TulleNF

10/10-15 Peach, mint og guld Bryllup (SNEAKPEAK)

226 indlæg i dette emne

Hej, Hej -

Som så mange andre, så har jeg rigtig siddet og læst med og nydt godt af alle i andres gode historier, tips og d.i.y.

C. er 31 og jeg er lige blevet 28.

Vi blev forlovet sidste februar 2014 og havde først valgt bryllupsdato til d. 6/6-15, men så købte vi hus og flyttede ind sidste august, så der røg en del penge og tid, men vi vil alligevel gerne giftes inden, der går alt for lang tid, så nu hedder den altså 10/10-15. Hvilket jo faktisk er liiige snart. Det føles meget mærkeligt.. men super fedt.

Jeg skal prøve, at se om jeg kan finde rundt i alt det her og komme med min historie og ideer og forhåbentlig bidrage med noget :)

Grønt: styr på Gul: igang Sort: LANG vej igen :)

Budget: 50.000 kr - tror vi ender lidt over, men målet er selvfølgelig at holde så tæt på. Vi er på ca.58.000 kr pt. (maden blev lidt dyrere end regnet og har valgt flere serveringspersonale, da jeg ik vil mangle noget der).

Gæsteliste: ca. 60-65 stk. pt. på 67 inkl os. (alle kan komme - helt vildt)

Festen:

Kirke: Nørresundby kirke, vielse kl.14

Sted: Lindholm søpark forsamlingshus i Nørresundby

Musik: Har fået booket band, Morten B med 3 andre.

Mad: 2 kokke, der laver 4 retters menu til os - det lyder så lækkert, og en masse nye og anderledes ideer. Menu

Bordpynt: Koncervesdåser, syltetøjsglas, brudeslør blomster, høje sølvstager. (Familie og venner er sat igang med at samle :) )Her

Drikkelse: kører over grænsen til sommer. (Hvor meget køber man lige...)

Farver: mint, peach, guld

Kørsel: Svigerfar går MEGET op i biler, og har flere venner med virkelig fede biler. Så det står ham og min kæreste for.

Bruden:

Prøvning: 1. kjole prøvning Hos Kennedys i Århus og 2. kjoleprøvning LUXUX i Vesterhassing.

Kjolen: Købt brugt - den er stadig i butikkerne, en 2014 model, den første jeg prøvede og den jeg vendte tilbage til (der skal nok komme billeder).

Sko: KIGGER overalt -- fundet.(Drømmeskoene er fundet.. det er pengene bare ikke, de er FOR DYRE). Skoinspiration, sko igen, mintgrønne sko

Smykker: øreringe(fik de fineste guld øreringe i fødselsdags gave af C.) armbånd, mangler halskæde.

Skørt: købt (helt simpelt med 1 ring).

Slør: købt (laaangt, helt simpelt tyl med kam).

Hårkam: Fundet, lavet af dygtige MissLena, købt brugt herinde

Bælte: købt (billede kommer)

Negle: Har bestilt tid i bryllupsugen

Undertøj/lingeri: Købt, stropløs fra wonderbra, blonde trusser sloggi uden søm og selvsiddende strømper.

Hår og makeup: Har vundet en konkurrence på facebook på 1000kr til en frisør til brudeopsætning (yay)

Hårinspiration: Er lidt i tvivl om jeg vil have det hængende eller sat romantisk op..

Dansekjole: KØBT fra england - mærket CHICHILONDON. Det er kun, hvis det bliver nødvendigt. Men den var så fin, jeg ikke kunne lade være :). Billede kommer.

Taske: købt fra ASOS, med perler

Strømpebånd: Lavet af missLena, købt brugt herinde.

Gommens tøj: planlagt dag, han tager ud med forlover og ven (regner og håber på blåt sæt med brune sko og butterfly, er i hvert fald også det han har snakket om) Nu har han købt, og jeg er meget nysgerrig.

Ringe: KØBT. meget simple, guld, 8 karat - med en sten i min.

Folk:

Toastmaster: Min søster

Forlover: C.s bedste ven

Vidner: Min mor og C´s far

Fotograf: C´s ven.(der er amatør fotograf).

D.I.Y:

Guirlander: Købt herinde fra søde Mus84 - ligesom jeg selv ville lave dem, da det var da nemt.

Skilte til gaver og slikbord: same

Pynt til bord:

Slik buffet: er kæmpe slikmås, så det skal til. KØBT

Kasser med "supplies" til badeværelserne": Købt lidt

Invitationer: Har ikke lavet selv alligeveel, men bestilt fra INKSALOON.dk, de har de fedeste design og til ok priser. Det ville blive ligeså meget, hvis jeg selv skulle lave det hele og købe. FØRSTE SENDING: fejl i dato, men de påtager sig al skyld og der er super service.

"Photobooth"/fotovæg:

Props til fotovæg: Lidt køb fra ebay

Noget lånt:

Noget gammelt: Bliver nok også sløjfen.

Noget blåt: blå sløjfe som manden havde på sin krybbe, da han blev født.

Noget nyt: Mit slør

Redigeret af TulleNF
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nå, lidt om os.

C. er som nævnt lige blevet 31 og jeg er lige fyldt 28 år. Han er politibetjent og jeg er socialpædagog og arbejder med voksne udviklingshæmmede.

Min kommende mand (uh) og jeg mødte hinanden gennem min daværende kæreste. De var i militæret sammen. Da C.(min forlovede) blev udsendt til afghanistan begyndte vi at skrive sammen, som venner, og uden nogen af os nok rigtig var bevidste om det blev vi forelskede. Vi skrev laaaange breve til hinanden(altså en strærkt undervurderet kommunikationsform) og han ringede, når der var mulighed for det.

Han ville meget gerne være kærester, men da jeg lige var kommet ud af mit forhold, havde jeg brug for tid. Han sagde, at han ville vente forevigt.. det viste sig åbenbart kun at vare 3 dage, hvor jeg modtager beskeden "ja jeg kan jo ikke vente forevigt.. jeg vil være din".. haha, utålmodige mænd. Nå men jeg gjorde op med mig selv, at jeg ikke var villig til at risikere at miste ham, jeg var jo vild med ham. SÅ vi blev kærester, flyttede sammen efter 1 års tid, hvor han tog til kbh på politiskolen og jeg flyttede ind i hans lejlighed. Da han kom tilbage til aalborg tog jeg 6 mdr. udlandspraktik på filippinerne, hvor han kom og besøgte mig i 3 uger (så vi har prøvet at være en del fra hinanden). Da jeg var færdig med min BA tog jeg med ham til kbh i 10 mdr., hvor han afsluttede politiskolen. Herefter flyttede vi tilbage til Aalborg, og vi købte hus sammen sidste oktober og har nu været sammen i over 6 år. tiden flyver.

Frieriet:

C. friede i februar 2014.

Morgenen startede med, at han tog afsted til træning og mødes med drengene. Jeg skulle også ind til byen og spise brunch med en veninde og derefter skulle vi træne. Da jeg kom ind til caféen skrev min veninde, at hun ville være forsinket, yes tænkte jeg, for det er næsten altid mig, der er forsinket. Da jeg kommer ind på caféen får jeg pludselig øje på C. der sidder ved et bord med en lang rose. Jeg undrer mig noget - han sagde mit ansigtsudtryk var priceless. men uvidende går jeg derop og siger, ej hvor sjovt, jeg vidste ikke, at i også skulle spise herinde, og at Fie om om lidt. Han siger "nej hun gør ikke"... jeg er et stort spørgsmålstegn. Nå men jeg skal så åbenbart spise brunch med ham, jeg er helt rundtosset. Jeg siger, at jeg skal ud og passe min nevø kl. 15 - han siger igen "nej" og så siger jeg, nå okay.. vi skal bare spise ved mine forældre kl.18 "nej" siger han igen... hmmm. Han fortæller, at han har planlagt hele dagen og jeg ikke skal tænke over mere. Her tror jeg altså stadig IKKE, at det er et frieri, da vi ikke går op i valentines dag (der jo næstne lige havde været) og han sagde, at det var en kæreste dag i stedet for det. Så fint nok, den æder jeg.

Efter vi har spist, skal vi ud og køre en tur, og han kører alle mulige snørklede veje.. jeg er helt forvirret, indtil vi endelig kommer op til Rønbjerg feriecenter. Her havde vi vores første date i deres wellness afdeling dengang, så det var lidt sødt. Men var forvirret over hvad vi skulle der, for jeg havde jo ingen badetøj med... det havde han så åbenbart pakket, toiletting, børste og det hele.

Vi får massage og ansigtsbehandlinger derinde og hygger bare rigtig meget. Så kommer der en kvinde og siger at rummet er klar til os. Her bliver C. meget mærkelig, han siger ikke mere og går meget hurtigt. Vi bliver vist ind i samme rum, som vi var i dengang vi havde første date, det er med spabad, udsigt over vandet, vin, frugt og chokolade og musik. jeg tænker - fedt, lad os komme i vandet. Men C. bliver stående og ser ud som om han er ved at få et ildebefindende :biggrin: . Han begynder at sige en masse usammenhængende ord, og forstår ikke helt, hvad der sker - jeg får dog fornemmelsen af, at det kunne være et frieri, men hans ord lyder som han får en hjerneblødning. Han fisker en æske op fra sine badebukser(haha) og falder på knæ og spørger om jeg vil gifte mig med ham... og jeg siger selvfølgelig JA :loveflag: . Herefter er han lidt mere rolig og vi nyder de sidste timer der. Det føles lidt uvirkeligt.

Da vi kommer hjem har vi skøn forlovelsessex (ja sorry, men det var da fantastisk :loveshower: ). og jeg er helt smadret, efter flere timer i spa også og alle de tanker, der har været. Han siger, at han har bestilt bord inde i byen. Jeg ville egentlig helst bare blive hjemme, var så træt. men gør mig i stand og vi tager afsted. Vi kommer ind til min ynglings tapas restaurant. Tjeneren siger, at der er nogen, der har vores bord.. og jeg tænker "ej helt ærligt", men da vi kommer derned sidder mine forældre og min svigerfar med flag på bordet og med menuerne der dækker for hovedet. SÅ SØDT og så fedt at kunne dele oplevelsen med dem, det føles pludselig så rigtigt.

Vi spiser og drikker godt, og bliver lidt små fuld, på den gode måde. Da vi er færdige er jeg SÅ træt, men de andre synes, vi skal ind på min ynglings cafe/klub/diskotek og få en drink, så lad gå da. Der er ikke flere borde nedenunder og jeg går ovenpå for at finde et bord. Her sidder så alle mine veninder og alle hans venner. Jeg går hen til tøserne, der sidder forventningsfulde. Jeg er helt forvirret og siger "ja jeg har ikke ringen på desværre, da den var for stor" de begynder at skrige helt vildt, for åbenbart vidste de ikke at han havde friet, de havde bare fået besked på at dukke op ... så det var super fedt! På samme tid kan jeg høre alle hans drenge BRØLE tillykke, for der fortalte han også dem det. En super hyggelig aften. Vi blev et par timer og festede, og SÅ var det hjem i seng. Jeg sov noget så godt :a1221: .

Det blev en lang smørre... er ikke god til at beherske mig, skal nok blive svært ift. brylluppet :wink: .

Redigeret af TulleNF
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Århhh sikke et skønt frieri - hvor var det bare gennemført!! Og var lige nødt til at grine højt, da du skrev at han lød som om han var ved at få en hjerneblødning :lol:

Leder selv efter dansekjole, så er megaspændt på at se de to du har købt - så håber snart der kommer billeder :biggrin: Glæder mig til at følge med herinde - godt du har Mus med på sidelinjen til at hjælpe med det tekniske :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej igen, jamen imens jeg prøver at lære alt det nye herinde, skal i da ikke snydes for billeder... det elsker vi jo på bryllupsklar.

Her er derfor min dansekjole - med mig i og uden mig. (Ved ikke, hvorfor jeg skal se så tosset ud med øjnene på billedet, hehe).

post-72864-0-71848800-1433017858_thumb.j

post-72864-0-28119900-1433017866_thumb.j

Redigeret af TulleNF
1

Del dette indlæg

Mine smukke øreringe, som jeg fik af kæresten i fødselsdagsgave. Perfekte til min kjole. Jeg ved, at de var ret dyre, men synes det er fedt, at de er fra ham og det er noget jeg altid vil forbinde med noget særligt.

post-72864-0-23304700-1433018700_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dertil var jeg så heldig, at elskede og fantastiske Søstrene Grene havde en masse ting lige i de farver til ingen penge jo. Nedenstående skal bruges til bordkort. De skal laves ud af manillamærker, med et bånd på(der skal bindes på serviet og menu), guld klistermærke eller stribe.

post-72864-0-58595200-1433019147_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op nogle lækre ting!

Jeg er vild med det hele:-)

Hvor er kjolen fra? Den er så smuk! Og ligeledes øreringene!! Hvor er de fra??

Jeg håber du fortsætter med billedspammen og viser os alt dit diy hen ad vejen....

:-)

Tak :) Altid dejligt, når andre også synes om det man har valgt til den store dag. Kjolen har jeg bestilt på ASOS, mærket er chi chi london, de har SÅ mange fine romantiske feminine kjoler.

Øreringene er købt v. henrik ørsnes smykker, kan ikke lige huske designeren/mærket, men kan godt finde ud af det?

0

Del dette indlæg

Ahhhh tænkte nok det var den kjole!! Har den selv i kurven deinde, bare i den helt hvide version. Hvordan synes du den er i størrelsen? Til den store eller lille side? Har en kode der giver 20% så er lige ved at trykke køb. Du er så fin i den! Øreringene kommer da også til at passe helt perfekt til

0

Del dette indlæg

Jeg fik også hapset lignende ting fra Sød G - bare i navy og peach og også puncheren :) de er så fine. Glæder mig til at se hvirdan du vil lave bordkortene. Og så er det fedt med en fellow oktober brud - vi ville faktisk også have holdt bryllup den 10., men vores sted var optaget der, så det nlev den 17. I stedet

0

Del dette indlæg

Ahhhh tænkte nok det var den kjole!! Har den selv i kurven deinde, bare i den helt hvide version. Hvordan synes du den er i størrelsen? Til den store eller lille side? Har en kode der giver 20% så er lige ved at trykke køb. Du er så fin i den! Øreringene kommer da også til at passe helt perfekt til

Jeg synes faktisk den er helt normal i str. ingen overraskelser der, og det er jo altid rart. JA, fik også mailen idag - rimelig irriterende, når man lige har modtaget sin pakke, men sådan er det jo. Turde ikke vente, da den i str. 36 og i den farve hurtigt var udsolgt sidste gang. Den er virkelig også rar at have på, hvilket jo lidt er ideen med en dansekjole :) GØØØR DET, hehe.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer