Lonnie69

Højbord eller ej

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ikke her. Vi skal have 3 langborde. Det er den eneste måde vi alle kan være der på. Jeg er heller ikke så meget til højborde. Det er vidst efterhånden blevet normalt at man godt kan side sammen med venner i stedet. Men gør da hvad i føler er rigtigt for jer :-)

0

Del dette indlæg

Vi sad ved to langborde. Det vi sad ved, havde vi vores forældre traditionelt siddende ved siden af os, så bedsteforældre osv, men overfor havde vi venner siddende. Det fungerede vildt godt. Hvis man skal sidde ved 8prs rundt bord, bliver det selvfølgelig hurtigt fyldt om med forældre mm, det ville jeg nok også synes var lidt kedeligt. Omvendt er det også en rigtig stor dag for dem og vores forældre havde hjulpet til med en del på den ene eller anden måde. Så ville også føle det var lidt mærkeligt ikke at give dem en "særlig plads". Så det fungerede virkelig fint og gav en større frihed at sidde ved langbord med venner overfor. Men i må jo mærke efter og gøre det, der er mest rigtigt for jer :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var rigtig glad for at vi sad sammen med vores forældre :) Vi havde en fantastisk aften sammen med dem, og det var dejligt at se, hvor glade de var på vores vegne. Vi havde også forlover og brudeterne ved bordet, og det fungerede rigtig godt. Det var på ingen måde kedeligt, bare virkelig hyggeligt.

Der er flere herinde, ved jeg, hvor de har gjort som du har lyst til, og de har også haft en dejlig aften. Det kommer nok an på, hvem man er, og hvad man har lyst til. Hvis det er vigtigt for din mand at sidde med jeres forældre, så er det måske værd at tage med i betragtningen?

0

Del dette indlæg

Tror ikke det betyder så meget for ham, han er mere typen er gør som man bør til trods for han måske selv vil sidde med venner også, men så et andet spørgsmål.

Nu er det min svoger der skal føre mig op, skal han så sidde på brudens fars plads eller skal min mors kæreste det. Min far er gået birt

0

Del dette indlæg

Det bestemmer du selv :) Når din svoger skal følge dig op, giver det måske meget godt mening det er ham. I hvert fald også hvis du føler dig tættere knyttet til ham. Tænker det kommer lidt an på dit forhold til din mors kæreste (altså de kan jo have været kærester i 20 år og han er som en ekstra far for dig eller de kan have været kærester i 1 år og du føler ikke du kender ham så godt...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sad ved runde borde med plads til 8-10 mand ved hvert. Vi valgte at lave et svigerforældrebord blandet med lidt andre, og så sad vi sammen med dem, vi gerne ville sidde med af lyst, og ikke af pligt. Ikke at vi måske ikke ville have nydt at sidde sammen med vores forældre, men vi ville også gerne have en afslappet og uformel stemning. Til gengæld sad forældrene ved bordet tættest på, så de kunne følge tæt med i, hvordan det spændte af med indslag og taler mv. Jeg synes, det fungerede godt, og vi hyggede os rigtig meget :-) Det tror jeg bestemt også de gjorde.

Jeg har fotograferet ved flere bryllupper og har oplevet enkelte "højborde" som i langborde, hvor der ikke sidder nogen overfor højbordsgæsterne og brudeparret - dét synes jeg måske virker lidt for kedeligt og højtideligt. Det gælder da om at have nogen at hygge sig med end at sidde til skue. I hvert fald hvis I spørger mig :-)

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme at jeg heller ikke forstår den betegnelse med "højborde". Det er jo sjældent sådan at brudepar og de allernærmeste sidder ved et bord for sig selv og kigger ned eller ud på de øvrige gæster. Vi taler oftes om et bord som alle andre borde hvad enten det så er langborde eller rundborde. Andre gange taler vi om et langbord hvor de øvrige er mindre borde men ikke med den virkning at man kan tale om et højbord eller en "højborg".

Det springende punkt er om man vil sidde sammen med den nærmeste familie eller venner m.v. Der gør folk i dag som de vil og nogle vender den måske også lige med de nærmeste. Det man skal huske på er at uanset hvordan man placerer folk er det sjældent sådan at man kun taler med dem man sidder ved siden af eller ved bord med under et helt middagsforløb. Ikke mindst er der mange pauser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oprindeligt ville vi have siddet til bords med vores venner. Vi skal sidde ved 8 personers borde. Men nu er det blevet til, at vi gerne vil sidde med vores forældre, kærestens to ekstra forældre og hans mormor. Det tror jeg skam bliver rigtig fint. Vi skal have buffet, så vi skal nok få lejlighed til at snakke med de andre gæster undervejs til festen. :)

0

Del dette indlæg

Vi skal sidde ved 8 pers. runde borde, med nød kan der være 9 pers. Vi har valgt at sidde sammen med vores forældre, så vi sidder 6 ved vores bord. Min svigermor mener dog at vi bare kan placere hende og svigerfar ved andre borde hvis bordplanen ikke går op, men det vil jeg ikke gøre - det er for mærkeligt hvis mine forældre er der og hans sidder i den anden ende af lokalet...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer