M B-D

Bryllupskage - i tvivl om udseende

13 posts in this topic

Hej

Vi vil gerne snart have endeligt styr på udseendet af vores bryllupskage, så vi kan strege én ting mere fra listen :)

Vi havde møde med bageren tilbage i april, hvor vi viste de billeder, vi var inspireret af.

Den umiddelbare aftale endte på en kage i 4 etager overtrukket med marcipan (lysere i farven end Odense). Alle etager sprøjtes med hvid icing som den anden etage på første billede. Derudover snakkede vi om at få placeret marcipanroser lidt rundt omkring som på billede 2.

post-78893-0-63801200-1435856852_thumb.j

post-78893-0-25801700-1435856868_thumb.j

Nu er vi (dvs. jeg) så kommet lidt i tvivl. Jeg kan stadig godt lide elementerne i pynten, men jeg er usikker på, om kagen bliver for "bleg" og kedelig i udtrykket. Derfor har vi snakket lidt om, måske at få tilføjet lidt grønne blade ved roserne.

Men på den anden side er der jo en del traditionelle kager der netop er holdt i hvide nuancer, og de er jo stadig meget smukke.

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv (gommen er umiddelbart ligeglad, så længe han får sin sprøjtepynt :rolleyes:).

Derfor håber jeg, at jeg kan få lidt input ved jer :)

Edited by M B-D
0

Annonce ♥

Hvilke farver skal roserne have? Skal de være blege som resten af kagen, eller have farve?

Jeg synes det er flottest hvis den er helt lys i farven - det er stramt og virkeligt stilet. Skulle der være farve, ville jeg tilføje det igennem roserne, sådan som det ser ud på dit inspirationsbillede. Grønne blade ville jeg ikke foreslå.

Jeg synes slet ikke den er kedelig! :)

0

Tak for svar begge to :)

Jeg ved ikke om roserne på billedet er marcipan, fondant eller evt. noget tredje. Vi har dog snakket med bageren om, at blomsterne ikke behøver være lige så store som på billedet - tænker konditoren bare laver dem, som hun synes de passer bedst til kagen.

Med hensyn til farver på roserne, så var tanken, at de bliver lavet i ufarvet marcipan, så de altså bliver samme nuance som overtrækket.

Ved ikke om vi har et reelt tema, men invitationer og bordkort er lavet i en mørk brunlig grå som hovedfarve med et ivory hjerte på. Derudover bliver bordpynten med cremefarvede vendela roser og lidt grønt ved.

Overordnet set prøver vi at holde det ret enkelt i udtrykket :)

0

Roserne er helt klart lavet i gumpaste, en slags hurtig tørrende fondant. Marcipan fungere ikke helt til så store roser. Generelt synes jeg kagen er vildt smuk! I sin skønne enkelhed, men blomsterne skal nok have en smule farve, lidt ligesom billedet:) tror desværre de vil forsvinde meget i samme nuance plus det vil give et helt andet udtryk. Kan selvfølgelig ikke hvide om det er det du går efter;)

0

Annonce ♥

Tak for dit input :)

Det er nemlig også tanken om, at pynten forsvinder lidt, når det hele er i nogenlunde samme farve (hvid glasur og lys marcipan). Jeg kan ikke helt vurdere, om det på sin egen måde vil blive rigtig flot (ligesom traditionelle victorianske kager, der er holdt helt i hvid), eller om det kommer til at ligne en stor bunke et-eller-andet, hvor intet rigtigt kan skelnes fra hinanden :unsure:

0

Syntes den står flot og enkelt i sit udtryk... så ingen grund til at lave om på det :-)

0

Tak for dine tanker :)

For lige at få det skåret helt ud i pap - kagen, du kommenterer på, er det "vores kage" med pynt blandet fra de 2 billeder, eller er det en af kagerne på billederne? (Kom lige pludselig i tvivl om, hvilken kage, I mon mener. Hvem sagde noget om at trænge til ferie :rolleyes: )

0

Hvis det var min kage (det er det jo ikke :tunge: ), så tror jeg, at jeg ville give blomsterne lidt farve, evt som på billede to. Eller måske lave nogen i den brun/grå nuance og nogen i hvid. Min personlige holdning er, at det godt kan blive lidt fadt med hvid-i-hvid, hvilket også betyder at det bliver sværere at skelne detaljerne på kagen fra hinanden.

Hvis du vil have et indtryk af, hvordan en klassisk kage kan se ud med roser og blade, så må du gerne se vores. Jeg tænker at marcipanen på vores nok er lidt mere "gul" på vores, end det du ønsker dig :) Til gengæld synes jeg at det får den hvide glasur til at stå tydeligere frem.

post-69771-0-72857100-1435922161_thumb.j

0

Annonce ♥

Tak for din mening og for billedet af din kage - hvor er den flot!

Jeg tror faktisk, den marcipan, vores kage bliver overtrukket med, er samme farve som den på jeres kage :)

Vi snakker nu om, om det kunne være en idé (hvis det kan lade sig gøre selvfølgelig) at give de midterste/inderste blade lidt farve à la de 2 nederste roser på billedet, men bar i en brunlig/sølv farve, så de bliver mørkest i midten og så fader ud til ren marcipan-farve.

Vi må jo nok hellere lige få en samtale med bageren igen, føler mig så hysterisk :blink:

Men tusind tak for jeres tanker og input, hvor er det dejligt, I vil dele dem med mig :loveshower:

0

Man kan sagtens lave blomsterne i forskellige eller i flere farver:) Bladene bliver lagt på enten hver for sig eller fem af gangen, men det kommer nok an på bageren..

er sikker på at den ikke vil ligne en stor masse ingenting, den vil være fin i sin enkelhed:) men en lille smule farve kan måske få den til at poppe;)

0

Vi har nu aftalt et møde med bageren i slutningen af måneden, så vi kan få aftalt detaljerne mht. bryllupskagen endeligt. Der vil vi spørge indtil muligheden for at få lidt farve i midten af roserne.

Tusind tak for jeres input, det var dejligt at få lidt forskellige synspunkter og nogle andre vinkler på det :)

0

Tak for din mening og for billedet af din kage - hvor er den flot!

Jeg tror faktisk, den marcipan, vores kage bliver overtrukket med, er samme farve som den på jeres kage :)

Vi snakker nu om, om det kunne være en idé (hvis det kan lade sig gøre selvfølgelig) at give de midterste/inderste blade lidt farve à la de 2 nederste roser på billedet, men bar i en brunlig/sølv farve, så de bliver mørkest i midten og så fader ud til ren marcipan-farve.

Vi må jo nok hellere lige få en samtale med bageren igen, føler mig så hysterisk :blink:

Men tusind tak for jeres tanker og input, hvor er det dejligt, I vil dele dem med mig :loveshower:

Tusind tak :) Roserne var ikke helt den farve jeg havde regnet med, men i sidste ende betød det faktisk ikke så meget, for de passede perfekt sammen med de blomster restauranten havde sat i baggrunden, og så smagte kagen absolut fantastisk :loveshower:

I øvrigt synes jeg det er okay at være lidt hys, hvis det er det, der gør at man kan slappe af op til brylluppet. Vi endte med at få et ekstra møde med feststedet, fordi jeg ikke følte mig helt tryg :blush: Det gjorde, at vi fik nogen misforståelser ud af verden, og at brylluppet forløb helt og aldeles perfekt på dagen. Så jeg er i bakspejlet ret glad for at jeg var lidt hys og kontrolfreak, for på dagen var alt perfekt og jeg kunne slappe af :)

0

Annonce ♥

Ja, jeg vil også hellere føle mig lidt hys nu end fortryde, der var nogle ting, jeg ikke fik helt styr på, bagefter :)

0