Amaliedb

A og D drømme bryllup 11.06 2016. Polterabend og opfølgning!

471 indlæg i dette emne

Annonce ♥

super fine indkøb, er sikker på det nok skal blive flot :loveshower:

Tak Marie, det håber jeg også! Jeg syntes der er blevet så stille herinde, men dig kan man altid regne med en kommentar fra, det er rart! :a1221:
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det ser godt ud :) ih føler mig bagud, må hellere snart få bestilt nogle materialet hjem

Hihi jeg kender godt følelsen med at føle sig bagud, men bare rolig du skal nok nå det! Det vender lige pludselig :)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Milepæl

Der sker meget hos os for tiden :loveshower:
Vi har milepæl idag, der er nu kun 6 måneder til vores store dag, tiden går bare så stærkt!!
post-78894-0-09531500-1449822958_thumb.j

Samtidigt er vi begyndt på vores invitationer, det er som om det hele bare bliver lidt mere virkeligt når man er igang med dem :a1221: Men hvor er det bare rart at være i god tid med dem! De skal først sendes ud engang i februar eller marts, men vi vil gerne gøre det til et hyggeligt projekt istedet for at have travlt og at det bliver surt at skulle skynde sig i sidste ende! :)

Samtidigt har D bestilt tid hos en af vores bekendte der har en fin butik hvor de skræddersyr super flotte jakkesæt i Januar. De laver en mandetur hvor både Daniel, min far, min bror og daniels bror (som er forlover) skal derind og have lavet jakkesæt til brylluppet :a1221: så skønt at de kan og vil gøre det sammen og få sig en hyggelig tur ud af det. Daniel har besluttet sig for, at han vil have et navy blåt jakkesæt så det passer i vores tema og for at skille sig lidt ud, og jeg er SÅ fan er den ide!!!!! Daniel tænker noget i stil med dette:
post-78894-0-13556700-1449822762_thumb.j

Samtidigt har jeg fået brugt en masse penge på ebay og Etsy, så nu går jeg bare og venter i spænding på at det kommer hjem til mig! Det er altid spændende om det lever op til forventningerne :)

Redigeret af Amaliedb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Sikke nogen fine ting, I har fået hjem :) Og tillykke med milepælen - nu begynder nedtællingen for alvor at gå stærkt!

Tak :a1221: Ja nu går tiden virkelig stærkt! Det er helt vildt.

tillykke med milepælen :loveshower: dejligt at "drengene" vil lave en hyggetur ud af det for at finde tøj til jeres store dag

Tusinde tak! Dejligt at ramme den milepæl :loveshower: Ja det er rigtig dejligt og så syntes jeg det er skønt at D kan få lidt frie tøjler og få lige det sæt tøj han ønsker! :)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Menuen er sammensat

Så er planlægningen igang igen efter en mindre pause. November/december var nogle travle måneder, så alt planlægning blev sat på pause. Men nu er vi tilbage :a1221:

Vi har fået styr på vores menu som Frimann's goumet skal stå for. Vi har idag holdt møde med vores kok, og jeg har bare den bedste mavefornemmelse. Han virker kanon - og har bare fuldstændig styr på det. Kokken kommer og er i køkkenet hele dagen og tilbereder og anretter maden fra vores lokation.
Vi har fået en kuvert pris på 335 kr for en lænker 4-retters vi selv har sammensat :) Så vi er rigtig glade!
Menuen lyder således:

Forret: Tatar af fersk og røget laks rørt med krydderurter. Serveret med syltet rødløg samt creme af citronskal og kapers

Mellemret: Carpaccio af let røget kalv på bund af salat serveret med syltede grøntsager efter årstiden, parmesan flager og syrnet fløde.

Hovederet: Helstegt oksemørbrad serveret med friske ærteskud, nye danske kartofler vendt i krydderurter, sauterede sommer grøntsager samt kraftig rødvinssauce.

Dessert: Sprød valnøddetærte med hjemmelavet is serveret med friske bær, mynte samt hindbærcoulis.

Jeg glæder mig allerede :loveshower:

Samtidigt har vi fået styr på serveringspersonale. 4 kvinder som skal hjælpe til hele dagen med klargøring, velkomst, servering osv. Det er 4 kvinder med meget stor erfaring indenfor servering til bryllupper og så er de vant til at arbejde sammen - så det er jeg helt tryg ved!

Så endelig sker der lidt igen. :)

Redigeret af Amaliedb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er bryllupsrejsen bestilt og betalt :loveshower: Det er en fantastisk følelse - vi glæder os bare SÅ meget begge to.
Vi har længe vidst hvor vi ville hen men syntes bare ikke vi var tilfredse med den pakkeløsning som vi havde fundet. Så de sidste uger har vi søgt og søgt og idag har vi så endelig bestilt!

Vi skal 11 dage til Maldiverne hvor vi skal bo på øen Vilamendhoo i en villa på stranden med All inklusive. Vi glæder os til de hvide strande, det blå vand, snorkling, dykning, romantik, spa og forkælelse :a1221:
Og i skal ikke snydes for billeder fra vores resort på Vilamendhoo.
post-78894-0-48097000-1452202151_thumb.j
post-78894-0-83235900-1452202161_thumb.j

Redigeret af Amaliedb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Det ser intet mindre end fantastisk ud! :super:

Nu glæder jeg mig endnu mere til vores bryllupsrejse i samme omgivelser :) Hvornår skal I afsted?

Fantastisk! Skal i også til Maldiverne? :a1221:

Vi rejser fra den 15-26 juli. Jeg glæder mig bare så meget!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh hvor ser det fantastisk ud, :loveshower::loveshower: bliver helt misundelig :a1221:

Sikke en romantisk og fantastisk bryllupsrejse i skal på :loveshower:

Ja det bliver så romantisk :loveshower: Vi glæder os!

forstår jeg dælme godt i gør, det ville jeg bestemt også hvis vi sku afsted

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bordnumre

Jeg sidder og læser til eksamen i øjeblikket og det er i mit tilfælde lig med en masse overspringshandlinger! Ups... Men hvertfald kommer der en masse ud af det. Jeg har i dag færdiggjort de 10 bordnumre som skal stå på små staffelier jeg endelig har modtaget med posten :a1221:

De kommer til at se sådan her ud:
post-78894-0-99852900-1452633825_thumb.j

Redigeret af Amaliedb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

arg den med læse til eksamen og lave alt muligt andet :rolleyes: den kender jeg godt for gør det helt samme stund pt :oops:

men rigtig fine bord numre :loveshower:

Ja det er farligt det med de overspringshandlinger midt i eksamen - men det er meget hyggeligere at at planlægge bryllup :a1221:
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæft det ser godt ud på Maldiverne - kender en del der har været der og ingen har været skuffede :)

Og jeres menu lyder også meget lækker - haps

Tusinde tak Ki! Vi har også kun hørt rigtig godt om Maldiverne. Så vi glæder os bare til selv at opleve det :)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirkehæfter

Der er sket lidt igen :)
Vi har den seneste uge knoklet med kirkehæfter og de er nu færdig designet, vi skal lige have godkendt salmer først - da de 2 af dem er fra højskolesangbogen. Vi har valgt følgende
- Det er så yndigt at følges ad
- Hvad er det min Marie
- Du kom med alt det der var dig.
Vores kirkehæfte udkast, der skal tages forbehold for små fejl og mangler som ikke er rettet til på dette udkast :-)
post-78894-0-71613200-1452965028_thumb.j

Menukort

Vi har fået lavet menukort, efter vores møde med kokken. Det ser således ud:
post-78894-0-80953700-1452965404_thumb.j
Planen er at de skal ligge oven på servietten og være bundet rundt om denne med naturbånd.

Min fine kuffert

Så har jeg fået min super fine kuffert som skal stå fremme med nogle små kort så alle vores gæster kan skrive et lille kort med en sød lille personlig hilsen som vi kan gemme fra dagen. Billedet er ikke det bedste pga lyset, men den har så meget patina og jeg er helt vild med den!
post-78894-0-22875300-1452965640_thumb.j

Bryllupskage

Sidst men ikke mindst har vi i dag bestilt bryllupskage :loveshower: Vi har været på messe i forum og fik en god snak med Sweet Valentine som vi på forhånd havde besluttet skulle lave vores kage. Og vi blev kun bekræftet i dag på messen! Det bliver en rustik kage på chokoladebunde med en mousse af passionsfrugt med chokolade stykker i overtrukket med hvid/creme frosting. Derefter bliver den pyntet med friske blomster af brudeslør og blush pæoner - ligesom blomsterne i vores tema. Til sidst pyntet med en "love" kage topper som på billedet :) den kommer til at ligne den på billedet til højre dog bare med andre blomster men kagen bliver i samme stil og i samme størrelse, til 80 pers. Og så fik vi endda rabat i dag!
post-78894-0-62315300-1452965989_thumb.j

Redigeret af Amaliedb
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er sket lidt igen :)

Vi har den seneste uge knoklet med kirkehæfter og de er nu færdig designet, vi skal lige have godkendt salmer først - da de 2 af dem er fra højskolesangbogen. Vi har valgt følgende

- Det er så yndigt at følges ad

- Hvad er det min Marie

- Du kom med alt det der var dig.

Vores kirkehæfte udkast, der skal tages forbehold for små fejl og mangler som ikke er rettet til på dette udkast :-)

attachicon.gifimage.jpg

Med fare for at lyde krakilsk, men nu siger jeg det alligevel :)

I skriver, at der må fotograferes under velsignelsen. Er det en vielse eller en velsignelse?

Hvis det er en vielse, så hold jer til det ord og hvis det er en velsignelse, så hold jer til det ord. For ellers ville sådan en kirkevant en, som for eksempel mig, sidde og blive lidt forvirret: For hvilken velsignelse er det, at I mener - er det den af brudeparret eller den aronitiske, som kommer til slut i gudstjenesten? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer