frutte

Bryllupsfest i Stor Kbh ?!

24 indlæg i dette emne

Overskriften siger det meste, men HJÆLP!

Vi overvejer Josty på Frederiksberg, Admiral Hotel eller Ocean CLub.

Nogle som har erfaring god som dårlig med disse steder??!

Andre forslag er velkomne - vi er et lille selskab, ca 35-40 personer, kuvertpris omkring 1000 kr, +/-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lyder det spændende :-) Vi havde selv samme planer, men endte med at skrotte dem på grund af prisen, vi fik for lidt for en for høj pris. Der er dog mange festlokaler m.m. hvis du bare googler 'bryllup København* e.l.

0

Del dette indlæg

Vi indhentede faktisk tilbud fra alle tre steder, da vi ledte efter et sted at holde vores bryllup. Det blev dog ingen af dem. Josty var vi aldrig ude at se på, da det tilbud de gav os var med en kuvert pris på omkring 1500kr og vi også ville holde os på de 1000. Både Oceans club og admiralen var vi ude og besøge - begge virkede meget service mindede, søde og alt kunne lade sig gøre. Oceans club droppede vi hurtigt fordi det var lidt for klub fancyt til os. Admiralen har jo nogle smukke lokaler med fritstående bjælker og man ville kunne ankomme dertil med havnerundfart, som vi overvejede at tage en tur med efter kirken. Så ville de stå klar på kajen med et glas champagne. Nu endte det så med at være virkelig dårligt vejr på vores bryllupsdag (dem weekend hvor København druknede), så nok meget heldigt vi ikke endte med det:)

Hvor mange bliver i? Og hvilken stil drømmer i om? Og skal det være en pakkeløsning?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi indhentede faktisk tilbud fra alle tre steder, da vi ledte efter et sted at holde vores bryllup. Det blev dog ingen af dem. Josty var vi aldrig ude at se på, da det tilbud de gav os var med en kuvert pris på omkring 1500kr og vi også ville holde os på de 1000. Både Oceans club og admiralen var vi ude og besøge - begge virkede meget service mindede, søde og alt kunne lade sig gøre. Oceans club droppede vi hurtigt fordi det var lidt for klub fancyt til os. Admiralen har jo nogle smukke lokaler med fritstående bjælker og man ville kunne ankomme dertil med havnerundfart, som vi overvejede at tage en tur med efter kirken. Så ville de stå klar på kajen med et glas champagne. Nu endte det så med at være virkelig dårligt vejr på vores bryllupsdag (dem weekend hvor København druknede), så nok meget heldigt vi ikke endte med det:)

Hvor mange bliver i? Og hvilken stil drømmer i om? Og skal det være en pakkeløsning?

Det lyder lidt som det vi tænker.

Mht Ocean Club har vi prøvet adskellige kontakt-metoder uden hold, og af den simple grund overvejer vi at droppe dem.

Har besøgt Josty, men det eneste ledige lokale, var ikke helt som vi ønsker.

Så nu mangler vi bare Admiralen, som forhåbentligt bliver positivt og ellers må vi lede videre.

Vi ønsker en bryllups-pakke-løsning og vi bliver ca 35-40 gæster.

Det skal være hvide duge, blomster og rene linier, evt lidt dæmpede farver. Men det skal være fantastisk mad og god service.

Vi ønsker bare at kunne nyde dagen uden at tænke / eller stå for noget os selv.

0

Del dette indlæg

Andre forslag er velkomne - vi er et lille selskab, ca 35-40 personer, kuvertpris omkring 1000 kr, +/-

Hvad med:

- Selskabslokalerne i Frederiksberg Have (klassisk og flot med udsigt til haverne)

- Orangeriet i Kongens Have (så fint- og de kan slå telt op uden for om sommeren)

- Vega (yes- utraditionelt umiddelbart, men ganske flot inden for- næsten art deco- og der er en scene i salen)

- Charlottenlund Fort

- Odd Fellow Palæet

- Halvandet (beach-bryllup kan man få her om sommeren: har dog selskaber året rundt; selvom den almindelige biks er lukket; kæmpe 1000 og én nat telte med smukke puder, stof og fin opdækning

- Der er vist også to andre store selskabslokaler/festlokaler på Refshaleøen- både her og med Halvandet kan man tage gæsterne derud med kanalrundfart efter kirke evt.

- Selskabslokalerne på Rådhuspladsen

- Statens Museum for Kunst (har hørt om det før- og de lejer det ud jævnligt- flot udsigt over søen og træerne i Østre anlæg- og kunst- men ved ikke hvad det koster; måske dyrt)

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang brøndsalen, så er det vist bestyret af restauranten Mielcke og hurtigkarl, der ligger ved siden af i stedet for af Havens haveselskab, eller hvad det hedder :) Så ved ikke om man kan leje det uden at få maden fra Mielcke og Hurtigkarl nu. Dem hentede vi også til ud fra og det var omkring 1800kr/kuvert. Der er to i min omgangskreds, der har holdt bryllup der her til sommer og til det ene bryllup (som restauranten stod for) var der ikke mad nok!! De var sultne efter middagen, og der var kun natmad til at halvdelen nåede at få! Desuden stod der ikke salt og peber på bordene og da min veninde spurgte efter salt, fik hun at vide af tjeneren at hun ville blive smidt ud, hvis Mielcke og Hurtigkarl hørte det! Og så fik hun ikke noget salt. Til det andet bryllup stod de selv for maden, men "fik lov" /blev meget påduttet at leje borde/stole/service fra restauranten til den gode pris af 1100kr/person!! Det var så også 7'er stole, meen..

Som prikken over i'et skulle min venindes veninde også have holdt bryllup der, men 2-3 uger før brylluppet bliver de ringet op, at der desværre er sket en dobbeltbooking i kalenderen og de i stedet kan tilbyde dem nogle lokaler i en kælder et andet sted i Kbh til samme pris!! De fik ikke nogen undskyldning (sådan noget kan jo ske, fik de at vide) eller afslag i prisen, så de endte med at finde et andet sted (stress)!

Nå, men ville holde mig langt uden om dem ;)

0

Del dette indlæg

Ang brøndsalen, så er det vist bestyret af restauranten Mielcke og hurtigkarl, der ligger ved siden af i stedet for af Havens haveselskab, eller hvad det hedder :) Så ved ikke om man kan leje det uden at få maden fra Mielcke og Hurtigkarl nu. Dem hentede vi også til ud fra og det var omkring 1800kr/kuvert. Der er to i min omgangskreds, der har holdt bryllup der her til sommer og til det ene bryllup (som restauranten stod for) var der ikke mad nok!! De var sultne efter middagen, og der var kun natmad til at halvdelen nåede at få! Desuden stod der ikke salt og peber på bordene og da min veninde spurgte efter salt, fik hun at vide af tjeneren at hun ville blive smidt ud, hvis Mielcke og Hurtigkarl hørte det! Og så fik hun ikke noget salt. Til det andet bryllup stod de selv for maden, men "fik lov" /blev meget påduttet at leje borde/stole/service fra restauranten til den gode pris af 1100kr/person!! Det var så også 7'er stole, meen..

Som prikken over i'et skulle min venindes veninde også have holdt bryllup der, men 2-3 uger før brylluppet bliver de ringet op, at der desværre er sket en dobbeltbooking i kalenderen og de i stedet kan tilbyde dem nogle lokaler i en kælder et andet sted i Kbh til samme pris!! De fik ikke nogen undskyldning (sådan noget kan jo ske, fik de at vide) eller afslag i prisen, så de endte med at finde et andet sted (stress)!

Aj hvor forfærdeligt!! Jeg har selv været til bryllup derinde én gang, og der var der altså intet galt på nogen som helst måde. Smukt og rigtig god service... men det er nu også 5 år siden :/

0

Del dette indlæg

Hvad med:

- Selskabslokalerne i Frederiksberg Have (klassisk og flot med udsigt til haverne)

- Orangeriet i Kongens Have (så fint- og de kan slå telt op uden for om sommeren)

- Vega (yes- utraditionelt umiddelbart, men ganske flot inden for- næsten art deco- og der er en scene i salen)

- Charlottenlund Fort

- Odd Fellow Palæet

- Halvandet (beach-bryllup kan man få her om sommeren: har dog selskaber året rundt; selvom den almindelige biks er lukket; kæmpe 1000 og én nat telte med smukke puder, stof og fin opdækning

- Der er vist også to andre store selskabslokaler/festlokaler på Refshaleøen- både her og med Halvandet kan man tage gæsterne derud med kanalrundfart efter kirke evt.

- Statens Museum for Kunst (har hørt om det før- og de lejer det ud jævnligt- flot udsigt over søen og træerne i Østre anlæg- og kunst- men ved ikke hvad det koster; måske dyrt)

Tusinde tak for de mange muligheder, går straks i gang med at undersøge om de er ledige og noget for os :)

0

Del dette indlæg

De er alligevel ikke ledige på vores dato :) men tak for svar

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo tonsevis af muligheder men vi taler 15/8 så I skal nok sadle nu . :) En ting I skal gøre op med jer selv er om I ønsker at festen skal slutte kl. 2 eller godt vil trække den længere for de priser I får fra Josty m.fl. er typisk baseret på at det er 8-9 timers arrangementer med slut kl. 2 og det kan godt løbe meget op hvis man vil forlænge. Særligt i Kbh. og på Frederiksberg.

Jeg vil ikke fremhæve det ene frem for det andet men I kan også kigge på Allegade 10 som ligger lige overfor Josty nu I ikke bryder jer om lokaliteten der. Når du siger hvide duge etc. tænker jeg så også lyse omgivelser og det er det ikke ligefrem.

0

Del dette indlæg

Stor København mener du så det gamle hovedstadsområdet? Få så kan man godt bevæge sig væk fra Valby bakker....

På Sonnerupgård kan du bruge vores samarbejdspartner som kan arrange festen fra A til Z ex Elmely Kro eller Støvlet Katrine, men I er stadig herre i egen hus. Dvs. I bestemmer selv det hele og også at I vel feste til den lyse morgen. Dvs. I kan selv bestille blomsterne og få dem lige efter jeres hoved.... Se på vores Hovedbygning som passer til jeres antal gæster.

Ja lidt flere beslutninger og få da m.lyng.dk til at koordinerer dagen for jer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med:

- Charlottenlund Fort

- Odd Fellow Palæet

Tusinde tak for de mange muligheder, går straks i gang med at undersøge om de er ledige og noget for os :)

Det var så lidt- her er forresten link til VEGA med billede af salen... http://vega.dk/mder-events.html

Der har jeg ikke været til bryllup, men andre store evtns, ét af dem hvor der var dækket op noget a la det på billedet. ret fint- hvis man kan lide stilen.

Vi overvejede selv Orangeriet og Charlottenlund Fort, men endte med noget andet- udenfor byen. Odd Fellow Palæet er så smukt og klassisk, og har været der til maskebal og andre store fester, de har vist også forskellige sale etc. Halvandet er bare et sted jeg elsker om sommeren- og har været derude til rund fødselsdag- det er så fint et sted til et sommer-bryllup med strand feel.

Held og lykke med det :)

0

Del dette indlæg

Nu er der jo flere ODD Fellow palæer men går ud fra at du tænker på det i Kbh. .:) Der er flere sale. Har spillet både for oven og forneden men det har mest været firmafester. Men jeg tænker også umiddelbart at det er meget stort til den lille bryllupsfest men det kan godt være at der kan lukkes af. Når vi er ovre i den kategori kunne Moltkes Palæ også være en mulighed.

0

Del dette indlæg

Yes det i KBH- hun spurgte til KBH, så tænkte ikke over at nævne det.

Jeg har været derinde, hvor det kun var en sal- og det fungerede fint, og de har vist en del at vælge imellem. Hvad det koster aner jeg ikke- men det var super smukt derinde med guldvægge, antikke møbler, runde borde med hvide duge, klaver, store lysestager, spejle, balsal-agtigt og med fine lysekroner og en lille scene :)

0

Del dette indlæg

Nu har vi fået tid til rundvisning på Admiralen og Moltkes Palæ og har desuden kontaktet Belis Bar og Odd FElow. Så krydser vi fingre for at bare en af stederne er noget for os.

Desværre er nedenstående optaget på vores dato - øv øv øv. Det var ellers lige vores stil, især til et sommerbryllup med mulig reception udenfor :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har vi fået tid til rundvisning på Admiralen og Moltkes Palæ og har desuden kontaktet Belis Bar og Odd FElow. Så krydser vi fingre for at bare en af stederne er noget for os.

Desværre er nedenstående optaget på vores dato - øv øv øv. Det var ellers lige vores stil, især til et sommerbryllup med mulig reception udenfor :)

Fedt med rundvisning og kontakt- og ja ærgerligt med Frederiksberg Have og Orangeriet, men de er vist nok også booket laaangt forud altid, kunne jeg forstå.

Tror selv, at jeg en dag bliver nød til at holde en rund fødselsdag derinde på Orangeriet :)

0

Del dette indlæg

Belis Bar kan jeg også kun sige god for. Har godt nok kun spillet der hvor jeg først gik på efter middagen i deres "bar-lokale" hvor middagen foregik nedenunder i en "glas-sal". Størrelsesmæssigt passer begge rum perfekt til et mindre selskab som jeres. Folkene derinde virker som at der er styr på tingene og hørte/fornemmede også kun positive indtryk fra gæsterne. Jeg tror faktisk det vil passe bedre til jer end Odd Fellow der som sagt er større. Hvis ikke jeg tager meget fejl er den sal som Meandmy omtaler den sal hvor jeg spillede firmafest for 200 personer.

0

Del dette indlæg

Vi skal selv holde det på Josty og glæder os meget, men kuvertprisen kan vi i hvert fald ikke holde under 1000 selvom vi har kunnet handle lidt med dem.

Ellers vil jeg foreslå følgende:

Aldershvile Slotspavillon - fantastisk sted og meget behagelig forpagter. De har dog ikke runde borde, men rammerne er så smukke.

Skovshoved Hotel - Rigtigt dejligt sted med mulighed for overnatning, selvom det er en smule dyrt for værelserne (2000 kr for brudesuiten). Lokalet er en smule kedeligt, men det må kunne klares med lidt pynt

Raadvad Kro - Fantastisk sted og mange gode muligheder, men et godt stykke ude.

Jærgerhuset - Rigtigt flot sted, men lokalet er for en smule aflangt og maden ikke lige det vi drømte om

Vi overvejede også disse steder, men efter at være kørt forbi og set dem ude fra, er vi gået væk fra dem igen.

Charlottenlund Fort

Hellerup Klub

Restaurant Bellahøj

Rungstedgaard

IDAs (ingeniørforening) mødelokaler på Kalvebod Brygge

Sophiendal

Jeg håber I finder det helt rette sted for jer!

0

Del dette indlæg

Der er mange fede lokaler, det sværeste er bare budgettet synes jeg. Vi skal selv holde bryllup på oceanclub, da jeg elsker lystbådehavn stemningen.

Men har været ude at besøge rigtig mange steder og her er lidt af dem.

-Restaurant Viva (båd)

-slotspavillonen Bagsværd sø ( super smukt og god pris)

-Nationalmuseet

-Skodborg kurhotel ( flere forskellige lokaler samt en stor villa med terrasse hvor festen kan holdes, samt mulighed for reception ved vandet)

-Langeliniepavillionen Kbh Ø

-Restaurant Skjoldgården

-restaurant Tårnet KBH

-Sophienberg slot (Rungsted)

-Restaurant Paustian

-kongekilden og studenterkilden i Dyrehaven ( er også mulighed for at slå telt op)

- havreholm slot ( et stykke væk fra Kbh, men masser af overnatning, fantastisk natur og man kan blive viet i skoven ved søen. Fantastisk beliggenhed )

Håber det kan bruges :)

Hilsner Christine

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer