miswendelboe

Dresscode i invitation?

34 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har ikke nogen dresscode. Som udgangspunkt bryder jeg mig ikke om det. Jeg vil ikke tvinge nogen til måske at købe noget som er uden for deres budget og jeg vil hellere have at alle kommer i noget de føler sig tilpas i. Min kusine som skal være min brudepige kommer så faktisk i bukser!!!! Ikke lige det jeg drømte om. Men hun har psykiske problemer af forskellige årsager, er næsten to meter høj og næsten 200 kg. Vi har ikke råd til at hjælpe hende til at få en skræddersyet kjole og det ville desuden betyde at hun måske slet ikke mødte op alligevel fordi det simpelthen ville påvirke hende så meget psykisk. Så bukser og en pæn tunika bliver det :-) Det er pænt til hende og hun kan føle sig tilpas :-) Det må for mig være det vigtigste uanset hvem det er. Men det er der jo mange meninger om. Jeg har kun været til et enkelt bryllup hvor der var dresscode og der stod der bare nederst i invitationen

Dresscode: kom i dit fineste festtøj.

Det var så meget forskelligt hvad folk havde på. Nogen kom i kjole og Hvidt, en enkelt bare i alm bukser og polo shirt. Resten i skjorter og jakkesæt blandt herrerne. Alle damer havde kjole på af en art...

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at sige smoking/jakkesæt til herrerne og kjole, gerne lang til damerne.

Vi ser gerne at folk gerne gør lidt mere ud af sig selv når vi nu gør så meget ud af vores fest. Generalt er jeg ikke til Dresscode, men da jeg desværre har veninder som vejer for meget, men tror de er små nips og som derfor godt kunne finde på at tage "hulkort" på, har vi skrevet sådan og håber folket forstår vores hensigt. :loveshower:

0

Del dette indlæg

Vi skrev det fordi jeg kunne hører at vores gæster var meget i tvivl, vi valgte dog at skrive hvad gommen skulle have på da det i takt og tone bestemmer hvad resten af selskabet skal bærer jf. pingvin, smoking, jakkesæt osv fordi isærde mandige gæster ikke må overshine gommen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har skrevet: "Dresscode: Vi vil gerne se jer klædt flot på til fest, så frem med jakkesæt og pæne kjoler."

Desuden har vi skrevet, at gommen er i jakkesæt, så mændene kan tage udgangpunkt i det.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at skrive en dresscode med kjole til kvinderne og minimum jakkesæt til mændene.. Vi frygter nemlig ellers lidt et 'clash' fra vores forskellige familier, da min familie godt kan lide at gøre noget ud af sig selv når de skal til pæne fester, og godt kunne finde på at tage fx stor balkjole på til et bryllup. Mens mandens familie altid tropper op i jeans og en t-shirt - MAKS en skjorte, og man ser sjældent kvinderne i kjoler, tit har de sådan nogle 'sparkedragter' på (jumpsuits hedder det vist :wink:).. Men nu når det er et bryllup og en stor fest, og vi holder det i nogle dyre og pæne rammer, så synes vi også man skal være klædt til det :) Der er forskel på hverdag og fest :)

Redigeret af Brudekuller
0

Del dette indlæg

Til min venindes bryllup stod der "Galla eller lignende". Det var nok lidt i overkanten til hendes familie, hvor over halvdelen aldrig nogensinde havde set en gallakjole før. Og alle veninderne var enten studerende eller arbejdsløse på det tidspunkt, så det var da kun fordi jeg tilfældigvis stadig kunne passe min gallakjole fra 3. HH at jeg kunne leve op til det.

Selv har vi ikke nogen dresscode.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke en decideret dresscode. Vi har ikke skrevet noget i invitationen, men på vores bryllupshjemmeside står der "festlig påklædning passende til et bryllup" - så kan folk tolke det som de vil. Forventer ikke gallakjoler, men da gerne at folk har gjort lidt ud af det.

Nedenunder har vi skrevet at "gom vil være i jakkesæt, og brud vil måske være i noget hvid kjole af en art. Eller knækket hvid. Eller creme farvet. Lad os bare kalde det for hvid" - tænker at så har vi ligesom sat rammen og så må gæsterne gøre hvad de vil. Er ikke så hys så hvis nogen vil komme i sort så gør de bare det. Hvid blandet med anden farve er også okay. Tror nok man kan se hvem der er bruden lige meget hvad :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Til min venindes bryllup stod der "Galla eller lignende". Det var nok lidt i overkanten til hendes familie, hvor over halvdelen aldrig nogensinde havde set en gallakjole før. Og alle veninderne var enten studerende eller arbejdsløse på det tidspunkt, så det var da kun fordi jeg tilfældigvis stadig kunne passe min gallakjole fra 3. HH at jeg kunne leve op til det.

Selv har vi ikke nogen dresscode.

Den med galla har jeg det selv sådan lidt stramt med, jeg synes det kræver en meget stor og fin fest før man kan "tillade" sig at sige til ens gæster at de skal ud og bruge så mange penge på tøjet. Vi har selv været til "galla" bryllup hvor det viste sig at være i telt med hamburgryg til hovedret, ikke at der er noget galt med det, men det matchede måske ikke lige gallakjoler og smoking sådan helt hvis I ved hvad jeg mener....

Alle vores gæster var rigtig pænt klædt på (måske lige med undtagelse af en enkelt hvis kjole jeg vil tillade mig at kalde strandkjole, men hun synes hun havde gjort noget ud af det, og det er først når vi så på billederne bagefter jeg lagde mærke til det)

0

Del dette indlæg

Der var så heller ikke ret mange som var i galla. Men jeg var og har måtte høre for hvor godt jeg så ud den dag lige siden fra brudeparret... Den veninde er vist en smule skuffet over at jeg ikke skal i det helt store skrud til vores bryllup. Hehe

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet: "Dresscode: Vi håber på at se jer klædt festligt på, så frem med de pæne kjoler og jakkesæt. Gommen kommer i jakkesæt"

Jeg er ikke stor fan af mere specifikke dresscodes end det vi har skrevet, heller ikke at skrive "lange kjoler" eller lign. Hvis vores kvindelige gæster har det bedst med kjoler som ikke er hel-lange, jamen så har jeg virkelig ikke lyst til at være den der siger at de SKAL komme i lange.. Jeg ville selv hade at få sådan et påbud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu kommer det jo også meget an på hvilken fest man holder og hvem ens gæster er. Jeg kunne i hvert fald garantere at min mor enten ikke ville komme eller ville føle sig forkert hele dagen hvis jeg krævede kjoler. Det er hun bare slet slet slet ikke til. Max en nederdel men det er også virkelig at strække den. Hun skal bare have et par pæne bukser en pæn bluse og en bolero eller lille jakke. Måske tager hun noget i håret.

Min far kommer nok i jeans, skjorte og jakke.

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg

Nu kommer det jo også meget an på hvilken fest man holder og hvem ens gæster er. Jeg kunne i hvert fald garantere at min mor enten ikke ville komme eller ville føle sig forkert hele dagen hvis jeg krævede kjoler. Det er hun bare slet slet slet ikke til. Max en nederdel men det er også virkelig at strække den. Hun skal bare have et par pæne bukser en pæn bluse og en bolero eller lille jakke. Måske tager hun noget i håret.

Det ville jeg være helt tilfreds med for det er stadig pænt festtøj .... men i vores tilfælde der var vi til min h2b's bror's bryllup i sommers, og der kom en gæst i shorts og en forvasket t-shirt :blink:

0

Del dette indlæg

Det ville jeg være helt tilfreds med for det er stadig pænt festtøj .... men i vores tilfælde der var vi til min h2b's bror's bryllup i sommers, og der kom en gæst i shorts og en forvasket t-shirt :blink:

Men tror du ikke at en sådan person vil være ligeglad med en evt dresscode og så alligevel møde op i hvad han/hun nu alligevel har lyst til? Resten ved jo godt at de skal have pænt tøj på...

0

Del dette indlæg

Men tror du ikke at en sådan person vil være ligeglad med en evt dresscode og så alligevel møde op i hvad han/hun nu alligevel har lyst til? Resten ved jo godt at de skal have pænt tøj på...

Det tror jeg ikke, for de andre fester vi har været til har den pågældende gæst haft jakkesæt på

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tror jeg ikke, for de andre fester vi har været til har den pågældende gæst haft jakkesæt på

Okay ja så er det jo ikke fordi han ikke kan finde ud af det. Min erfaring siger bare at det ofte er de samme (og oftest mænd) som ikke kan eller vil finde ud af det og er der en dresscode vil de nok blæse på det...

0

Del dette indlæg

Okay ja så er det jo ikke fordi han ikke kan finde ud af det. Min erfaring siger bare at det ofte er de samme (og oftest mænd) som ikke kan eller vil finde ud af det og er der en dresscode vil de nok blæse på det...

Det er jo lige det

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet dresscode: festtøj 😀

Men kun for ar undgå at folk tror de skal i det store galla skrud - det vil vi gerne undgå 😉

Men her på landet kan det åbenbart misforstås - min kære onkel ville nemlig lige sikre sig om han skulle købe smoking i og med der stod "dresscode" 😀

Kunne så forsikre ham om at hans jakkesæt var mere end god nok..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke en decideret dresscode. Vi har ikke skrevet noget i invitationen, men på vores bryllupshjemmeside står der "festlig påklædning passende til et bryllup" - så kan folk tolke det som de vil. Forventer ikke gallakjoler, men da gerne at folk har gjort lidt ud af det.

Nedenunder har vi skrevet at "gom vil være i jakkesæt, og brud vil måske være i noget hvid kjole af en art. Eller knækket hvid. Eller creme farvet. Lad os bare kalde det for hvid" - tænker at så har vi ligesom sat rammen og så må gæsterne gøre hvad de vil. Er ikke så hys så hvis nogen vil komme i sort så gør de bare det. Hvid blandet med anden farve er også okay. Tror nok man kan se hvem der er bruden lige meget hvad :cheerleader3:

HAHA! Det er en fantastisk beskrivelse af brudens påklædning.

Hvis vi skriver noget, og det ved jeg ikke om vi gør, så kommer det kun på hjemmesiden. Til gengæld har alle, der har spurgt om hvem der skulle være brudepiger, fået at vide at de, der møder op i lyserød tyl fra top til tå, er mine brudepiger. Så jeg er faktisk lidt spændt på om hvor mange der tager den alvorligt. Der er et par stykker, der kunne finde på at lave sjov med det - blandt andet min ven Erik ;)

2014-09-18-friendsbarrymindyswedding.jpg

1

Del dette indlæg

Hvad man skriver kommer også lidt an på hvilke forventninger man har og hvad man "frygter" f.eks. vil en dresscode ala festtøj for nogen godt kunne betyde at de tager rene jeans på... Forstå mig ret....

0

Del dette indlæg

HAHA! Det er en fantastisk beskrivelse af brudens påklædning.

Hvis vi skriver noget, og det ved jeg ikke om vi gør, så kommer det kun på hjemmesiden. Til gengæld har alle, der har spurgt om hvem der skulle være brudepiger, fået at vide at de, der møder op i lyserød tyl fra top til tå, er mine brudepiger. Så jeg er faktisk lidt spændt på om hvor mange der tager den alvorligt. Der er et par stykker, der kunne finde på at lave sjov med det - blandt andet min ven Erik ;)

2014-09-18-friendsbarrymindyswedding.jpg

-HAHA- -HAHA- -HAHA- -HAHA- -HAHA-

1

Del dette indlæg

Jeg har det umiddelbart lidt mærkeligt med dresscode, men samtidig syns jeg også bare det var SÅ forkert til min svogers bryllup hvor min svigermors mand mødte op i slidte, for store jeans og en gammel skjorte, mens ALLE andre var i jakkesæt og gulvlange kjoler.. Ved ik rigtig om vi skriver noget, for tvivler egentlig på om han vil gøre anderledes alligevel..

0

Del dette indlæg

Hvad man skriver kommer også lidt an på hvilke forventninger man har og hvad man "frygter" f.eks. vil en dresscode ala festtøj for nogen godt kunne betyde at de tager rene jeans på... Forstå mig ret....

Det har du ret i, og man kan også kun skrive det, hvis man kender sine gæster og hvad de ville tolke festligt tøj som.

Vil man være sikker på at gæsterne tropper op i noget bestemt, så skal man skrive det ellers vil budskabet måske ikke nå frem ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer