miswendelboe

Dresscode i invitation?

34 indlæg i dette emne

Vi har ikke en decideret dresscode. Vi har ikke skrevet noget i invitationen, men på vores bryllupshjemmeside står der "festlig påklædning passende til et bryllup" - så kan folk tolke det som de vil. Forventer ikke gallakjoler, men da gerne at folk har gjort lidt ud af det.

Nedenunder har vi skrevet at "gom vil være i jakkesæt, og brud vil måske være i noget hvid kjole af en art. Eller knækket hvid. Eller creme farvet. Lad os bare kalde det for hvid" - tænker at så har vi ligesom sat rammen og så må gæsterne gøre hvad de vil. Er ikke så hys så hvis nogen vil komme i sort så gør de bare det. Hvid blandet med anden farve er også okay. Tror nok man kan se hvem der er bruden lige meget hvad :cheerleader3:

HAHA! Det er en fantastisk beskrivelse af brudens påklædning.

Hvis vi skriver noget, og det ved jeg ikke om vi gør, så kommer det kun på hjemmesiden. Til gengæld har alle, der har spurgt om hvem der skulle være brudepiger, fået at vide at de, der møder op i lyserød tyl fra top til tå, er mine brudepiger. Så jeg er faktisk lidt spændt på om hvor mange der tager den alvorligt. Der er et par stykker, der kunne finde på at lave sjov med det - blandt andet min ven Erik ;)

2014-09-18-friendsbarrymindyswedding.jpg

Genialt svar. Det kunne være super festligt med selvudnævnte brudepiger i lyserød tyl.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke en decideret dresscode. Vi har ikke skrevet noget i invitationen, men på vores bryllupshjemmeside står der "festlig påklædning passende til et bryllup" - så kan folk tolke det som de vil. Forventer ikke gallakjoler, men da gerne at folk har gjort lidt ud af det.

Nedenunder har vi skrevet at "gom vil være i jakkesæt, og brud vil måske være i noget hvid kjole af en art. Eller knækket hvid. Eller creme farvet. Lad os bare kalde det for hvid" - tænker at så har vi ligesom sat rammen og så må gæsterne gøre hvad de vil. Er ikke så hys så hvis nogen vil komme i sort så gør de bare det. Hvid blandet med anden farve er også okay. Tror nok man kan se hvem der er bruden lige meget hvad :cheerleader3:

Hvis vi skriver noget, og det ved jeg ikke om vi gør, så kommer det kun på hjemmesiden. Til gengæld har alle, der har spurgt om hvem der skulle være brudepiger, fået at vide at de, der møder op i lyserød tyl fra top til tå, er mine brudepiger. Så jeg er faktisk lidt spændt på om hvor mange der tager den alvorligt. Der er et par stykker, der kunne finde på at lave sjov med det - blandt andet min ven Erik ;)

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::biggrin::biggrin::biggrin::lol::lol::lol::lol::lol:

Ej, er det tarveligt at sige at jeg håber faktisk han gør?? Kunne da blive nogle mega griner billeder :lol:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::biggrin::biggrin::biggrin::lol::lol::lol::lol::lol:

Ej, er det tarveligt at sige at jeg håber faktisk han gør?? Kunne da blive nogle mega griner billeder :lol:

Not at all, det håber jeg også sygt meget ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke lige tænkt på dresscode da jeg som udgangspunkt ikke synes, at man kan tillade sig at bestemme hvordan folk skal klæde sig. Jeg kan huske at jeg tænkte at det var vildt uhøfligt da min søster og svoger havde skrevet det i deres invitationer, MEN nu hvor jeg har læst tråden kommer jeg da helt i tvivl?? Vi holder jo en fin fest og vil da gerne have at folk er klædt på til fest og ikke camping.. Hmm måske skriver vi noget med at vi håber at folk vil møde op i festtøj :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt bare at skrive festligt, men har efterfølgende fået MANGE henvendelser om, hvad det vil sige. Som udgangspunkt ønsker jeg ikke at bestemme, hvad andre skal have på, men må da indrømme, at jeg ville blive ked af det, hvis nogle mødte op i malershorts og en eller anden sponsor t-shirt.

Men det lyder nu heller ikke til, at det er tilfældet :wink:

0

Del dette indlæg

Står og skal til at sende invitationer ud men er sådan i tvivl om vi skal skrive dresscode?

Og hvordan hvis vi skal?

Hvad gør i?

Vi havde dresscode- black tie/cocktail. Det er nok en smagssag, men jeg er enig med de fleste ovenover- man har brugt en masse penge og energi på at stable en stor fest på benene, så det er helt ok at bede folk om at tage pænt tøj på. Hertil kan det nævnes at der da var enkelte der ikke levede helt op til dresscode, hvilket altså ikke gør det store. Det er jo også en måde at signalere festens udtryk på. Alle havde gjort sig umage med at se pænere ud end til en 'almindelig' fest- også selvom enkelte måske lidt havde misforstået dresscoden :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres meninger da min H2B har valgt at købe en "pingvin" tænker vi at skrive det i invitationen, så ved mænd hvilket tøj de kan have på og så kan deres damer følge trop.... Haha

Min mand havde også kjole og hvidt på :)

Vi skrev ikke ret meget info i invitationen, men skrev til gengæld på vores hjemmeside (som vi naturligvis henviste til i invitationen :wink: ), at dresscoden var galla, og at gommen ville være i kjole og hvidt, samt at hvidt var forbeholdt bruden :)

Generelt var folk rigtig gode til at overholde dresscoden :) Dog troppede min onkel op i jeans og en sweatshirt, men jeg havde faktisk ikke forventet andet :tunge: Det var dog pæne sorte jeans og en pæn sweater.

Vores formål med at sætte en dresscode var, at folk havde en ide om, hvilken type fest vi ønskede. Tror der er en del af gæsterne, der ikke ville have taget helt så pænt tøj på, hvis ikke der havde været dresscode. Umiddelbart havde vi ingen sure miner omkring dresscode :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer