TennaGerdes

Mit Drømmebryllup d. 25/07-2015! -Beretning S. 24

492 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tryksager:

Så er nogle af de første tryksager kommet hjem. Og jeg er MEGET begejstret.!! vil lige dele det med jer. :loveshower:

til invitationer:

attachicon.gifpost-74506-0-97250400-1412768466.jpg

Til takke kort:

attachicon.gifpost-74506-0-60144300-1412766837.jpg

Forsegler til kuverter:

attachicon.gifpost-74.jpg

Små kort der skal sidde på en snor omkring glasne:

attachicon.gifpost-.jpg

Super fine ting :) Hvor har du bestilt fra og var det ok prismæssigt? :)

0

Del dette indlæg

Tryksager:

Så er nogle af de første tryksager kommet hjem. Og jeg er MEGET begejstret.!! vil lige dele det med jer. :loveshower:

til invitationer:

Til takke kort:

Forsegler til kuverter:

attachicon.gifpost-.jpg

Jeg har bestilt fra Calligraphen, prisen er en vuderingssag.. synes det er lidt dyrt at man betaler 70 kr. i Fragt og ekspeditionsgebyr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tryksager:

til invitationer:

Til takke kort:

Forsegler til kuverter:

attachicon.gifpost-.jpg

Jeg har bestilt fra Calligraphen, prisen er en vuderingssag.. synes det er lidt dyrt at man betaler 70 kr. i Fragt og ekspeditionsgebyr.

Hold da op, ja det lyder lidt dyrt i mine øre. Vi har nemlig for nylig fået klistermærker hjem til brug på kuverter m.m. ligesom jer, og dem købte vi via eBay til næsten halv pris af hvad fx VistaPrint tog. Men det er jo altid godt at høre om det fås bedre/billigere et andet sted ;)

0

Del dette indlæg

Tryksager:

til invitationer:

Til takke kort:

Forsegler til kuverter:

attachicon.gifpost-.jpg

Hold da op, ja det lyder lidt dyrt i mine øre. Vi har nemlig for nylig fået klistermærker hjem til brug på kuverter m.m. ligesom jer, og dem købte vi via eBay til næsten halv pris af hvad fx VistaPrint tog. Men det er jo altid godt at høre om det fås bedre/billigere et andet sted ;)

kuvertsegl 1 ark med 25 stk 60 kr.

adresse etiketter 1 ark med 24 stk 40kr.

Korthilsner 12 stk. pr. ark 60 kr.

0

Del dette indlæg

Nu må det gerne snart være d. 27!!!

Glæder mig ubeskriveligt meget til at vi skal holde møde med trykkeriet, tæller nærmest timer!! Føler selv at jeg er gået lidt i stå indtil det er på plads og de går i trykken..

har mange idéer om hvordan de kan se ud, så jeg er meget spænt på at høre, hvad de vil foreslå..

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg

Har haft en meget alvorlig samtale med H2B igår!!

han synes måske jeg bliver lidt for inspireret, af nogle af de mange tråde jeg læser og frygter at det bliver meget dyre end først planlagt. (hvilket det også bliver.) nu vil jeg jo ikke kalde mig selv for nogen bridezilla, men det mener han.

Men helt ærligt, det er jo også svært når det eneste man tænker på er bryllup 24 timer i døgnet. Hvis jge ikke søger på nettet eller undersøger forskellige til ting til det forestående bryllup føler jeg ikke at jeg er produktiv. Og Jeg vil bare SÅ gerne!!!

Og jo, Bevares, Jeg har måske fået en lille smule bryllups hjerne. Men det sker også kun én gang.!

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man skal huske at følge sin egen vej herinde. Jeg fik en masse ideer, men heldigvis var det meget diy. Søgte og søgte for at gøre det billigere. Søstrene grene, tiger og ebay var mine gode venner under planlægningen, og lidt amazonen

0

Del dette indlæg

Det kan hurtigt tage overhånd herinde, da der netop er super meget inspiration, MEN man er også nød til at stoppe op, og se hvad der er nødvendigt og hvad der er lækkert at have ...Jeg har fx lavet en liste over hvad der er nødvendigt og hvad der kunne være rigtig lækkert at have til at gøre vores fest fantastisk, men i sidste ende er jeg/ vi også nød til at tænke i kroner og ører, for vi har ikke det største budget og vil helst ikke bruge hver en øre vi har og er i gang med at spare op. Lige meget hvad, så er jeg sikker på at vi får verdens mest fantastiske fest.

Når det så er sagt, så er ebay og esty mine bedste venner :wink: til at gøre tingene billigere, eller finder et fantastisk billigt køb herinde i dette fantastiske forum

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg

Det kan hurtigt tage overhånd herinde, da der netop er super meget inspiration, MEN man er også nød til at stoppe op, og se hvad der er nødvendigt og hvad der er lækkert at have ...Jeg har fx lavet en liste over hvad der er nødvendigt og hvad der kunne være rigtig lækkert at have til at gøre vores fest fantastisk, men i sidste ende er jeg/ vi også nød til at tænke i kroner og ører, for vi har ikke det største budget og vil helst ikke bruge hver en øre vi har og er i gang med at spare op. Lige meget hvad, så er jeg sikker på at vi får verdens mest fantastiske fest.

Når det så er sagt, så er ebay og esty mine bedste venner :wink: til at gøre tingene billigere, eller finder et fantastisk billigt køb herinde i dette fantastiske forum

Og det ved jeg at vi også får.. men mer vil vel have mer. :oops: Og jeg ved jo godt han har ret, det er også det der gør det hele lidt sjovt.. at han nogen gange kender mig bedre end jeg selv gør.. :a1221:

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg

Man skal huske at følge sin egen vej herinde. Jeg fik en masse ideer, men heldigvis var det meget diy. Søgte og søgte for at gøre det billigere. Søstrene grene, tiger og ebay var mine gode venner under planlægningen, og lidt amazonen

Jeg føler mig genrelt gange tiltrukket af de dyre løsninger.. :oops: ikke pga. prisen men kvaliteten..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og det ved jeg at vi også får.. men mer vil vel have mer. :oops: Og jeg ved jo godt han har ret, det er også det der gør det hele lidt sjovt.. at han nogen gange kender mig bedre end jeg selv gør.. :a1221:

den kender jeg godt :a1221:

0

Del dette indlæg

Jeg føler mig genrelt gange tiltrukket af de dyre løsninger.. :oops: ikke pga. prisen men kvaliteten..

Ja kan jeg så godt se. Jeg fandt bare meget i god kvalitet trods prisen :)

0

Del dette indlæg

Bryllupskage....

Jeg er kommet voldsomt meget i tvivl og hvornår vi skal have bryllupskage... Til Receptionen eller efter middagen..

Jeg ved ikke om jeg synes at det er for tidligt at indtage kagen til receptionen. Men på den anden side skal vi have et eller andet til receptionen, evt. cup cakes.. Hvad mener i?

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når I skal have reception. Dvs. at folk, hvad enten det så er med ekstern deltagelse eller ej, samlet på feststedet eller et andet sted 2-3 timer får middagens start vil jeg klart anbefale jer at tage den der, hvis I ikke tager den som dessert. Fordi tidsplanen senere på aftenen er mere presset og der er folk også mætte må man håbe .:) Derved bliver bryllupskagen ofte noget som hurtigt skal overstås inden brudevalsen eller i værste fald efter brudevalsen hvor de fleste folk mere har lyst til danse og feste + at man heller ikke kan tale om samme effekt hvor brudevalsen er startskuddet på den efterfølgende dans.

0

Del dette indlæg

Når I skal have reception. Dvs. at folk, hvad enten det så er med ekstern deltagelse eller ej, samlet på feststedet eller et andet sted 2-3 timer får middagens start vil jeg klart anbefale jer at tage den der, hvis I ikke tager den som dessert. Fordi tidsplanen senere på aftenen er mere presset og der er folk også mætte må man håbe .:) Derved bliver bryllupskagen ofte noget som hurtigt skal overstås inden brudevalsen eller i værste fald efter brudevalsen hvor de fleste folk mere har lyst til danse og feste + at man heller ikke kan tale om samme effekt hvor brudevalsen er startskuddet på den efterfølgende dans.

Det oplevede jeg nu slet ikke da jeg var til bryllup i sommers. Der var reception samme sted som festen fra ca 15. Middagen startede kl 18 og der var 3 retter. Mindst 10 indslag med sange, taler osv. Desserten var bryllupskagen som blev serveret ca kl 23. Alle havde appetit til den og der var ingen stress og jag. Om det så skyldtes en god planlægning fra toastmasteren skal jeg ikke kunne sige. Men det passede netop perfekt både med tiden og med kagen til dessert og brudevalsen ca kl 23:45 og efterfølgende gik festen naturligt over i dans...

0

Del dette indlæg

Det er optimalt ja men mon ikke det netop skyldes at bryllupskagen der blev serveret som dessert, fremfor efterfølgende . :) For serveres desserten først kl. 23 og der så efterfølgende skal serveres bryllupskage og kaffe efterfølgende så er der nemlig panik på. :) Når det så er sagt så er der også bryllupsfester hvor middagen slutter allerede kl. 22. Det gjorde den eksempelvis ved det bryllup jeg var ude til i lørdags selvom de først gik til bords 18.30. Det gjorde bare at parret havde god tid til at pakke gaver op og personalet havde god tid til at ændre bordopstillingen (noget man også skal tage højde for). Andre gange vælger man at skubbe brudevalsen frem. Det er individuelt og helt op til brudeparret. . :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du vil have mest muligt ud af kagen i forhold til wow-effekt og så der rent faktisk bliver spist af den så tag den til receptionen... Det gør også at de gæster der ikke skal med hele dagen får del af det, det fik vi ihvertfald stor ros for til vores bryllup

0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres svar.. det giver mig lidt at tænke over.. I vores tilfælde er alle 45 gæster med hele dagen.. men ved bare ikke om det virker/føles forkert, med bryllupskage om eftermiddagen... Jeg har aldrig været til et bryllup med kagen om eftermiddagen.. :-/

.Uhha, her tror jeg H2B må med på banen!

0

Del dette indlæg

Vores vielsesringe

I fredags var vi inde og kigge på vielsesringe hos Galleri Carstens og her fandt vi et pr, der bare var så flotte. Jeg havde slet ikk lyst til at tage ringen af igen.. At de måske var over budget (ligesom alt andet)var det eneste...

se vedhæftede billede. Vores ringe bliver bare i hvidguld. :loveshower:
post-74506-0-38326300-1414492693_thumb.j

Redigeret af TennaGerdes
1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer