Bugule1982

Familiedrama :(

10 posts in this topic

Hej alle herinde

Jeg står i en rigtig øv situation lige inden mit bryllup som står på om 2 måneder..

Min forlovede og jeg skal have en borgerlig vielse, som bliver holdt udendørs derude hvor festen skal være, vi havde fra start af planlagt at det skulle være en intim vielse hvor kun de nærmeste kom med, og senere på eftermiddagen ville resten af gæsterne komme til middag og fest.

Vi bliver ca. 73 pers. til festen og til vielsen er vi kommet op på ca. 40 pers, så godt og vel halvdelen kommer først senere.

Vi har hver især taget vores nærmeste familie med og nærmeste venner med til vielsen.

Jeg er så i den uheldige situation at mine forældre er skilt, så der har jeg lige 2 gange familie at tage hensyn til :(

Unægtelig er jeg nærmest med dem fra min mors side....

Jeg har så 3 fastre som jeg har valgt først skal komme til festen, og det er her dramaet tilkommer..

Den ene faster har ringet og sagt hun er skuffet over de ikke skal med til vielsen, og at jeg da godt lige kan tage 5 mere med og Min far er direkte skuffet over mig at især den ene faster ikke kommer med.( og vi har ikke talt sammen i virkelig lang tid min far og jeg pga. dette)

Og I kan godt se jeg kan ikke kun tage den ene med og ikke de andre, og de kommer jo alle med til festen, Men lige pt. er alle sure og skuffede over mig.

Men bliver nødt til at stå fast i min beslutning.

er der andre der har prøvet ligende udfordring..

Burde være glædelsens tid men er så frustreret og ked lige pt :(

0

Annonce ♥

Puha sikke et dilemma...

Hvordan kan det være I kun har halvdelen med til vielsen- praktiske årsager eller?

Det er både og, først og fremmest fordi vi ville have en mindre vielse og hvis nu vejret er dårligt skal vi være indendørs og det er et ret lille lokale..

0

Det er så svært med den slags prioriteringer. Jeg har faktisk prøvet at stå på den anden side og være en af de "få" som ikke blev inviteret med selvom jeg rent familiemæssigt var ret tæt på brudeparret. De skulle vies på et rådhus med meget få pladser. Så de måtte prioritere benhårdt. Men når man så er den eneste fra "byen" som ikke er med, så bliver man altså ret skuffet :-S

Kan gå forstå i ønsker jeg en intim ceremoni. Sys dog ikke ligefrem at 40 er intimt... Men kan godt forstå hvis i må prioritere i tilfælde af regn. Det er jeres dag ig jer der bestemmer. Kan dog ikke lade være med at tænke om de få personer er dramaet værd? Altså er det det værd at du nu ikke har snakket med din far længe pga af det? Det ville jeg ikke sys. Men nu ved jeg jo heller ikke hvor tæt du normalt er med din far...

Håber i finder en læsning og får en vidunderlig dag uanset hvad det ender med :-)

1

Annonce ♥

Det er så svært med den slags prioriteringer. Jeg har faktisk prøvet at stå på den anden side og være en af de "få" som ikke blev inviteret med selvom jeg rent familiemæssigt var ret tæt på brudeparret. De skulle vies på et rådhus med meget få pladser. Så de måtte prioritere benhårdt. Men når man så er den eneste fra "byen" som ikke er med, så bliver man altså ret skuffet :-S

Kan gå forstå i ønsker jeg en intim ceremoni. Sys dog ikke ligefrem at 40 er intimt... Men kan godt forstå hvis i må prioritere i tilfælde af regn. Det er jeres dag ig jer der bestemmer. Kan dog ikke lade være med at tænke om de få personer er dramaet værd? Altså er det det værd at du nu ikke har snakket med din far længe pga af det? Det ville jeg ikke sys. Men nu ved jeg jo heller ikke hvor tæt du normalt er med din far...

Håber i finder en læsning og får en vidunderlig dag uanset hvad det ender med :-)

0

For mig er de 40 personer ikke en intim vielse, det er rimelig mange mennesker og mere end halvdelen af gæsterne så jeg kan godt forstå de føler sig lidt "snydt" men det sagt så er det jeres bryllup og i skal gøre som i ønsker :)

0

Min tanke er også, at det ikke lyder som en ret intim vielse mere. Det er selvfølgelig jeres valg. Man skal ikke nødvendigvis forstå andres valg, men i det mindste respektere dem, så det kan du jo sige videre til dem. Det er jo trods alt jeres store dag.

Min mand og jeg har dog også prøvet at være dem, som ikke var med til en intim vielse, og jeg var da også lidt skuffet. Det er lidt underligt at være inviteret til bryllup til hele dagen (reception og fest om aftenen), undtagen lige hovedseancen...! Men altså, det var sådan det blev, og vi havde da en hyggelig dag og aften alligevel. Men det var da en underlig følelse, skal jeg indrømme.

0

Jeg har også oplevet at være en af dem der blev 'skåret' fra. Kunne aldrig drømme om at brokke mig eller beklage mig! Alle har deres grunde, og et bryllup er meget intimt for de fleste. Jeg så det i stedet som en mulighed for at genoprette en bedre kontakt efter brylluppet, og lod brudeparret nyde dagen med dem som de havde lyst til at dele den med.

0

Annonce ♥

Jo... drama er der såmænd nok af. Jeg er blevet totalt stemt ned da det kom til bryllup. Jeg ville bare have været på rådhuset med to vidner. Min forlovede så ud som om jeg kom fra en fremmed planet, og min svigermor brugte en del dag på at køre på mig med hvor meget jeg ville fortryde ikke at holde noget. Det tager hun med meget stor sandsynlighed fejl med, men så kunne man jo altid have holdt noget senere i livet. Og alle jeg snakkede om det med holder med min forlovede og svigermor, for de vil jo alle gerne med. Kun ganske få forstår hvordan jeg har det. Resten synes jeg skal tage mig sammen og glæde mig til festen. Så nu holder vi en fest på trods af at jeg jævnligt får små sammenbrud ved tanken om at skulle være i centrum en hel dag. Stresssymptomer. Melankoli. Men ja, jeg er nedstemt. Ved os er alle inviteret til det hele. Nogle enkelte springer vielsen over. Vi bliver max 30 i alt. Jeg ville have foretrukket at vi kun var os to og vidnerne. Sådan skulle det ikke være. Jeg forstår ikke hvorfor ens familier (og venner) mener de har ret til at bestemme hvad man skal/ikke skal og bør/ikke bør. De er inviteret som gæster til fest, de er ikke inviteret med i festudvalget...

0

Jeg synes som de andre at 40 mennesker ikke lyder intimt og at 5 ekstra ikke betyder noget for antallet,hvor imod havde i været 5, så havde 5 betydet meget. Hav argumenterne i orden og så snak med familien igen. Hvis ikke de skal med, så må du stå ved det og acceptere dramaet, men havde JEG været fasterne, så var jeg også skuffet, fordi det er 40 andre med...

0