Pixie_Dust

reception langt hjemmefra?

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Har i overvejet at holde receptionen tættere på kirken?

Vi bor selv i Malmö, men af praktiske grunde holdt vi vielse, reception og fest i Jørlunde, nord for København...

Vi lejede kirkens sognehus til receptionen så det var lige ved siden af så man kunne gå lige der hen efter vielsen

0

Del dette indlæg

Ja, jeg synes godt man kan tillade sig at invitere folk til receptionen, hvis de har 50 km kørsel. Vi har faktisk været helt ligeglade med hvor folk bor, når vi har set på hvem der er inviteret til receptionen. Der er flere, der kører fra KBH til Midtjylland for at være med i kirken og til receptionen, og de er alle meget beærede over at være inviteret.

Vi var til et bryllup på Bornholm for nyligt, og der synes jeg ikke det havde været fair at invitere folk kun til receptionen, der kom langvejs fra (hvilket de heller ikke gjorde). Men især når I er inden for en times kørsel, synes jeg slet ikke I skal have kvaler :)

0

Del dette indlæg

Har i overvejet at holde receptionen tættere på kirken?

Vi bor selv i Malmö, men af praktiske grunde holdt vi vielse, reception og fest i Jørlunde, nord for København...

Vi lejede kirkens sognehus til receptionen så det var lige ved siden af så man kunne gå lige der hen efter vielsen

Kirken, reception og fest er næsten samme sted;) 5 min på gåben imellem. Så ikke rigtig en mulighed...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg synes godt man kan tillade sig at invitere folk til receptionen, hvis de har 50 km kørsel. Vi har faktisk været helt ligeglade med hvor folk bor, når vi har set på hvem der er inviteret til receptionen. Der er flere, der kører fra KBH til Midtjylland for at være med i kirken og til receptionen, og de er alle meget beærede over at være inviteret.

Vi var til et bryllup på Bornholm for nyligt, og der synes jeg ikke det havde været fair at invitere folk kun til receptionen, der kom langvejs fra (hvilket de heller ikke gjorde). Men især når I er inden for en times kørsel, synes jeg slet ikke I skal have kvaler :)

Kan du have ret i:)

0

Del dette indlæg

Jeg synes sagtens at man kan tillade sig det, men samtidig synes jeg at man som brudepar skal have forståelse for, hvis nogle vælger at takke nej fordi de fx ikke har bil/ikke kan komme med offentlig eller lign. Det er en af de ting man må acceptere når man ved at ens gæster ikke bor tæt på og "kun" bliver inviteret til reception.

Men samtidig er 50 km jo ikke på den anden side af kloden så jeg kan da ikke forestille mig at det vil afholde alt for mange fra at komme :)

0

Del dette indlæg

Enig. Det er ok men man må acceptere at der kan komme afbud alene som følge af transportfaktoren. Men jeg hæfter mig ved at du skriver at reception (og fest) holdes tæt ved kirken. Så kan man vel ikke sige at de kun inviteres til receptionen. De inviteres til vielse og efterfølgende reception i nærheden. Derfor kan man vel ikke tale om lang transportvej for de gæster som uanset hvad ville deltage i kirken og det er jo det samme for festgæsterne.

Det er vel heller ikke sådan at alle inviterede receptionsgæster kommer fra hjembyen. Ofre oplever man jo at der til bryllupsfester kommer gæster fra hele landet (og udefra) og sådan forholder det sig formentlig også til receptioner, medmindre vi taler om at de inviterede i overvejende grad er fra den lokale fodboldklub, strikkeklub o.l. . :)

0

Del dette indlæg

hehe måske ikke lige strikkekluppen, men vi tænker på nogle studiekammerater fx.. Vi holder det i min gamle hjemby, men et stykke fra hans familie og vores vennekreds.

ej havde nok tænkt at dem vi taler om vil blive inviteret til vielse OG reception, men så ikke festen..

Selvfølgelig er et nej pga transport fuldstændig okay! men det er mere om man overhovedet kunne tillade sig at invitere dem.. Især fordi det ikke er nemt med offentlig transport, så folk skal næsten finde en bil...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg troede du mente at de skulle kører langt mellem kirke og reception.... Til vores bryllup kom der receptionsgæster både fra Bornholm og Nordjylland selvom vi holdt det hele i Nordsjælland og de kun var inviteret til kirke og reception....

Men et lille tip, tag direkte til receptionen og vær sammen med jeres gæster og få taget billeder bagefter

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor i Kerteminde, min forlovedes familie bor i Aalborg. Vielse, reception og fest holdes i Vejle. Har kun fået et afbud til receptionen og vi ved at det er fordi de er fornærmede over ikke at være blevet inviteret med til selve festen (og det er ellers dem der bor tættest på Vejle)

Men fred med det.. Vi har valgt Vejle da vi har meget familie og venner fra udlandet og det er overkommeligt fra Billund.. Det var dem vi valgte at tage hensyn til..

Synes det er en vildt barnlig årsag til ikke at melde afbud! Kan godt se det er smart for jer:)

Tror måske det fylder lidt for mig, fordi vi fx ikke har bil. Så jeg ved hvor lang tid og besvær det er til Mariager med offentlig transport:/ men som i skriver så må folk jo melde afbud:)

0

Del dette indlæg

Vi bor i Kerteminde, min forlovedes familie bor i Aalborg. Vielse, reception og fest holdes i Vejle. Har kun fået et afbud til receptionen og vi ved at det er fordi de er fornærmede over ikke at være blevet inviteret med til selve festen (og det er ellers dem der bor tættest på Vejle)

Men fred med det.. Vi har valgt Vejle da vi har meget familie og venner fra udlandet og det er overkommeligt fra Billund.. Det var dem vi valgte at tage hensyn til..

Synes det er en vildt barnlig årsag til ikke at melde afbud! Kan godt se det er smart for jer:)

Tror måske det fylder lidt for mig, fordi vi fx ikke har bil. Så jeg ved hvor lang tid og besvær det er til Mariager med offentlig transport:/ men som i skriver så må folk jo melde afbud:)

Vi bor i Norge og skal til bryllup i DK snart. Afstand er ingen hindring hvis man vil fejre kærligheden mellem to mennesker.

Hvis det er så kan du vel arrangere at dem der ikke har bil med kan blive sat i kontakt med nogle som har og som kommer samme sted fra ?

0

Del dette indlæg

Vi havde gæster fra både Århusv og Ringkøbing til vores reception i nærheden af Viborg - jeg oplevede det bestemt ikke som et problem - tvært imod er receptionen jo en måde at invitere folk, som ellers ikke ville blive inviteret, og folk bliver derfor som regel rigtigt glade for muligheden.

Min mands (ja, det er han jo nu:-)) kollegaer (der godt ikke havde langt) var længe lidt 'småfornærmede' over på den måde at være 'B-gæster', da de aldrig havde hørt om modellen før. Men efter de havde en god dag og oplevede, at vi også havde lagt vægt på at kræse for gæsterne under receptionen, har vi kun fået positive tilbagemeldinger.

Mit råd: inviter dem, du har lyst - til lige præcis det, du har lyst til, og ignorer så alle dem, der ikke synes I skulle gøre det på den måde. HUSK hele vejen igennem at det er JERES fest!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor i Norge og skal til bryllup i DK snart. Afstand er ingen hindring hvis man vil fejre kærligheden mellem to mennesker.

Hvis det er så kan du vel arrangere at dem der ikke har bil med kan blive sat i kontakt med nogle som har og som kommer samme sted fra ?

Det er faktisk en rigtig god ide:) Det må undersøges;)

0

Del dette indlæg

Vi havde gæster fra både Århusv og Ringkøbing til vores reception i nærheden af Viborg - jeg oplevede det bestemt ikke som et problem - tvært imod er receptionen jo en måde at invitere folk, som ellers ikke ville blive inviteret, og folk bliver derfor som regel rigtigt glade for muligheden.

Min mands (ja, det er han jo nu:-)) kollegaer (der godt ikke havde langt) var længe lidt 'småfornærmede' over på den måde at være 'B-gæster', da de aldrig havde hørt om modellen før. Men efter de havde en god dag og oplevede, at vi også havde lagt vægt på at kræse for gæsterne under receptionen, har vi kun fået positive tilbagemeldinger.

Mit råd: inviter dem, du har lyst - til lige præcis det, du har lyst til, og ignorer så alle dem, der ikke synes I skulle gøre det på den måde. HUSK hele vejen igennem at det er JERES fest!

Du har fuldstændig ret! Synes nogen gange det kan være lidt svært... Især min svigermor har MANGE holdninger til MANGE ting..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer