TulleNF

10/10-15 Peach, mint og guld Bryllup (SNEAKPEAK)

226 indlæg i dette emne

Jamen så regner vi med at vi er færdige med vielsen kl.15, så TROR jeg at vi direkte derefter tager ud og får taget billeder - også taget i mente, at det er oktober og mht. hvornår det bliver mørkt osv osv.

Så er der bryllupskage derefter og så starter vi med at spise omkring kl.17.30-18.00. Er sikker på at vores venner bruger tid på at ødelægge vores hjem, dertil vil vi lave noget fotovæg, som der også skal tages billeder ved o.lign. Der skal jo også være tid til at pakke gaver op. Jeg havde tænkt at vi måske ville vente til dagen efter, så vi ikke bruger tiden på det, men kan høre herinde, at for mange var det vigtigt for gæsterne, at pakkerne blev åbnet imens de var der. Hvad tænker i der?

Men jeg synes også, at det er ret svært med tidsplan, det skal jo ikke gå hen og blive kedeligt.

Jeg synes - både som kommende brud og som gæst - at man "skylder" gæsterne at åbne pakkerne til festen. Alternativt dagen efter hvis alle/størstedelen af gæsterne overnatter ved feststedet og man afslutter brylluppet med fælles morgenmad om søndagen. Langt de fleste gæster har sikkert lagt tid og en del penge i den helt rigtige gave og som gæst synes jeg ihvertfald det er en lidt flad fornemmelse bare at aflevere gaven uden at se om parret bliver glade/overraskede. Som gæst har jeg altid gået meget op i at finde den rigtige gave, pakke den flot ind, skrive et personligt kort osv. osv. At se brudeparrets reaktion er virkelig en stor fornøjelse synes jeg og hele den der pakke-gaver-op-oplevelse er altså virkelig hyggelig som gæst at overvære synes jeg!

Der er vidt forskellige meninger herinde omkring dette her punkt, da argumentet for at lade være også er rigtig godt: At man ved at droppe gaveåbningen får mere tid sammen med sine gæster! Men jeg synes altså godt at man kan se det fra den anden side af - at gæsterne faktisk synes at gaveåbningen er en rigtig hyggelig oplevelse og at man som brudepar også kan sige "tak for gaven" og rent faktisk vide hvad det er man siger tak for! :wink:

Mht. din bror er det mig fortsat, og hver eneste gang et dilemma som dit kommer op herinde, fuldstændig uforståeligt at voksne mennesker - særligt mennesker man er så tæt på som ens egen bror - kan finde på at opføre sig på den måde! Hvad går mon gennem hovedet på dem? Jeg synes det er flot at I står ved jeres holdning og ikke lader jer påvirke af andres meninger. Folk vil SÅ gerne bestemme hvordan ens bryllup skal være men i sidste ende er det altså JERES dag og jer der bagefter skal leve med at din brors barn evt. skriger under en tale eller lign. Jeg håber - for alles skyld - at de kommer til fornuft og selvfølgelig deltager i jeres store dag UDEN barn :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de støttende ord.

Vi er også sikre i vores beslutning, men når det involvere mennesker man holder af, så er det nemt pludselig at føle sig forkert.

Jeg kan også mærke, at jo længere tid, der går jo mere harm bliver jeg også. Synes det er rigtig uretfærdigt, at de gør et problem ud af en dag, der er så vigtig for os.

Og du har så ret Cricht, jeg vil virkelig blive irriteret, hvis vi giver lov, og han så skriger under en tale eller lign. Jeg elsker den lille rolling, og DET VED DE, og det siger de også. Men det er en voksen fest og at have ham med er mere deres behov end hans. Og som i også siger, så tror jeg at han vil være fløjtende ligeglad med om han var med eller ej - jeg bærer i hvert fald ikke nag over ting jeg ikke var med til som 2 årig. (og som jeg ikke engang kan huske).

Bare irritende, at vi skal bruge energi på det.

0

Del dette indlæg

Øv altså, det er mega-super-egoistisk at din bror og svigerinde stiller spørgsmålstegn ved, om der skal børn med til Jeres fest.. Vi har selv 2 piger og de er da det mest fantastiske og bedårende der findes på jorden. MEN alligevel skal der ingen børn med til vores bryllup. (pigerne er med om eftermiddagen og til bryllupskagen, men har fået af vide at fra kl. 17-18 stykker hedder det voksenfest og de skal passes til næste morgen.. *s* De er 5½ og 7½ og bekymrer sig mest om, om de får lov til at spise bryllupskagen.. *Ggg)... Anyway, min pointe er, at ingen overhovedet husker, om de var med til et bryllup da de var 2 eller ej. HVIS de husker det og bliver skuffede over det, når de er 5 år, SÅ er det ene og alene af den årsag, at nogle voksne omkring dem, har fortalt dem utallige gange, at de bestemt må være så kede af, at de ikke var inviterede med.. SUK Altså!

Håber virkeligt at din bror viser sig som den super gode bror han garanteret er, og vælger at få sin dejlige søn passet denne ene aften og nyder en "alene-aften" i sin kones selskab OG sin søde søsters bryllupsfest.. *Ss*

Redigeret af Muldebeerg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MERE SKO

Nu har jeg bestilt guldsko inde fra zalando. Der er gratis fragt og returret, og derfor tænker jeg, at de må prøves af og så kan de altid sendes tilbage. (ligger billede ved igen)

Jeg overvejer stadig at bruge mine egne mintgrønne sko - som jeg endnu ikke har vist billede af. De kommer derfor her :)

post-72864-0-20422100-1435160428_thumb.j

post-72864-0-20681400-1435160436_thumb.j

post-72864-0-06227700-1435160442_thumb.j

post-72864-0-41078000-1435160447_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De er fede begge to, men jeg er faktisk mest til de mint du har i forvejen. De er mega fede i farven, og giver et tvist til det ellers så pæne bryllups look. dem ville jeg vælge, hvis jeg kunne gå i høje hæle....

0

Del dette indlæg

Tak for input - jeg tror også, at jeg måske hælder lidt til de mintgrønne. Men bliver nok grebet af ideen om at købe nyt hele tiden, fordi man lidt har lov, når det er ens bryllup. Skoene (guld) kom i dag, og de er rigtig fine, præcis som på billedet, de er perfekte i størrelsen og gode at gå i - da der er åben til tå og hæl, så der ikke er noget, der gnaver/skauer :)

Nu kostede de kun 200 kr. så de får lov at blive og så må jeg se, hvad jeg føler for på dagen :)

0

Del dette indlæg

MENU

Vi havde bare det bedste møde med vores kokke - den ene er en af min kærestes bekendte og så hans ven. De er begge mega passionerede ift. madlavning og det er bare så fedt at mærke - det smitter af. Så vi var helt høje efter mødet.. og lækkersultne :)

I får selvfølgelig menu´en her.

Vi har valgt at få 4 piger til at servere, havde ikke selv valgt så mange til at servere, men det anbefalede det - og så ville de sende folk hjem hen af vejen. Vi havde tænkt selv at finde nogle gennem venner og bekendte osv. og det ville helt sikkert have været billigere. Men det gav os begge stor ror, at vi nu slet ikke skal tænke på noget af det i løbet af dagen. De står for betaling, for at sende dem hjem, hvis de ikke gør som forventet, så er det ikke på vores skuldre osv. Den ro er egentlig noget vi gerne vil betale os fra. Dertil har alle de piger prøvet at servere sammen før, og også for de kokke, så de kender hinanden og ved, at de kan samarbejde.

Hvordan har i andre gjort?

Bryllup_4.pdf

0

Del dette indlæg

Tak for input - jeg tror også, at jeg måske hælder lidt til de mintgrønne. Men bliver nok grebet af ideen om at købe nyt hele tiden, fordi man lidt har lov, når det er ens bryllup. Skoene (guld) kom i dag, og de er rigtig fine, præcis som på billedet, de er perfekte i størrelsen og gode at gå i - da der er åben til tå og hæl, så der ikke er noget, der gnaver/skauer :)

Nu kostede de kun 200 kr. så de får lov at blive og så må jeg se, hvad jeg føler for på dagen :)

Hehehe jeg kan så godt følge dig! "Det er jo mit bryllup, altså hallo jeg skal da have nye sko!!" :lol::tunge:

MENU

Vi havde bare det bedste møde med vores kokke - den ene er en af min kærestes bekendte og så hans ven. De er begge mega passionerede ift. madlavning og det er bare så fedt at mærke - det smitter af. Så vi var helt høje efter mødet.. og lækkersultne :)

Vi har valgt at få 4 piger til at servere, havde ikke selv valgt så mange til at servere, men det anbefalede det - og så ville de sende folk hjem hen af vejen. Vi havde tænkt selv at finde nogle gennem venner og bekendte osv. og det ville helt sikkert have været billigere. Men det gav os begge stor ror, at vi nu slet ikke skal tænke på noget af det i løbet af dagen. De står for betaling, for at sende dem hjem, hvis de ikke gør som forventet, så er det ikke på vores skuldre osv. Den ro er egentlig noget vi gerne vil betale os fra. Dertil har alle de piger prøvet at servere sammen før, og også for de kokke, så de kender hinanden og ved, at de kan samarbejde.

Det lyder som en super lækker menu I har fået aftalt! :)

Vi skal ikke selv stå for tjenere da vi holder det i et selskabslokale hvor ejerne står for det hele, MEN hvis vi skulle have fundet tjenere selv/arrangeret noget selv, så havde jeg helt sikkert valgt at betale mig fra at nogen andre stod for det og at de selv styrede det med at sende hjem, betaling osv. Særligt det der med at de kender hinanden og har arbejdet sammen før tror jeg er en kæmpe fordel!!

I mine teenageår har jeg selv været ude og servere ved et par fester, konfirmationer osv., og selvom der er stor forskel på at være 17 og være et voksent menneske, så betyder det altså noget at man kender dem man er der sammen med! Hele der der flow der gerne skal være, hvor kokken ved at tjenerne ved hvornår de skal bære ud/ind osv. det skal man bare ikke negligere i min verden. Jeg tror I bliver SÅ glade for den løsning.. Et helt andet perspektiv er også, at hvis disse her mennesker ikke gør deres arbejde godt nok, jamen så kan I tillade jer at sige det. Hvis det er forældres venner/gamle studieveninder osv. vil I så synes det er særligt fedt at skulle sige fra over for dem? Den løsning I har valgt gør nogle af de der ting meget nemmere hvis der skulle opstå noget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MENU

Menuen ser bare mega lækker ud. Vi har bestilt maden udefra til levering, hvor firmaet kommer og anretter forret på tallerken hos os, og sætter buffeten klar. Derudover har jeg valgt en venindes søster og en hun er vandt til at servere sammen med til at komme hele dagen, aftenen og natten, mens to af mine håndbold veninder kommer og hjælper til forret og hovedret, men tager hjem derefter. Jeg har serveret så meget og haft ansvaret for så mange fester, at jeg sagtens kan overskue at sende dem hjem, i samarbejde med min venindes søster selfølgelig.

0

Del dette indlæg

Hehehe jeg kan så godt følge dig! "Det er jo mit bryllup, altså hallo jeg skal da have nye sko!!" :lol::tunge:

MENU

Det lyder som en super lækker menu I har fået aftalt! :)

Vi skal ikke selv stå for tjenere da vi holder det i et selskabslokale hvor ejerne står for det hele, MEN hvis vi skulle have fundet tjenere selv/arrangeret noget selv, så havde jeg helt sikkert valgt at betale mig fra at nogen andre stod for det og at de selv styrede det med at sende hjem, betaling osv. Særligt det der med at de kender hinanden og har arbejdet sammen før tror jeg er en kæmpe fordel!!

I mine teenageår har jeg selv været ude og servere ved et par fester, konfirmationer osv., og selvom der er stor forskel på at være 17 og være et voksent menneske, så betyder det altså noget at man kender dem man er der sammen med! Hele der der flow der gerne skal være, hvor kokken ved at tjenerne ved hvornår de skal bære ud/ind osv. det skal man bare ikke negligere i min verden. Jeg tror I bliver SÅ glade for den løsning.. Et helt andet perspektiv er også, at hvis disse her mennesker ikke gør deres arbejde godt nok, jamen så kan I tillade jer at sige det. Hvis det er forældres venner/gamle studieveninder osv. vil I så synes det er særligt fedt at skulle sige fra over for dem? Den løsning I har valgt gør nogle af de der ting meget nemmere hvis der skulle opstå noget :)

PRÆCIS Chricht - både med sko og servering, hehe.

Jeg vil nemlig også frygte, at hvis nu der bliver et eller andet og vi ikke synes det er godt nok, ja så er det nemmere at tage den med dem, frem for at det er en venindes veninde og man skaber dårlig stemning osv. Så vi er også helt tilfredse med det.

0

Del dette indlæg

Superlækker menu - det lyder godt nok rigtigt rart!

Vi har selv fundet opvaskerne, serveringspersonale følger med kokken. Vi har aftalt på forhånd hvornår hvem tager hjem, og det passer fint, for så ved vi hvad prisen bliver og hvad vi kan regne med. Vi har aftalt at opvaskerne bliver til kl 04:00, så jeg tænker heller ikke at vi har brug for dem senere end det ;) Jeg ville heller ikke bryde mig om at skulle holde styr på det på dagen

0

Del dette indlæg

super flotte sko :loveshower: er vild med den mint farve

lækker menu , vi skal heller ikke stå for noget selv, kokken har selv en kok mere med samt to tjenere som er en del af hans personale og det er en ting vi er rigtig glade for

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig, havde virkelig troet i starten af planlægningen at der skulle spares, hvor spares kan... men jo mere opslugt man bliver af planlægning, og også her igennem siden hører og erfarer, hvilke ting, det er, der faktisk har haft stor betydning.. og det kan jo være små ting - så handler det ikke bare om at spare, men om at spare, der hvor det giver mening!!

Jeg tror sgu, at i har fået mig overbevist om, at det er de mintgrønne, der kommer på... der kan man bare se, havde jo guld i skabet :):cheerleader3:

1

Del dette indlæg

Helt enig, havde virkelig troet i starten af planlægningen at der skulle spares, hvor spares kan... men jo mere opslugt man bliver af planlægning, og også her igennem siden hører og erfarer, hvilke ting, det er, der faktisk har haft stor betydning.. og det kan jo være små ting - så handler det ikke bare om at spare, men om at spare, der hvor det giver mening!!

Jeg tror sgu, at i har fået mig overbevist om, at det er de mintgrønne, der kommer på... der kan man bare se, havde jo guld i skabet :):cheerleader3:

Det er meget præcist formuleret - det handler om den gode balancegang ! :) Og jeg siger så meget go for mit, de er skideflotte :) Så kan det jo også være dit "gammelt" :)

0

Del dette indlæg

Det er meget præcist formuleret - det handler om den gode balancegang ! :) Og jeg siger så meget go for mit, de er skideflotte :) Så kan det jo også være dit "gammelt" :)

hey hey, godt tænkt - for mangler stadig noget blåt(tænker det må komme ind gennem noget strømpebånd), noget lånt og noget gammelt.

Men havde fået en eller anden romantisk ide om, at det gamle godt måtte komme fra min familie, mor eller mormor eks. og repræsentere, hvor jeg kommer fra - og det lånte fra min kærestes side. Han mistede sin mor til brystkræft, da han var 3 år, så vil høre hans mormor eller faster om et smykke eks.

0

Del dette indlæg

SMYKKER

Jeg havde ønsket mig penge til bryllup (smykker, hår, andre accesories, negle osv.) af mine veninder til bryllup. Af to af mine bedste veninder, som jeg har gået på studie med - har været i udlandspraktik (så kommer man virkelig til at lære sine veninder at kende) og som jeg deler alt med, fik jeg penge til at købe for. Jeg vidste at jeg ville bruge det på noget smykke, så det også mindede mig om dem. Jeg fandt et super fint guldarmbånd fra KOBRA copenhagen. Det passer lige til stilen og så er der 3 små sten i, som kan repræsentere os tre. Så det er bare så fint og veninderne var også vilde med det og ideen, så det blev bestilt og kom kort efter med posten. Og der er selvfølgelig billeder :)

post-72864-0-90400700-1436010078_thumb.j

post-72864-0-55654900-1436010086_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SAFT OG DRINKS DISPENSER

Det er svært ikke at blive inspireret herinde og da min kæreste også synes at de drinks dispensere fra KILNER er fede, så var vi jo nødt til at købe én. Vil gerne have 2. Så håber der måske er nogle sommerbrude, der vil sælge en eller at de stadig sælges, når vi kommer tættere på.

Og så har jeg lavet Chicht´s opskrift på "hyldeblomst-rabarber-drøm", så den skal jeg ud og filtere nu og håber den er god.. for så skal vi ud og moller nogle flere hyldeblomster :)

post-72864-0-80930500-1436521027_thumb.j

post-72864-0-65602400-1436521034_thumb.j

0

Del dette indlæg

Milepæl - 3 måneder til den store dag

Og igår fik vi indsendt ægteskabserklæring og anmodning om navneændring... det er virkelig mærkeligt, at se sit nye navn. Jeg har aldrig haft et "problem" med at skulle skifte navn, men nu hvor det er virkelighed, så kan jeg godt mærke, at det faktisk er lidt sært, at jeg ikke skal hedde det navn mere, som jeg har heddet hele mit liv. Men er meget klar til at blive fru. X

0

Del dette indlæg

Uh, spændende! Jeg synes også det er megamærkeligt at skulle skifte navn. Bare sådan en lille ting som initialer, som jeg altid har brugt i mailadresser og sådan, skal ændres og man skal vænne sig til ny underskrift, mailadresse og adressenavn. Spændende, stort og skræmmende! :blink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer