoler, og fundet en fra Madeline Gardner som jeg er vildt forelsket i. Problemet er bare at det er en 2013 model, og kan ikke prøve den nogen steder. Hun kan godt bestille den hjem, men hvis den så ikke er noget, så er jeg tvunget til at købe min kjole hos dem, og det er ikke verdens største udvalg hun har.

Når men fik prøvet en masse kjoler og stiltyper igår, lige fra det kæmpe store tylskrud, til mere enkelte modeller. Og de var bare ikke mig, synes f.eks tyl er rigtig flot på billeder og til andre. Men til mig var det bare det ultimative tyl mareridt, hold nu op det så helt forkert ud.

Fik igår også prøvet en kjole der var i samme stil som den jeg er vild med, og det fik ihvertfald bekræftet mig i at det er den stil jeg skal have. Problemet er bare det ikke rigtig er det der er fremme. Alle de kjoler der kommer er tyl tyl tyl. Og jeg er vild med det helt tykke satin stof, det lidt mere klassiske, ved ikke hvad det hedder.

Min stil er nok mest klassisk med et twist og lidt bling.

Ih vil så gerne kunne lægge billeder ind, så i også kan se det. Så kan jeg også vise billedet fra da han friede til mig :heart:

0

Del dette indlæg

Du bliver nødt til at gøre dine billeder mindre i filstørrelse, for at kunne oploade dem. Det er der flere metoder til, bl.a. tinypic.com eller du kan åbne dem i Paint, klikke på resize, og skalere dem ned. Husk at hvis du gerne vil beholde billederne i den store filstørrelse, og kun bruge de små billeder til at uploade herinde, skal du trykke på "gem som..." oppe i "filer" og give den et andet navn, ellers overskriver du den store fil med den nye lille fil.

0

Del dette indlæg

Jeg har slet ikke prøvet en eneste brudekjole, og håber jeg kan være den oplevelse foruden. Jeg fandt kjolen på nettet, og den var så personlig og perfekt at man næsten skulle tro at den var lavet specifikt til mig. Den havde det snit jeg ønskede, den udskæring jeg ønskede og så var der en detalje på, som bare gjorde udslaget - der er et fint tryk af en kanin på. Jeg kalder min kæreste "bunneh" (bevidst stavet - og udtalt - forkert) og han kalder mig "kitteh". Derfor skal jeg have denne skønne kjole: https://www.etsy.com/dk-en/listing/154776704/tea-length-ivory-satin-wedding-dress?ref=favs_view_24 og disse fine øreringe: https://www.etsy.com/dk-en/listing/126762182/cat-and-rabbit-earrings-mismatched-studs?ref=favs_view_5 Det er nemlig så personligt som det bliver for os. Det er måske en smule barnligt, men det passer super godt til os - jeg plejer altid at sige at vi bare er to fortabte børn der leger voksne.

0

Del dette indlæg

Jeg har slet ikke prøvet en eneste brudekjole, og håber jeg kan være den oplevelse foruden. Jeg fandt kjolen på nettet, og den var så personlig og perfekt at man næsten skulle tro at den var lavet specifikt til mig. Den havde det snit jeg ønskede, den udskæring jeg ønskede og så var der en detalje på, som bare gjorde udslaget - der er et fint tryk af en kanin på. Jeg kalder min kæreste "bunneh" (bevidst stavet - og udtalt - forkert) og han kalder mig "kitteh". Derfor skal jeg have denne skønne kjole: https://www.etsy.com/dk-en/listing/154776704/tea-length-ivory-satin-wedding-dress?ref=favs_view_24 og disse fine øreringe: https://www.etsy.com/dk-en/listing/126762182/cat-and-rabbit-earrings-mismatched-studs?ref=favs_view_5 Det er nemlig så personligt som det bliver for os. Det er måske en smule barnligt, men det passer super godt til os - jeg plejer altid at sige at vi bare er to fortabte børn der leger voksne.

Den er da også rigtig fin, er helt vild med kaninen :bunny_4: Hvorfor skal det hele også være så ens. Det er godt vi allesammen har forskellig smag, så vi kan lærer noget nyt og blive inspireret af hinanden :)

Herhjemme er vi også to børn, når det kommer til dyr især hunde. Selvom vi har kat.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores 6 års dag

Vore familier har længe prikket til os, om vi ikke snart skulle giftes. Har bestemt også selv kommet med meget kraftige hentydninger til h2b igennem årerne.

På vores 6 års dag, havde vi aftalt og tage ud og spise på vores ynglings restaurant i Fiolstræde, Restaurant Italiano.

Vi går og hygger lidt i løbet af dagen sammen, og da h2b skal over og hente bilen hos hans ven, siger han lige inden han går. Husk nu at sørge for at sofabordet er ryddeligt? Øh ja okay, var nu ikke fordi det var roddet, men lå da lidt småting der. Når han går, jeg gør mig færdig, vil jo gerne være lidt pæn. Det kunne jo være det var dagen han ville fri på? For ryddet bordet og går ud af døren.

Vi få spist noget mad, og tænker flere gange om han måske kunne finde på det derinde? Men øv nej intet sker.

Han plejer også at planægge en masse hyggelig ting på vores årsdag, men heller ikke denne gang.

Der er ikke rigtig noget at mærke på ham, han får lidt flere beskeder på sin tlf end normalt. Men det tænkte jeg ikke nærmere over.

Da der intet er sket på restauranten, går jeg skuffet ud til bilen. Tænker mest af alt, at det var dag lidt af en øv dag.

Samtidig har jeg også en kronisk tarmsygdom, så spiser også kun sjældent ude. Og skulle virkelig bare på toilettet, sad bare og håbede på jeg kunne nå hjem i tide.

Samtidig sad h2b og tænkte bare hun nu ikke skal på toilettet når vi kommer hjem.

Da vi kommer hjem, kan jeg se nede fra parkeringspladsen at gardinerne er trukket for. Det var de bestemt ikke da jeg gik, straks bliver jeg irriteret over at der har været noget i lejligheden.

Vi går op, og det første jeg ser er en rød løber igennem stuen. Vi står begge to bare og måber.

Han havde aftalt med sin ven og arbejds kollega om at gøre det hele klart mens vi var ude og spise, og det havde de gjort rigtig fint.

Derefter ser jeg alle roserne, og de kunstige fyrfadslys (På grund af vores kat, skulle det ikke være levende lys) to champagneglas en champagne og et kort.

H2b havde skrevet det sødeste kort til mig, blev bare så glad og rørt over det. Der begyndte tankerne virkelig at flyve, kunne det være nu? Vi står og kysser og krammer lidt, og kan mærke den stakkels mand bare står og ryster over det hele. Også går han på knæ og siger de dejligste ord til mig og om jeg vil giftes med ham?

Et stort rungende JA kunne det blive til :cheerleader3: Der var ikke noget jeg hellere ville. Han havde bare været så nervøs for at jeg ville sige nej, men det kunne jeg aldrig finde på, han er mit livs lys og faste støtte.

Han friede med den smukkeste solitairering i 18kt Hvidguld med en 0,40ct Brillant :heart:

Hvis jeg glemmer at tage den på, skal han bestemt nok minde mig om det. Alle skal jo kunne se at jeg er taget :a1221:

post-68312-0-06812600-1409349676_thumb.j

0

Del dette indlæg

Nååååh, det var da et sødt frieri. :)

Nej det skal nemlig ikke være så ens, men det kan godt være noget af en udfordring at være anderledes end normen, fordi de ting man ønsker ikke altid er til at opdrive. Særligt i Danmark, fordi vi er så lille og hormogent et folkefærd, at butikkerne af og til kan føles lidt ensporede, fordi der ikke er stor nok efterspørgsel efter de anderledes ting, så det kan ikke betale sig for dem at føre ret meget andet end basisvarer og trendvarer. Nicheprodukter skal man som regel finde uden for Danmarks grænser.

0

Del dette indlæg

Nååååh, det var da et sødt frieri. :)

Nej det skal nemlig ikke være så ens, men det kan godt være noget af en udfordring at være anderledes end normen, fordi de ting man ønsker ikke altid er til at opdrive. Særligt i Danmark, fordi vi er så lille og hormogent et folkefærd, at butikkerne af og til kan føles lidt ensporede, fordi der ikke er stor nok efterspørgsel efter de anderledes ting, så det kan ikke betale sig for dem at føre ret meget andet end basisvarer og trendvarer. Nicheprodukter skal man som regel finde uden for Danmarks grænser.

Jeg giver dig helt ret. Selvom jeg egentlig er en meget klassisk type med hensyn til stil og andre ting også grundet mit fag.

Så er jeg det alligevel ikke, for kan godt lide at være Rasmus modsat på visse punkter. Jeg ha bluser med hunde på, som jeg kan kan tage på med jakkesæt, bare for at være lidt spraglende. Dog ikke de klassiske hunde bluser med et stort påtrykt farvet motiv. Der sætter jeg grænsen, er ikke fanatiker... haha

Men ja det er så svært at finde noget i lille Danmark. Hvis man ønsker sig noget, der afviger bare en lille smule fra normen.

Fordi vi skal jo helst allesammen ligne hinanden, ifølge trend sætterne og indkøberne.

Nej tak, jeg vil ligne mig selv :biggrin:

0

Del dette indlæg

Min kjole forelskelse

Jeg er totalt forelsket i en kjole fra Madeline Gardner. Lige fra første gang jeg så den på nettet, har jeg bare tænkt, det er min kjole :biggrin:

Det er en model fra 2013, men ærlig talt så er jeg ligeglad med hvornår den er fra.

Var forleden ude og prøver kjoler i Ballerup, hvor de som de eneste på sjælland forhandler Madeline Gardner.

Vidste godt hun ikke havde kjolen hjemme, men så kunne jeg da få prøvet lidt forskelligt.

Og selvom jeg synes tyl kjoler er vildt flotte på billeder, så ligner jeg bare en kage figur i dem, og det er slet ikke mig.

Fik så prøvet en kjole der var i samme stil, som den jeg godt kunne lide. Og er slet ikke i tvivl om at det er det helt rigtige, og lige det jeg skal gå efter.

Men synes også bare jeg har læst så mange steder at de ender op med noget helt andet, end hvad de havde forestillet sig når det kommer til kjolen. Tænker bare kan det virkelig være så nemt, bare at se et billed og vide det er den rigtige?

Jeg kan godt få bestilt kjolen hjem, men hvis jeg så ikke kan lide den. Så er jeg tvunget til at købe en anden kjole hos dem, og de har ikke verdens største udvalg. What to do?

Jeg skal på torsdag ind til Nikolaj brudekjoler og prøve noget mere. Håber de har noget i den stil jeg godt kan lide, desværre er det ikke lide det der er mest af i øjeblikket. Men nu må vi se.

post-68312-0-32691200-1409395928_thumb.j

post-68312-0-78109900-1409395950_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg drømte om en havfruemodel med blonder og dyb udskæring i ryggen, og endte med...... Tada: en havfruemodel med blonder og dyb udskæring i ryggen!!! Så det sker altså nogle gange at det man forestiller sig også er det man ender med! Det du skal gøre op med dig selv er om du tør tage chancen.. Måske skal du ud og prøve lidt flere i den stil du forestiller dig, det er noget du er nødt til at gøre op med dig selv.. :loveshower: :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg tror egentlig bare man hører mest om dem der er endt i noget helt andet, fordi det er en sjov historie. Jeg vidste det ud fra billedet hvilken jeg ville have. Jeg har haft mange kjoleforelskelser, men da jeg fandt kaninkjolen blegnede de andre kjoler, selvom de måske er langt finere end den, fordi den var så meget mig.

0

Del dette indlæg

Hmm tænker utrolig meget over det med kjolen. Men er nu ret sikker på det er min kjole, tror det bliver svært at finde noget der kan overgå den. Ihvertfald hvad jeg synes der kan overgå, er ret kræsen lige på det punkt.

Nå men har jo været herinde læææænge nu, så er rimelig fastlagt på hvordan tingene kommer til at se ud. vores borddækning bliver egentlig meget enkel. Vil ikke have for mange ting til at rode, eller forstyrre mit blik på bordet.

Så vores blomster om man vil bliver en fiskebowle der er formet som et stort cognac glas. Har taget mig rigtig lang tid at finde dem, men det lykkedes. Så de sidste blev bestilt igår fra en fiskebutik i Jylland. Kommer dog først om 3 uger til en måned, da han lige skulle bestille nogle flere hjem.

De bliver så fyldt med lilla vandperler, hvori der bliver lagt vandtætte LED lys i bunden, og nogle enkelte orkideer ovenpå.

Om der skal flere lys til rundt på selve bordet, har jeg ikke helt bestemt mig for endnu, men elsker dog masser af stearinlys, så mon ikke de også kommer til at indgå.

Rundt omkring på blandt andet gavebordet, slikbordet og hvor der ellers er et par ekstra borde. Der kommer der til at stå en enkel høj vase, med et bundt orkideer i.

Beklager, men kan altså ikke finde ud af at gøre billederne mindre. Eller lave de der fine collager i andre laver.

Så i får dem i store, så i kan se hvilke tanker jeg har omkring det.

post-68312-0-49481600-1409517994_thumb.p

post-68312-0-85610000-1409518130_thumb.p

0

Del dette indlæg

Jeg elsker orkideer, og først startede vi eller rettere jeg med at finde ud af farverne.

De bliver som sagt hvid, mørke lilla og lidt sølv glimmer hist og pist. Jeg har elsket farven lilla i rigtig mange år, også lang tid før det blev en mode farve.

Derefter blev der googlet utrolig meget, og så fik jeg opdaget pinterest. Forstår slet ikke jeg har kunne leve uden :biggrin: Så fik jeg opdaget bryllupper fyldt med orkideer, det jo helt perfekt til os, eller ja nok mest mig...

Men hey han er med på det hele.

post-68312-0-77945700-1409523939_thumb.j

Så her er lidt billed ideer af hvad jeg har i tankerne.

Orkideer er jo en hel enkel men utrolig smuk blomst, og endnu mere perfekt, til folk med allergi, da der kommer et par stykker af dem til brylluppet. Så det bliver et væld af orkideer over det hele. Selv min brudebuket bliver ren orkideer :biggrin:

Uh ser godt nok frem til at få det hele samlet. Ved lige hvordan det hele nogenlunde skal være, men nu ar jeg jo også haft et år, til at få styr på alle ideerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ser godt ud! Orkideer er så smukke, og også den eneste plante - bortset fra kaktusser - jeg kam finde ud af at holde. :blush:

Mht collager så bruger jeg fotor.com til at lave dem. :)

0

Del dette indlæg

Det ser godt ud! Orkideer er så smukke, og også den eneste plante - bortset fra kaktusser - jeg kam finde ud af at holde. :blush:

Mht collager så bruger jeg fotor.com til at lave dem. :)

Haha herhjemme kører vi også kun orkideer og kaktuser :cheerleader3:

Det er også det eneste jeg kan holde, og alligevel kan jeg præstere at slå en kaktus ihjel :oops: Ikke just grønne fingre jeg er i besiddelse af. Også derfor jeg ikke vil have alle mulige blomster med i brylluppet, for det ikke os.

Det må jeg lige kigge nærmere på, har ikke brugt en computer i årevis, vi har kørt med en åndsvag tablet herhjemme. Så har lige været ude og købe helt ny bærbar og printer. Var et krav fra min side, til al det her planlægning.

Så fandt bare lige noget via min printer til at lave en collage.

0

Del dette indlæg

Har længe gået og tænkt på hvordan min buket skulle se ud. Og ved jeg selv skal ned og bestille den, det går h2b slet ikke op i, men det passer mig nu også helt fint. Så ved jeg da den bliver som jeg vil have det.

Da min kjole kommer til at blive en ballgown, passer det ikke rigtigt til med en lille rådhus buket. Og er faktisk blevet ret lun på de det vandfalds buketter, eller hvad det nu hedder.

post-68312-0-39554100-1409673697_thumb.j

Ud fra vores farver og blomster, kunne det godt blive noget i denne stil, måske knap så stort som nogen af dem. Men ihvertfald den stil jeg går efter, i rene orkideer :)

0

Del dette indlæg

Ny Dato 12-09-2015

Min dejlige h2b arbejder i øjeblikket inde i Holmens Kirke i København, også kendt som sømands kirken. (Han Laver noget vvs arbejde til en tilbygning derinde) Ja så syntes han at det er kirken vi skal giftes i. For der er jo det lange kirkegulv til mig, også er det en gammel kirke. Jeg var ikke helt tilfreds med vores oprindelig valg, som udefra lignede en idyllisk hvid landsby kirke. Men indeni var den blevet totalt renoveret og alt for moderne til min smag.

I min verden skal kirker have noget af den gamle historie i sig, alt behøver ikke være fra det 21 århundred.

Nå men anyways, for at blive gift i Holmens Kirke, er vi nødt til at rykke datoen en uge frem. Fordi der hvert år den 5 september er noget mindegudstjeneste for de faldne eller noget i den stil. I den forbindelse kommer de kongelige altid, så ja vi rykker da bare brylluppet en uge frem. Var nu ellers ret glad for den dato vi havde valgt. Men h2b skal jo også have noget medbestemmelse i det her bryllup.

Det da altid noget jeg ikke har fået sendt Save The Date kort ud endnu, så dem laver jeg da også gerne bare om.

Man kan faktisk kun blive gift i kirken hvis man har en tilknytning derind til, eller bor i sognet. Men da min svigerfar er gammel frømand, så var det åbenbart nok tilknytning til vi fik lov. Så h2b havde idag skriftlig bekræftelse med hjem, kirken er nu booket til den 12-09-2015 kl.14.00.

Ellers sker der ikke så meget mere på bryllups fronten. Har bestilt noget mørke lilla karton jeg venter på kommer hjem. Afventer stadig på at hører hvornår mine elskede og møgdyre glas bowler kommer hjem. Bliver sgu nok noget af det dyreste til brylluppet af pynten :oops:

Diskobil er næsten booket, afventer bare mail, fik mig en maraton snak med Lone igår :) Det var nu meget hyggeligt.

Ja også skal jeg ind til Nikolaj Brudekjoler imorgen med min mor og svigermor, det skal nok blive hyggeligt.

Redigeret af MissPugsy
0

Del dette indlæg

Det går langsomt men sikkert frem.

Vi har idag været ude og kigge på et muligt sted til brylluppet. Det skal helst ikke være for dyrt, da vi er nødsaget til at kunne leje det i 4 dage.

Og jeg har egentlig hele tiden været lidt imod hele ideen om et forsamlingshus. Alle de forsamlingshuse jeg har set igennem tiden, har været noget falde færdigt lort.

Ja nu har vi så kigget på et forsamlingshus, surprise surprise. Man kommer jo lidt mere ned på jorden med tiden, som man finder ud af hvad det koster og leje de forskellige lokaler rundt omkring. Puha nogle priser der er imellem, det jo helt sindsygt hvor dyre de kan være.

Nå nok om det, vi har så fundet stedet, ja det løber stadig op, når vi er nødsaget til at leje det i 4 dage. Men det gør at der kan blive pyntet og gjort klart, i et lidt mere humant tempo, da vi står for alt selv.

Stedet er dejligt stort, med en stor sal hvor der er højt til loftet. Og to mindre sale eller stuer ville jeg mere kalde det.

Så er planen at holde den store sal helt lukket indtil der skal spises. Og folk så kun er i de to mindre samt terrassen i de par timer der lige er til rådighed.

ligeledes kan man gå ind i de mindre sale efter maden, mens der bliver gjort klar til dans i den store sal.

Men det kommer godt nok til at kræve noget op pyntning, så jeg skal vist allerede igang med at lave forskellige ting til loftet. Og have indkøbt lidt tyl og sån.

Men hold da op, selvom jeg spare så mange steder så muligt, så synes jeg godt nok hurtigt det løber op.

Det sgu dyrt og holde bryllup. Men som h2b siger, så kan vi lige så godt gøre det ordentligt første og eneste gang.

Har bestemt heller ikke planer om at planlægge så stor en begivenhed alene igen.

Redigeret af MissPugsy
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer